PDA

View Full Version : MIDI Footcontroller om Cubase aan te sturen



Liquid_Metal
8 januari 2010, 23:41
Hey,

Ik gebruik al een tijdje Guitar Rig 3, maar wil nu proberen het aan te sturen met een MIDI footcontroller (in mijn geval de Ground Control Pro van Voodoo Lab). Het is mogelijk met de Rig Kontrol van Native Instruments zelf omdat die via USB werkt, maar ik zou liever mijn huidige controller gebruiken.
Is het mogelijk om Guitar Rig 3 via MIDI aan te sturen? En dan het liefst in Cubase. Kan dat? Ik heb niets kunnen vinden in de Cubase handleiding.

Liquid_Metal
9 januari 2010, 20:04
Daarnet kwam ik er achter dat de footcontroller goed werkt met Guitar Rig als ik GR3 als standalone run. Hij switcht dan van presets en da's prima.
Alleen run ik GR3 liever via Cubase, want ik moet ook nog een drumprogramma (VST) draaien en dat kan alleen in cubase. Bovendien heb ik liever 2 audio outputs via mijn Fast Track Pro (die heeft er 2) dan 1 via de Fast Track en een via de laptop (mindere kwaliteit). Op dit moment denk ik dat dat mijn beste optie is. Maar wie weet hoe je een footcontroller werkend krijgt in cubase? Of zelfs in GR3 in Cubase.

Liquid_Metal
11 januari 2010, 14:38
Gisteren heb ik het voor elkaar gekregen in Reaper. Drumkit From Hell wordt aangestuurd via channel 10 (standaard voor drums) via een eerste spoor en gaat enkel via Output 1/2 op de Fast Track Pro naar buiten. Guitar Rig wordt aangestuurd door midi channel 9 op een ander spoor en dat wordt doorgelust naar een 3e spoor dat m'n gitaarsignaal ontvangt via Input 1 op de Fast Track. Elk spoor kan namelijk maar 1 ding ontvangen en nu kan ik Guitar Rig schakelen met MIDI én m'n audiosignaal laten processen.
Het werkt dus perfect! :D

Misschien dat ik er binnenkort nog een MIDI Keyboard aanhang in een nieuw spoor met een synthesizerprogramma of zoiets. Ik weet dat het kan :D.




Overigens bedankt voor alle reacties :P:soinnocent:.