PDA

View Full Version : De toekomst van gitaren stemmen: Polyphone tuner



Pagina's : [1] 2

Aikara
9 januari 2010, 22:10
http://www.youtube.com/watch?v=mGYedBMmmzY

Ik weet niet of deze video hier al gepost is, maar ik vond het wel interessant. Ik denk dat dit wel een idee is wat verder uitgezocht gaat worden...

allochthomas
9 januari 2010, 22:19
Zag zoiets al voorbij komen bij pro guitar shop: http://www.youtube.com/watch?v=lEjo5QbZE5o
zeer interesant

m@rijn
9 januari 2010, 23:17
prachtige ding dit!!

ik heb het ook met mijn viool. Als je alle snaren afzonderlijk gaat stemmen met een stembakje, dan staat hij niet volledig juist. Als je dan je snaren samen gaat bespelen merk je dat ze niet volledig rein klinken. Als je ze vervolgens op gehoor gaat stemmen (en dan staan ze wél goed), merk je dat ze op het stembakje idd, zoals hier, iets hoger/lager worden aangegeven.

kheb de oorzaak hiervan nog geweten, maar ben het ondertussen alweer vergeten. Het is in elk geval een bekend euvel, vreemd eigenlijk dat hier nu pas een oplossing voor wordt gevonden.

FruscianteFan
10 januari 2010, 01:34
Misschien conservatief van me, maar ik zie het nut niet helemaal. Óf je hoort dat je een bepaalde snaar even moet bijstemmen, of je stemt alle snaren even bij. Het stemmen zelf doe je nog steeds met één snaar tegelijk, dus ik zie het niet niet helemaal van een stemapparaat dat alle snaren tegelijk aangeeft.

aaronstonebeat
10 januari 2010, 02:22
Ik zie het voordeel ook niet. Wat is er mis met gewoon je oren te gebruiken? Eventueel een stemvork of een stemapparaatje van een paar tientjes?

Als je je gitaar niet zonder hardware en software kunt stemmen, hoor je volgens mij sowieso niet dat ie vals is :dontgeti:

Outline
10 januari 2010, 03:28
Ik zie het nut er wel van in. Ik bedoel, 1 korte blik en je bent weer precies op de hoogte van of jij of je buurman naast je er iets naast staat.

Ook ben je tussen nummers door in een paar seconden bijgestemd zonder al te veel moeite. Je kan me namelijk niet wijs maken dat iemand hiervan niet het nut qua gemak en tijdswinst in kan zien.

Midwolda
10 januari 2010, 07:54
Te complex, dit. Voor mij dan he. En ik ben nog wel systems engineer van beroep.
Ik geef de voorkeur aan een chromatische tuner met drie ledjes: te laag, goed, te hoog.
Alles daarbovenop is overbodig en leidt af.
De stemming van de snaren in samenspel kan iets variëren, dat klopt, maar dat doe ik even op gehoor.
Maar voor wie stemmen net zo leuk vindt als spelen kan dit een leuke gadget zijn.

jan jansen
10 januari 2010, 10:42
Te complex, dit. Voor mij dan he. En ik ben nog wel systems engineer van beroep.


Ik ben een leek op dit begied..maar als ik zo het filmpje bekijk heb je daar gewoon een grafische weergave van de frequentie van het geluid.Vooraf is ingesteld welke frequentie,de toonhoogte dus de snaar voort moet brengen.
Bijgehouden wordt gewoon het geluid van alle 6 snaren,individueel weergeven of alle 6 tegelijk.



Ik denk als hij dit in een draagbaar schermpje kan krijgen dit voordelen oplevert tov de huidige manier van stemmen.Voor mij als leek op het gebied van stemmen zie ik er wel voordelen in..,

jj

m@rijn
10 januari 2010, 10:54
hoe, je ziet er het nut niet van in?

nooit gehad op een optreden dat je hoorde dat je gitaar ergens niet meer helemaal juist stond? Wat ik dan normaal doe is effe mijn kabel in het stemapparaat steken en vlug alles een beetje bijstemmen. Op gehoor gaat dit niet in een zaal met allemaal door elkaar pratende mensen. Als je dan zo'n apparaatje als dit kunt gebruik, weet je zeker dat je gitaar in samenspel ook juist staat + het gaat sneller dan alle snaren appart.

Jan Buurman
10 januari 2010, 12:14
Ik denk ook dat dit met name live er handig is en veel sneller is dan de traditionele stempedalen. Ik zou hem wel op mijn live-pedalboard willen hebben...

j3r03n
10 januari 2010, 12:47
Ik zie hier zéker het voordeel van in on stage!

Jammer dat ie niet real time chromatisch is, maar in die video van PGS hebben ze dat handig aangepakt d.m.v. die 'fine tuning.' Anders zou het ook veel te ingewikkeld worden.

Ik zou er best zo eentje willen :soinnocent:

hezz
10 januari 2010, 13:00
Misschien conservatief van me, maar ik zie het nut niet helemaal. Óf je hoort dat je een bepaalde snaar even moet bijstemmen, of je stemt alle snaren even bij. Het stemmen zelf doe je nog steeds met één snaar tegelijk, dus ik zie het niet niet helemaal van een stemapparaat dat alle snaren tegelijk aangeeft.

Ja en als het je B-snaar is die te laag of hoog staat? Dan zie je dat in een enkele strum ipv elke snaar langs te gaan (en de meesten van ons stemmen altijd van laag naar hoog).

Jan Buurman
10 januari 2010, 13:03
Ja en als het je B-snaar is die te laag of hoog staat? Dan zie je dat in een enkele strum ipv elke snaar langs te gaan (en de meesten van ons stemmen altijd van laag naar hoog).

Heb je het videootje op Proguitarshop.com gezien? Daar wordt imho duidelijk hoe het in praktijk gaat werken...

Edit: ik begreep je tekstje verkeerd, denk ik...

FruscianteFan
10 januari 2010, 16:21
Ja en als het je B-snaar is die te laag of hoog staat? Dan zie je dat in een enkele strum ipv elke snaar langs te gaan (en de meesten van ons stemmen altijd van laag naar hoog).
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoelde. Als je een akkoord speelt, en het is niet zuiver, dan hoor je toch welke snaar verkeerd staat? Als ik merk dat mijn B-snaar als is, dan ga ik niet mijn lage E bijstemmen.

aaronstonebeat
10 januari 2010, 16:27
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoelde. Als je een akkoord speelt, en het is niet zuiver, dan hoor je toch welke snaar verkeerd staat? Als ik merk dat mijn B-snaar als is, dan ga ik niet mijn lage E bijstemmen.

Dat lijkt mij nou ook.
Kijk eens naar wat geroutineerde gitaristen op het podium. Die draaien tijdens het spelen van een nummer even wat bij als dat nodig is. Zomaar op het gehoor.

j3r03n
10 januari 2010, 16:53
Als je een akkoord speelt, en het is niet zuiver, dan hoor je toch welke snaar verkeerd staat? Als ik merk dat mijn B-snaar als is, dan ga ik niet mijn lage E bijstemmen.

Dat kan in het bandgeweld nog wel eens tegenvallen. Mij lukt dat iig niet als de rest ook herrie maakt...

FruscianteFan
10 januari 2010, 17:03
Dat kan in het bandgeweld nog wel eens tegenvallen. Mij lukt dat iig niet als de rest ook herrie maakt...
In bandgeweld speel ik. Stemmen doe ik als ik merk dat dat nodig is, en tussendoor. Neem niet aan dat jij midden in het heftigste stuk van je band tussendoor je stemapparaat aanzet?

Wat je ook kunt doen: laatst speelden we het intro van een nummer, best lomp, en ik sloeg mijn lage E uit zijn zadel. Hartstikke vals dus. De oplossing was om die snaar dan maar even niet te gebruiken, ik speelde toch maar powerchords. Na het intro ff de snaar gefixt, met stemapparaat, en niks aan de hand.

Ik zou misschien wel een polyfonisch stemapparaat willen, als ik toch een stemapparaat nodig had. Maar ik zie de meerwaarde t.o.v. mijn Korg DT-10 niet zo.

DeiDRagonas
10 januari 2010, 22:39
Same here.. Ik ben t wel met Frusciantefan en Aaronstonebeat eensch... Je hoort wel welke snaar er vals is, dus dan hoef je idd niet alles te checken en is zo'n nieuw stemapparaat sowieso al overbodig.

Ik heb t btw nog beter geregeld... Mn Korg Pitchblack hangt aan de tuner-out van mn Whammy en staat altijd aan. Ik kan elk moment tijdens t spelen zien of wat ik doe wel in-tune is. Zo zie ik evt ook of mn bends wel zuiver zijn bijvoorbeeld. Stil tunen doe ik d.m.v. mn Noise-gate... Die heeft een mute switch.

D.

j3r03n
12 januari 2010, 21:50
Zag zoiets al voorbij komen bij pro guitar shop: http://www.youtube.com/watch?v=lEjo5QbZE5o
zeer interesant

Robzilla kwam hiermee in een ander topic:
http://i658.photobucket.com/albums/uu304/40lbmodel/poly.jpg

http://www.tcelectronic.com/PolyTune

I'm siked!

Noid
12 januari 2010, 22:52
Dat is een interessant apparaatje. Ik zie de voordelen er wel van in. Zeker live, makkelijker en minder stressvol. Weet iemand al wanneer verwacht wordt dat ze te koop zullen zijn?

Jay75
13 januari 2010, 00:31
Hmmm, ik ben erg tevreden met mijn TU2 van Boss, maar ik zou die meteen verkopen en zo'n ding aanschaffen, hoe makkelijk!

Chocola
13 januari 2010, 00:39
Hmmm, ik ben erg tevreden met mijn TU2 van Boss, maar ik zou die meteen verkopen en zo'n ding aanschaffen, hoe makkelijk!

Ik eigenlijk ook stiekem wel. Eerst dacht ik: wtf kansloos, maar nu ik zo die filmpjes he gezien vind ik het wel heel erg geil. Hoe duur gaat zo een ding kosten, iemand een idee?

caliban
13 januari 2010, 01:16
Ik vind het ook best wel ver gezocht. Alle snaren wijken continu een klein beetje af, dus je zal alles moeten bijstemmen. Natuurlijk geven gitaristen graag geld uit!

aaronstonebeat
13 januari 2010, 01:24
Ik heb ook even dat filmpje gekeken en ik moet toegeven: leuk en overzichtelijk; geraffineerd. Maar nog altijd overbodig.

j3r03n
13 januari 2010, 09:04
Ik vind het ook best wel ver gezocht. Alle snaren wijken continu een klein beetje af, dus je zal alles moeten bijstemmen. Natuurlijk geven gitaristen graag geld uit!

Het is maar een klein beetje functioneler dan een normale chromatische tuner, maar het is gewoon ontzettend cool en super flashy. Tuurlijk wil je dit hebben ;)

Ik las ergens dat ie $100 zou gaan kosten (ik heb er ff geen bron bij), maar dat zegt nog niks over de verkrijgbaarheid en de prijs in Nederland/België.

The Crash Cowboy
13 januari 2010, 09:20
Je kunt ook gewoon voor veel geld de gitaar in dit youtube filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=WetVXbYRfWk) kopen !

:gitarist:

j3r03n
13 januari 2010, 09:30
Die heeft niet zo'n ultiem gaaf display :soinnocent:

The Crash Cowboy
13 januari 2010, 09:37
Die heeft niet zo'n ultiem gaaf display :soinnocent:
Haha mijn Tele ook niet. Maar die stem ik nooit; vandaar de Telecaster Crash Cowboy Signature Guitar Sound ! ;)

Jay75
13 januari 2010, 10:25
Ik eigenlijk ook stiekem wel. Eerst dacht ik: wtf kansloos, maar nu ik zo die filmpjes he gezien vind ik het wel heel erg geil. Hoe duur gaat zo een ding kosten, iemand een idee?

Ik dacht precies hetzelfde, waarom heb je dat nodig, maar ik heb soms maar heel weinig tijd om te stemmen om de vaart erin te houden met gigs, dus i'm willing to give this a try! Lijkt me perfect, zeker als het echt zo werkt als in het promo filmpje.

j3r03n
14 januari 2010, 14:53
Yeah, hij is uitgebracht! :crazyhappy:

Op http://www.tcelectronic.com/PolyTune.asp staat de volledige info.

Bij Rock Palace in Den Haag kost ie €85: http://www.rockpalace.com/product/TC-Electronic-PolyTune
Bij Dolphin Music (UK) kost ie £75: http://www.dolphinmusic.co.uk/product/43321-tc-electronic-polytune-poly-chromatic-tuner-pedal.html

Over de top advertentie: http://www.youtube.com/watch?v=uNPJqgqx_I4

Nog een handige functie: de ambient light sensor. Hoe feller het licht in de omgeving, hoe feller de leds. Slim bedacht.

Edit: ik heb de site met rode oortjes doorgespit en ik weet het zeker: binnenkort heb ik een PolyTune ;)

bat
14 januari 2010, 15:29
Dus dat ding is in feite even duur als de andere bekende stompbox tuners? (Boss TU-2 en Korg DT-10) Nou, dan zie ik niet in waarom je deze dan niet zou nemen. Een extra, in mijn ogen best handige functie voor min of mer hetzelfde geld...

FruscianteFan
14 januari 2010, 16:41
Als ik een keer een nieuwe moet hebben, dan is het wel wat. Maar voorlopig heb ik mijn geweldig werkende DT-10 ;)

guitarkid
14 januari 2010, 21:27
Toch doen me sommige opmerkingen over het stemmen me denken aan die mop van die gitarist die verteld dat de bassist boos op 'm is: hij heeft aan één van de stemknoppen van de bas gedraaid maar wil die bassist niet vertellen aan welke.... :seriousf:
Je hoort toch wel welke snaar evt. vals is...?
Overigens is die Polytune op zich wel een mooi ding om je gitaar in zijn geheel snel even volledig te stemmen.

Gr. C.

hezz
14 januari 2010, 22:00
Gaaf, had niet verwacht dat het al bijna bestelbaar zou zijn! Ik bestel er sowiezo eentje!

aaronstonebeat
14 januari 2010, 22:00
Voor gitaren met zwevende tremolo zou het me handig lijken.

hezz
14 januari 2010, 22:09
Ik speel veel in C-standaard of andere lage stemmingen tegenwoordig (QOTSA fan hier), de snelheid die dat ding heeft staat me wel aan. Bigsby gebruik ik ook vaak, dus dat kan ook heel handig zijn na hevig gebruik.

j3r03n
16 januari 2010, 16:11
De laatste info:

Price: €85 Available: February 2010
PolyTune™ main features:

• Polyphonic Tuner – Tune all strings simultaneously – simply; Strum, Tune, Rock!
• Chromatic Tuner – Ultra fast and steady response, Needle and Stream display modes with +/- 0.5 cent accuracy
• True Bypass – Passes the guitar signal unprocessed through the pedal and preserves the integrity of your precious tone
• Super bright LED Display with ambient light sensor – Ensures ultimate visibility in any situation, even in bright sunlight
• 9V DC Out for powering other pedals – Connect an optional power supply to power other pedals via PolyTune™'s 9V DC Out
• Easy Battery Access – No fiddling, simply change the battery in an instant thanks to the singlefinger- screw that gives easy access to the battery compartment
• Drop-tunings – Dropped tunings from E-flat down to B supported in Polyphonic mode
• Works with both guitar and bass – Both Polyphonic and Chromatic mode works for both Guitar and 4-, 5- and 6-string Bass


Nog even wachten dus :makeup:

rocker_71
16 januari 2010, 16:46
Ik heb er ook vast 1 besteld. Was nooit echt tevreden met mijn huidige tuner (Boston, reageert vaak traag), dus zie dit als een mooie gelegenheid om deze te kopen. 85 euri vind ik echt niet duur. Ik had echt verwacht dat deze het dubbele zou gaan kosten. Mooie features, accuraat en polu tune. Ik ben echt benieuwd of dat echt veel beter gaat. Ik denk het wel, want 1 strum laat snel zien welke snaar niet goed is. anders moet je ze alle 6 bij langs, terwijl misschien alleen de B snaar onzuiver is.

op de TC Electronic site staat shipping march 2010, maar als ie eerder komt, vind ik dat geen probleem natuurlijk. ;)

Steven Otto
16 januari 2010, 17:34
Gas! :ok:

Wat zou een reden zijn om vanaf nu toch voor een Korg of een Boss te kiezen?

guitarkid
16 januari 2010, 17:56
Gas! :ok:

Wat zou een reden zijn om vanaf nu toch voor een Korg of een Boss te kiezen?

Dat die zich de afgelopen 30 jaar wel bewezen hebben??
Ik ben overigens een behoorlijke TC-fan, dus wat dat betreft.....!!
Wat ik me ook afvraag is hoe het zit met alternatieve stemmingen: in E of D bijv.
Werkt dat dan ook in de polyfonie-mode?

Gr. C.

Jay75
16 januari 2010, 18:03
Yeah, hij is uitgebracht! :crazyhappy:

Op http://www.tcelectronic.com/PolyTune.asp staat de volledige info.

Bij Rock Palace in Den Haag kost ie €85: http://www.rockpalace.com/product/TC-Electronic-PolyTune
Bij Dolphin Music (UK) kost ie £75: http://www.dolphinmusic.co.uk/product/43321-tc-electronic-polytune-poly-chromatic-tuner-pedal.html

Over de top advertentie: http://www.youtube.com/watch?v=uNPJqgqx_I4

Nog een handige functie: de ambient light sensor. Hoe feller het licht in de omgeving, hoe feller de leds. Slim bedacht.

Edit: ik heb de site met rode oortjes doorgespit en ik weet het zeker: binnenkort heb ik een PolyTune ;)

Laat effe weten als je er een hebt gekocht, ik ben erg nieuwschierig!

marter544
16 januari 2010, 19:18
Nu heb ik gas voor een tuner... Een tuner!

Di Stefano
16 januari 2010, 19:23
Als deze $100 zal kosten gaan Boss, Korg en weet ik nog welke stompboxtunerfabrikanten klappen krijgen.

Steven Otto
16 januari 2010, 19:47
Nu heb ik gas voor een tuner... Een tuner!

Dat dacht ik nou ook precies! :seriousf:

budje
16 januari 2010, 20:04
En toch, in alle 32 jaar dat ik gitaar speel, heb ik nooit gedacht dat ik een polyphone tuner nodig had. En ik heb al van heel veel onnodige dingen gedacht dat ik ze nodig had!

Steven Otto
16 januari 2010, 21:42
En toch, in alle 32 jaar dat ik gitaar speel, heb ik nooit gedacht dat ik een polyphone tuner nodig had. En ik heb al van heel veel onnodige dingen gedacht dat ik ze nodig had!

Handig toch als je zo snel kijken of je nog goed gestemd staan tijdens een gig? het scheelt gewoon de helft van de tijd.

j3r03n
17 januari 2010, 13:04
Laat effe weten als je er een hebt gekocht, ik ben erg nieuwschierig!

Doe ik ;) (al zal ik vast niet de eerste zijn op dit forum)

hugo123
17 januari 2010, 14:20
Dit lijkt me ook wel handig:

van de TC site:

MonoPoly
Whether you want to use the polyphonic tuner to get in tune, or prefer to go the chromatic route,this pedal has you covered. PolyTune features "MonoPoly", a unique patent-pending technology that recognizes whether you play one or more strings and instantly replies with the appropriate poly- or monophonic tuning mode.

Steven Otto
17 januari 2010, 14:32
Dat die zich de afgelopen 30 jaar wel bewezen hebben??
Ik ben overigens een behoorlijke TC-fan, dus wat dat betreft.....!!
Wat ik me ook afvraag is hoe het zit met alternatieve stemmingen: in E of D bijv.
Werkt dat dan ook in de polyfonie-mode?

Gr. C.

Ja.
kijk maar:
http://www.musicradar.com/news/guitars/namm-2010-see-tcs-polytune-tune-all-our-strings-at-once-232886
vanaf 1:10 :)

j3r03n
17 januari 2010, 14:48
Wat ik me ook afvraag is hoe het zit met alternatieve stemmingen: in E of D bijv.
Werkt dat dan ook in de polyfonie-mode?

In dit filmpje zegt die TC dude dat ie alleen standaard en drop tunings aankan van E t/m B. Das wel een nadeel (het eerste ;)).
http://www.musicradar.com/news/guitars/namm-2010-see-tcs-polytune-tune-all-our-strings-at-once-232886

EDIT: Oh, Steven Otto had dat al gezegd...

Hoewel: nadeel. Als je in open D wil stemmen, moet je de monofone optie gebruiken, en dan heeft ie gewoon niks extra's t.o.v. een normale chromatische tuner. Geen nadeel dus, maar ook geen voordeel.

hezz
17 januari 2010, 23:14
Denken jullie dat die €85 een 'pre-order' prijs is of zal die prijs hetzelfde zijn als die direct leverbaar is? Ik wil 'em bestellen maar om nou zo ver van tevoren het geld al ervoor te dokken gaat tegen mijn studenten instincten in.

Liquid_Metal
17 januari 2010, 23:26
Ik zie het filmpje nu pas, maar het ziet er wel érg interessant uit zeg. Ik heb nog geen tuner (gebruik de G-Major2, werkt prima) dus wie weet...

j3r03n
18 januari 2010, 09:55
Iemand trouwens een idee waarvoor die USB-in-/uitgang zou kunnen zijn?

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/112360/3/TC-Electronic-PolyTune.jpg

@ hezz: Ik wacht het denk ik ook nog even af ;) Maar in dat laatste filmpje zegt die TC-meneer wel letterlijk dat ie €85, £75 of $99 gaat kosten.

Hiro
18 januari 2010, 10:03
is waarschgijnlijk dat je m ook digitaal kan gebruiken net als de stealth pedal van IK media, is een virtual amp voor op de computer als amplitube

Johannes
18 januari 2010, 12:07
Ziet er veel belovend uit! Kopt het dat tc zelf nergens zegt waar de usb poort voor dient? Zou het pedaal compatible zijn met iets nieuws wat tc in de toekomst gaat uitbrengen?

bat
18 januari 2010, 12:14
Misschien kun je 'm op termijn via je computer updaten, met alternatieve stemmingen of iets dergelijks. Aangezien de belangrijkste feature het polyfonisch stemmen is, lijkt me dat een zeer waardevolle aanvulling.

j3r03n
18 januari 2010, 12:18
Kopt het dat tc zelf nergens zegt waar de usb poort voor dient?
Klopt, en ik hoop ook op iets spectaculairs :seriousf:

hezz
18 januari 2010, 13:19
Jawel, die is voor firmware updates omdatf de technologie software gebaseerd is, zie eerste filmpjes van bijv het prototype. Oftewel, je kunt in de toekomst nog extra functies verwachten, zoals misschien die open-stemmingen!

j3r03n
18 januari 2010, 13:27
Ik kan het niet vinden in de filmpjes, maar toch bedankt voor de oplettendheid hezz. Hoe meer ik erover te weten kom, hoe liever ik m wil!:sssh:

Liquid_Metal
18 januari 2010, 13:39
Toch jammer dat ze 'm niet voor 7 snaren geschikt maken. Nu zou je de zevende snaar met de hand moeten stemmen. Wordt het toch minder cool van.
Zien we trouwens een knopje en bijbehorende LED om van programma te wisselen?

Liquid_Metal
18 januari 2010, 13:50
O ik zie nu dat ie automatisch naar needle-tuning gaat als je 1 snaar aanslaat. Da's voor 7strings dus erg handig!

j3r03n
18 januari 2010, 14:01
Is idd jammer dat die bij de polymode geen 7 snaren heeft, maar dat komt misschien bij een eventuele update? In de chromatische modus kun je uiteraarde de 7e snaar gewoon stemmen.

Het enige wat ik nog niet gezien heb, is een optie voor bypass tuning i.p.v. silent tuning. :dontgeti:

bat
18 januari 2010, 15:03
Is idd jammer dat die bij de polymode geen 7 snaren heeft, maar dat komt misschien bij een eventuele update?
Dan moet het al een hardwareupdate zijn, volgens mij is er in de display nu geen plek voor de zevende snaar.

hezz
18 januari 2010, 15:24
Dan moet het al een hardwareupdate zijn, volgens mij is er in de display nu geen plek voor de zevende snaar.

Of via een update gewoon een aparte interface voor meersnarigen. Ik had in de filmpjes nu al gezien dat ze verschillende interfaces hadden t.v.v. normale needle-tuning. Wellicht als ze er iets slims op verzinnen ook mogelijk voor 7snarigen.

Maarja, dit gaat natuurlijk pas de eerste versie worden het product... dus nog even puur tot 6snarigen denk ik.

j3r03n
18 januari 2010, 15:27
Mwa, één zo'n rij is 17 ledjes lang, daar kun je ook wel 7 snaren op afbeelden.

Anderzijds: dan moet je maar genoegen nemen met 6 snaren :soinnocent:

Liquid_Metal
18 januari 2010, 16:10
Of via een update gewoon een aparte interface voor meersnarigen. Ik had in de filmpjes nu al gezien dat ze verschillende interfaces hadden t.v.v. normale needle-tuning. Wellicht als ze er iets slims op verzinnen ook mogelijk voor 7snarigen.

Maarja, dit gaat natuurlijk pas de eerste versie worden het product... dus nog even puur tot 6snarigen denk ik.

Precies, daar moet men gewoon maar mee wachten. Relatief gezien wordt het niet veel gebruikt, dus de markt is ook een stuk kleiner. 8snarig verwacht ik al helemaal niet te zien eigenlijk (it would be cool).

j3r03n
19 januari 2010, 14:35
De nieuwe demo van PGS: http://www.youtube.com/watch?v=mGBG2OeayMY

Niks nieuws, maar wel weer een filmpje :soinnocent:

soup
19 januari 2010, 16:50
Iemand trouwens een idee waarvoor die USB-in-/uitgang zou kunnen zijn?

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/112360/3/TC-Electronic-PolyTune.jpg

@ hezz: Ik wacht het denk ik ook nog even af ;) Maar in dat laatste filmpje zegt die TC-meneer wel letterlijk dat ie €85, £75 of $99 gaat kosten.

Waaromvoor dient die in/out, is toch gewoon voeding maar welke is dan de juiste?


edit: om door te lussen naar andere pedalen?

Steven Otto
19 januari 2010, 16:56
Op 'in' sluit je de adapter aan, en op 'out' sluit je een snoertje naar je volgende pedaal aan.

Herman
31 januari 2010, 16:20
http://www.tcelectronic.com/polytune.asp

Ik zie op de site van Westerhaven staan dat ze dit ding binnenkort aanbieden. Wat vinden jullie er van? Heeft het polyfone gedeelte echt toegevoegde waarde?

Misschien als enige gitarist in de band dat er geen andere gitarist is die je even op kan vangen, en je hoort tíjdens het spelen dat er 1 of 2 snaren echt vals zijn dat je dan sneller door hebt welke snaren vals zijn.. maar zal dat nu echt zo veel meer tijd kosten om ze normaal te vinden?

En gewoon stemmen kost mij met een normale tuner toch ook niet gek veel tijd hoor, en als je dan bekijkt dat de "gewone" stem-functie nog iets preciezer schijnt te zijn, is dat polyfone gedeelte dan echt iets waard?

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! De prijs was geloof ik €85,- wat me op zich wel oke lijkt, ik had in eerste instantie meer verwacht.

Fuhgawz
31 januari 2010, 16:57
Ja dit ding is in andere topics al 'off topic' vermeld. Het lijkt mij een heel vet apparaat en 85 euro is een goede prijs. Voordeliger dan ik had verwacht. Het scheelt denk ik wel tijd als je tussen nummers door even snel wilt checken of je goed gestemd staat. Pedaaltje in, een keertje aanslaan, kijken welke vals is. Dat is toch sneller dan ze allemaal afgaan: snaar 1 aanslaan, wachten, die goed, snaar 2 aanslaan, wachten, ook goed, snaar 3 aanslaan, etc etc etc... Oké het zijn geen hele minuten die anders verloren zouden gaan, maar het is toch net weer iets sneller.

Het is technologische vooruitgang en daar zijn gitaristen over het algemeen bang voor, maar ik verwacht in de toekomst dat meer fabrikanten dergelijke producten gaan leveren en dat dit apparaatje goed gaat verkopen.

the sure thing
31 januari 2010, 17:43
Dit apparaat speelt in op GAS :) Hij is wit, true bypass, relatief goedkoop en is ook weer eens anders dan de andere. Ik denk dat de hoeveelheid tijd die je bespaart minimaal is, maar het ziet er gewoon KICKE uit.

soup
31 januari 2010, 17:45
Ik vind het juist jammer dat hij wit is... heb nog een tuner nodig en heb al 2 witte pedaaltjes naast elkaar en met dit er bij dan waarschijnlijk 3.

E-J
31 januari 2010, 18:03
Laatst was ik in Engeland en heb daar het blad ´Guitarist´ gekocht. Er stond ook een test in van dit pedaal. Scoorde erg goed. Er staat o.a. dit:

We like: Polyphonic mode is a revelation; brilliant battery access; bright display; 2mA power out for other pedals

We dislike: No sweetened tuning (a la Peterson StroboStomp 2); no non-silent output.

Ze zijn vol los over de geringe grootte van de behuizing, de accuratie van de tuner (+/- 1%), de snelheid, true bypass en het feit dat je hem als power supply kunt gebruiken (2000mA). Ze zijn dus erg positief. Het lijkt me een erg goed alternatief voor de Korg Pitchblack en de nieuwe Boss TU-3, het is dat ik al tijden een Korg DT-10 heb die nog altijd prima zijn werk doet :)

Kellet
31 januari 2010, 18:05
Ik heb em al mogen uitproberen. Het is voor mij persoonlijk, de ultieme tuner. Het is zo heerlijk snel stemmen.

Herman
31 januari 2010, 19:12
Hoe zijn die ledjes dan? Ze lijken me op een podium met matige verlichting wat te klein/dof misschien? Of is het prima leesbaar op de meeste plaatsen?

the sure thing
31 januari 2010, 19:26
Hoe zijn die ledjes dan? Ze lijken me op een podium met matige verlichting wat te klein/dof misschien? Of is het prima leesbaar op de meeste plaatsen? De LED's passen zich aan, aan de hoeveeldheid donker/licht in de ruimte. Er zit een sensor in, die uiteindelijk de hoeveelheid "bright" van de LED's verzorcht. Ik ben benieuwd hoe die afgesteld is.

Jan Buurman
31 januari 2010, 19:33
We dislike: No sweetened tuning [/I](a la Peterson StroboStomp 2); no non-silent output.



Wat bedoelen ze met No sweetened tuning?

En met no non-silent output? Je kan toch wel muted stemmen? Ik heb hem in bestelling staan maar dat zou wel een flinke domper zijn....

Rakker
31 januari 2010, 20:02
Wat een vet ding! Grappig dat ze zo iets simpels steeds proberen te verbeteren, eerst de Korg Pitchblack met al die verschillende interfaces, en nu dit.

paulusdeBKB
31 januari 2010, 20:03
Ik vermoed dat ze met 'sweetened tuning' een getemperde stemming bedoelen. Check dit artikel voor meer info: http://www.recordingreview.com/articles/articles/163/1/-Guitar-How-to-tune-the-guitar-Correctly-so-it-really-sounds-in-tune/Page1.html

'No non-silent output' betekent dat je ALLEEN MAAR muted kunt stemmen. Er is dus geen output voorhanden waar signaal uit komt als je aan het stemmen bent. Dit is een non-probleem voor 90% van de gitaristen.

Jan Buurman
31 januari 2010, 20:07
Daar ging ik inderdaad wel vanuit Hoewel ik wel ergens bij een videoclipje het stemgeluid dacht te horen....

E-J
31 januari 2010, 20:11
Wat bedoelen ze met No sweetened tuning?

En met no non-silent output? Je kan toch wel muted stemmen? Ik heb hem in bestelling staan maar dat zou wel een flinke domper zijn....

Hoi Jan,

Ik heb het nog even nagelezen. ´No sweetened tuning´ betekent dat je de polyfonische modus niet kunt gebruiken op aparte stemmingen (zoals b.v. open G), daarvoor moet je dus de chromatische enkele snaar modus gebruiken.

`Polyphonic mode only works with standard intervals in either E, Eb , D, C#, C or B (down tune only). But perhaps the presence of the USB port on the pedal hints at software updates down the line.`

Non-silent is zoals bij één van de outputs van de Korg DT-10, dat het signaal wél doorkomt bij de versterker wanneer je de tuner aan hebt staan.

groetjes,
Emiel

Mitch
31 januari 2010, 20:34
Samengevoegd

vinni
31 januari 2010, 21:11
Hoi Jan,

Ik heb het nog even nagelezen. ´No sweetened tuning´ betekent dat je de polyfonische modus niet kunt gebruiken op aparte stemmingen (zoals b.v. open G), daarvoor moet je dus de chromatische enkele snaar modus gebruiken.

`Polyphonic mode only works with standard intervals in either E, Eb , D, C#, C or B (down tune only). But perhaps the presence of the USB port on the pedal hints at software updates down the line.`

Non-silent is zoals bij één van de outputs van de Korg DT-10, dat het signaal wél doorkomt bij de versterker wanneer je de tuner aan hebt staan.

groetjes,
Emiel

Volgens mij wordt er met sweetened tunings echt wat anders bedoeld.
Op mijn Strobostomp/2 zitten die er ook op. Ik gebruik altijd de sweetened tuning voor de electric guitar......Ik geloof dat Peterson (de maker) de stemming voor de G en B snaar een paar cents omhoog heeft getrokken.
Klinkt even wat lekkerder dan de standaard tuning.

Ik vind het dan ook jammer dat dit niet zit op de Polytune.

Vinni

j3r03n
3 februari 2010, 18:38
Sinds maandag op de site van Thomann: http://www.thomann.de/nl/tc_electronic_polytune.htm

Leverbaarheid van dit artikel:
Waarschijnlijke levering op 10.03.2010

Thomann: €83 + €8 = €91
Rockpalace: €85 + €10 = €95

Ben benieuwd wie hem als eerste kan leveren, maar ik krijg geen reactie van Rockpalace :nervous:

soup
3 februari 2010, 18:47
Als de mogelijkheid dan toch bestaat om het pedaaltje met de computer te updaten is het dan ook niet handig als TC je vrij spel geeft en je zo je eigen settings kan toepassen?

j3r03n
3 februari 2010, 18:49
Inderdaad, je eigen tunings maken lijkt me een ideale optie. Er wordt alleen vrij weinig info over vrijgegeven. :makeup:

DeiDRagonas
3 februari 2010, 19:54
Ik gebruik altijd de sweetened tuning voor de electric guitar......Ik geloof dat Peterson (de maker) de stemming voor de G en B snaar een paar cents omhoog heeft getrokken. Klinkt even wat lekkerder dan de standaard tuning.

Heeft ie de B en G omhoog of iets omlaag getuned? Iets omlaag klinkt imho namelijk duidelijk beter dan iets omhoog.

D.

hezz
3 februari 2010, 22:21
Ik vind het juist jammer dat hij wit is... heb nog een tuner nodig en heb al 2 witte pedaaltjes naast elkaar en met dit er bij dan waarschijnlijk 3.

Had ik ook zo'n beetje, wat betreft dat witte. Het eerste wat ik doe is dat ding onderspuiten met felle kleurtjes :D

j3r03n
3 februari 2010, 22:41
Daar ging ik inderdaad wel vanuit Hoewel ik wel ergens bij een videoclipje het stemgeluid dacht te horen....
PGS heeft met opzet met een microfoon het gitaargeluid opgenomen, omdat het filmpje anders nogal vreemd zou zijn. (staat in een comment van Andy op youtube).

En eeh, de TU-2/-3 zijn ook wit ;)

Sinner
4 februari 2010, 15:10
OMG ik heb GAS voor een tuner:eek:

Jammer dattie niet 2 uitgangen heeft zoals de DT-10

j3r03n
7 februari 2010, 19:58
Beetje laffe review van Soundcheck: http://www.tcelectronic.com/media/TC_POLYTUNE_GW_MARCH_2010_Review.pdf

+PRO
Incredibly fast an accurate
Highly visible graphics
Works with drop tunings

-CON
No built-in mic for tuning acoustic guitars
Poly mode does not support alternate tunings

Eigenlijk is het enige echte nadeel dat er geen bypass output is, maar daar hoor je ze niet over. En ze zegen wederom helemaal niks over die usb-poort :dontgeti:

Hanzemannetje
7 februari 2010, 20:57
Als hij leverbaar is, koop ik hem. Die dag nog.

rocker_71
8 februari 2010, 10:43
Ik hoop vooral dat het eerste punt waar is (Incredibly fast an accurate).
Dat vind ik het belangrijkste.

Verder heb ik hem ook al besteld en ben het wachten beu. :soinnocent:

Wanneer komen ze?!!?!? :crazyhappy:

Jan Buurman
8 februari 2010, 10:52
Ik hoop vooral dat het eerste punt waar is (Incredibly fast an accurate).
Dat vind ik het belangrijkste.

Verder heb ik hem ook al besteld en ben het wachten beu. :soinnocent:

Wanneer komen ze?!!?!? :crazyhappy:

Ik heb hem ook al in bestelling staan. Ongeduldig als ik ben heb ik een mailtje gestuurd en mij is verteld dat ze de 1e week van maart binnen komen...

bloodgulge2
8 februari 2010, 11:15
heb hem ondertussen ook alvast besteld..
lijkt me een leuk ding

movo.
8 februari 2010, 12:04
Nou is het wel twijfelen tussen een Turbo Tuner ST-200, Korg DT-10 of deze PolyTune.

Speel alleen in standaard tuning en open G, plus ik wil een nauwkeurige tuner hebben voor intoneren.

Jan Buurman
18 februari 2010, 14:52
Ik krijg net een Emailtje dat de Poly Tuner binnen 2 dagen op de stoep ligt!! Ik ben benieuwd..

Tankman
18 februari 2010, 17:30
Ik krijg net een Emailtje dat de Poly Tuner binnen 2 dagen op de stoep ligt!! Ik ben benieuwd..

Ik krijg er een van TC cadeau. Nu nog afwachten of ze het ook echt zullen leveren. Ik ben ook heel benieuwd of het inderdaad zoveel meerwaarde heeft als men mee adverteert.

Hanzemannetje
18 februari 2010, 17:49
Besteld bij wie, waar 2 dagen? Ik heb info nodig zoals een junk een shot!

Jan Buurman
18 februari 2010, 17:54
Je kon/kan bij Rockpalace Den Haag deze tuner in de voorverkoop kopen. Ik heb hem toen dus besteld en betaald en zodra hij binnen zou komen sturen ze hem op.
En het is zo ver. Zij hebben hem vanmiddag gepost en TNT brengt hem morgen of overmorgen bij mij thuis...

vinni
18 februari 2010, 18:48
Bij Westerhaven in Groningen komen ze vandaag of morgen binnen.
Mocht je er eentje willen....toch maar even bellen.

Vinni

budje
18 februari 2010, 18:51
Waar ik nou zo benieuwd naar ben... Is er nou echt iemand die ooit de situatie is tegengekomen waarin hij had gedacht dat hij dit soort tuner nodig had?

Zelf kan ik het me niet herinneren, en ik heb er zowel op gitaarnet als in het echte leven nog nooit iemand over gehoord!

Ben gewoon nieuwsgierig :makeup:

Hanzemannetje
18 februari 2010, 19:16
Heb zelf een Floyd Rose, met een lock op de topkam en fijnstemmers op de brug enfin iedereen kent ze wel, als ik daarmee tijdens een optreden met de fijnstemmer een snaar bijstem, dan trekt de tremolo de rest van de snaren ook ietsjes uit stemming. Dan blijf je stemmen tot alle 6 weer in lijn zijn. Dan is het echt handig als je even overzicht hebt van al je 6 snaren, zodat je met een blik ziet aan welke fijnstemmers je nog een zwengeltje moet geven. Ik ben wel om.

FruscianteFan
18 februari 2010, 19:17
Dat betekent niet dat het niet superhandig kan zijn, toch? Voor mij niet genoeg reden om een nieuwe tuner te kopen, want ik ben al best lang dik tevreden met de Korg DT10. Maar toch.

Realeigo
18 februari 2010, 19:17
Waar ik nou zo benieuwd naar ben... Is er nou echt iemand die ooit de situatie is tegengekomen waarin hij had gedacht dat hij dit soort tuner nodig had?

Zelf kan ik het me niet herinneren, en ik heb er zowel op gitaarnet als in het echte leven nog nooit iemand over gehoord!

Ben gewoon nieuwsgierig :makeup:

Ik heb liever een Turbo tuner die preciezer is dan eentje waarbij heel onnauwkeurig je de stand van alle 6 snaren ziet terwijl je nog steeds maar 1 tegelijk kan aandraaien.

Wat wel stoer zou zijn is een Turbo tuner achtig apperaat met een indicator die aangeeft welke snaren vals zijn en je vervolgens die snaren bij langs gaat.

movo.
18 februari 2010, 21:48
Ik denk dat ik ook maar binnenkort zo'n Turbo Tuner koop. Ook handig voor intoneren ect... veel positieve berichten over gelezen.

Hanzemannetje
18 februari 2010, 22:15
Die Turbo Tuner lijkt me nou weer totaal onhandig op een podium als je snel even wilt bijstemmen. Dat strobo met die draaiende ledjes zijn zeker handig om thuis rustig te intoneren, maar op een podium vind ik een duidelijke 'naald-achtige' weergave zoals bij de TU-2, DT-10, de Pitchblack en de 1 snaarweergave bij de PolyTune, een stuk duidelijker. Bij de Strobo moet ik soms echt even twee keer kijken naar welke kant de ledjes draaien en of je flat of sharp bent.

Realeigo
18 februari 2010, 23:11
Die Turbo Tuner lijkt me nou weer totaal onhandig op een podium als je snel even wilt bijstemmen. Dat strobo met die draaiende ledjes zijn zeker handig om thuis rustig te intoneren, maar op een podium vind ik een duidelijke 'naald-achtige' weergave zoals bij de TU-2, DT-10, de Pitchblack en de 1 snaarweergave bij de PolyTune, een stuk duidelijker. Bij de Strobo moet ik soms echt even twee keer kijken naar welke kant de ledjes draaien en of je flat of sharp bent.

Alles went, de strobe tuning ook.

Ik heb op de meeting HaroldA zijn turbo tuner ff gebruikt en ik had er echt geen probleem mee.

Mr.Jay
19 februari 2010, 11:41
Bij Music Store, Köln 85 euro.
Pak je er even wat snaartjes bij die daar spotgoedkoop zijn en boven de 100 euro versturen ze gratis naar NL.
Mag je bovendien 30dagen ermee spelen en retour zenden zonder reden > en dát zelfs ook nog gratis ! wat wil een gitarist nog meer............
Zo heb ik al heel wat pedaaltjes lekker thuis op mijn gemak kunnen testen.

j3r03n
19 februari 2010, 11:42
Bij Westerhaven in Groningen komen ze vandaag of morgen binnen.
Mocht je er eentje willen....toch maar even bellen.

Vinni

Meteen besteld ;)

soup
19 februari 2010, 11:53
Bij Music Store, Köln 85 euro.
Pak je er even wat snaartjes bij die daar spotgoedkoop zijn en boven de 100 euro versturen ze gratis naar NL.
Mag je bovendien 30dagen ermee spelen en retour zenden zonder reden > en dát zelfs ook nog gratis ! wat wil een gitarist nog meer............
Zo heb ik al heel wat pedaaltjes lekker thuis op mijn gemak kunnen testen.
Geldt dit ook voor de snaren zelf? :rockon:

Mr.Jay
19 februari 2010, 11:55
Geldt dit ook voor de snaren zelf? :rockon:

tuurlijk, alleen niet afknippen :-)

FruscianteFan
19 februari 2010, 12:07
Als je bedoelt of je snaren ook terug kunt sturen: volgens mij niet.

vinni
19 februari 2010, 13:25
Bij Westerhaven in Groningen zijn ze ook Eur 85.
Ik weet dat ze er 20 of 30 hebben.

Zie hun homepage : www.westerhaven.nl

Vinni

JeroenSchaaf
19 februari 2010, 13:30
Owhh! ik wou ze net bellen of ze genoeg op voorraad hebben :D

rocker_71
19 februari 2010, 15:14
IK HEB HEM!!!! :mmmm::mmmm::mmmm:

Het wachten is voorbij. Bij Rockpalace hebben ze stapels van die dingen. Zou eigenlijk opgestuurd worden, maar ik kon niet wachten tot begin volgende week. Ben meteen even naar Den Haag gegaan. Nu ligt ie naast me in het doosje.
Even een bakkie cappuccino drinken en dan naar mijn muziek-zolder om hem eens te proberen...

j3r03n
19 februari 2010, 15:26
Jaloers! :nervous:

JeroenSchaaf
19 februari 2010, 15:34
Jaloers! :nervous:

Dat niet..... maar wel GAS!!!



IK HEB HEM!!!! :mmmm::mmmm::mmmm:

Het wachten is voorbij. Bij Rockpalace hebben ze stapels van die dingen. Zou eigenlijk opgestuurd worden, maar ik kon niet wachten tot begin volgende week. Ben meteen even naar Den Haag gegaan. Nu ligt ie naast me in het doosje.
Even een bakkie cappuccino drinken en dan naar mijn muziek-zolder om hem eens te proberen...

rocker_71
19 februari 2010, 15:42
Er zit zelfs wat klitteband bij. ;)

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/GEAR/Polytune1.jpg

JeroenSchaaf
19 februari 2010, 16:22
En een tc electronics stikker!!?

:D

Tankman
19 februari 2010, 16:29
Die van mij nog niet binnen, maar de zending van de zaak is dus ook netjes binnengekomen. Dus maar meteen eentje uitgetest.

Mijn eerste reactie was: Korg Pitchblack wie?

Jezus wat is die Polytune vet. En hij reageert echt supersnel. Hij switch echt in een milliseconde van enkele snaar modus naar alle snaren. De LED's passen zich heel netjes aan aan de belichting in de ruimte.

Ik raad hem zeker aan. Nu nog ff de vertegenwoordiger van TC bellen waar die van mij blijft. :seriousf:

JeroenSchaaf
19 februari 2010, 17:03
He niet mijn gas gaan voeden ja.... ;)

rocker_71
19 februari 2010, 17:26
En een tc electronics stikker!!?

:D

Ja, dat doet het um. ;)



Jezus wat is die Polytune vet. En hij reageert echt supersnel. Hij switch echt in een milliseconde van enkele snaar modus naar alle snaren. De LED's passen zich heel netjes aan aan de belichting in de ruimte.


Ik vind hem ook erg goed. Heel snel en handig in het gebruik. Echt een super makkelijk display. Daar is echt goed over nagedacht. LEDjes gaan mee met het omgevings licht.
Tja, wat kan ik er verder over zeggen? SUPER! :cheerup:

the sure thing
20 februari 2010, 00:35
Ja, dat doet het um. ;)



Ik vind hem ook erg goed. Heel snel en handig in het gebruik. Echt een super makkelijk display. Daar is echt goed over nagedacht. LEDjes gaan mee met het omgevings licht.
Tja, wat kan ik er verder over zeggen? SUPER! :cheerup: [anti GAS on] Wat zeg je? Vindt je het een kutpedaal? [anti GAS off]

dml
20 februari 2010, 04:36
Ah, de nieuwe hype voor Q2 lijkt geboren!! :sssh:

Hanzemannetje
20 februari 2010, 09:53
Ah, de nieuwe hype voor Q2 lijkt geboren!! :sssh:

Ik verwacht dat we de komende weken lekker goedkoop Pitchblackjes kunnen scoren op Marktplaats!

Jan Buurman
20 februari 2010, 10:09
Gisteren de hele dag thuis geweest. Heel even de deur uit en bij terugkomst het TNT briefje op de mat!!! :mad::mad::mad::mad:
Vandaag wordt hij (als het goed is) opnieuw aangeboden...

Jan Buurman
20 februari 2010, 10:34
Ik verwacht dat we de komende weken lekker goedkoop Pitchblackjes kunnen scoren op Marktplaats!

Wel een Planet Waves tuner...:soinnocent:



.

Hanzemannetje
20 februari 2010, 10:58
Wel een Planet Waves tuner...:soinnocent:
.

Maar die Pitchblack uit je sig houd je?

Realeigo
20 februari 2010, 11:00
Gisteren de hele dag thuis geweest. Heel even de deur uit en bij terugkomst het TNT briefje op de mat!!! :mad::mad::mad::mad:
Vandaag wordt hij (als het goed is) opnieuw aangeboden...

Tnt doet geen pakketjes op zaterdag =D

Jan Buurman
20 februari 2010, 11:30
:(:(:(:(:(

EDIT: Ik zie net op het formuliertje dat:"De zending wordt de eerstvolgende dag (uitgezonderd zon- en feestdagen) opnieuw op uw adres aangeboden tussen:
O 08.00 - 13.00
O 12.00 - 18.00
O 17.00 - 21.30
X Geen tijdsindicatie mogelijk


Er is dus nog hoop!!!


.

rocker_71
20 februari 2010, 11:34
Tnt doet geen pakketjes op zaterdag =D

Klopt. Daarom ben ik gisteren zelf naar Rockpalace gegaan. Anders wordt het weer maandag of dinsdag en dan duuuuurt zooooo lang. :(

Bij mij geven ze hem altijd bij de buren af. Dat werkt perfect.

Jan Buurman
20 februari 2010, 11:39
Bij mij geven ze hem altijd bij de buren af.

Soms wel, soms niet. Waarom het ene pakketje wel en de ander niet weet ik niet. Zal wel met de manier van verzenden te maken hebben...

Mitch
20 februari 2010, 12:00
Hangt ervan af of de bezorger de moeite wil nemen om bij de buren aan te bellen (in sommige buurten buurten zijn veel mensen weg overdag) en natuurlijk of er betaald moet worden voor het pakket.

rocker_71
20 februari 2010, 12:03
Haha, dat is zo. Mijn buren gaan natuurlijk niet voor me betalen. Ook als het pakket is aangetekend, dan gaat het feest niet door. Maar 9 van de 10 keer heb ik van tevoren betaald en is ie niet aangetekend. Dan kan ik hem gewoon bij de buren ophalen, wel zo makkelijk, want dat kan ook 's avonds.

OT: iemand anders de Polytuner al binnen?

j3r03n
20 februari 2010, 13:09
Ik werd vanmorgen gewekt door dit pakketje :crazyhappy:
http://i369.photobucket.com/albums/oo135/jeroenbriels/Polytune2.jpg

Hij zit al op mn board, vanmiddag repetitie :D

Echt mooie service van Westerhaven: gisterenmiddag besteld en vandaag in huis. En slechts €6,75 verzendkosten.

Hier in vergelijking met Korg en Boss:
http://i369.photobucket.com/albums/oo135/jeroenbriels/Polytune4.jpg
http://i369.photobucket.com/albums/oo135/jeroenbriels/Polytune3.jpg

Mitch
20 februari 2010, 13:20
Ik voel een discussie over de grootte aankomen :seriousf:

soup
20 februari 2010, 13:31
Wat een tuner pedaal allemaal kan teweeg kan brengen,haha

j3r03n
20 februari 2010, 13:54
Ik voel een discussie over de grootte aankomen :seriousf:

Je kunt ook wel zien waar de inspiratie voor die foto vandaan kwam inderdaad ;)

vinni
20 februari 2010, 13:59
Hee Jeroen,

Nog gefeliciteerd. ;)

Vinni

rocker_71
20 februari 2010, 14:27
Ik werd vanmorgen gewekt door dit pakketje :crazyhappy:
http://i369.photobucket.com/albums/oo135/jeroenbriels/Polytune2.jpg

Hij zit al op mn board, vanmiddag repetitie :D


Dus toch pakket bezorging op zaterdag? Fijn! Lekker gelijk mee naar de repetitie, doe ik ook vanavond.
Heb je de daisy chain nu in de out plug?

Ach discussie over de grootte: ik denk dat de Polytune hiermee de concurenten ver achter zich laat. :soinnocent:

j3r03n
20 februari 2010, 14:34
@ vinni: Jij nog bedankt voor de tip :crazyhappy:

@ rocker_71: Ja klopt (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2295639&postcount=9577) :soinnocent:

Jan Buurman
20 februari 2010, 14:38
Ook bij mij is TNT langs gekomen!!!:cheerup:
Ik denk dat het een ideale tuner voor live is, zeker in een band met twee gitaristen. Bij twijfel, als het een tikkie wringt tussen de twee gitaren, kun je zeer snel even tweaken...

rocker_71
20 februari 2010, 14:56
Jan: gefeliciteerd! Toch pakketjes op zaterdag. :cheerup:

@Jeroen: volgens manual idd schadelijk, dus je hebt mazzel gehad.

j3r03n
20 februari 2010, 18:22
Klopt, en ik zal het ook niet weer proberen ;)

In de handleiding staat wederom niks over die usb-poort. Alleen dat ie 'service port' heet, dus het zal toch wel voor updates zijn :D

Realeigo
20 februari 2010, 19:04
Ik voel een discussie over de grootte aankomen :seriousf:

Damn ik krijg steeds meer gas voor de Turbo Tuner ;)
Zelfde behuizing EN hij is zwart!
En trouwens ook dat als je een beetje een goed oor hebt je wel kan horen welke snaren vals zijn.
Ik sla een Em aan en dan weet ik wel wat er vals is.

soup
20 februari 2010, 19:10
Klopt, en ik zal het ook niet weer proberen ;)

In de handleiding staat wederom niks over die usb-poort. Alleen dat ie 'service port' heet, dus het zal toch wel voor updates zijn :D
Heb je hem al aangesloten op je pc?

j3r03n
20 februari 2010, 19:57
Zou ik dat durven? :soinnocent:

soup
20 februari 2010, 20:01
?????????

Ik snap het niet maar goed, is er een programma bij geleverd of niet?

dml
20 februari 2010, 20:06
Elk Nova pedaal heeft een "service port", dus de Poly zal daar geen uitzondering op zijn. Misschien komt er in de toekomst een update die de Poly nog nauwkeuriger maakt......

Hanzemannetje
20 februari 2010, 20:08
Is 'ie made in USA? Of China?

DeiDRagonas
20 februari 2010, 22:04
Ik ben het met Realeigo eens... Wat een hype dit zeg! Het is een leuk apparaatje en als ik een tuner nodig zou hebben ging ik er een halen. Maar wat een dikke hype om een totaal nutteloze functie zeg! Ik heb net een Pitchblack gekocht en durf te wedden dat ik nog geen seconde sneller stem met een Polyphone Tuner. Nee, hier kan ik geen gas van krijgen. Komt nog bij dat mijn tuner in de tuner-out van mn Whammy zit, dus altijd aan. Zelfs tijdens het spelen zie ik nog of ik in-tune ben, mocht dat nodig zijn.


D.

Jan Buurman
20 februari 2010, 23:56
Ik heb hem nu in praktijk gebruikt en ik ben erg enthousiast!!!! Wat werkt dat prettig! Met name het tussentijds checken en finetunen gaat mega snel!
Niets mis met de Pitchblack (Staat op mijn Grab&Go-board) maar de PolyTune gaat mij vooral live heel erg veel plezier bezorgen.
Ik denk dat je hem geprobeerd moet hebben om te "begrijpen" wat de hype heeft veroorzaakt...
Superding!!!

j3r03n
21 februari 2010, 11:13
Wat een hype dit zeg!
...
Ik heb net een Pitchblack gekocht en durf te wedden dat ik nog geen seconde sneller stem met een Polyphone Tuner.

Het is ook een hype, maar ik zie er wel het nut van in ;)

Daarnaast reageert de Polytune ook nog supersnel. Sneller nog dan mijn DT-10. Als ik een snaar aansla en dan omhoog 'slide' over alle frets, geeft de display werkelijk alle noten weer, zo snel trackt ie.

EDIT: De manual staat ook online nu --> http://www.tcelectronic.com/media/PolyTune_manual.pdf

rocker_71
21 februari 2010, 12:06
Is 'ie made in USA? Of China?

Designed in Denmark. Gemaakt in the Far East (Thailand, geloof ik)

Trouwens: gisteren met repeteren erg veel plezier gehad van de Polytune. Nu ben ik veel meer geneigd om vaker even snel te gaan stemmen. Ook fijn om even extra te controleren dat alles nog okee is. Wel een verademing om niet alle zes snaren na elkaar te moeten stemmen.

Ik vind het echt een goede uitvinding! Hype (natuurlijk gaat een dergelijke innovatie met veel bombarie gepaard) of niet, ik vind het een topper.

Edit: @Reileigo: dat stemmen in Em is natuurlijk ook een snelle methode, maar ik denk dat het op een gehorig podium niet echt werkt. Ook stem zelf altijd in mute modus. Is ook de enige modus die de polytuner heeft.

FruscianteFan
21 februari 2010, 12:23
Het is ook een hype, maar ik zie er wel het nut van in ;)

Daarnaast reageert de Polytune ook nog supersnel. Sneller nog dan mijn DT-10. Als ik een snaar aansla en dan omhoog 'slide' over alle frets, geeft de display werkelijk alle noten weer, zo snel trackt ie.

EDIT: De manual staat ook online nu --> http://www.tcelectronic.com/media/PolyTune_manual.pdf
Dat doet mijn DT-10 ook, maar ik zie wel in dat het nog sneller zou kunnen.

dml
21 februari 2010, 13:05
Nu ben ik veel meer geneigd om vaker even snel te gaan stemmen. Ook fijn om even extra te controleren dat alles nog okee is. Wel een verademing om niet alle zes snaren na elkaar te moeten stemmen.

Oei oei oei, ik kan niet anders concluderen dan dat jij het voorheen erg zwaar hebt gehad met stemmen. Maar nu je dus geneigd bent vaker even snel te stemmen en even extra controleren of alles nog goed gestemd is, levert dat per saldo natuurlijk niet minder tijd op om te stemmen.

Ik snap best jullie eureka-stemming (wat een woordkeuze!!) maar overdriven is ook een vak. Aan de andere kant haal je voor nog geen € 90,- veel (tijdelijk) plezier in huis!!

Jan Buurman
21 februari 2010, 13:15
..... maar overdriven is ook een vak. ..

Ga maar eens met de PolyTune werken... Echt, er wordt hier niet echt overdreven...

dml
21 februari 2010, 13:27
Nee, ik heb al een tuner die minstens zo snel reageert en nauwkeuriger is.

Natuurlijk wordt er hier overdreven, we zijn niet voor niets gitarist!! ;)

DeiDRagonas
21 februari 2010, 13:32
Ik ga hem zeker testen btw hoor.. Ik wil natuurlijk wel ff zeker weten of het echt puur een hype is, of dat de vele positieve reacties terecht zijn. You never know. Als ik mn mening verander laat ik t weten.

Het kan niet lang duren of onze eigen The Hips-gearfreak JeroenSchaaf heeft die Polytune ook (gok ik, heb hem er nog niet over gehoord.. Maar you trust me.. :) ) en dan post ik een reviewtje..

Laters, D.

FruscianteFan
21 februari 2010, 13:34
Oei oei oei, ik kan niet anders concluderen dan dat jij het voorheen erg zwaar hebt gehad met stemmen. Maar nu je dus geneigd bent vaker even snel te stemmen en even extra controleren of alles nog goed gestemd is, levert dat per saldo natuurlijk niet minder tijd op om te stemmen.

Ik snap best jullie eureka-stemming (wat een woordkeuze!!) maar overdriven is ook een vak. Aan de andere kant haal je voor nog geen € 90,- veel (tijdelijk) plezier in huis!!
Ik kan me prima voorstellen dat het erg makkelijk is om even snel alle open snaren aan te slaan om te checken of je zuiver bent. Maar het is wel zo dat ik nu precies hetzelfde doe: ik sla een open akkoord aan (meestal een E), en dan hoor ik of ik zuiver ben of niet. Bovendien stem ik sowieso regelmatig, en da's ook meestal even snel tussendoor (en als het wat langer duurt, komt dat doordat het nodig is en niet omdat ik niet weet welke snaren vals zijn).

dml
21 februari 2010, 13:44
Precies, een zichzelf respecterend gitarist(e) hoort met een simpel akkoord aanslaan of de gitaar vals is. Als je dat al niet hoort omdat het rumoerig op de locatie is, vraag ik me af of je jezelf überhaupt wel hoort spelen als de hele band speelt.
Als iemand zegt dat stemmen opeens een verademing is, dan vind ik dat behoorlijk overdreven, alsof een leven zonder Poly niet meer mogelijk is. :stop:

FruscianteFan
21 februari 2010, 13:47
Nouja, zo overdreven kwam het ook weer niet op mij over.

En nogmaals, als ik nu wel geld en geen tuner had, zou ik hem zo kopen.

JeroenSchaaf
21 februari 2010, 15:06
Ik ga hem zeker testen btw hoor.. Ik wil natuurlijk wel ff zeker weten of het echt puur een hype is, of dat de vele positieve reacties terecht zijn. You never know. Als ik mn mening verander laat ik t weten.

Het kan niet lang duren of onze eigen The Hips-gearfreak JeroenSchaaf heeft die Polytune ook (gok ik, heb hem er nog niet over gehoord.. Maar you trust me.. :) ) en dan post ik een reviewtje..

Laters, D.

Hahah ;) Tjah ik wil hem zeker binnenkort testen. Lijkt mij een te gek ding ( en je krijgt er een sticker bij )

;)

hezz
21 februari 2010, 15:28
Precies, een zichzelf respecterend gitarist(e) hoort met een simpel akkoord aanslaan of de gitaar vals is. Als je dat al niet hoort omdat het rumoerig op de locatie is, vraag ik me af of je jezelf überhaupt wel hoort spelen als de hele band speelt.
Als iemand zegt dat stemmen opeens een verademing is, dan vind ik dat behoorlijk overdreven, alsof een leven zonder Poly niet meer mogelijk is. :stop:

Dude, wat zit jou dwars? :seriousf:

soup
21 februari 2010, 15:44
Als je een akkoord aanslaat is deze toch nooit zuiver...


kijk maar eens naar de gear tour van steve vai op youtube :)

iWishmaster
21 februari 2010, 15:49
Precies, een zichzelf respecterend gitarist(e) hoort met een simpel akkoord aanslaan of de gitaar vals is. Als je dat al niet hoort omdat het rumoerig op de locatie is, vraag ik me af of je jezelf überhaupt wel hoort spelen als de hele band speelt.
Als iemand zegt dat stemmen opeens een verademing is, dan vind ik dat behoorlijk overdreven, alsof een leven zonder Poly niet meer mogelijk is. :stop:

Ik ben een zichzelf respecterende gitarist en als ik een akkoord aansla hoor ik lang niet altijd dat er een snaar vals is en al zeker niet direct welke snaar en hoe veel.

Waar ik me wel druk om maak: Werkt dit ding ook met drop D (dus standaard stemming met alleen de E-snaar een noot lager)? Naar wat ik uit de handleiding begrijp namelijk niet en dat vind ik toch wel een stevig minpunt: voor mij genoeg reden om 'em niet te kopen ...

FruscianteFan
21 februari 2010, 16:44
Als je een akkoord aanslaat is deze toch nooit zuiver...


kijk maar eens naar de gear tour van steve vai op youtube :)
Niet 100%, maar close enough. Als dat niet zo was, had het ook geen nut om met een superaccuraat stemapparaat te stemmen.

@ iWishmaster: dan zou ik vooral proberen dat te leren, want het is echt heel vervelend om een gitarist te horen die zelf niet hoort dat-ie vals is.

Jan Buurman
21 februari 2010, 17:41
Ik hoor ook prima of een akkoord vals klinkt of niet... Maar tijdens een gig wil ik het publiek niet hiermee lastig vallen! Met mijn Pitchblack checkte ik bij twijfel ook tussen nummers door (of tijdens een nummer als mijn partij het toeliet). Met de Polytune gaat dat echt veel sneller. Dit is mijn eigen ervaring.

Mr.Jay
21 februari 2010, 17:52
Nee, ik heb al een tuner die minstens zo snel reageert en nauwkeuriger is.

Natuurlijk wordt er hier overdreven, we zijn niet voor niets gitarist!! ;)

Uiteraard, we kopen ons misselijk aan de "overdrijvers" :-).

FruscianteFan
21 februari 2010, 18:00
Ik hoor ook prima of een akkoord vals klinkt of niet... Maar tijdens een gig wil ik het publiek niet hiermee lastig vallen! Met mijn Pitchblack checkte ik bij twijfel ook tussen nummers door (of tijdens een nummer als mijn partij het toeliet). Met de Polytune gaat dat echt veel sneller. Dit is mijn eigen ervaring.
Dat geloof ik best, maar ik heb me nog nooit geërgerd aan gitaristen die tussendoor even een nootje of een akkoordje spelen. Sterker nog: ik vind het übercool als iemand op het podium op gehoor zijn instrument stemt (zelf zou ik dat niet durven).

Wel heb ik eens meegedaan aan een paar optredens met een koor, en daar was de rol van de band heel erg op de achtergrond. Daar kon ik het inderdaad niet maken om tussendoor een akkoordje aan te slaan. Dan was een polytuner wel fijn geweest.

Mitch
21 februari 2010, 18:11
Da's cool als het ze lukt binnen een paar seconden. Als je het niet kunt en je gaat toch een tijd lopen jengelen en stemmen op een podium: ik vind het een wanprestatie.

dml
21 februari 2010, 18:32
Waar ik me wel druk om maak: Werkt dit ding ook met drop D (dus standaard stemming met alleen de E-snaar een noot lager)? Naar wat ik uit de handleiding begrijp namelijk niet en dat vind ik toch wel een stevig minpunt: voor mij genoeg reden om 'em niet te kopen ...

Kan ook haast niet anders, hoe moet hij polyfonisch meten of je gitaar wel of niet gestemd is, zonder uit te gaan van een "standaard" tuning. Wie weet komen er in de toekomst updates.......

Jan Buurman
21 februari 2010, 18:54
Waar ik me wel druk om maak: Werkt dit ding ook met drop D (dus standaard stemming met alleen de E-snaar een noot lager)? Naar wat ik uit de handleiding begrijp namelijk niet en dat vind ik toch wel een stevig minpunt: voor mij genoeg reden om 'em niet te kopen ...

Je stemt hem polyfonisch en daarna alleen de lage E snaar naar D stemmen want dan werkt de Polytune meteen als gewone tuner..

j3r03n
21 februari 2010, 21:50
Je stemt hem polyfonisch en daarna alleen de lage E snaar naar D stemmen want dan werkt de Polytune meteen als gewone tuner..
Klopt, geen voordeel dus, maar ook zeker geen nadeel. :hippie:

Ik weet niet waar alle haters hun inspiratie vandaan halen, maar gelukkig verwoordt Jan Buurman mooi hoe het zit ;)

Mitch
21 februari 2010, 21:55
Er zijn nou eenmaal mensen die, als ze meerdere enthousiaste reacties zijn, wantrouwig worden of zelfs negatief. Of omdat ze voorzichtig zijn, omdat ze dan later "zie je wel dat het niks is, ik heb het altijd al gezegd" kunnen zeggen of omdat ze dan het idee hebben dat ze niet met de meute meelopen. Dat doen ze dus wel, maar dan met een kleinere meute :D

dml
22 februari 2010, 05:49
Je stemt hem polyfonisch en daarna alleen de lage E snaar naar D stemmen want dan werkt de Polytune meteen als gewone tuner..

Wel kritisch blijven, heren (en dames). Hoe kun je nou polyfonisch stemmen als je gitaar standaard in Drop D staat, of een andere "afwijkende" stemming?

En is hij ook polyfonisch bruikbaar voor 7-snarige gitaren?

Liquid_Metal
22 februari 2010, 08:07
Wel kritisch blijven, heren (en dames). Hoe kun je nou polyfonisch stemmen als je gitaar standaard in Drop D staat, of een andere "afwijkende" stemming?

En is hij ook polyfonisch bruikbaar voor 7-snarige gitaren?

Drop D gaat volgens mij niet standaard lukken, maar dan zou je de andere 5 snaren wel tegelijk kunnen stemmen en vervolgens de 6e. Zo ook met 7 snaren: eerst de 6, dan de 7e apart, lijkt mij.

iWishmaster
22 februari 2010, 09:00
Je stemt hem polyfonisch en daarna alleen de lage E snaar naar D stemmen want dan werkt de Polytune meteen als gewone tuner..

Heb je gelijk in, maar dan houdt ik net zo lief mijn Pitchblack eigenlijk ... Ik ben nu eenmaal een luie power-chord-rammer ...

FruscianteFan
22 februari 2010, 10:47
Drop D gaat volgens mij niet standaard lukken, maar dan zou je de andere 5 snaren wel tegelijk kunnen stemmen en vervolgens de 6e. Zo ook met 7 snaren: eerst de 6, dan de 7e apart, lijkt mij.
Ben ik nou de enige op dit forum die, als hij zijn gitaar in drop-D zet, ook de andere snaren weer bijstemt? Misschien is het omdat mijn lage E een 052 is, maar als ik die een hele toon lager zet, staat de rest van de snaren ineens net iets te hoog.

Dus: éérst de lage D stemmen, en dan de rest eventueel polyfoon stemmen ;)

iWishmaster
22 februari 2010, 10:57
Ben ik nou de enige op dit forum die, als hij zijn gitaar in drop-D zet, ook de andere snaren weer bijstemt? Misschien is het omdat mijn lage E een 052 is, maar als ik die een hele toon lager zet, staat de rest van de snaren ineens net iets te hoog.

Dus: éérst de lage D stemmen, en dan de rest eventueel polyfoon stemmen ;)

Klopt, maar ik heb één gitaar in drop D staan en de ander in E. Niet dat ik tijdens een optreden wissel van stemming of gitaar trouwens: mn backup gitaar staat ook altijd in drop D.

FruscianteFan
22 februari 2010, 11:03
Good point. Ik vind zelf drop-D niet zo'n grote moeite dat ik er een extra gitaar voor meeneem, maar ik speel dan ook maar 1 nummer in drop-D (en ook alleen maar omdat de zanger Lenny Kravitz - Always On The Run niet in E kan zingen).

Jan Buurman
22 februari 2010, 12:28
Wel kritisch blijven, heren (en dames). Hoe kun je nou polyfonisch stemmen als je gitaar standaard in Drop D staat, of een andere "afwijkende" stemming?

En is hij ook polyfonisch bruikbaar voor 7-snarige gitaren?

Je kunt een DropD gitaar prima polyfonisch stemmen. Je slaat alle snaren aan, ADGBE kun je direct zien en tweaken, de lage E zal (uiteraard) aangegeven worden als "off tune". Die sla je dan apart aan en stemt hem dan (naar D), a la Pitchblack.

Voor een 7-snaar wordt het idd erg lastig, ik weet niet of dat gaat werken. Ik denk dat je voor 7-snaren niet veel hebt aan de PolyTune...

Liquid_Metal
22 februari 2010, 13:03
Ben ik nou de enige op dit forum die, als hij zijn gitaar in drop-D zet, ook de andere snaren weer bijstemt? Misschien is het omdat mijn lage E een 052 is, maar als ik die een hele toon lager zet, staat de rest van de snaren ineens net iets te hoog.

Dus: éérst de lage D stemmen, en dan de rest eventueel polyfoon stemmen ;)

Ja is waar, even geen rekening gehouden met zwevende bruggen. Da's ook precies de reden dat ik niet in drop D speel, mijn brug zweeft :). Maar zonder zwevende brug merk ik eigenlijk niet zoveel verschil tussen D en E (het zal er vast zijn).

FruscianteFan
22 februari 2010, 13:42
Ja is waar, even geen rekening gehouden met zwevende bruggen. Da's ook precies de reden dat ik niet in drop D speel, mijn brug zweeft :). Maar zonder zwevende brug merk ik eigenlijk niet zoveel verschil tussen D en E (het zal er vast zijn).
Ik heb geen enkele zwevende brug, de vibrato van mijn Jaguar heb ik gefixed. Toch, als ik de lage E naar D stem, ontstemt de rest van de gitaar een beetje. Het is wel subtiel: als ik geen stemapparaat bij de hand heb, stem ik alleen de 6e snaar omlaag tot het open D-akkoord goed klinkt. Als ik toch aan het stemmen ben met stemapparaat, corrigeer ik de afwijkingen wel meteen.

JeroenSchaaf
22 februari 2010, 16:31
Zo! ik heb er ook een! :) Net gehaald bij Westerhaven! daar vliegen ze als warme broodjes over de toonbank. Volgens mij heeft een tuner nog nooit zoveel hype gecreëerd als deze.

Mooi dingetje, ik sta er versteld van. Is het zoveeeeeel beter als een dt10/ pitchblack/ tu2/3 Mwah weet niet maar het is ook een leuk hebbe ding.

Ik verwacht dat TC nog wel met een zwarte gaat komen, maar tijd zal het ons vertellen.

En voor de mensen die er huiverig voor zijn probeer gewoon, en kijk daarna nog eens.

DeiDRagonas
22 februari 2010, 16:51
Zo! ik heb er ook een! :) Net gehaald bij Westerhaven!


LOL!! Ik zei het toch!!?

:seriousf:

Hanzemannetje
23 februari 2010, 22:44
<luie modus/ON>Maar weet iemand of ze hem al verkopen bij Dirk Witte of Feedback in Utrecht? </OFF>

JeroenSchaaf
24 februari 2010, 07:22
LOL!! Ik zei het toch!!?

:seriousf:

Je bracht me op een idee ;)

Swan
24 februari 2010, 10:04
Maar kan je dat ding ook zo instellen op de stemming die JIJ wilt? Lijkt me een nogal logische en noodzakelijke functionaliteit, er zijn zat mensen die geen eadgbe gebruiken.

j3r03n
24 februari 2010, 11:07
Dat is al meer dan 10x langsgekomen in dit topic, maar ach, nog maar een keer:

Je kunt de polyfone modus gebruiken in standaard E, Es, D, Cis, en C. Nog geen alternatieve stemmingen, maar de prognose is dat dat via de service port wel mogelijk zal zijn.

Realeigo
24 februari 2010, 13:12
Tu-2 Verkocht, nu een nieuwe tuner kopen, welke zou dat toch worden! ;)

j3r03n
24 februari 2010, 16:40
Haha, ik heb het in omgekeerde volgorde gedaan. Rock n roll!:rockon:

Realeigo
24 februari 2010, 16:59
Haha, ik heb het in omgekeerde volgorde gedaan. Rock n roll!:rockon:

Eerst een turbo tuner gekocht en toen je andere stempedaal verkocht?

Kan ook... :seriousf:

j3r03n
24 februari 2010, 17:14
Tu-2 Verkocht, nu een nieuwe tuner kopen, welke zou dat toch worden! ;)

Nee:stop: eerst de nieuwe gekocht en daarna de oude verkocht.

Nielsje
24 februari 2010, 17:27
Eerst een turbo tuner gekocht en toen je andere stempedaal verkocht?

Kan ook... :seriousf:

Euhm, zo zou ik dat ook doen. Je moet er niet aan denken dat je even zonder zit, toch? Je gaat toch ook niet volledig zonder gitaar of amp zitten?

Realeigo
24 februari 2010, 17:37
Euhm, zo zou ik dat ook doen. Je moet er niet aan denken dat je even zonder zit, toch? Je gaat toch ook niet volledig zonder gitaar of amp zitten?

Ik heb nog zon korg ding liggen + ik kan altijd nog op mijn oren vertrouwen.

dml
25 februari 2010, 13:35
De Turbo Tuner reageert in ieder geval sneller dan de Poly......

Jan Buurman
25 februari 2010, 13:50
De Turbo Tuner reageert in ieder geval sneller dan de Poly......

Ik doe nooit mee aan een wedstrijdje gitaarstemmen.;)
Poly is live gewoon erg handig... Metname even tussendoor checken/stemmen doet hij sneller dan elke andere tuner...

Jasper.
25 februari 2010, 14:48
Dit lijkt me met een zwevende brug ook veel sneller ofniet?

Mr.Jay
25 februari 2010, 15:23
Dit lijkt me met een zwevende brug ook veel sneller ofniet?

perfect voor zwevende brug, je blijft steeds zien welke snaren nog steeds niet 100% staan.

Ook best handig vind ik dat je met het afstellen van een tremolo in 1 oogopslag kunt zien of alle snaren keurig op stemming terug komen na een duik.

Maar één MINPUNT wil ik toch even aankaarten ( tot nu toe geen gelezen dacht ik):
de 2 9V aansluitingen zitten té dicht op elkaar, 2 van mijn haakse pluggen willen er niet naast elkaar in!
Dit kan b.v. wél makkelijk bij de TU-2 waar méér ruimte tussen de chassisdelen zit.
Zo zie je maar weer > niks is pefect..

dml
26 februari 2010, 08:45
Ik doe nooit mee aan een wedstrijdje gitaarstemmen.;)
Poly is live gewoon erg handig... Metname even tussendoor checken/stemmen doet hij sneller dan elke andere tuner...

Wie zei ook al weer dat zijn Poly VEEL sneller werkte dan zijn PitchBlack? ;)

Maar zonder dollen, wat is nou de tijdswinst tussen beide?

Jan Buurman
26 februari 2010, 09:25
:D
De Turbo tuner pitched misschien wel sneller maar ik denk dat de PolyTune sneller werkt. Dan heb ik het wel over live situaties.
Je staat te spelen,
je hebt het idee dat het net een beetje wringt met de andere gitarist,
op een dood moment (in een nummer of tussen de nummers) trap je de Poytune aan,
slaat éénmaal aan,
checkt in één oogopslag of en waar het fout zit,
corrigeert,
trap de polytune uit en spelen!
De grootste "tijdwinst" zit hem denk ik in het feit dat je met een traditionele tuner snaar voor snaar moet aflopen.
Ik heb jaren DT-10 en Pitchblack gebruikt (PB nog steeds op mijn andere boardjes) en ik merk echt dat het een heel handig systeem is. Nogmaals: vooral live en vooral met twee gitaristen in een band. Snel het probleem detecteren en oplossen zonder dat andere er last van hebben. Het show dendert door!!!:rockon:

dml
26 februari 2010, 10:36
Ik zal eerst eens proberen mijn twee akoestische mede-gitaristen zover te krijgen dat ze een pedaltuner (bij voorkeur een Polytune) aanschaffen........

Outline
28 februari 2010, 02:56
Deze maand ook een test in de Gitarist...

hezz
14 maart 2010, 00:53
Weet iemand waar de ambient light-sensor precies zit? Ik heb er één in de bestelling staan en wil 'em over een paar daagjes met wat funky kleurtjes spuiten, maar moet natuurlijk niet weer net over die sensor zitten. Overigens ga ik alleen de voorzijde spuiten dus that's all that matters.

TimS
14 maart 2010, 01:53
Als je nu echt snel wilt zijn, moet je dus een PolyTuner en een TurboTuner achter elkaar zetten begrijp ik?

the sure thing
14 maart 2010, 08:11
Als je nu echt snel wilt zijn, moet je dus een PolyTuner en een TurboTuner achter elkaar zetten begrijp ik? LOL ... en dan ook nog de PB van Korg :)

j3r03n
14 maart 2010, 12:23
Weet iemand waar de ambient light-sensor precies zit? Ik heb er één in de bestelling staan en wil 'em over een paar daagjes met wat funky kleurtjes spuiten, maar moet natuurlijk niet weer net over die sensor zitten. Overigens ga ik alleen de voorzijde spuiten dus that's all that matters.

1. Jij bent gek!

2. De sensor zit rechtsonder in de hoek van het schermpje.

hezz
14 maart 2010, 14:23
1. Jij bent gek!

2. De sensor zit rechtsonder in de hoek van het schermpje.

D'accord! :crazyhappy:

Bedankt voor de info! Ik vind het witte zo saai en de verdere grafische vormgeving is ook niet bepaald spannend te noemen, dus spuiten maar!

the sure thing
14 maart 2010, 14:44
:D
De Turbo tuner pitched misschien wel sneller maar ik denk dat de PolyTune sneller werkt. Dan heb ik het wel over live situaties.
Je staat te spelen,
je hebt het idee dat het net een beetje wringt met de andere gitarist,
op een dood moment (in een nummer of tussen de nummers) trap je de Poytune aan,
slaat éénmaal aan,
checkt in één oogopslag of en waar het fout zit,
corrigeert,
trap de polytune uit en spelen!
De grootste "tijdwinst" zit hem denk ik in het feit dat je met een traditionele tuner snaar voor snaar moet aflopen.
Ik heb jaren DT-10 en Pitchblack gebruikt (PB nog steeds op mijn andere boardjes) en ik merk echt dat het een heel handig systeem is. Nogmaals: vooral live en vooral met twee gitaristen in een band. Snel het probleem detecteren en oplossen zonder dat andere er last van hebben. Het show dendert door!!!:rockon: [GAS protection on] wat zeg je? Vindt je de Korg PB net zo goed? [GAS protection off\]

soup
14 maart 2010, 14:53
D'accord! :crazyhappy:

Bedankt voor de info! Ik vind het witte zo saai en de verdere grafische vormgeving is ook niet bepaald spannend te noemen, dus spuiten maar!
Nice, ben benieuwd.

Wat ben je van plan er op te zetten?

Jan Buurman
14 maart 2010, 17:32
[GAS protection on] wat zeg je? Vindt je de Korg PB net zo goed? [GAS protection off\]

:???::???:

the sure thing
14 maart 2010, 21:23
:???::???: Ik probeer alleen maar mijzelf te beschermen.... Als ik jouw verhaal lees, krijg ik teveel GAS voor die tuner.... Dus dan maar ff je verhaal verdaaien :) Snappez vous?

Jan Buurman
14 maart 2010, 21:36
Aha!! :makeup:


Nee joh, die pitchblack is eigenlijk veeeeel beter;)

the sure thing
14 maart 2010, 22:19
Nee joh, die pitchblack is eigenlijk veeeeel beter;)
Dank je :)

j3r03n
15 maart 2010, 10:09
Bij Rock Palace in Den Haag kost ie nu €75 en 15 t/m 20 maart‏ geldt er ook nog 5% kassakorting. Dan kom je dus op €71,25. Een erg goede deal als je m daar op gaat halen. Verzenden kost wel €10 extra.

hezz
15 maart 2010, 11:55
Flauw, net nadat ik 'em besteld had... achja €4,-

the sure thing
28 maart 2010, 20:29
We zijn nu een aantal dagen verder, ik vermoed dat 101 mensen hier inmiddels de tuner in huis hebben.

Mijn vraag is: is ie goed af te lezen? Zijn de lampjes (leds) fel genoeg om in t geweld van een optreden in 1 oogopslag te zien welke snaar/snaren vals is? Dus: gebruikerservaringen met live/podium?

Mr.Jay
28 maart 2010, 20:44
We zijn nu een aantal dagen verder, ik vermoed dat 101 mensen hier inmiddels de tuner in huis hebben.
Mijn vraag is: is ie goed af te lezen? Zijn de lampjes (leds) fel genoeg om in t geweld van een optreden in 1 oogopslag te zien welke snaar/snaren vals is? Dus: gebruikerservaringen met live/podium?


jajaja.
Ik heb alleen dat de lage E iets onder de toon zit. Als ik op die snaar alleen stem geeft ie perfecte pitch aan (ook op mijn Tu-2 die ernaast zit), maar op de POLY stand zou ik dan nét iets onder de pitch zitten geeft die aan ( dus rijtje LED's is onder de pitch te zien).
Geen idee of anderen ook zoiets al es geconstateerd hebben of dat ik een maandagmorgen-exemplaar heb toevallig.

FruscianteFan
28 maart 2010, 22:10
Ik ben benieuwd, de bassist van mijn band blijkt er namelijk één te hebben besteld...

DeiDRagonas
28 maart 2010, 22:33
jajaja.
Ik heb alleen dat de lage E iets onder de toon zit. Als ik op die snaar alleen stem geeft ie perfecte pitch aan (ook op mijn Tu-2 die ernaast zit), maar op de POLY stand zou ik dan nét iets onder de pitch zitten geeft die aan ( dus rijtje LED's is onder de pitch te zien).
Geen idee of anderen ook zoiets al es geconstateerd hebben of dat ik een maandagmorgen-exemplaar heb toevallig.

Zoals eerder in dit topic beloofd heb ik hem ook eens goed getest... En The Sure Thing, wees niet bang dat ie niet goed af te lezen is! Ik ben redelijk 'slechtziend' (d.w.z. ik zie met het ene oog 3% en het andere 80%) en was daar ook bang voor. In daglicht zal het net als bij andere merken snel minder worden, maar voor de rest dikke prima.

Oke, wit is lelijk, een tuner hoort gewoon zwart natuurlijk, maar verder goed spul. Hij schakeld ook erg snel en soepel over naar de enkele-snaar modus en zo is de poly-modus dus eigenlijk gewoon een leuk (en erg handig!) extraatje.

Maar nu komt het... Hij is, zoals Mr. Jay al zegt, in de poly-modus NIET nauwkeurig genoeg!! Echt erg slecht vond ik t zelfs!! Gelukkig heeft ie daar geen last van als je een enkele snaar stemt. Als ik ooit nog een pedaltuner nodig heb, koop ik deze... Dat dan weer wel (echter is mijn huidige systeem met een PB (altijd aan) in de tuner-out van de Whammy natuurlijk veel handiger.. lol.). Al met al viel het ding erg mee, toch erg mooi apparaatje.

D.
:punk:

the sure thing
28 maart 2010, 23:33
Maar nu komt het... Hij is, zoals Mr. Jay al zegt, in de poly-modus NIET nauwkeurig genoeg!! Echt erg slecht vond ik t zelfs!! Gelukkig heeft ie daar geen last van als je een enkele snaar stemt. Ik vind dit eigenlijk wel schokkend om te lezen! Ben wel gelijk voor een groot deel van mijn GAS af.... Maar wat maf.... zou toch niet moeten kunnen!?!?!

JeroenSchaaf
28 maart 2010, 23:35
Tjah ik vind hem wel nauwkeurig genoeg... en nu dan :D


Is de gas al terug?

j3r03n
28 maart 2010, 23:44
Ik merk (jammer genoeg) hetzelfde met de lage E. Vreemd. Maar voor de rest een erg goede/nauwkeurige tuner. Het heeft me overigens wel een beetje aan het twijfelen gebracht.

Over de (af)leesbaarheid hoef je je geen zorgen te maken.

FruscianteFan
29 maart 2010, 00:01
Ik ben benieuwd, de bassist van mijn band blijkt er namelijk één te hebben besteld...
Overigens, dat meldde hij op de repetitie waar geen van ons een stemapparaat bij zich had. Alles op gehoor gestemd (en dat was nodig ook), ging ook prima. Wat dat betreft ben ik dus (nog) niet overtuigd van het nut van een polyphone tuner, als iedereen muzikaal genoeg is om eventueel op gehoor te stemmen.

hezz
29 maart 2010, 00:37
Beste Hessel,

De polytune is wegens enorm succes door de importeur niet op korte termijn leverbaar.

Rock Palace heeft er 60 in back order staan en de Europeese importeur verwacht de 1e levering 3e week april.

Zodra we deze in huis hebben ontvang je een verzendbericht in je mail box.

Alvast bedankt voor de order, mail en geduld,



MVG
...

Nog niets kunnen spuiten dus... :(

Ook natuurlijk een dikke vette dankjewel aan Rockpalace voor het aangeven van deze vertraging op de website... NOT.

the sure thing
29 maart 2010, 09:03
Heren dank! Jullie hebben mij van GAS bevrijd! (Behalve Jeroen Schaaf, maar dat bericht heb ik niet gelezen :)) Ik hou het voorlopig nog ff op mijn Korg Pitchblack.....

(al vind ik een witte tuner eigenlijk veel mooier :sssh: )

EDIT: ik kan geen user-reviews van dit pedaaltje op harmony central vinden!?!?!

JeroenSchaaf
29 maart 2010, 09:17
Tjah ik vind hem wel nauwkeurig genoeg... en nu dan :D


Is de gas al terug?

Ik dacht ik Quote mezelf nog even :d


Probeer hem binnenkort gewoon even uit, ik kan natuurlijk niet voor jou bepalen of die nauwkeurig genoeg is.:cheerup:

Mr.Bluesbreaker
29 maart 2010, 10:48
Te gek, een tuner met een poly mode die niet zuiver genoeg is! Die moet ik ook! Want nu is mijn Boss niet meer hip genoeg!

Maar nu serieus, wat is nu het voordeel aan de TC nu blijkt dat die poly mode niet zo goed blijkt te zijn?

JeroenSchaaf
29 maart 2010, 10:52
Ik snap het niet? waarom is de poly mode in een keer niet goed genoeg? Ik heb nergens last van.:cheerup:

Mr.Bluesbreaker
29 maart 2010, 10:55
Ik ben een beetje aan het tuner-rellen, let er niet teveel op. :D De hamvraag is eigenlijk hoeveel de poly mode nu daadwerkelijk naast de exacte pitch zit ivm. de normale mode. Zou je dat eens kunnen checken zover mogelijk bij je TC?

j3r03n
29 maart 2010, 11:02
Het is (in mijn geval) niet zo dat ie er constant naast zit in polymode. Het lijkt er meer op dat ie af en toe 'blijft hangen.' Ik denk dat dit aan de aanwezigheid van boventonen ligt, want als ik stem met het halselement en de toneknop dicht, wijkt ie niet af.

EDIT: Het kan ook komen doordat mijn gitaar niet goed geïntoneerd is (dat is namelijk zo), waardoor de harmonischen niet precies een octaaf verschillen en daardoor de afwijking veroorzaken.

the sure thing
29 maart 2010, 11:39
Het is (in mijn geval) niet zo dat ie er constant naast zit in polymode. Het lijkt er meer op dat ie af en toe 'blijft hangen.' Ik denk dat dit aan de aanwezigheid van boventonen ligt, want als ik stem met het halselement en de toneknop dicht, wijkt ie niet af.

EDIT: Het kan ook komen doordat mijn gitaar niet goed geïntoneerd is (dat is namelijk zo), waardoor de harmonischen niet precies een octaaf verschillen en daardoor de afwijking veroorzaken.Dit zou IMHO niet kunnen verklaren waarom op de tuner er een verschil zit tussen "alle snaren tegelijk stemmen" en "1 snaar per keer stemmen"....

Rinze
29 maart 2010, 11:46
In de Gitarre & Bass vinden ze hem wel goed maar ietwat verwarrend en niet veel sneller dan een normale tuner...

hezz
29 maart 2010, 11:55
Pfff, volgens mij wordt het een beetje opgeblazen hiero. Als 'ie chromatisch net zo nauwkeurig is als elk andere tuner en ook nog eens snel is, is 'ie minstens zo goed als every other good tuner out there. Plus je krijgt polyfonische tuning bij.

Als 'ie polyfonisch iets minder nauwkeurig is op de bassnaar is dat ook nog op te lossen via een firmware-update, dat is immers waar die USB aansluiting ook voor is.

j3r03n
29 maart 2010, 12:01
Dit zou IMHO niet kunnen verklaren waarom op de tuner er een verschil zit tussen "alle snaren tegelijk stemmen" en "1 snaar per keer stemmen"....
imho wel, aangezien de boventonen eruit gefilterd moeten worden bij polyfone tuning, zie filmpje in de openingspost.

DeiDRagonas
29 maart 2010, 12:34
Pfff, volgens mij wordt het een beetje opgeblazen hiero. Als 'ie chromatisch net zo nauwkeurig is als elk andere tuner en ook nog eens snel is, is 'ie minstens zo goed als every other good tuner out there. Plus je krijgt polyfonische tuning bij.

Als 'ie polyfonisch iets minder nauwkeurig is op de bassnaar is dat ook nog op te lossen via een firmware-update, dat is immers waar die USB aansluiting ook voor is.

Dit dus. Het is in principe gewoon een prima, niet al te dure, tuner. Met dus een extra optie van polyfoon tunen. Dat die polyfoon-mode dan iets afwijkt is erg jammer natuurlijk (helemaal voor zo'n gehyped product!).. Maar dood zul je er niet aan gaan. En daarbij.. Dikke kans dat ie na een komende update wel zuiver is. Die polyfoon-mode maakt een slechte 1e indruk, maar overdrijf het niet (het was ook zeker niet mijn bedoeling om dat pedaal te bashen ofzo..)

D.

:punk:

Jan Buurman
29 maart 2010, 13:00
De Polymode gebruik ik met name live. De snelle check. Dat is voor mij de grote extra plus van de Polytuner.

hezz
1 april 2010, 22:05
Nog niets kunnen spuiten dus... :(

Ook natuurlijk een dikke vette dankjewel aan Rockpalace voor het aangeven van deze vertraging op de website... NOT.

Om hier maar even op terug te komen: ik kreeg vandaag een mailtje dat het verzonden is dus hij komt eraan! Thanks RP, die '3e week van April' levering was dus maar een vroeg grapje? ;)

Mr.Jay
1 april 2010, 22:22
Nog even terug op de poly afwijking:
IK heb een TU-2 ernaast zitten ( om 2 redenen : a) is ie mijn buffer en b) staat ie nu constant aan wat ook weer handig is.
Als ik de Tu-2 vergelijk met de TC die er dus pal naats zit en ik stem snaar voor snaar en check dit ook op div. pickupstanden, dan zijn ze identiek.
Stem ik op de TC poly dan is dit ook zo op de E6 na, die blijft steeds tikkie onder de pitch zitten. Je ziet dus 2 rijtjes LEDS branden.
Nou weet ik dit inmiddels en heb er ook geen moeite mee, maar het staat slordig en zou niet mogen.
Als er anderen hier zijn die op meerdere/andere snaren afwijkingen constateren dan concludeer ik dat de calibratie van deze TC's niet constant en 100% is.

Ik vind het ook geen 8ste wereldwonder maar live wel vaak verrekte snel en handig en gewoon een toegevoegde "gratis" waarde t.o.v. het normale stemmen, wat er dus ook gewoon op zit, want hij is niet duurder dan menigeen andere tuner, prima dus.

O ja, en dan heb ik voor op mijn werkbank nog steeds een heel ouwe TU-12 met gewoon een analoge naald > dat werkt nog altijd het secuurst en fijnst om af te lezen als je gitaren afstelt.
En zo is er voor elk doel wel een goeie tuner :-)

the sure thing
1 april 2010, 23:03
Ik ben vanmiddag naar een gitaarzaak in Nijmegen geweest en de polytune aan de tand gevoeld (hadden m gewoon op voorraad). En inderdaad: de lage E is in "single string" perfect gestemd, en dan in de "polytune stand" wordt de lage E als "ietsies out of tune" aangegeven.

Vervolgens de lage E net ietsiepietsie te hoog gestemd (echt minimaal, maar bewust 1 streepje voorbij het midden) en dan geeft ie in de polytune stand aan dat ie precies goed is.

Ik vind dit echt NIET kunnen en begrijp het ook niet. Voor mij een reden om dat ding niet te kopen. Het zou mij teveel gaan irriteren.

FruscianteFan
1 april 2010, 23:11
Ik ben vanmiddag naar een gitaarzaak in Nijmegen geweest en de polytune aan de tand gevoeld (hadden m gewoon op voorraad). En inderdaad: de lage E is in "single string" perfect gestemd, en dan in de "polytune stand" wordt de lage E als "ietsies out of tune" aangegeven.

Vervolgens de lage E net ietsiepietsie te hoog gestemd (echt minimaal, maar bewust 1 streepje voorbij het midden) en dan geeft ie in de polytune stand aan dat ie precies goed is.

Ik vind dit echt NIET kunnen en begrijp het ook niet. Voor mij een reden om dat ding niet te kopen. Het zou mij teveel gaan irriteren.
Oh, ik zou eerder hebben van 'ok, dan weet ik dat'. Als hij namelijk een 'stabiele' afwijking heeft, dan weet je wat hij moet aangeven als de snaar goed staat.

dml
2 april 2010, 08:42
Oh, ik zou eerder hebben van 'ok, dan weet ik dat'. Als hij namelijk een 'stabiele' afwijking heeft, dan weet je wat hij moet aangeven als de snaar goed staat.

Da's toch de wereld op z'n kop?!! Je koopt toch een nieuw product, ongeacht de prijs, dat in orde hoort te zijn? Daarbij komt dat de naam TC ook nog voor "kwaliteit" hoort te staan....... maar dat staat de laatste jaren toch al ter discussie.

Jan Buurman
2 april 2010, 10:44
Helemaal mee eens! Zou niet moeten mogen. Ondanks dit alles is hij zo ontzettend praktisch!!!

Swan
2 april 2010, 10:50
Hahha 25 pagina's over een tuner en dan is dat de conclusie, prachtig!
Geef mij maar m'n Pitchblack.

the sure thing
2 april 2010, 10:52
als met een upgrade of update de polytuner "het weer doet", koop ik m diezelfe dag nog! Ik vind m mooi en die polytune is echt wel praktisch!

Realeigo
2 april 2010, 10:52
Hahha 25 pagina's over een tuner en dan is dat de conclusie, prachtig!
Geef mij maar een Turbo Tuner.


Ik heb je ff verbeterd!

dml
2 april 2010, 11:43
Hahha 25 pagina's over een tuner en dan is dat de conclusie, prachtig!
Geef mij maar m'n Pitchblack.

Prachtig om te zien hoe een hype ontstaat, zo typisch voor gitaristen ;)