PDA

View Full Version : Advies nodig van Tele kenners.



SRV2000
9 januari 2010, 20:28
Na aantal jaren strat te hebben gespeeld wil ik mijn collectie uitbreiden met een Telecaster.
Ik heb een bod uitgebracht op een tele hier niet al te ver weg.
De gitaar is eigenbouw en is nieuw.

De advertentie gaat als volgt:


Zeer fraaie gebouwde witte Telecaster massief Ash beroemd om zijn sustain en met maple massieve hals uit één stuk.

Massieve Ash body USA,
Hals is een Allparts D profiel uit één stuk.
Goed klinkende elementen, GFS lipstick en een brug PU,
Geen slagplaat, om de unieke mooie body, zonder frezingen.
De mechanieken zijn prima.
-----------------------------------

Voor de tele kenners onder jullie is dit wat ?
en wat mag zulk iets kosten, kortom wat is de waarde van deze Tele.

Les Strat
9 januari 2010, 21:07
moi, heb deze tele ook wel vaak voorbij zien komen, 300 euro vind ik um wel betaald.

Hendriks
9 januari 2010, 21:55
Kun je een link van de advertentie posten, hebben we wat foto's?

SRV2000
9 januari 2010, 22:18
Kun je een link van de advertentie posten, hebben we wat foto's?

Ja hier zijn wat fototjes.
Maar 300 euro is wel boven mijn budget, het gaat mij meer om de body.
Mocht ik hem wel kopen dan ga ik dit er zowiezo op zetten.

Allparts , one piece maple neck c-shape, 7,25 radius
Seymour Duncan "Jerry Donahue" brug element.
Seymour Duncan five-two hals element.
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/Naamloosag.jpg

dus ik ga een uiterste bod uitbrengen van 250,-euro.

Natuurlijk kan ik de hals en de elementen wel weer voor een ander project gebruiken.
Trouwens hoe zijn die GFS Lipstick pick ups ???

Rock Bottom
9 januari 2010, 22:27
Dat is geen lipstick dit is een lipstick:
http://www.stevesmusiccenter.com/SDSLD-1.jpg

Ibanez666
9 januari 2010, 22:38
Ik heb niet anders dan goede ervarigen met GFS

SRV2000
9 januari 2010, 22:45
Ik heb ook even op internet gekeken en idd zo hoort een lipstick er uit te zien, en niet zoals de foto`s die ik heb gepost.mmmm vreemd maar wat is het dan wel ?
als ik het zo kijk lijkt hij veel op de GFS alnico vintage

Rock Bottom
9 januari 2010, 22:47
Ik heb ook even op internet gekeken en idd zo hoort een lipstick er uit te zien, en niet zoals de foto`s die ik heb gepost.mmmm vreemd maar wat is het dan wel ?
als ik het zo kijk lijkt hij veel op de GFS alnico vintage

Is een normale tele neck pup en de verwarring woord vaker gemaakt.

Hendriks
9 januari 2010, 22:54
Ja hier zijn wat fototjes.
Maar 300 euro is wel boven mijn budget, het gaat mij meer om de body.
Mocht ik hem wel kopen dan ga ik dit er zowiezo op zetten.

Allparts , one piece maple neck c-shape, 7,25 radius
Seymour Duncan "Jerry Donahue" brug element.
Seymour Duncan five-two hals element.
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/Naamloosag.jpg

dus ik ga een uiterste bod uitbrengen van 250,-euro.

Natuurlijk kan ik de hals en de elementen wel weer voor een ander project gebruiken.
Trouwens hoe zijn die GFS Lipstick pick ups ???

Dat zijn dezelfde specs als op mijn tele (die kost meer dan 300) , de bodie lijkt mij van Mighty Might , deze koop je op ebay voor rond de 125.

Bernardduur
10 januari 2010, 01:30
Ik heb niet anders dan goede ervarigen met GFS

Ik heb al hun tele pickups geprobeerd en vond ze allemaal saai....... kon dr niets mee

aaronstonebeat
10 januari 2010, 02:31
Ik vind het een hoop geld voor een tele-body. Wat is dat nou helemaal? Een plank essen met een paar sleuven erin.
Voor minder dan 100 euro ben je het mannetje.

Denk ik dan.

Hendriks
10 januari 2010, 10:44
Als het inderdaad een MM is moet je rekening mee houden dat hij loeizwaar is .

spirit
10 januari 2010, 10:54
Ik vind het een hoop geld voor een tele-body. Wat is dat nou helemaal? Een plank essen met een paar sleuven erin.
Voor minder dan 100 euro ben je het mannetje.

Denk ik dan.

Ga eens een goede plank hout halen, frees er wat sleuven in, en lak hem eens netjes. Red jij dat voor minder dan 100,-euro?

Ik snap best dat een fabrieks body minder kost, omdat alles groter ingekocht kon worden, en ook alle bewerkingen machinaal gaan, maar aan sommige dingen hangt nou eenmaal een prijskaartje.

Mitch
10 januari 2010, 10:55
Als het je niet om de totale gitaar gaat zou ik het in dit geval niet doen. Allparts halzen zijn in mijn ervaring erg goed, maar daar wil je al een ander voor, je wil andere elementen etc. Moet je al die losse rommel weer verkopen.

Ik vond die Jerry Donahue nogal tegenvallen (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=59370) trouwens.

Eko
10 januari 2010, 11:36
Als je aan een Tele wilt beginnen denk dan eens aan een London City. Is goed gebouwd en kan een tijdje mee. Een naamloos hobbyproject is moeilijk te prijzen.

SRV2000
10 januari 2010, 21:24
Als je aan een Tele wilt beginnen denk dan eens aan een London City. Is goed gebouwd en kan een tijdje mee. Een naamloos hobbyproject is moeilijk te prijzen.

Ik denk inderdaad dat ik hem laat staan.
Ik heb van een aantal andere muziekanten gehoord dat ze deze tele vaker voor bij hebben zien gaan.En als het zo`n super gitaar was dan was hij blijkbaar al veel eerder verkocht.
Ik hier en daar nog wat dingetjes in de verkoop die ik morgen op het internet zal aanbieden en als dat verkocht is denk ik toch dat ik voor een Baja Telecaster ga. ook hoor van velen dat dit een prima gitaartje is en hij kost nieuw zo`n 639,- euro. Dan een keertje wat andere pick ups er in en dan kan ik weer een mooie tijd voor uit.Ik ben een maandje geleden naar Beth hart geweest en die gitaar speelde op een telecaster met een ongelofelijke lekker funky twang sound.
en ben daar helemaal aan verkocht :D

in ieder geval toch bedankt.