PDA

View Full Version : Vraag: Wat verneuk je eerder ?



?echo
13 april 2003, 16:19
Als je tijdens een Gig helemaal de weg kwijt bent. Teveel bier op ofzo.. wat verneuk je dan het snelste van je gitaarspel?

A. JE SOLO
B. JE AKKOORDEN-REEKS
C. JE TIMING (articulatie)
D. JE TEKST

ben benieuwd.. ik raak altijd in de knoop met de akkoorden die me om de oren wapperen.

BLOK182
13 april 2003, 17:15
Solo, die komt er bij mij dan niet lekker meer doorheen, mun gevoel is dan behoorlijk weg. Oh ja, snelle tokkels, brrrr, nee, dat lukt ook niet. Powerchords rammen kan iedere zatlap :wink:

?echo
13 april 2003, 17:18
Ja, maar ik moet direct van blaadje aflezen woei.. das soms verwarrend. helemaal als het lettertype 14 is. (tege de XXXX songs aan weetje, gekkewerk :smile:)

Electrical Storm
13 april 2003, 17:50
Ik denk dat ik eerder mijn alom beruchte stage-acts zou verneuken! :lol:

Ohzoso
13 april 2003, 18:10
nou,helemaal de weg kwijt is me nog nooit gebeurd maar 3 kwartier op n ontstemde gitaar spelen,tsja, das me wel s gebeurd ja.Hoezoo stoned?

Negative K3 fan
13 april 2003, 20:00
tekst doe ik niet aan :smile:

ik denk dat jeje solo's op gaat neuken, maar dat hangt ook van dee soort solo die je speelt af.

andy
13 april 2003, 20:51
Timing, Bij onze band is strak over gaan van het een naar het andere stuk belangrijk. Als er iemand te veel gezopen heeft ontstaat daar het probleem.

sash
13 april 2003, 21:15
Idd ook timing, maar ook je zang. Je woorden komen uiteraard minder duidelijk door :smile:

Chris Wolstenholme
13 april 2003, 22:36
gelukkig gaat naarmate jij kutter en dronkerder gaat de zaal dat vaak ook :grin:

Ic3gl0vE
13 april 2003, 22:41
de intonatie van m'n stem en m'n articulatie. Gitaar spelen lukt altijd nog wel

PluueeR
13 april 2003, 23:10
Ik had het laatst tijdens een festival teveel gedronken net nieuwe gitaar gekocht, dus niet echt handig. Bij een nummer was ik het akkoorden schema vergeten, wat ik nota bene zelf geschreven had :smile:.

En de solo ging ook kut nadat ik een snar brak. Tig valse noten, vertel ik zo tegen een vriend in het publiek die ook gitaarspeelt zegt ie: "ik hoorde maar 1 valse noot :smile:"

Toaster
14 april 2003, 08:59
Ik heb in een coverband gezeten.

De solo's die je dan moest naspelen van het origineel gingen dan vaak fout. Stom jôh. Als je die thuis de eerste keer speelt gaat ie verassend goed en op het podium weet je bij god niet meer hoe dattie moet.

Kwestie van op de verkeerde manier oefenen. Tzelfde gold weleens eens voor akkoorden.

Spontane solo's lukken wel altijd.

Zingen lukte ook wel altijd. Alleen de woorden niet altijd haha :smile: . Paradise by the Dahboard light kon bv. tijdens de repetitie vrij goed klinken maar kan op een podium rampzalig aflopen.

Thank god dat ik niet meer in die band speel pffff.

En ik had minder last van de drank als van de zenuwen. Ik weet niet of meer mensen dat hebben?

moretel
14 april 2003, 09:39
Ik vergeet vaak een stuk tekst en herhaal dan steeds maar hetzelfde.
Ook kan ik weleens niet op de tekst komen, als de eerste zin niet wil komen dan moet ik echt even spieken of kijk ik even naar de toetsenist die dan een cursus liplezen geeft zodat ik op gang kom.
Solo's gaan niet vaak fout en vaak maak ik weleens bewust een "foutje" om een andere richting in te gaan en lekker te gaan improviseren daar ben ik het beste in.

Verder ben ik als solo giitarist meestal aan het stoeien met alle geluidjes en met tapdansen maak ik weleens een foutje.

Bins
14 april 2003, 10:40
Ik mis altijd net de breakjes enzo, en bij solos vaak slordigheden zoals open snaren aanslaan, miskleunen ed.
Gelukkig zijn we met de band altijd tegelijk dronken, dus niemand die het erg vind :smile:

<edit>spelling</edit>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bins op 2003-04-14 10:41 ]</font>

stringer
15 april 2003, 21:22
Gelukkig drinkt iedereen in onze band behoorlijk door zodat we alles synchroon verneuken en dan wordt het gewoon deel van de act. (de hoofdpijn echter niet)

Neals
15 april 2003, 21:37
Met zuipen nooit echt problemen, dan ga ik toch over op wat powerchords....

En die riffjes willen wel eens fout gaan... maak me er alleen nooit druk om.

denniseindhoven
16 april 2003, 09:32
Hmm... ben ik dan de enige gitarist die principieel weigert te drinken op repetities en optredens?

Mithrandir
16 april 2003, 09:46
Nee, ik drink ook niet tijdens repetities en voor optredens, dat komt daarna wel. Tijdens optreden hou ik liever gewoon mijn hoofd erbij en dat lukt echt niet met teveel bier achter mijn kiezen. Ik verkloot dus ook bijna nooit iets, tenminste niet merkbaar voor het publiek.

?echo
16 april 2003, 10:41
Is bij mij ook zo, als ik snelle dingen moet spelen; Slash-riffs / Dream theater / Iron Maiden drink ik het liefste Coca-cola, omdat daar cafeine in zit, en daar wordt ik akuter door. Als we langzame dingen spelen drink ik gewoon bier.