PDA

View Full Version : Gitaar kopen duitsland.



Jort95
8 januari 2010, 20:22
Hallo,

Ik ga binnenkort een gitaar kopen in duitsland (16 januari) alleen ik heb geen idee wat ik daar ga halen en ik wil niet zonder enige voorkennis daar heen gaan,
Ik ga naar musik-produktiv in ibbenbüren, ik speel nu al 2 en een half jaar en heb de akoestische / semi-akoestische al redelijk onder de knie, maar nu wil ik dus een elektrische. ik ga daar met mijn leraar een gitaar kopen alleen ik hoop nu dat jullie suggesties hebben.

Ik wil een beetje rock (Green day, RHCP en dat soort muziek)
en misschien ook een beetje jazz/blues?

Ik ga waarschijnlijk al een vox vt15 of een vox da 10 kopen, is dat een goede keus?
Ik heb in het totaal 550 euro te besteden (inclusief de versterker dus van dat bedrag moet en de gitaar en de versterker van worden gekocht.

Hopelijk reacties :D

Jort

EDIT: Ik ga trouwens niet doorsparen dus dat hoef je niet meer te zeggen :sssh: misschien een wat zwaardere versterker.

Chrivip
8 januari 2010, 20:31
Opzich vind ik dat je niet echt een ruim budget hebt, of is het in duitsland zoveel goedkoper? Ik zou eerst nog wat doorsparen. [Tot je misschien een budget hebt van rond de 700,- euro]

Misschien kun je je erin verdiepen wat jouw favoriete bands voor gitaartype gebruiken(bijvoorbeeld een strat, of een les paul), en dat je dan dat type gaat testen.
Ikzelf heb de VT15, en hij is echt top! Effecten die er standaard op zitten vind ik fijn om te gebruiken.



EDIT: Welkom op het forum natuurlijk! :lp:

Jort95
8 januari 2010, 20:41
Opzich vind ik dat je niet echt een ruim budget hebt, of is het in duitsland zoveel goedkoper? Ik zou eerst nog wat doorsparen. [Tot je misschien een budget hebt van rond de 700,- euro]

Misschien kun je je erin verdiepen wat jouw favoriete bands voor gitaartype gebruiken(bijvoorbeeld een strat, of een les paul), en dat je dan dat type gaat testen.