PDA

View Full Version : Ovation



Riffmaster
10 januari 2010, 15:18
Mn vriend heeft enkele maanden geleden een Ovation model van STAGG gekocht, hij beweert dat het merk niet uitmaakt maar ik weet wel beter :p Nu wil ik wel even weten of er iemand ook zo een heeft en of die er wel tevreden over is?

koen1993
10 januari 2010, 15:41
Sorry, maar ik snap het doel van dit topic niet. Ben je er zelf over na aan het denken om ook zo'n ovation van stagg te kopen en wil je hierover informatie inwinnen? Het komt op mij namelijk over alsof je je vriend af wilt kraken omdat hij een stagg heeft.

Mvg,
Koen

Riffmaster
10 januari 2010, 19:37
Info, omdat deze vriend dan wel beweerd dat hij een goede gitaar heeft gekocht, dus nu wil ik gewoon weten wat anderen ervan denken en of ik mij niet baseerde op foute dingen zoals louter het merk. Ik ben toch niet van plan een Stagg te kopen aangezien ik een Walden heb.

koen1993
10 januari 2010, 19:44
Als jouw vriend het een fijne gitaar vind is het toch goed? Dan lijkt het mij zo dat het niet uitmaakt voor jou of het een kwalitatief goede of slechte gitaar is, maar wie ben ik? ;)

Mvg,
Koen

Blend
10 januari 2010, 20:59
Deze Stagg viel me alles mee, klinkt helemaal niet verkeerd, niet echt luid. Stond wel slecht afgesteld. 'n vriend van me heeft die Stagg, en ik heb opnames van 'm liggen met die Stagg, en die klinken echt wel ok.

Riffmaster
11 januari 2010, 17:22
Als jouw vriend het een fijne gitaar vind is het toch goed? Dan lijkt het mij zo dat het niet uitmaakt voor jou of het een kwalitatief goede of slechte gitaar is, maar wie ben ik? ;)

Mvg,
Koen
Maar ik heb m gezegd dat ik het een slechte gitaar vond, ik heb hem echter nog nooit gehoord dus nu wil ik van anderen weten of hij wel goed klinkt zodat ik eventueel mijn ongelijk zal moeten toegeven, maar dan vind ik wel dat er niet zo fel gereageerd moet worden :???:

GeHa
11 januari 2010, 18:58
Je ongelijk toegeven doe je eventueel toch pas nadat je hem gehoord hebt.

Het gaat er toch niet om wat ik of iemand ander van een Stagg vind, maar wat jezelf van het geluid vindt. Bovendien de ene Ovation is de andere niet.

Het lijkt er een beetje op dat je hier munitie aan het verzamelen bent om tegen je vriend te kunnen zeggen dat het niks is..... dat er dan wat fel gereageerd wordt lok je wel een beetje uit.

Overigens ik ken die Stagg niet, heb wel een Ovation std Balladeer en ben daar zeer tevreden over (zolang je versterkt speelt).

Flipkoos
11 januari 2010, 19:29
Ik heb wel eens op een Stagg Ovation-kopie gespeeld, maar dat vond ik eigenlijk drie keer niks. Nu ben ik mijn collectors 1997-parlor gewend, een USA Ovation en die klinkt zelfs onversterkt prachtig vind ik. Maar het geluid van de Stagg klonk echt heel kunstofferig... weinig sustain en blikkerig.
Helaas al weer een poos niet op de Ovation kunnen spelen. Ligt op dit moment bij een bevriend gitaarliefhebber/schilder, die de volledige laklaag heeft verwijderd en er een nieuwe, dunnere laag opzet. De dikke polyester-laklaag die er op zat vertoonde inmiddels flinke scheuren. Mooi restauratie-projectje. Wat een ontzettende klotenklus om de vorige laklaag te verwijderen... Met dunnere lak kan het alleen maar beter gaan klinken denk ik dan, maar de praktijk zal het uitwijzen. Maar dit terzijde.
Ik weet niet hoe de Staggs versterkt klinken, maar ik weet wel dat ik nog geen gitaar in handen heb gehad die versterkt zo goed klonk als m'n Ovation. Hij heeft en piezo onder elke snaar en op één of andere manier klinkt-ie heel natuurlijk. Daar konden mijn ervaringen met LR Baggs, Fishman en Bband niet tegen op...

Riffmaster
15 januari 2010, 17:29
Ik probeer helemaal geen munitie te verzamelen om mijn vriend af te kraken. Ik heb gewoon te vroeg op hem gereageerd door te zeggen dat Stagg slecht was en toen ik deze topic startte besefte ik dat pas en nu ben ik gewoon op zoek naar ervaringen van mensen zodat ik misschien toch moet toegeven aan die vriend dat ik ongelijk had, aangezien ik zijn gitaar waarschijnlijk nooit kan horen. Dat is waarom ik ik vraag naar info.

Fenderfan
19 januari 2010, 14:06
een stagg ovation is een hele goede gitaar. Mijn Neef heeft em. Speelt heel goed hoor.