PDA

View Full Version : Kwaliteit Sx gitaren?



thomas_lc
10 januari 2010, 14:55
Kan iemand mij iets vertellen over de low budget gitaren van sx?

beruk
10 januari 2010, 15:18
Nou ehh hier! (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=122054)
;)

Eko
10 januari 2010, 16:02
Zoals je zelf al opmerkt , het is budget materiaal. Een complete set voor iets meer dan 100 ,- is niet echt top of the line. Is te vergelijken met een huismerk bij een grootgrutter. Betere sets om te starten zijn bv een Pacifia van Yamaha / een starterpack van Epiphone of een starterpack van Squier.
Ook dat blijven instapmodellen , maar de kwaliteit daarvan is net iets beter. Als je wilt gaan beginnen ga dan trouwens ook op les. Scheelt een hele berg ellende en ,misschien , een miskoop.

TDZH
10 januari 2010, 16:44
Ik heb zelf nu een half jaar zon ding (strat-model), t is mijn eerste gitaar (Gekocht in Mainmusic in Dordecht, waar er trouwens heel wat van dit merk staan)
Tjah, het kan vast erger, maar ook n stuk beter. Hij ontstemt vlug, de topkam is eens gebroken en moest vervangen worden, de pickups brommen als een gek en soms gaan ze uit het niets keihard piepen en andere vreselijke geluiden maken (geen feedback, gewoon pestherrie)
Maar t kan vast een stuk erger... Hij ziet er in ieder geval netjes uit en alles is best goed afgewerkt.

gr Tomas

ER!K
10 januari 2010, 16:53
Ik heb zelf nu een half jaar zon ding (strat-model), t is mijn eerste gitaar (Gekocht in Mainmusic in Dordecht, waar er trouwens heel wat van dit merk staan)
Tjah, het kan vast erger, maar ook n stuk beter. Hij ontstemt vlug, de topkam is eens gebroken en moest vervangen worden, de pickups brommen als een gek en soms gaan ze uit het niets keihard piepen en andere vreselijke geluiden maken (geen feedback, gewoon pestherrie)
Maar t kan vast een stuk erger... Hij ziet er in ieder geval netjes uit en alles is best goed afgewerkt.

gr Tomas

dan doe je toch echt wat verkeerd volgens mij hoor :p heb zelf ook een SX strat staan waar ik nu ongeveer anderhalf jaar op speel. (was ook mijn eerste gitaar) Ik heb er nooit veel problemen mee gehad, pickups maken niet zo heel erg veel herrie bij mij, alleen met extreme distortion. Moet wel zeggen dat ze heerlijk speelt en ook best redelijk klinkt (na een goede afstelbeurt, dat wel) ;) Het kan zeker wel veel erger als dat, ik vind hem zelfs beter als de gemiddelde yamaha startersset die hier overal aangeraden wordt.

Eko
10 januari 2010, 20:37
FF een aanvulling. De SX starterssets zijn een leuke manier om te beginnen. De Yamaha`s zijn echt een klasse beter. Een maatje van mij ( uit de band ) heeft een muziekwinkel en heeft tientallen SX sets verkocht. Ik heb er een aantal door de tijd uitgeprobeerd en vond ze redelijk. De Yamaha`s die ik in handen heb gehad waren steviger en gaven eerder het idee dat ze jaren en jaren mee konden.

Noid
10 januari 2010, 20:43
Ik heb zelf deze SX thinline (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=124474&highlight=thinline)van de zomer gekocht. Behalve de stemmechanieken (de schaal daarvan bevalt me niet; is te grof) heb ik er weinig tot niets op aan te merken voor dat geld. Het ding is zuiver, de afwerking is netjes, de afstelling is oke. De elementen zijn natuurlijk niet top of the bill, maar kunnen er voor de prijs zeker mee door.

Midwolda
10 januari 2010, 21:06
Heb nog niet zo heel lang geleden een Tele geassembleerd met een nieuwe neck van een SX Thinline.
Ik vond 'm te dik, maar hij was erg netjes afgewerkt, en met heerlijke frets er op.
Speelde eigenlijk wel erg goed...

JurjenYarr
11 januari 2010, 02:41
Ik heb zelf deze SX thinline (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=124474&highlight=thinline)van de zomer gekocht. Behalve de stemmechanieken (de schaal daarvan bevalt me niet; is te grof) heb ik er weinig tot niets op aan te merken voor dat geld. Het ding is zuiver, de afwerking is netjes, de afstelling is oke. De elementen zijn natuurlijk niet top of the bill, maar kunnen er voor de prijs zeker mee door.

Ik heb dezelfde als Noid en sluit me bij hem aan, inderdaad de stemmechanieken die beter kunnen. De elementen vind ik echter wel prima: Gain vol open en deze tele knalt ongeveer m'n LP voorbij :rockon: