PDA

View Full Version : trussrod uitgesteld



rvwaveren
9 januari 2010, 14:24
Voor het mooie zou de doorbuiging in de hals van mijn stratocaster net iets meer kunnen, maar de trussrod is uitgesteld, heeft er iemand een tip?:lp:

G.G.
9 januari 2010, 14:54
Voor het mooie zou de doorbuiging in de hals van mijn stratocaster net iets meer kunnen, maar de trussrod is uitgesteld, heeft er iemand een tip?:lp:

WTF bedoel je met uitgesteld? Halspen kan je losser zetten, snaarspanning doet de rest.

hendrix2
9 januari 2010, 15:02
Voor het mooie zou de doorbuiging in de hals van mijn stratocaster net iets meer kunnen, maar de trussrod is uitgesteld, heeft er iemand een tip?:lp:

Mijn excuses maar ik snap werkelijk niets van je bericht.

"Voor het mooie" : bedoel je dan dat je meer kromming wilt gewoon omdat het mooier oogt??
Uitgesteld?

Ferraririk
9 januari 2010, 15:06
Ik denk dat hij bedoeld:

Om omdat het voor hem beter speelt zou hij de hals iets meer gebogen willen hebben, maar de trussrod zit best ver de neck in, in zon gaatje, en steekt niet uit (als bij een seventies strat), en nu kan hij er niet bij, en nu vraagt hij of iemand een tip heeft om erbij te kunnen

hendrix2
9 januari 2010, 15:09
In dat geval kan je er gewoon bij met een inbussleutel.

rvwaveren
9 januari 2010, 15:13
Mijn excuses maar ik snap werkelijk niets van je bericht.

"Voor het mooie" : bedoel je dan dat je meer kromming wilt gewoon omdat het mooier oogt??
Uitgesteld?

Volgens de bekende sites zoals www.donhofstee.nl en http://www.rinzesgitaarweb.nl/afstellen.html zou ik graag wat meer kromming
willen waardoor ik de snaren wat lager stellen met minimale kans op buzz. maar de trussrod zat al helemaal los.:lp:

macwilliams
9 januari 2010, 16:21
Dus je rod ligt al los in de hals en toch komt de hals niet naar voren? Misschien dikkere snaren?

rvwaveren
9 januari 2010, 17:19
Dus je rod ligt al los in de hals en toch komt de hals niet naar voren? Misschien dikkere snaren?

Inderdaad hij ligt los maar de hals komt niet naar voren zijn dikkeresnaren dan de oplossing?:lp:

geert1976
9 januari 2010, 17:25
Als ik je onwetendheid zo lees, lijkt het mij niet zo verstandig dat je zelf aan de halspen gaat lopen draaien, daar kun je de hele hals mee verknoeien, ga naar de plaatselijke gitaarboer en laat die er naar kijken en je goed voorlichten.

Niet lullig bedoelt hoor, maar voorkomen is beter dan genezen in dit geval:ok:

macwilliams
9 januari 2010, 18:18
Dikkere snaren kunnen helpen maar als bij je gitaar normaal de rod op spanning was en nu jij hem gelost hebt niets is gebeurd zou het zomaar niets kunnen helpen.

G.G.
9 januari 2010, 19:32
Er is wel een oplossing die relatief eenvoudig is: Alle frets eruit, hals op spanning brengen (bol), vlakken(recht), spanning eraf (hol) ,fretten en afstellen

rvwaveren
9 januari 2010, 19:39
Er is wel een oplossing die relatief eenvoudig is: Alle frets eruit, hals op spanning brengen (bol), vlakken(recht), spanning eraf (hol) ,fretten en afstellen

En dat noem jij eenvoudig?? Geen andere slimmigheidjes?:strat:

hendrix2
9 januari 2010, 19:41
Er is wel een oplossing die relatief eenvoudig is: Alle frets eruit, hals op spanning brengen (bol), vlakken(recht), spanning eraf (hol) ,fretten en afstellen

Voor iemand die gewoon is van aan gitaren te werken is dat waarschijnlijk eenvoudig, maar het is nu niet wat de gemiddelde persoon zomaar even gaat doen met zijn gitaar om de hals beter te krijgen. Ik zie het mijzelf toch echt niet doen.

Ik denk dat topicstarter beter even naar een gitaarwinkel/bouwer gaat.