PDA

View Full Version : HNGD - PRS Singlecut SE



Omag
10 januari 2010, 15:22
Ik liep al een tijdje te zoeken naar een Les Paul achtige humbucker gitaar. Na het bezoeken van meerdere winkels over verschillende weken, heb ik de knoop dan gisteren eindelijk doorgehakt. En deze is het geworden:

http://i243.photobucket.com/albums/ff43/omag-KK/omag-prs-001.jpg


http://i243.photobucket.com/albums/ff43/omag-KK/omag-prs-002.jpg


http://i243.photobucket.com/albums/ff43/omag-KK/omag-prs-003.jpg

De PRS Singlecut SE. Vanaf het moment dat ik ze in mijn handen kreeg wist ik het. Ze ligt bijzonder goed in de hand, lekker lage actie en kon bijna niet geloven hoeveel éénvoudiger het fretten op deze gitaar lijkt ten opzichte van mijn Fender. Prachtige sound en hoewel ze een aantal klassieke Les Paul elementen mist, vind ik ze er ronduit schitterend uitzien. De afwerking is feilloos.

Een groot verschil met de Vintage V100, Epiphone Les Paul standard en Greg Bennet gitaren die ik in mijn handen kreeg, zowel qua gevoel als afwerking.

I'm happy! :)

Koeloe
10 januari 2010, 16:49
Ja idd, ik heb precies dezelfde (muv het serienummer).

Wou eerst met een Epi LP Custom, of Gibson LP Studio naar huis gaan.
Toen ik erop speelde was de keus niet moeilijk meer.:mmmm:

Maar mist idd het echte LP geluid. Toch een mooie gitaar qua uitstraling en afwerking.

M@rtijnd
10 januari 2010, 18:49
Maar mist idd het echte LP geluid.

Die gitaar is op zich ook niet als LP-kopie bedoeld, dus het is niet zo vreemd dat 'ie er niet naar klinkt.
Moet zeggen dat ie er wel ontzettend goed uitziet (voor een SE) :O

Wiellem
10 januari 2010, 18:51
Mooie gitaar!

Alleen ik vraag me al een tijdje af of de PRSen een beetje spelen als een Gibson Les Paul (Studio)?

jutter
10 januari 2010, 20:35
Mooie gitaar!

Alleen ik vraag me al een tijdje af of de PRSen een beetje spelen als een Gibson Les Paul (Studio)?

Ik heb ze beide gehad. Geef mij maar de SE! PRS heeft een mooie rechte hals; met Gibson lijkt het wel een boerehobbellandweg! En dat bedoel ik wel serieus! Ook de 'tone' van de SE is vele malen mooier dan die van Gibson. de SE is mooi strak en gedefineert terwijl die van Gibson flubberig en modderig is!

Herman
10 januari 2010, 20:54
Ik heb hem ook, en vindt het echt een tof gitaartje! Goed gebouwd, goede afwerking en klinkt ook lekkah. Ik heb hem nu een jaar of twee. Het is de bedoeling dat er een telecaster deluxe moet komen, en dan moet er éigenlijk een gitaar het veld ruimen. Het minste speel ik uiteindelijk toch op de PRS (zeker als die tele er eenmaal is) en het zou daarom een "logische" keuze doen om deze gitaar weg te doen, maar toch verkrijg ik het niet echt over mijn hart.. En dat zegt wel iets over een gitaar volgens mij. :)

jutter
10 januari 2010, 21:06
Ik heb hem ook, en vindt het echt een tof gitaartje! Goed gebouwd, goede afwerking en klinkt ook lekkah. Ik heb hem nu een jaar of twee. Het is de bedoeling dat er een telecaster deluxe moet komen, en dan moet er éigenlijk een gitaar het veld ruimen. Het minste speel ik uiteindelijk toch op de PRS (zeker als die tele er eenmaal is) en het zou daarom een "logische" keuze doen om deze gitaar weg te doen, maar toch verkrijg ik het niet echt over mijn hart.. En dat zegt wel iets over een gitaar volgens mij. :)

Daar krijg je spijt van, net als ik...!

Koeloe
10 januari 2010, 21:23
Die gitaar is op zich ook niet als LP-kopie bedoeld, dus het is niet zo vreemd dat 'ie er niet naar klinkt.
Moet zeggen dat ie er wel ontzettend goed uitziet (voor een SE) :O

Dat weet ik... daarom heb ik deze ook gepakt ipv de LP Studio.
Het geluid is apart. Het is het allemaal net niet wat het een goede all-rounder maakt.

Herman
10 januari 2010, 21:26
Daar krijg je spijt van, net als ik...!

Ik begrijp dat jij hem dus weg gedaan hebt? Wat was jouw reden daarvoor? Van al mijn gitaar ligt de hals mij toch het minst, maar hij klinkt wel te gek! En ik ga misschien binnenkort in een nieuwe band spelen, en mocht dat door gaan krijgt de PRS wel weer meer speel uren denk ik.. maarja, ik heb een klein kamertje en binnenkort dan wel 5 gitaren, dat is toch vrij veel.

Midwolda
10 januari 2010, 21:31
Iedere keer als ik zo'n Singlecut zie krijg ik weer GAS... en zeker als het zo'n mooie is als deze...

Gefeliciteerd, Omag! http://www.pic4ever.com/images/confetti.gif