PDA

View Full Version : Gibson LP Pro



Arjan12
10 januari 2010, 15:11
Ik heb een Gibson LP Pro op het oog, maar er is verbazingwekkend weinig te vinden over deze gitaren op dit forum (en op de rest van het net trouwens). Heeft iemand hier ervaring met deze LP's met P90's? Ze zijn tussen '78 en '82gemaakt, daarna is de productie stopgezet. Zijn er bekende aandachtspunten, dingen waar ik op moet letten als ik hem uit ga proberen?

Wat zou zo'n Pro waard zijn? De gitaar die ik op het oog heb heeft behoorlijk wat meegemaakt, de lak op de achterkant van de hals is behoorlijk afgesleten. Verder behoorlijk wat putjes en kleine beschadigingen (niets extreems verder). De slagplaat zit er niet bij, en de koffer is niet origineel.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Arjan12
10 januari 2010, 17:31
Kom op jongens, al 64 keer bekeken en nog geen reacties? Dat valt me van jullie tegen.

Mitch
10 januari 2010, 17:32
Ik heb geen idee!
Nou je zin...

Arjan12
10 januari 2010, 17:34
Dat was inderdaad de reactie waar ik naar op zoek was.

Braindead
10 januari 2010, 17:34
De Gibson Les Paul pro met p90 ken ik niet maar heb wel eerder een Pro op ebay voorbij zien komen. Deze had een Maple neck! Maar dat had je vast al gezien als de neck afgesleten was. Verder zag ie er wel goed uit. Meer heb ik er ook niet over te melden. Ik dacht dat ie een ebben fretboard had. Wat is dat waard.... geen idee. Ik denk aangezien ie wel wat ouder is en meer richting standard gaat (op de maple neck na) eerder een Gibson LP standard 2 de handsprijs.

Arjan12
10 januari 2010, 17:36
Inderdaad ebben toets, esdoornen hals. Als 'ie geen P90's had is het geen Pro of (wat waarschijnlijk is gezien de ebben toets) zijn de P90's eruit gesloopt.

Ze zijn niet zo lang gemaakt, dus relatief zeldzaam. Misschien weten de Gibson-kenners meer van dit model? Geert1976?

Mitch
10 januari 2010, 17:38
Hm, zeldzaam... dat wil niet altijd zeggen dat het dus ook meer waard is. De periode waar je het over hebt is sowieso niet de populairste periode van Gibson.

Braindead
10 januari 2010, 17:39
Het leek mij wel een pro te zijn dus ik denk dat er eventueel nog een optie was van een pro met humbuckers, of dat er inderdaad een picupswap heeft plaatsgevonden.

Arjan12
10 januari 2010, 17:41
Hm, zeldzaam... dat wil niet altijd zeggen dat het dus ook meer waard is. De periode waar je het over hebt is sowieso niet de populairste periode van Gibson.

Dat klopt, maar als het gewoon een goede gitaar is maken dingen als de volute en de esdoornen hals mij niet zoveel uit. Ik ben niet zo'n purist op dat gebied.

Ik heb dit gevonden over de eventuele waarde:
http://vintage-guitars.blogspot.com/2006/01/gibson-les-paul-deluxe.html
1978 - 1982 > $1500 to $2100 ( pro-deluxe with 2 p-90 pickups )

Wat zou dat dan in euro's moeten zijn? Ongeveer hetzelfde? Dan lijkt me een prijs van 1400-1500 niet onredelijk gezien de staat en de ontbrekende slagplaat en koffer?

Arjan12
10 januari 2010, 17:42
Het leek mij wel een pro te zijn dus ik denk dat er eventueel nog een optie was van een pro met humbuckers, of dat er inderdaad een picupswap heeft plaatsgevonden.

Als er grote humbuckers inzaten is er gehakt, waren het minihumbuckers dan was het een Deluxe volgens mijn informatie. Of dus een omgebouwde Pro.

Mitch
10 januari 2010, 17:47
Een esdoornen hals moet je willen hoor, op een LP. Fundamenteel andere sound, daar hoef je geen purist voor te zijn.

Arjan12
10 januari 2010, 17:50
Ik heb nog nooit een LP met esdoornen hals bespeeld moet ik bekennen (ook niet heel veel gewone LP's trouwens). Het zal wel een wat helderder en feller geluid geven denk ik?

Ik kan zo snel geen vergelijking vinden op Youtube jammer genoeg.

Braindead
10 januari 2010, 17:52
Tja, zo goed is mijn geheugen ook weer niet, maar ik dacht gewoon grote. Misschien dat de humbuckerraampjes eromheen het een en ander voor het oog verborgen hielden...


Als er grote humbuckers inzaten is er gehakt, waren het minihumbuckers dan was het een Deluxe volgens mijn informatie. Of dus een omgebouwde Pro.

geert1976
10 januari 2010, 17:59
Tja een LP pro komt nog uit de Norlin years, je komt ze in NL niet veel tegen, dat die P90 soapbar elementen heeft klopt, daar is die oorspronkelijk mee geleverd.

Mahony body, maple neck en ebben toets

Verkijk je niet altijd op de prijzen die in de USA gegeven worden die willen wel eens verschillen met die in NL.

Bij Stockenhof in NL hebben ze een zwarte voor E 1700,00 wat mij een faire prijs lijkt indien die netjes is en geen cracks heeft gehad.

Tis wel een mooie gitaar en de combo van P90's met een ebben toets yammie en zeg nou zelf, er worden niet elke dag LP's aangeboden met P90's erin.

Heb bij Mac even geriedeld op een LP met P90's en het is gewoon een mooi geluid, heerlijk voor 70's rock:ok:

macwilliams
10 januari 2010, 18:16
Dat klopt, maar als het gewoon een goede gitaar is maken dingen als de volute en de esdoornen hals mij niet zoveel uit. Ik ben niet zo'n purist op dat gebied.

Ik heb dit gevonden over de eventuele waarde:
http://vintage-guitars.blogspot.com/2006/01/gibson-les-paul-deluxe.html
1978 - 1982 > $1500 to $2100 ( pro-deluxe with 2 p-90 pickups )

Wat zou dat dan in euro's moeten zijn? Ongeveer hetzelfde? Dan lijkt me een prijs van 1400-1500 niet onredelijk gezien de staat en de ontbrekende slagplaat en koffer?

De pro zal hier toch meestal iets meer op moeten brengen. Denk een €2000,- ongeveer. Dit zijn volgens mij gitaren uit de minder populaire norlin years. Er wordt gezegd dat deze van een veel mindere kwaliteit zijn dan de jaren daarvoor.

Wat word beweerd hoeft natuurlijk niet echt waar te zijn.
En zou je het mij vragen dan zijn ze met de zelfde maatstaven gemaakt.
Alleen zijn ze minder waard door impopulariteit van de norlin Era.

Mij mogen ze wel een palletje vol van dat brandhout brengen hoor.
:D

geert1976
10 januari 2010, 18:21
De pro zal hier toch meestal iets meer op moeten brengen. Denk een €2000,- ongeveer. Dit zijn volgens mij gitaren uit de minder populaire norlin years. Er wordt gezegd dat deze van een veel mindere kwaliteit zijn dan de jaren daarvoor.

Wat word beweerd hoeft natuurlijk niet echt waar te zijn.
En zou je het mij vragen dan zijn ze met de zelfde maatstaven gemaakt.
Alleen zijn ze minder waard door impopulariteit van de norlin Era.

Mij mogen ze wel een palletje vol van dat brandhout brengen hoor.
:D

E 2000,00 ja, maar dan moet het wel een nette zijn denk ik, compleet, dus met zijn slagplaatje en z'n eigen huisje (koffer) geen aftermarket vinex locatie:ok:

Arjan12
10 januari 2010, 18:58
Deze is het:
http://link.marktplaats.nl/305906579

De kans is groot dat het niks gaat worden, hij wil er minstens 1600 voor. Ik wil niet verder dan 1500 gaan. De verkoop van mijn akoestische gitaar schiet ook niet op, anders had dat me misschien geholpen.

macwilliams
10 januari 2010, 19:34
Voorop gesteld dat hij lekker speelt en zo klinkt richting mijn P90 GT dan is hij wel €1600,- waard hoor. Als je hem gaat testen dan moet je eens de pu select switch in het midden zetten en dan de vol pot tijdens het spelen terug naar 8 draaien. Dan moet hij gewoon magistraal klinken. Heel warm en bluesy.

Dan trek je zo die laatste €100,- uit je poeplap en trek je grijnzend huiswaarts
mark my fucking words:ok:

Agent_Smith
10 januari 2010, 20:28
De gitaar in kwestie heet officieel een Pro Deluxe. Ze zijn idd eind jaren 70 tot begin jaren 80 gemaakt. Je ziet ze met regelmaat toch wel voorbij komen.
Het is in de basis een Deluxe, echter met ebben toets, P90's, metalen tuners (en misschien ziet ik nog een klein detail over het hoofd). Over het algemeen genomen zijn ze erg zwaar.

Arjan12
10 januari 2010, 20:32
Bedankt! Wat denk je van de prijs?

puntdroad
10 januari 2010, 20:33
Mijn held Marc Ford heeft er ééntje. Een zwarte. Hier hoor je de gitaar gillen op 2:25

http://www.youtube.com/watch?v=uJ3qfNpKyW0

Ik las in een interview met hem dat het een top gitaar is, maar erg snel feedback geeft.

Arjan12
10 januari 2010, 20:46
Mijn held Marc Ford heeft er ééntje. Een zwarte. Hier hoor je de gitaar gillen op 2:25

http://www.youtube.com/watch?v=uJ3qfNpKyW0

Ik las in een interview met hem dat het een top gitaar is, maar erg snel feedback geeft.

Ik ben hem niet van plan voor high gain te gebruiken, vooral blues. Dat zal dus niet zo'n probleem zijn denk ik.

macwilliams
10 januari 2010, 21:52
Nee, blues zal niet gauw problemen opleveren met deze gitaar.

Arjan12
11 januari 2010, 16:42
Ik ga hem vanavond testen, de vraagprijs is 1500 euro. De koffer heeft 'ie er niet meer bij jammer genoeg.

Iemand nog tips waar op te letten? Ik ben niet zo'n Gibson-kenner.

bat
11 januari 2010, 17:24
De ad is al van marktplaats, zag ik?

Arjan12
11 januari 2010, 17:46
Ja, maar hij verkoopt hem nog wel (in ieder geval aan mij als hij me bevalt). Hij werd een beetje moe van alle koopjesjagers...

Agent_Smith
11 januari 2010, 19:04
De prijs is lastig te zeggen. Ik zou een prijs van 1750 - 1900 vrij normaal vinden, maar in deze tijd staan de 2ehands prijzen erg onder druk. Ik denk dus dat die gevraagde 1500 heel netjes is.
Waar moet je op letten...? Tsja, allereerst hoe hij speelt en klinkt. Unplugged welteverstaan. Verder slijtage aan toets en fretten. En een eventuele halsbreuk, wat een goed instrument overgens absoluut niet waardeloos maakt.
Succes met testen!

HaroldA
11 januari 2010, 19:45
De prijs is lastig te zeggen. Ik zou een prijs van 1750 - 1900 vrij normaal vinden, maar in deze tijd staan de 2ehands prijzen erg onder druk. Ik denk dus dat die gevraagde 1500 heel netjes is.
Waar moet je op letten...? Tsja, allereerst hoe hij speelt en klinkt. Unplugged welteverstaan. Verder slijtage aan toets en fretten. En een eventuele halsbreuk, wat een goed instrument overgens absoluut niet waardeloos maakt.
Succes met testen!

Er zijn er de afgelopen jaren een paar verkocht voor 12-1300 Euro op marktplaats...

macwilliams
11 januari 2010, 20:03
Er zijn er de afgelopen jaren een paar verkocht voor 12-1300 Euro op marktplaats...

Met de huidige situatie is dat niet zo gek, mensen hebben geld nodig om rekeningen te voldoen. Raken werkloos en zitten zonder inkomen en zijn door de 70% uitkering dus 30% kwijt. Dan moeten ze vaak gedwongen mooie spullen onder de normale prijs verkopen. Mocht de economie zich herstellen is het gauw afgelopen met die "kopers markt". Je ziet het vaak al aan de biedingen die gedaan worden.

Arjan12
11 januari 2010, 22:35
Ik heb er op gespeeld, en hij speelt erg lekker. Hij speelt heel soepeltjes, mede door de kaalgeschuurde hals. De hals is ook vrij dun, wat ik bij deze gitaar niet zo'n probleem vind. De gitaar is lekker zwaar - ik houd daarvan - maar ook weer niet loeizwaar. En de P90's klinken echt fantastisch! Heerlijk zwaar, dik laag en toch helder hoog. Maar goed, ik speelde dan ook over een Vibroking, dus het is niet zo gek dat 'ie goed klonk.

Hij heeft wel behoorlijk platte frets met een paar butsjes. Frets vlakken is nog niet nodig denk ik (alle akkoorden klinken gewoon, hij loopt niet aan ofzo), maar of een vlakbeurt überhaupt nog mogelijk is weet ik niet. Dat zou op termijn een herfret worden, maar dat is iets voor over een paar jaar. Deze gitaar zal nooit duizenden euro's op gaan brengen (denk ik), maar hij die eventuele herfret zeker waard.

Conclusie: morgen is hij van mij. Ik had hem vandaag al mee willen nemen, maar mijn vrienden van Aegon waren niet snel genoeg met mijn spaargeld. In de loop van de week komen de foto's. En er zit trouwens tóch een koffer bij, jammer genoeg niet de originele. Die waren ook niet bepaald 'built to last' volgens de beste man. Met name de sloten zouden vrij kwetsbaar zijn.

geert1976
11 januari 2010, 22:38
Ik heb er op gespeeld, en hij speelt erg lekker. Hij speelt heel soepeltjes, mede door de kaalgeschuurde hals. De hals is ook vrij dun, wat ik bij deze gitaar niet zo'n probleem vind. De gitaar is lekker zwaar - ik houd daarvan - maar ook weer niet loeizwaar. En de P90's klinken echt fantastisch! Heerlijk zwaar, dik laag en toch helder hoog. Maar goed, ik speelde dan ook over een Vibroking, dus het is niet zo gek dat 'ie goed klonk.

Hij heeft wel behoorlijk platte frets met een paar butsjes. Frets vlakken is nog niet nodig denk ik (alle akkoorden klinken gewoon, hij loopt niet aan ofzo), maar of een vlakbeurt überhaupt nog mogelijk is weet ik niet. Dat zou op termijn een herfret worden, maar dat is iets voor over een paar jaar. Deze gitaar zal nooit duizenden euro's op gaan brengen (denk ik), maar hij die eventuele herfret zeker waard.

Conclusie: morgen is hij van mij. Ik had hem vandaag al mee willen nemen, maar mijn vrienden van Aegon waren niet snel genoeg met mijn spaargeld. In de loop van de week komen de foto's.

gefeliciteerd man, ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt gehad:cheerup::cheerup::ok::ok::ok:

Enuh zo snel mogelijk .........foto's

Arjan12
11 januari 2010, 22:43
Uiteraard heb ik veel aan je advies gehad. Iedereen bedankt daarvoor!

Chocola
11 januari 2010, 23:41
Huphup Arjan... kom op met die foto's en snel een beetje :p.

macwilliams
11 januari 2010, 23:50
Heb je de pu switch& volume knop dingetje nog geprobeerd?

Agent_Smith
12 januari 2010, 20:28
Er zijn er de afgelopen jaren een paar verkocht voor 12-1300 Euro op marktplaats...

Ja, dat kan wel zijn en wel om de reden die Macwilliams aangeeft. Dat is mijns inziens geen reele waarde. Gelukkig hoef ik mijn Gibsons niet te verkopen, maar voor dat geld gingen ze absoluut never nooit niet weg.

HaroldA
12 januari 2010, 20:32
nuh zo snel mogelijk .........foto's

Nou, waar blijven ze???

budje
12 januari 2010, 20:33
ach kom, die zit gitaar te spelen ;)

macwilliams
12 januari 2010, 20:48
Dat is zeer zeker geen reële waarde. Er staat of stond op MP een zwarte '70er custom voor €2000,- en aan de foto's te zien had ik het er niet voor over. Die van mij (1970) ziet er beter uiten mag dan ook minimaal het dubbele opbrengen. Maar ook voor het drievoudige doe ik hem niet eens weg. En als je wist wat ik ervoor betaald heb is het helemaal misselijkmakend.

Soms heb je mazzel, je hebt dan een koopje. Dat toevallige koopje maakt niet elk gelijkend exemplaar 50% minder waard ofzo.

Arjan12
12 januari 2010, 21:26
Dat is zeer zeker geen reële waarde. Er staat of stond op MP een zwarte '70er custom voor €2000,- en aan de foto's te zien had ik het er niet voor over. Die van mij (1970) ziet er beter uiten mag dan ook minimaal het dubbele opbrengen. Maar ook voor het drievoudige doe ik hem niet eens weg. En als je wist wat ik ervoor betaald heb is het helemaal misselijkmakend.

Soms heb je mazzel, je hebt dan een koopje. Dat toevallige koopje maakt niet elk gelijkend exemplaar 50% minder waard ofzo.

Ik weet niet of dit een koopje is hoor. Waarschijnlijk is het een normale prijs, zeker gezien de aanzienlijke hoeveelheid fretwear.


Heb je de pu switch& volume knop dingetje nog geprobeerd?

Je bedoelt beide volumepots op 8? Ik zal het morgen proberen.

Ik maak straks wel even een foto, ik ben er nu even nieuwe snaren op aan het zetten. Zojuist de toets even schoongemaakt en geolied, misschien moet hij nog even geïntoneerd worden. Heb ik dat ook eens gedaan.

Agent_Smith
12 januari 2010, 21:58
Oja, en welkom in P90-land! :) Super hè?

macwilliams
12 januari 2010, 22:01
Ik weet niet of dit een koopje is hoor. Waarschijnlijk is het een normale prijs, zeker gezien de aanzienlijke hoeveelheid fretwear.zorg er voor dat je een goede fretjob krijgt. Hij heeft toch binding om de hals?

Je bedoelt beide volumepots op 8? Ik zal het morgen proberen.

Ik maak straks wel even een foto, ik ben er nu even nieuwe snaren op aan het zetten. Zojuist de toets even schoongemaakt en geolied, misschien moet hij nog even geïntoneerd worden. Heb ik dat ook eens gedaan.Ik zou wel een 1:1 vergelijk willen doen met mijn goldtop. Ben heel benieuwd naar zo een pro.

Jep de vol knop op plm 8

Arjan12
12 januari 2010, 22:04
Ik ben er helaas niet bij met de meeting, maar je mag natuurlijk altijd een keer langskomen om hem te proberen.

De gitaar heeft inderdaad bindingen om de hals, dus een fretjob wordt een lekker duur klusje.


Oja, en welkom in P90-land! :) Super hè?

Bedankt, ik voel me er nu al thuis!

Arjan12
12 januari 2010, 22:25
http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1020111.jpg

Morgen meer.

geert1976
12 januari 2010, 22:44
http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1020111.jpg

Morgen meer.

Hé, die versterker, daar staat Boogie op, lijkt sprekend op mijn oude Piggy versterker.

Mooie gitaar en.... ik zie dat je ook voor een goede voetbalclub bent:ok:

macwilliams
12 januari 2010, 22:51
Pffrrrt, venray is een pokke eind weg. Nou moet ik toevallig eind deze maand onder in NL zijn maar dan aan de andere kant.

Arjan12
12 januari 2010, 22:52
Haha, ach ja, nieuw behang is zonde van het geld. Dan koop ik liever een nieuwe gitaar...

Ik zag overigens dat de andere pro die op marktplaats staat (http://link.marktplaats.nl/294563942) een 'second' is. Zou dat de waarde ook drukken?

Dat ding is trouwens wel in erg goede staat, dat vind ik wel opvallend voor een instrument van bijna 30 jaar oud. Hij kan natuurlijk gewoon jarenlang op zolder hebben gelegen, maar normaal gesproken worden goede gitaren veel bespeeld. Dat denk ik dan in ieder geval...

dodeboboeror
12 januari 2010, 23:34
Haha, ach ja, nieuw behang is zonde van het geld. Dan koop ik liever een nieuwe gitaar...

Ik zag overigens dat de andere pro die op marktplaats staat (http://link.marktplaats.nl/294563942) een 'second' is. Zou dat de waarde ook drukken?

Dat ding is trouwens wel in erg goede staat, dat vind ik wel opvallend voor een instrument van bijna 30 jaar oud. Hij kan natuurlijk gewoon jarenlang op zolder hebben gelegen, maar normaal gesproken worden goede gitaren veel bespeeld. Dat denk ik dan in ieder geval...


Ik heb zo'n semi-afgekeurde "second" Les Paul Standard, maar ik kan tot op de dag van vandaag nog steeds niet ontdekken waarom dit exemplaar dit "keurmerk" gekregen heeft.

Agent_Smith
13 januari 2010, 12:32
Ik heb zo'n semi-afgekeurde "second" Les Paul Standard, maar ik kan tot op de dag van vandaag nog steeds niet ontdekken waarom dit exemplaar dit "keurmerk" gekregen heeft.

Dit had in die tijd te maken met minimale lak issues. Dan kregen ze een 'SECOND' benaming. Als je het niet waar het zit is het meestal (nagenoeg) onvindbaar.

budje
13 januari 2010, 19:54
Mooi apparaat!

Arjan12
15 januari 2010, 19:12
Sorry dat ik nog geen foto's heb gemaakt, combinatie van weinig tijd en er pas aan denken als het donker is.

Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee. Ik krijg er een heerlijk geluid uit, het halselement in combinatie met mijn tubescreamer en de tonepot halverwege levert een geweldig 'No Alibis'-geluid op (hoewel dat nummer toch echt met een strat is opgenomen dacht ik).

Die herfret gaat er wel komen denk ik, de frets zijn heel erg plat (volgens mij is het een 'fretless wonder'), wat ik niet echt fijn vindt tijdens het benden. Het levert wel snel spel op!

Hij klinkt ook veel beter met mijn Boogie en de RAT, terwijl ik daar moeilijk een lekker geluid uit kon krijgen met mijn tele. Met mijn vorige versterkers was de RAT juist heel bruikbaar met mijn tele. Het ongedierte maak zich dus toch nog nuttig.

Arjan12
16 januari 2010, 14:15
http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1020116-2.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1020112-1.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1020113.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1020115.jpg

macwilliams
16 januari 2010, 15:35
Dat zijn betere foto's :ok:

Chocola
16 januari 2010, 16:32
Is een leuk ding :D. Klinken die P90's een beetje lekker?

Arjan12
17 januari 2010, 13:38
Sorry dat ik nog geen foto's heb gemaakt, combinatie van weinig tijd en er pas aan denken als het donker is.

Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee. Ik krijg er een heerlijk geluid uit, het halselement in combinatie met mijn tubescreamer en de tonepot halverwege levert een geweldig 'No Alibis'-geluid op (hoewel dat nummer toch echt met een strat is opgenomen dacht ik).

Die herfret gaat er wel komen denk ik, de frets zijn heel erg plat (volgens mij is het een 'fretless wonder'), wat ik niet echt fijn vindt tijdens het benden. Het levert wel snel spel op!

Hij klinkt ook veel beter met mijn Boogie en de RAT, terwijl ik daar moeilijk een lekker geluid uit kon krijgen met mijn tele. Met mijn vorige versterkers was de RAT juist heel bruikbaar met mijn tele. Het ongedierte maak zich dus toch nog nuttig.

+10 tekens en nog wat...

Luke-wannabe
17 januari 2010, 13:55
Dát is een madderfakking vette gitaar! Ik zou er alleen niet mee kunnen leven dat de vorm van die cutaway nét iets anders is. Maar voor de rest is het een fijne! Congrats!

macwilliams
17 januari 2010, 14:03
Is die cutaway anders dan? Volgens mij is dit een normale cutaway?

Luke-wannabe
17 januari 2010, 16:12
Hij lijkt iets ondieper en scherper.

Arjan12
17 januari 2010, 16:32
Ik zie het verschil niet, maar dat kan aan mij liggen. Op het internet kan ik er ook niks over vinden, wat wederom aan mij kan liggen.

Binnenkort even een slagplaatje regelen, dat hoort er toch wel bij vind ik.

macwilliams
17 januari 2010, 16:35
Foto's geven soms een wat vertekend beeld weer. Ik denk niet dat deze afwijkt van andere gibsons.

Dweezman
17 januari 2010, 16:50
ik vind hem écht heel mooi. Gefeliciteerd, vet ding.

zoon van johanb
17 januari 2010, 16:57
licht het aan de foto of is de lak dof?

het is een heel mooi gitaartje :)

Braindead
17 januari 2010, 17:22
Tja, ik zie nu pas waarom ze sommige pickups soapbars noemen. Fuck wat zijn die lelijk in die gitaa :D. Ik vind het verder echt een plaatje maar die p90's vernaggelen de optiek toch wel zwaar IMO. Verder dikke plus!

Agent_Smith
17 januari 2010, 17:49
Foto's geven soms een wat vertekend beeld weer. Ik denk niet dat deze afwijkt van andere gibsons.

Het is bekend dat de Heritage-80 LP's (begin jaren '80; ik heb er ook één gehad) een scherpere punt hebben. Maar ik heb er nog nooit van gehoord dat een Pro Deluxe dat ook heeft. Maar ik zag het ook meteen en ben wel enigzins verbaasd hierover.
Maar wel een erg mooie gitaar! Ik zou alleen het brugelement wat lager zetten. Dat staat wel erg hoor, wat de klank meestal niet ten goede komt.

macwilliams
17 januari 2010, 18:18
Het is bekend dat de Heritage-80 LP's (begin jaren '80; ik heb er ook één gehad) een scherpere punt hebben. Maar ik heb er nog nooit van gehoord dat een Pro Deluxe dat ook heeft. Maar ik zag het ook meteen en ben wel enigzins verbaasd hierover.
Maar wel een erg mooie gitaar! Ik zou alleen het brugelement wat lager zetten. Dat staat wel erg hoor, wat de klank meestal niet ten goede komt.

Op de foto's lijkt hij idd scherper dit lijkt ook zo omdat de binding het gehel wat lijkt af te vlakken,
Dat van die heritage-80 wist ik niet.

Arjan12
17 januari 2010, 20:51
licht het aan de foto of is de lak dof?

het is een heel mooi gitaartje :)

Hij blinkt gewoon netjes, de foto is niet zo best.


Tja, ik zie nu pas waarom ze sommige pickups soapbars noemen. Fuck wat zijn die lelijk in die gitaa :D. Ik vind het verder echt een plaatje maar die p90's vernaggelen de optiek toch wel zwaar IMO. Verder dikke plus!

P90's zijn hip :cooler:.


Het is bekend dat de Heritage-80 LP's (begin jaren '80; ik heb er ook één gehad) een scherpere punt hebben. Maar ik heb er nog nooit van gehoord dat een Pro Deluxe dat ook heeft. Maar ik zag het ook meteen en ben wel enigzins verbaasd hierover.
Maar wel een erg mooie gitaar! Ik zou alleen het brugelement wat lager zetten. Dat staat wel erg hoor, wat de klank meestal niet ten goede komt.

Het zou best kunnen dat de hoorn wat scherper is, ik stoor me er niet echt aan. Ik zal binnenkort eens wat gaan experimenteren met het brugelement.

Bedankt voor de reacties!

Agent_Smith
17 januari 2010, 22:50
P90's zijn hip :cooler:.



Niet alleen hip. P90's zijn de mooiste en ruigste elementen ever! Dikke spoelen, dik geluid! :)