PDA

View Full Version : Gitaar kopen duitsland.



Jort95
8 januari 2010, 20:22
Hallo,

Ik ga binnenkort een gitaar kopen in duitsland (16 januari) alleen ik heb geen idee wat ik daar ga halen en ik wil niet zonder enige voorkennis daar heen gaan,
Ik ga naar musik-produktiv in ibbenbüren, ik speel nu al 2 en een half jaar en heb de akoestische / semi-akoestische al redelijk onder de knie, maar nu wil ik dus een elektrische. ik ga daar met mijn leraar een gitaar kopen alleen ik hoop nu dat jullie suggesties hebben.

Ik wil een beetje rock (Green day, RHCP en dat soort muziek)
en misschien ook een beetje jazz/blues?

Ik ga waarschijnlijk al een vox vt15 of een vox da 10 kopen, is dat een goede keus?
Ik heb in het totaal 550 euro te besteden (inclusief de versterker dus van dat bedrag moet en de gitaar en de versterker van worden gekocht.

Hopelijk reacties :D

Jort

EDIT: Ik ga trouwens niet doorsparen dus dat hoef je niet meer te zeggen :sssh: misschien een wat zwaardere versterker.

Chrivip
8 januari 2010, 20:31
Opzich vind ik dat je niet echt een ruim budget hebt, of is het in duitsland zoveel goedkoper? Ik zou eerst nog wat doorsparen. [Tot je misschien een budget hebt van rond de 700,- euro]

Misschien kun je je erin verdiepen wat jouw favoriete bands voor gitaartype gebruiken(bijvoorbeeld een strat, of een les paul), en dat je dan dat type gaat testen.
Ikzelf heb de VT15, en hij is echt top! Effecten die er standaard op zitten vind ik fijn om te gebruiken.



EDIT: Welkom op het forum natuurlijk! :lp:

Jort95
8 januari 2010, 20:41
Opzich vind ik dat je niet echt een ruim budget hebt, of is het in duitsland zoveel goedkoper? Ik zou eerst nog wat doorsparen. [Tot je misschien een budget hebt van rond de 700,- euro]

Misschien kun je je erin verdiepen wat jouw favoriete bands voor gitaartype gebruiken(bijvoorbeeld een strat, of een les paul), en dat je dan dat type gaat testen.
Ikzelf heb de VT15, en hij is echt top! Effecten die er standaard op zitten vind ik fijn om te gebruiken.



EDIT: Welkom op het forum natuurlijk! :lp:

Het moet toch wel mogelijk zijn om voor dit bedrag wat redelijks aan te schaffen? en je moet niet vergeten ben pas 14 en mijn ouders sponsoren mij niet meer omdat ze de vorige gitaar (takemine) hebben gesponsord. :)
Is het niet onhandig bij de Vox VT serie dat er niet duidelijk op staat welk geluid wat is?

Ferraririk
8 januari 2010, 20:55
Het moet toch wel mogelijk zijn om voor dit bedrag wat redelijks aan te schaffen? en je moet niet vergeten ben pas 14 en mijn ouders sponsoren mij niet meer omdat ze de vorige gitaar (takemine) hebben gesponsord. :)
Is het niet onhandig bij de Vox VT serie dat er niet duidelijk op staat welk geluid wat is?

Het is ZAT om te beginnen, en nee het is niet onhandig, dan heb je juist vershillende keuzes om te gebruiken, na verloop van tijd merk je toch wel wat je het liefst gebruikt, heb ik ook met mijn Roland Cube (ook een moddeling versterkertje)

Ik zou zeggen voor jou stijlen die je Speelt, Een Strat of een Tele, kijk daarvoor bijvoorbeeld naar de Classic Vibes van Squier (of misschien een leuke 2dehands mex fender scoren) Die classic vibes zijn 315 euro, De VT series van Vox schijnen heel goed te zijn, de VT15 is 150 euro. (allebei naar prijzen van musik productiv)

heb je nog 85 euro over voor kabel, standaard, gitaartas, tunertje, meer dan genoeg dus

Jort95
8 januari 2010, 20:57
Het is ZAT om te beginnen, en nee het is niet onhandig, dan heb je juist vershillende keuzes om te gebruiken, na verloop van tijd merk je toch wel wat je het liefst gebruikt, heb ik ook met mijn Roland Cube (ook een moddeling versterkertje)

Ik zou zeggen voor jou stijlen die je Speelt, Een Strat of een Tele, kijk daarvoor bijvoorbeeld naar de Classic Vibes van Squier (of misschien een leuke 2dehands mex fender scoren) Die classic vibes zijn 315 euro, De VT series van Vox schijnen heel goed te zijn, de VT15 is 150 euro. (allebei naar prijzen van musik productiv)

heb je nog 85 euro over voor kabel, standaard, gitaartas, tunertje, meer dan genoeg dus

Die toebehoren regel ik via mijn leraar die daar contacten heeft, ik krijg ong 10% korting :)

Pickel
8 januari 2010, 21:06
Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor een versterker. In eerste instantie leek mij de vox vt15 ook wel leuk , of zo'n Cube. Laatst genoemde heb ik gehoord maar het geluid vond ik maar niks.... Mijn keus gaat zeer waarschijnlijk een Peavey Vypyr 30 worden. Die heeft veel meer mogelijkheden als de Vox en klinkt ook lekker. Is ook niet te duur om mee te starten. Staat overal voor 199.-.
En als je hier later ook nog eens de Sanpera voetcontroller bij aanschaft dan heb je echt honderden presets, heb ik me laten vertellen...
Edit: ik zie nu dat ze die vyper daar bij musik-produktiv ook hebben, en dat voor nog iets minder (195)

Jort95
8 januari 2010, 22:09
Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor een versterker. In eerste instantie leek mij de vox vt15 ook wel leuk , of zo'n Cube. Laatst genoemde heb ik gehoord maar het geluid vond ik maar niks.... Mijn keus gaat zeer waarschijnlijk een Peavey Vypyr 30 worden. Die heeft veel meer mogelijkheden als de Vox en klinkt ook lekker. Is ook niet te duur om mee te starten. Staat overal voor 199.-.
En als je hier later ook nog eens de Sanpera voetcontroller bij aanschaft dan heb je echt honderden presets, heb ik me laten vertellen...
Edit: ik zie nu dat ze die vyper daar bij musik-produktiv ook hebben, en dat voor nog iets minder (195)

Ik vind de vox denk ik toch mooier klinken (op youtube) dan de peavey

Pickel
9 januari 2010, 00:03
je kunt ze daar mooi naast elkaar vergelijken!

geert1976
9 januari 2010, 00:15
Als ik de specs bekijk zal de Vox het winnen, de Vox heeft een buis in de voorversterking zitten en dat maakt qua geluid toch wel wat uit.

Ik heb een tijde een Vox 15 watt versie gehad en er lekker met mijn Gibsons overheen gebeukt en hij gaf geen krimp, kon die prima aan.

Ik heb hem weggedaan vanwege de digitale effecten, ik loop daar niet warm voor, niet dat ze beroerd zijn, maar ik loop altijd met die knopjes te donderjagen, daarom gebruik ik liever stompboxjes.

Als je in Duitsland bent, probeer gewoon een zooitje gitaren uit, naast de tele en strat zou ik als basis ook bijvoorbeeld de epi SG proberen en wellicht een paar ibanez gitaren, gezien je muzikale voorkeuren ook zeker een semi-hollow proberen zoals een Epi Dot.

belangrijkste is dat naast de sound van de gitaar je ook goed moet kijken welke je het lekkerste vind spelen

Pickel
9 januari 2010, 00:19
hmm, je brengt mij ook weer aan 't twijfelen, nu ik ook op jouwbuis zit te kijken. :???:Toch maar ff face-to-face vergelijken....

lodi
9 januari 2010, 09:26
kies op z'n minst de vt30 als je voor vox gaat, 50 euro's meer maar als je binnen n' tijdje gaat oefenen met een drummer dan red je het ermee, met n' vt15 wordt het te krap, op je kamer kan je m' toch terugdraaien zonder aan klank in te leveren.

guitarkid
9 januari 2010, 09:32
Hallo,

Ik ga binnenkort een gitaar kopen in duitsland (16 januari) alleen ik heb geen idee wat ik daar ga halen en ik wil niet zonder enige voorkennis daar heen gaan,
Ik ga naar musik-produktiv in ibbenbüren, ik speel nu al 2 en een half jaar en heb de akoestische / semi-akoestische al redelijk onder de knie, maar nu wil ik dus een elektrische. ik ga daar met mijn leraar een gitaar kopen alleen ik hoop nu dat jullie suggesties hebben.


Een beetje gitaar-leraar moet jou daar toch veel beter over kunnen adviseren (zeker als hij ook nog mee gaat) dan wij als forum leden met de info die jij ons geeft. Dat wordt dan inderdaad weer een Cube, Vox of Peavey-advies. Niets mis mee, maar ga gewoon alles proberen daar.
Ik ben het wel met Lodi eens dat je voor iets meer (even je ouders overtuigen..? ;) ) beter een wat zwaardere versterker zou moeten kopen om over een poosje met meer muzikanten te kunnen spelen.

Succes, C.

Chocola
9 januari 2010, 10:00
Ik zou toch wel wat meer doorsparen als je echt wat goeds wil hebben. Gewoon je ouders omver krijgen met logica! :cheerup:. Van: Ik heb NU een nieuwe gitaar + versterker nodig en 550 is te weinig om een goede te kopen. Als ik hem nu koop ben ik later meer geld kwijt, als jullie 200 euro bijleggen dan doe ik 100 keer de afwas! <<< zoiets ^___^. Als je overgaat op ander spul kun je toch beter nét even wat betere shizzle kopen naar mijn mening. Dat betekend niet dat je voor 550 euro slechte shit hebt, maar echt goed is het ook niet, je blijft bezig ;).

guitarkid
9 januari 2010, 10:22
Ik zou toch wel wat meer doorsparen als je echt wat goeds wil hebben. Gewoon je ouders omver krijgen met logica! :cheerup:. Van: Ik heb NU een nieuwe gitaar + versterker nodig en 550 is te weinig om een goede te kopen. Als ik hem nu koop ben ik later meer geld kwijt, als jullie 200 euro bijleggen dan doe ik 100 keer de afwas! <<< zoiets ^___^. Als je overgaat op ander spul kun je toch beter nét even wat betere shizzle kopen naar mijn mening. Dat betekend niet dat je voor 550 euro slechte shit hebt, maar echt goed is het ook niet, je blijft bezig ;).

100 keer afwassen..... :mad: Da's wel veel...!!
Gewoon zeggen dat het moet van het Gitaarnet-forum. Moet jij eens opletten. Trekken ze met tranen in de ogen de knip en mag je uitzoeken wat je wilt. :)

Gr. C.

Ferraririk
9 januari 2010, 10:26
550 euro is meer dan zat!

Chocola
9 januari 2010, 10:33
550 euro is meer dan zat!

Als je tweedehands gaat wel. Maar dat raad ik dan natuurlijk altijd aan (tweedehands ftw!). Tuurlijk is 550 zelfs nieuw nog genoeg, maar dan heb je geen supergitaar en amp... Het kan altijd beter en mijn voorspelling is dat als je de tweede gitaar beetje tactvol en goed uitzoekt (met iets meer geld dus ook) dat je er ook langer op zal spelen.

edit: met amp idem dito. Als TS een 10 watt VT koopt, heeft hij wellicht over tijdje weer andere nodig. Kan je beter 15 watt of meer nemen, ze kunnen toch allemaal op huiskamer volume. Maar dit moet de TS of course zelf weten..

Ferraririk
9 januari 2010, 10:42
Als je tweedehands gaat wel. Maar dat raad ik dan natuurlijk altijd aan (tweedehands ftw!). Tuurlijk is 550 zelfs nieuw nog genoeg, maar dan heb je geen supergitaar en amp... Het kan altijd beter en mijn voorspelling is dat als je de tweede gitaar beetje tactvol en goed uitzoekt (met iets meer geld dus ook) dat je er ook langer op zal spelen.

edit: met amp idem dito. Als TS een 10 watt VT koopt, heeft hij wellicht over tijdje weer andere nodig. Kan je beter 15 watt of meer nemen, ze kunnen toch allemaal op huiskamer volume. Maar dit moet de TS of course zelf weten..

Je eerste punt, een Squier classic vibe, is heel goed, en kan volgens sommige, mex. fenders aan. Die kosten 315,- bij musik produktiv

Hij zei al dat hij de VT15 (dus 15 watt) wilde, die is daar 150,- euro, dan heeft hij nog 85,- over voor andere dingen, en ik weet zeker, dat veel van jullie veel slechter zijn begonnen met elektrische gitaar (zo niet de 2de)

Chocola
9 januari 2010, 10:52
Je eerste punt, een Squier classic vibe, is heel goed, en kan volgens sommige, mex. fenders aan. Die kosten 315,- bij musik produktiv

Hij zei al dat hij de VT15 (dus 15 watt) wilde, die is daar 150,- euro, dan heeft hij nog 85,- over voor andere dingen, en ik weet zeker, dat veel van jullie veel slechter zijn begonnen met elektrische gitaar (zo niet de 2de)

Mijn excuses, ik bedoelde natuurlijk VT30, niet VT15. VT15 komt nergens bovenuit, VT30 ook niet echt heel erg maar wel een stuk beter dan VT15 (heb ze overigens beiden geprobeerd hier bij mij thuis naast een DA10 en DA15, kwam nieuwe vracht vol met Vox binnen hier in de straat (muziekbedrijfje, erg relaxt om naast te wonen :p).

Dan kan het nog met 550 euro, maar als je nu eens een betere gitaar en amp tweedehands voor dat geld kunt krijgen? Why not ^__^. Of meer geld voor beter nieuw.

Vergeet trouwens niet dat hij niet begint te spelen. Tweedehands heb je zo een echte MIM, bovendien kost die versterker een stuk minder tweedehands. Hou je geld over. Wellicht dat je zelfs als je iets meer geld bij legt (en een beetje geluk of course) een Fender USA (goedkoper model) kunt fixen. Ik denk trouwens dat tweedehands nog een probleem wordt voor TS omdat hij niet zomaar even 100KM kan reizen (denk ik dan). Dan kom je toch weer uit bij je ouders, en dus afwassen waarschijnlijk XD.

I just point out the possibility's.

Be@st
9 januari 2010, 11:58
Hey hoi,

Dat is niet een erg ruim budget maar ik zou sowieso voor een Ibanez gitaar gaan, ik speel al zo'n 20 jaar en Ibanez heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ik zou je de Ibanez RG350 aanraden betaalbaar (300 euro ongeveer) en pro kwaliteit, zeer fijne gitaar. Daarnaast heb je nog aardig wat over voor een redelijke versterker, het is niet genoeg voor een krachtpatser maar ik zou voor een Roland Cube gaan, super geluid en je kan er alle kanten mee op veel goede effecten en ook een vette distortion voor het zwaardere werk. Ik heb er zelf ook 1 naast mijn peavey 5150 buizenversterker en ik pak zeer veel dit versterkertje erbij omdat ie gewoon lekker klinkt. Andere tip is een goede 2de hands gitaar uitzoeken, heb je meestal voor de helft van de nieuwprijs en meestal ook betere kwaliteit dus ook beter speelgemak en geluid, hetzelfde voor de versterker. Ok goodluck :rockon:

Jort95
9 januari 2010, 14:30
Iemand een idee voor een wat zwaardere versterker?

Be@st
9 januari 2010, 15:56
Ik heb effe bij Musik Produktiv gekeken, Als je veel watt voor weinig geld wilt hebben en wat ook wel goed is dan zou ik deze 2 uitproberen. Ik zou zelf voor de Peavey gaan.

Fender Frontman 212 R - 100 watt - 239 euro
Peavey Bandit 112 - 100 watt - 285 euro

Gitaar voor erbij:

Ik zou een ibanez, peavey, schecter misschien epiphone of squier uitproberen.
Hebben standaard wel een goede prijs-kwaliteit verhouding en een goede sound en playability.

geert1976
9 januari 2010, 16:26
Ik heb effe bij Musik Produktiv gekeken, Als je veel watt voor weinig geld wilt hebben en wat ook wel goed is dan zou ik deze 2 uitproberen. Ik zou zelf voor de Peavey gaan.

Fender Frontman 212 R - 100 watt - 239 euro
Peavey Bandit 112 - 100 watt - 285 euro

Gitaar voor erbij:

Ik zou een ibanez, peavey, schecter misschien epiphone of squier uitproberen.
Hebben standaard wel een goede prijs-kwaliteit verhouding en een goede sound en playability.

Waarom een peavy?
Waarom een Ibanez?

Ferraririk
9 januari 2010, 17:10
Ibanez snap ik wel, maar heb je überhaupt wel ervaring met die dingen?

want die Fender Frontman schijnt echt een rukding te zijn (ik heb er trouwens geen ervaring mee)

geert1976
9 januari 2010, 17:28
Ibanez snap ik wel, maar heb je überhaupt wel ervaring met die dingen?

want die Fender Frontman schijnt echt een rukding te zijn (ik heb er trouwens geen ervaring mee)

zoals ik in een eerdere post al heb aangegeven moet TS gewoon meerdere basis modellen zoals tele's, strats, LP's, SG's en dots gaan proberen en een paar Ibby's

Ik vond de post van Ba@st nu niet echt een verstandige aanname

En ik vind de Vox beter dan de Peavy

Ferraririk
9 januari 2010, 17:46
zoals ik in een eerdere post al heb aangegeven moet TS gewoon meerdere basis modellen zoals tele's, strats, LP's, SG's en dots gaan proberen en een paar Ibby's

Ik vond de post van Ba@st nu niet echt een verstandige aanname

En ik vind de Vox beter dan de Peavy

ik had het ook tegen be@st

geert1976
9 januari 2010, 17:59
ik had het ook tegen be@st

ah ok,:ok:

Be@st
9 januari 2010, 20:00
zoals ik in een eerdere post al heb aangegeven moet TS gewoon meerdere basis modellen zoals tele's, strats, LP's, SG's en dots gaan proberen en een paar Ibby's

Ik vond de post van Ba@st nu niet echt een verstandige aanname

En ik vind de Vox beter dan de Peavy

En je wilde beweren dat die merken die ik opgenoemd heb deze basis modellen niet hebben? bv. de Ibanez Art 80 of de Peavey HP Signature.

De merken die ik aangeef zijn allemaal stuk voor stuk wel bekende en betrouwbare merken die kwaliteit leveren voor een beperkt budget. En met een budget van 550 euro en je wilt een zware of goede versterker hebben dan heb je toch ongeveer 275 euro per ding nodig.
En verder weet ik zijn smaak ook niet dus vandaar dat hij zelf moet kijken en ervaren welke gitaar of sound bij hem past. Weet gewoon door ervaring en door het hebben van een grote gitaar collectie dat deze merken goed zijn.

Jasper.
9 januari 2010, 20:09
Ik ben er in de zomervakantie geweest, heb er een rr3 gehaald.
Er hangt daar genoeg aan de muur om te testen. Ga daar maar gewoon wat mooie gitaartjes testen en welke jij het beste vind spelen/klinken wordt het.
Al die bekende merken maken wel goede gitaren voor die prijs. Ga niet teveel op anderen af en koop wat jij mooi/goed vindt.

Be@st
9 januari 2010, 20:19
Ibanez snap ik wel, maar heb je überhaupt wel ervaring met die dingen?

want die Fender Frontman schijnt echt een rukding te zijn (ik heb er trouwens geen ervaring mee)

Hey Ferraririk,

Heb zelf een Ibanez Prestige, 2 Ibanezzen S520EX, een Ibanez PF200 uit '78 LP model, Ibanez RG550 en verder nog peavey v-type een Lag Arkane 100 en verder nog een 70s LP kopie en een Schecter bas, een Peavey T-40 bas en een customized P-bass dus ja heb wel wat ervaring ermee :)

Heb zelf ook geen ervaring met die 2 versterkers het waren de enigste twee 100 watters onder de 300 euro en peavey heeft meestal wel goede kwaliteit, heb zelf een peavey 5150 en een peavey classic 120 en dat zijn beide super versterkers en de peavey bas versterkers zijn meestal ook vrij solide dus ga er vanuit dat deze ook wel goed is, heb zelf ook nog de vampyr van peavey uitgeprobeerd maar heb toen toch de Roland Cube maar gedaan omdat ik die toch wat beter vond. En ik weet bijna wel zeker dat die Fender niet zo vet is want had vroeger ook zo'n geval en die heb ik snel weer weg gedaan omdat ie niks kon hebben. Daarom zou ik zeggen voor minder watts en goede kwaliteit sound voor de Cube of de Vox en voor meer watts en wat mindere sound die Peavey 100 watt maar misschien heeft die wel een goede sound maar dat hoort hij daar dan wel. Hij moet gewoon effe de tips allemaal doornemen en daar effe wat onderzoek naar doen op internet en de dingen die hem aanstaan effe opschrijven en meenemen naar duitsland en uitproberen en dan zijn keuze maken. Zo dat was het wel ongeveer....:)

bat
9 januari 2010, 20:26
want die Fender Frontman schijnt echt een rukding te zijn (ik heb er trouwens geen ervaring mee)
Ik wel, ik vond het een dramabak. Ik kan uit vrijwel elke versterker een op zijn minst acceptabel geluid halen, bij deze lukte me dat niet.

Ik heb ook een eerdere versie van de Bandit gehad. Redelijk veelzijdige versterker die ook best hard kan, maar eigenlijk heb ik altijd spijt gehad dat ik m'n Sessionette er voor aan de kant heb gezet. Hij was mij niet lekker genoeg uiteindelijk. Het geluid was net niet neutraal genoeg om er met m'n effectenplank "mijn" geluid van te maken (dat ging heel erg goed met de Sessionette) en had ook net niet voldoende karakter om op zichzelf "mijn" geluid mee te kunnen vormen. Eigenlijk was het uiteindelijk één van die versterkers waar ik een "acceptabel" geluid uit wist te halen.

Nee, bij dit budget zou ik het bij de al genoemde kleinere versterkers houden. Perfect voor op de slaapkamer, ook nog een beetje te doen in een huiskameromgeving met een nette drummer die snapt dat dynamiek niet alleen uit hard meppen komt. Daarnaast kun je met een drummer beter gewoon een oefenruimte in duiken, neem er dan meteen eentje met een backline.

Jort95
10 januari 2010, 00:27
Dank voor de reacties :)
graag meer nog :$

PS: Iemand ervaring met de::

Squier strato. classic vibe
Ibanez rg350M
Ibanez rg370DX

Vox vt 15/30
Roland cube 20/30x
:zz:

geert1976
10 januari 2010, 00:37
En je wilde beweren dat die merken die ik opgenoemd heb deze basis modellen niet hebben? bv. de Ibanez Art 80 of de Peavey HP Signature.

De merken die ik aangeef zijn allemaal stuk voor stuk wel bekende en betrouwbare merken die kwaliteit leveren voor een beperkt budget. En met een budget van 550 euro en je wilt een zware of goede versterker hebben dan heb je toch ongeveer 275 euro per ding nodig.
En verder weet ik zijn smaak ook niet dus vandaar dat hij zelf moet kijken en ervaren welke gitaar of sound bij hem past. Weet gewoon door ervaring en door het hebben van een grote gitaar collectie dat deze merken goed zijn.

Jij geeft advies gelijk aan een Ibby te kopen en dat vind ik niet het beste advies zoals ik al eerder heb aangegeven moet die gewoon zoveel mogelijk basismodellen van verscheidene merken proberen en kijken wat niet alleen qua looks, maar ook ook spelen voor hem de prettigste gitaar is.

Niet lullig bedoelt, maar om alleen te adviseren Ibby's te proberen vind ik nu niet echt verstandig, het is prima dat Ibanez bij jouw goed uitpakt, zoals bij mij Gibsons, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn.

geert1976
10 januari 2010, 00:52
Dank voor de reacties :)
graag meer nog :$

PS: Iemand ervaring met de::

Squier strato. classic vibe
Ibanez rg350M
Ibanez rg370DX

Vox vt 15/30
Roland cube 20/30x
:zz:

Squier Classic Vibe: zelf niet veel ervaring mee, maar wordt qua kwaliteit, sound en bespeelbaarheid zeer gewaardeerd dat de stratlovers, lijkt mij de moeite waard om eens te proberen.

Ibanez rg 350 Fm goede gitaar met veel mogelijkheden, maar bezit wel een dunne Wizardhals en dat vind niet iedereen fijn, goed testen dus, of deze hals je ligt, verder heeft deze gitaar een zwevende tremolow en lockingnuts, als je niet veel ervaring hebt met gitaren kan het stemmen en snaren wisselen nogal erg vervelend wezen en qua kwaliteit zijn de meningen over deze bruggen nogal verdeeld, is vind de bruggen zelf wel prima, mits je er verstandig mee omgaat.

Ibanez RG 370 sx, geld eigenlijk hetzelfde voor als de rg 350 FM

VOX/Roland persoonlijk zou ik kiezen voor de VOX, zeker als je hem met een humbuckergitaar te lijf gaat, nogmaals ik heb een VOX 15 watt uitvoering gehad en mijn Gibsons gingen daar erg goed op, ik vind de Rolands ieliger/scheller klinken

Jort95
10 januari 2010, 18:40
Hopen dat het doorgaat, mijn vader is nu winterbanden aan het regelen:rockon:

Jasper.
10 januari 2010, 18:48
Ibanez rg 350 Fm goede gitaar met veel mogelijkheden, maar bezit wel een dunne Wizardhals en dat vind niet iedereen fijn, goed testen dus, of deze hals je ligt, verder heeft deze gitaar een zwevende tremolow en lockingnuts, als je niet veel ervaring hebt met gitaren kan het stemmen en snaren wisselen nogal erg vervelend wezen en qua kwaliteit zijn de meningen over deze bruggen nogal verdeeld, is vind de bruggen zelf wel prima, mits je er verstandig mee omgaat.

Ibanez RG 370 sx, geld eigenlijk hetzelfde voor als de rg 350 FM

+1 Tremolo hoeft niet verkeerd te zijn mits je er goed mee omgaat. En over dat stemmen, in het begin is het wat lastig ja maar na een tijdje krijg je er handigheid in. Ik speelde ook 4 maand ofzo toen ik een ibanez RG320 kocht. Erg lekker gitaartje hoor en het stemmen gaat steeds makkelijker. (probeer de jackson dinky's ook eens bij musik-produktiv, ik heb nu een rr3 en ik moet zeggen dat die jackson hals me iets beter bevalt, ibbi hals is behoorlijk plat)

Jort95
11 januari 2010, 08:24
Dit was mijn eerste topic op het forum en het is echt ideaal,

Bedankt voor de hulp :ok:

Jort95
12 januari 2010, 16:16
Ik ga zaterdag zeker naar duitsland want we hebben winterbanden :D
Meer tips op mijn vraag?

Terminus
12 januari 2010, 16:56
Ik heb de Vox zelf nooit geprobeerd maar die schijnen erg goed te zijn. Was zelf niet zo onder de indruk van de geluidsdemo's maar dat hoeft niet aan de versterker te liggen.

Roland Cube: Veelzijdig en betrouwbaar. Er is geen muziekgenre waarin elektrische gitaren voorkomen waar dat ding niet geschikt voor is.
Peavey Bandit: Klonk verassend goed. Minder veelzijdig en minder makkelijk tweedehands te krijgen dan de Cube. Niet kapot te krijgen, ik hoor verhalen dat die dingen het al 20 jaar perfect doen.
Fender Frontman: Zelf heb ik de 65 watt geprobeerd. Gaat hard, maar daar houd het op. Schel. Niet veelzijdig, knoppen voelen gewoon goedkoop aan (net als alle andere plastic, maar toch). Geen bruikbare geluiden voor wat zwaarder werk uit te halen. Equalizer zit er meer voor de sier op, die knoppen halen weinig uit. Ziet er wel vrij imposant uit, als je er niet al te goed naar kijkt is het net een te heet gewassen Deluxe Reverb.

geert1976
12 januari 2010, 17:04
Ik heb de Vox zelf nooit geprobeerd maar die schijnen erg goed te zijn. Was zelf niet zo onder de indruk van de geluidsdemo's maar dat hoeft niet aan de versterker te liggen.

Roland Cube: Veelzijdig en betrouwbaar. Er is geen muziekgenre waarin elektrische gitaren voorkomen waar dat ding niet geschikt voor is.
Peavey Bandit: Klonk verassend goed. Minder veelzijdig en minder makkelijk tweedehands te krijgen dan de Cube. Niet kapot te krijgen, ik hoor verhalen dat die dingen het al 20 jaar perfect doen.
Fender Frontman: Zelf heb ik de 65 watt geprobeerd. Gaat hard, maar daar houd het op. Schel. Niet veelzijdig, knoppen voelen gewoon goedkoop aan (net als alle andere plastic, maar toch). Geen bruikbare geluiden voor wat zwaarder werk uit te halen. Equalizer zit er meer voor de sier op, die knoppen halen weinig uit. Ziet er wel vrij imposant uit, als je er niet al te goed naar kijkt is het net een te heet gewassen Deluxe Reverb.

oh jawel hoor, bij humbuckergitaren vervaagd het geluid in de Roland veel sneller.

De Vox vind ik toch beter dan de Roland, blijft bij high output elementen goed zijn best doen in tegenstelling tot de Roland en de Vox heeft ook net als de Roland meerdere digitale effecten in huis.

Geluid van de Vox vind ik beter en is ook goed opgewassen tegen distortions etc. zonder snel brijerig te worden

Jort95
13 januari 2010, 20:04
:strat: :lp: