PDA

View Full Version : Ltd ex-401dx?



ShredTallicA
8 januari 2010, 23:02
Dan zal ik ook maar een topicje starten over een mogelijke nieuwe gitaar :D
Ik heb het liefst eentje dat behoorlijk hi-gain scheurwerk aankan, het liefst met floyd rose. En nu kwam ik de EX-401DX (wat een kutnaam) tegen, die précíés eruit ziet zoals ik wil dat een gitaar eruitziet :crazyhappy:

Maar nu is de vraag, weet een van jullie of dit een behoorlijk goede gitaar is voor zijn prijs? (ik meen dat hij 1000 euro kostte? :???:) Of dat er betere alternatieven zijn?

Voor alternatieven:
- floyd rose/tremolo vereist
- het liefst een explorer of iets dat er in de buurt komt
- actieve elementen (emg, seymour duncan, ...)
- het liefst 22 of meer frets, maar zeker niet minder.
- voor de rest: surprise me :D

En als laatste een plaatje:

http://www.musicthingz.com/images/ESP%20LTD%20EX-401DX.jpg

Maleco
8 januari 2010, 23:52
Staat ook een soortgelijk model op marktplaats, vond ik op zich ook een mooie

Weet niet of hij veel verschilt van bovengenoemde?

Klik (http://link.marktplaats.nl/310266995)

Manuvdv
8 januari 2010, 23:55
800 euro zal wel volstaan hoor, nieuw.
Ik heb geen ervaring met deze reeksen, maar bij LTD zou je vanaf de 400-reeks wel goed zitten.

Al blijf ik voor die prijs een LTD-400 duur vinden, probeer 2dehands een koopje te vinden ofzo.

Tankman
8 januari 2010, 23:58
Ik heb een aantal verschillende exemplaren uit de EX series bespeeld, en die zijn allemaal neck heavy. Het is helemaal niet prettig als naast het spelen ook nog eens je gitaar omhoog moet houden.

Als alternatief biedt ik:

Dean Razorbacks! Daar zitten alleen wel passieve dimebuckers in, maar fuck wat scheurt die pickup als een malle! Kosten nu ongeveer 800-1000 euro.

Als alternatief zou je de goedkopere Dean Razorback DB kunnen nemen met Licenced Floyd Rose. Die kost 399 euro bij feedback. Dan kun je met het geld die je overhoudt eventueel actieve pickups inbouwen.

De Razorbacks heb ik ook diverse van bespeeld. Ze liggen lekker in de hand, zijn zittend ook prima bespeelbaar, zijn NIET neckheavy en zelfs de goedkopere zijn prima gitaartjes.

Manuvdv
8 januari 2010, 23:59
Dean Razorbacks! Daar zitten alleen wel passieve dimebuckers in, maar fuck wat scheurt die pickup als een malle! Kosten nu ongeveer 800-1000 euro.

Dikke ˛!
Ik had 'm in de brug van mijn Dime-o-flame. Je moet er van houden maar damn, wat een pickup.

ShredTallicA
9 januari 2010, 00:29
Staat ook een soortgelijk model op marktplaats, vond ik op zich ook een mooie

Weet niet of hij veel verschilt van bovengenoemde?

Klik (http://link.marktplaats.nl/310266995)

Dat is een ex uit een lagere serie, zonder floyd rose :makeup: Dus helaas niet wat ik zoek!


Ik heb een aantal verschillende exemplaren uit de EX series bespeeld, en die zijn allemaal neck heavy. Het is helemaal niet prettig als naast het spelen ook nog eens je gitaar omhoog moet houden.

Als alternatief biedt ik:

Dean Razorbacks! Daar zitten alleen wel passieve dimebuckers in, maar fuck wat scheurt die pickup als een malle! Kosten nu ongeveer 800-1000 euro.

Als alternatief zou je de goedkopere Dean Razorback DB kunnen nemen met Licenced Floyd Rose. Die kost 399 euro bij feedback. Dan kun je met het geld die je overhoudt eventueel actieve pickups inbouwen.

De Razorbacks heb ik ook diverse van bespeeld. Ze liggen lekker in de hand, zijn zittend ook prima bespeelbaar, zijn NIET neckheavy en zelfs de goedkopere zijn prima gitaartjes.

Om even bij esp te blijven, is een Eclipse ook neck heavy? Want na even rondkijken vond ik daar de EC-1000FR. Eigenlijk een beetje heiligschennis, maar wat zou het.

Ook van deze schoonheid maar een plaatje toevoegen:

http://www.espguitars.com/images/guitars/EC-1000FR.jpg

Tankman
9 januari 2010, 00:32
Nee, de EC series is over het algemeen niet neck heavy.

Je moet bij de wat afwijkende modellen letten op neck heaviness. Standaard LP, Strat en Tele modellen zijn over het algemeen goed in balans.

Dan vind ik een Les Paul style body met een Floyd Rose er niet uitzien. Ik denk dat jij echt een kijkje moet nemen bij de Deans. Het is een erg populair merk onder de metal gitaristen. (ESP ook, daar niet van)

Sobiur
9 januari 2010, 02:07
Misschien kun je ook eens naar de Jackson Kelly kijken?

Ook voorzien van een Floyd Rose-tremelo, Seymour Duncan pickups, 3-way switch, en hetzelfde body-model als de ESP EX. Ook in vele kleuren/afwerkingen beschikbaar (zelf vind ik die Skulls versie er heel strak uitzien, maar daar moet je maar net van houden). Alleen wat lager in prijs (volgens mij kun je deze al nieuw krijgen voor rond de €700,-.

Ik heb nog nooit op een ESP EX gespeeld, ik durf dus niet te zeggen of deze veel beter is in kwaliteit. Maar misschien wel een alternatief.

Tankman
9 januari 2010, 20:02
Misschien kun je ook eens naar de Jackson Kelly kijken?

en hetzelfde body-model als de ESP EX.

Dude..nee..in de verste verte misschien een beetje van afgeleid, maar eigenlijk toch ook niet.

ShredTallicA
9 januari 2010, 23:15
Ik denk dat jij echt een kijkje moet nemen bij de Deans. Het is een erg populair merk onder de metal gitaristen. (ESP ook, daar niet van)

Toestraks even naar dean gekeken, opzich vind ik de modellen niet echt wauw :makeup: Op de modellen van dimebag na zag ik niet echt iets dat bij mij in de smaak viel :D Dus dat blijft nog even rondkijken dan...


Misschien kun je ook eens naar de Jackson Kelly kijken?

Heb ik even naar gekeken, maar ik vind het me toch een afzichtelijk ding zeg :dontgeti:

ShredTallicA
13 januari 2010, 22:05
Daar ben ik weer :D

Ik heb een tijdje naar dean gekeken nu, en ik vind de razorback modellen toch wel erg vet! Maar mijn voorkeur gaat daarin uit naar of:

Dime USA Razorback V

http://www.joibuy.com/images/upfile/2009410022748401.jpg

of

Dean Razorback DB

http://www.salaomozart.com/store/images/Razorback-DB.jpg

Weet iemand of 1 van beide neck heavy is, of welke duidelijk beter dan de andere is? :chicken:

Tankman
13 januari 2010, 22:25
Ik heb andere Flying V types van Dean bespeeld, en die zijn NIET neck heavy, dus misschien deze ook niet.

De Razorbacks heb ik wel bespeeld en overwogen zelf te kopen en zijn ook NIET neck heavy. Heerlijke gitaartjes. De DB is zeker aan te raden. Vind alleen die zwarte wat saai. De rode en witte uitvoeringen zijn net ff wat spannender.

ShredTallicA
13 januari 2010, 22:40
Ik heb andere Flying V types van Dean bespeeld, en die zijn NIET neck heavy, dus misschien deze ook niet.

De Razorbacks heb ik wel bespeeld en overwogen zelf te kopen en zijn ook NIET neck heavy. Heerlijke gitaartjes. De DB is zeker aan te raden. Vind alleen die zwarte wat saai. De rode en witte uitvoeringen zijn net ff wat spannender.

Zelf gas ik nu maar op zo'n V :D alleen lijkt die body me wat klein... Weet jij of dat zo is?

Tankman
13 januari 2010, 22:44
Razorbacks zijn redelijk groot, dus ik denk dat het bij de V's gezichtsbedrog is. Als ik ze goed bekijk denk toch wel dat die meer neigen tot top heaviness. Maar ik twijfel, omdat de reguliere V's van Dean wel gewoon goed in balans zijn.

Persoonlijk zou ik voor de DB gaan, daarvan kan ik je voor 100% garanderen dat hij gewoon kickass is. Zijn die V's trouwens niet in een hele andere prijsklasse?

ShredTallicA
13 januari 2010, 22:49
Razorbacks zijn redelijk groot, dus ik denk dat het bij de V's gezichtsbedrog is. Als ik ze goed bekijk denk toch wel dat die meer neigen tot top heaviness. Maar ik twijfel, omdat de reguliere V's van Dean wel gewoon goed in balans zijn.

Persoonlijk zou ik voor de DB gaan, daarvan kan ik je voor 100% garanderen dat hij gewoon kickass is. Zijn die V's trouwens niet in een hele andere prijsklasse?

Ik heb geen idee... :makeup:

Gothra
13 januari 2010, 22:55
Die V's zijn niet topzwaar hoor, heb er 2 jaar terug is opgespeeld in las vegas, leuk ding hoor! Alleen de vorm van de neck, de achterkant dus en niet de headstock, vind ik niet lekker spelen, veel te dik. Heel wat anders dan die LTD die je had gezien.

Ik zou persoonlijk voor de EC gaan, geweldige dingen zijn dat! Heb op de EC-1000 gespeeld, zonder FR en die speelde al fantastisch, met FR wordt dat natuurlijk alleen maar beter:D

Tankman
13 januari 2010, 22:56
Waarom ik ook moeite doe...pfff....

De goedkoopste Razorback V die ik kan vinden is niet onder de 700 euro.

De Razorback DB is echter nu nog maar 399 euro, met Floyd Rose 449. Ik zou zeggen, sla je slag.

Jasper.
13 januari 2010, 23:05
Ik heb die razorback V met groene bevels bespeeld. Body is zeker niet klein en het is een topgitaartje hoor! Lag alleen een beetje boven mijn budget toen.

Maleco
13 januari 2010, 23:43
Die Razorback DB ziet er toch wel heul nice uit :crazyhappy:
Binnenkort ook even proberen, hebben meer mensen er ervaring mee?