PDA

View Full Version : NPD: Hoof fuzz!



j-op
8 januari 2010, 22:04
Ik was eigenlijk niet van plan om de doos te openen voor zondagmiddag (wanneer ik technisch gezien weer tijd heb), maar ik kon me niet beheersen. Voor ik het wist was 'ie uit de doos, plugde ik hem in en stond er een uur mee te scheuren. En nu maak ik er zelfs een draadje over. Komkom Jop, terug aan het werk.

Goed. Dit ding is gaaaaaf! Ik heb even geen ander vergelijk dan de Fulltone '69 die ik heb, maar dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:
- Emmers meer gain dan de '69
- Echt totaal niet vergevingsgezind. Een verkeerde noot is een verkeerde noot en slecht gearticuleerd is slecht gearticuleerd op de Hoof. Op de '69 is het allemáál leuk. Eigenlijk wel goed, de Hoof dwingt je zo'n beetje om technisch beter te spelen.
- Klinkt minder warm dan de Fulltone
- Reageert minder goed op de volumepot van je gitaar, vind ik
- Ik zou hem niet als vaste overdrive gebruiken, de '69 bij gebrek aan een Rat eventueel wel.

Yay! :cheerup:

Fuhgawz
8 januari 2010, 23:44
De Hoof is inderdaad een erg gave fuzz! Dat hij niet zo goed op je volumepotmeter reageert is niet zo vreemd omdat de Hoof op de Big Muff is gebaseerd. Dat is toch een heel ander beest dan de Fuzz Face waar je '69 op is gebaseerd. Veel plezier ermee iig!!