PDA

View Full Version : active humbuckers installeren



gengar
9 januari 2010, 14:32
Hoi, even een vraagje voor de electro mannen:
Om in deze gitaar Ibanez RG320DXFM de humbuckers te vervangen door deze http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/EMG-Zakk-Wylde-Set-81-and-85/art-GIT0001673-000, waar moet ik dan aan denken?
Ik doel dan vooral op de potmeters, want die moeten natuurlijk door de 25k vervangen worden, maar hoe zit het met het verschil in schema, ik neem aan dat het in principe op een gibson achtig schema gebaseerd is met 2 volume en 2 tone knoppen?? Is dit setje zonder meer in deze gitaar te installeren, of moet ik dan echt alles anders gaan aansluiten?

Kakihara
9 januari 2010, 14:43
Als alles goed is, zitten de pots erbij, alsmede de verbindingskabeltjes.
Ik dacht dat alles gewoon in elkaar geklikt dient te worden - een beetje bouwdoosachtig, zeg maar. Moet verder niets aan gebeuren.

gengar
9 januari 2010, 14:50
hoe zit het met het verschil in schema dan, 2 volume/ 2 tone tegenover 2 draaiknoppen en 5-way switch dan?

Kakihara
9 januari 2010, 15:01
Ik betwijfel of actieve pickups te splitten zijn (ben ik helemaal niet zeker van) dus dat zou betekenen dat je met een 5-way switch 2 posities hebt, waarbij er geen geluid uit komt. 3-way zou dan eventueel een oplossing zijn wellicht?
Je kan perfect 1 volume/1 toon gebruiken, zit volgens mij ook een schemaatje van bij het pakje dat je zou moeten krijgen.

Kakihara
9 januari 2010, 15:44
EMG installatie handleiding (http://www.emginc.com/content/wiringdiagrams/EMG-ZWset_r0230-0039C.pdf)

gengar
9 januari 2010, 17:59
te gek kakihara, bedankt daarvoor daar had ik niet aan gedacht. De 5 way wordt nu dus een 3 way als ik het goed begrijp omdat de emg niet te splitten zijn en de aktieve die er nu op zitten wel correct?

gengar
9 januari 2010, 18:24
het is helemaal duidelijk, 5 way wordt inderdaad 3 way.

JurjenYarr
10 januari 2010, 03:06
EMG's zijn inderdaad níet te splitten. Bij het setje dat je besteld hebt zit alles wat je nodig hebt (op de switch na). Je moet echter wél solderen (hier boven mij werd gezegd dat dit niet hoeft), maar dat hoeft geen obstakel te zijn want iedere aardappel kan solderen.

gengar
10 januari 2010, 10:09
dat is inderdaad geen probleem. Ik heb het schema nu dus het is opgelost.