PDA

View Full Version : Peavey Windsor Studio modificaties.



muziekschuur
9 januari 2010, 11:26
Hallo,

Gisteren heb ik een Peavey Windsor Studio besteld. Een mooie buizencombo met attinuator.

Het combo zou klinken als een JCM800 met een shot van sterioden. M.a.w. hij heeft niet echt een clean geluid. Het combo moet nog binnenkomen, maar ik was al aan het rondkijken naar wat er met deze combo's is gedaan.

De volgende modificaties heb ik gevonden op het net.
6l6 als eindbuis (meer headroom)
ecc81 in V1 en soms ook in v2 om de preamp minder "heet" te maken en de eq te temmen.
Het verwijderen van de attinuator om het toonzuigen weg te nemen.

Ook wordt in een aantal gevallen de 1x12 blue marvell gewisseld. Maar dat biedt meestal niet de juiste oplossing aangezien het een nette speaker betreft en de dingen die gebruikers opvallen (gebrek aan bas en hoog) terug te voeren zijn op de "sound" van de versterker.

Ik vroeg me af of meer gebruikers hier met dit combootje hebben gesleuteld en wat hun bevindingen zijn. Uiteindelijk ben ik m.n. een fenderspeler. Al heb ik ook een Floyd top die HIWATT achtig klinkt. Maar dat is toch ook meer een cleane versterker dan iets anders.

Mijn voetpedalenboard met Mesa Vtwin komt vast van pas om andere sounds te vinden.

Ik ben nieuwsgierig naar andere gebruikers van dit combo.

Rinze
9 januari 2010, 11:30
Op de site van Gitarre & Bass kun je tegen betaling van een of twee euro een testverslag downloaden. Zelf heb ik geen ervaring met het apparaat.

muziekschuur
9 januari 2010, 21:31
Die site werkte niet echt. Hebben een bugje bij de artikelen.

Ik heb trouwens een review of 4 gevonden. Het gaat me eigenlijk om andere gebruikers in Nederland die een Windsor Studio hebben en er eventueel of juist niet, aan hebben gemod.

GeHa
12 januari 2010, 01:22
Ik heb die combo gehad en erg snel weer weggedaan. Was niet mijn geluid. Gelukkig is dat een kwestie van persoonlijke smaak.

Ik ben ook m.n. een Fenderspeler die vooral het cleane geluid zoekt. Die Peavey heeft dat totaal niet, er zit meteen al een randje aan, ik kreeg dat met geen mogelijkheid weg.

Bij hoog volume vond ik het een beetje 'rommelig' geluid worden (kweet niet hoe je dat goed omschrijft), maar misschien kwam dat wel doordat ik de speaker nauwelijks ingespeeld had.

Die attinuator doet niet zoveel, dus als je die er uit haalt mis je niet zoveel.

zeppo
12 januari 2010, 20:55
Dit is wel een aardige mod (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140371457928) al zeg ik het zelf.

muziekschuur
13 januari 2010, 11:01
Hij is binnen.

Ik heb er nu twee dagen mee gespeeld. En er meteen mijn voetpedalenbak aan geknoopt. Nu ga ik hem gebruiken binnen mijn W-D-W opstelling en links en rechts zal er een fender M-80 (solidstate) naastgezet worden. We zullen zien wat dat doet.

Met het midden uit de EQ van de Mesa Boogie V-TWIN te draaien wordt de Peavey nog niet responsiever. Maar het scheurt wel aangenaam.

Verder wil ik in V1 (preampbuis (ECC83) vervangen door een ECC81 die ik hier heb liggen om te kijken of ik de preamp schoner kan krijgen.

Zeppo, Dat ziet er erg fris uit. Er zit een Jensen 15" in? En er is een nieuw kastje omheen geplaatst. Maar geen versterker modificatie geloof ik...

Ik heb er nu een Trace Elliot 1x12 cabinetje onder staan. Met een 16ohm G12 (Classic Lead Celestion). En het geluid verandert nauwelijks. Deze G12 klinkt met andere versterkers als een droom, dus er zit echt wat in het versterkertje waardoor het weinig bas heeft.

Tijd om de bout eens warm te maken.

Frans

Chris Winsemius
13 januari 2010, 15:43
Heeft iemand het schema of 'n linkje daar voor?

zeppo
14 januari 2010, 10:05
Heeft iemand het schema of 'n linkje daar voor?

Het schema van de Windsor? Ik heb goede ervaringen met de customer service van Peavey: toen ik een jaar geleden een probleem had met een van mijn amps had ik binnen een dag of drie het complete schema in de mail.

muziekschuur
14 januari 2010, 10:39
Chris,

Ik heb wel wat schema's gevonden, maar niet van de Studio. Wel van de Windsor head.
Ik stuurde je een pm. Maar dat lukte niet. (Je mailbox is vol).

Frans

Chris Winsemius
14 januari 2010, 11:08
Hoi Frans

Mail me even, ik heb trouwens wel het exacte schema nodig, van die andere had ik 'm al.

mVg,

Chris

Riky
14 januari 2010, 11:20
Chris,

Ik heb wel wat schema's gevonden, maar niet van de Studio. Wel van de Windsor head.
Ik stuurde je een pm. Maar dat lukte niet. (Je mailbox is vol).

Frans

Zou je mij die van de head willen sturen. Die heb ik namelijk. Kan misschien nog van pas komen in de toekomst:)

Tankman
14 januari 2010, 11:37
Hoi Frans

Mail me even, ik heb trouwens wel het exacte schema nodig, van die andere had ik 'm al.

mVg,

Chris

Heb je wat aan een "functional block diagram" van de Windsor Studio?

Ik kan je zo een linkje geven waar je die kan vinden namelijk.

muziekschuur
14 januari 2010, 15:31
Die staat achter in de handleiding van de Windsor Studio en Windsor head.

Nee dank je. Maar toch bedankt.

Chris; you've got mail
Riky; You've got mail

muziekschuur
21 januari 2010, 22:02
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3NEVQFCQSOYS.mp3

Hierboven een heel kort geluidsfragment. Links Peavey Windsor via SM57, rechts Peavey Windsor via DIRECT OUT & drums & bas (Dean Q Edge in Trace Elliot- DI) & Battery 3 drums.