PDA

View Full Version : Possum Goes To Prague



artnaz
8 januari 2010, 17:09
Ik had al eerder Minstrel Hall opgenomen, en nu ook Possum Goes to Prague van Blackmore's Night (http://dl.dropbox.com/u/3533887/Possum%20Goes%20to%20Prague.m4a).

Wat vinden jullie er van? De "bass" heb ik op dezelfde gitaar opgenomen (wel alles laag gestemd, E => B).

Ik vind zelf dat het een beetje te gehaast klinkt, of valt dat mee? En is de bass niet te hard?

Alvast bedankt voor de reacties. :)

ErikE
8 januari 2010, 20:45
Erg mooi gedaan! Goeie sound en feel.

Je hebt wel gelijk dat de timing nog iets beter kan, probeer meer die achtste noot-feel door te zetten.

Heb je het met click ingespeeld trouwens? De baspartij klinkt mooi constant (al vind ik het jammer dat je ergens een leegte laat vallen, klinkt alsof er later een paar noten uitgeknipt zijn), maar een aantal inzetten van de solo zijn iets te vroeg waardoor het inderdaad wat gehaast klinkt.

Meer van dit! :crazyhappy:

Stratman70
9 januari 2010, 15:22
Hey Arthur,

Je weet het: ik vind 'm helemaal te gek. Dit krijg ik echt nooit voor mekaar! Echt respect!
Inderdaad misschien ietsje te gehaast, maar mwah... dit nummer is nu eenmaal behoorlijk uptempo.
Geluid is goed (bas is niet te hard hoor), spel is goed. Voor mij echt een genot om naar te luisteren!
't Is gewoon goed, klaar!

artnaz
9 januari 2010, 19:57
Erg mooi gedaan! Goeie sound en feel.

Je hebt wel gelijk dat de timing nog iets beter kan, probeer meer die achtste noot-feel door te zetten.

Heb je het met click ingespeeld trouwens? De baspartij klinkt mooi constant (al vind ik het jammer dat je ergens een leegte laat vallen, klinkt alsof er later een paar noten uitgeknipt zijn), maar een aantal inzetten van de solo zijn iets te vroeg waardoor het inderdaad wat gehaast klinkt.

Meer van dit! :crazyhappy:Thanks! :) Ik heb het inderdaad met click gespeeld, misschien dat ik daardoor "achter de feiten aanloop". Eventueel zou ik het opnieuw kunnen inspelen zonder click, en de bass als tweede opnemen.

Die leegte vind ik inderdaad ook een beetje raar klinken, maar ik probeerde het op het origineel te laten lijken. Zonder succes denk ik, want het is dus "raar", en zij hebben meer instrumenten in gebruik waardoor het niet helemaal een leegte is...


Hey Arthur,

Je weet het: ik vind 'm helemaal te gek. Dit krijg ik echt nooit voor mekaar! Echt respect!
Inderdaad misschien ietsje te gehaast, maar mwah... dit nummer is nu eenmaal behoorlijk uptempo.
Geluid is goed (bas is niet te hard hoor), spel is goed. Voor mij echt een genot om naar te luisteren!
't Is gewoon goed, klaar!Nou bedankt Stratman, vind ik natuurlijk erg fijn om te horen, zeker van jou! ;)

ErikE
9 januari 2010, 21:14
Je loopt juist iets op de feiten vooruit af en toe...

Ik zou de click er inhouden, maar wat ik bedoelde is: als je het met click inspeelt, kun je de 1e noot van een frase steeds mooi op de click timen. Ik heb het vermoeden dat je soms iets eerder inzet omdat je weet dat er een lastig of snel stukje aankomt, zodat je i.i.g. op tijd bij de volgende frase bent ;)

Maar nogmaals, da's op muggenzift-niveau, het klinkt nu al gewoon goed! :)

artnaz
9 januari 2010, 23:02
Muggenzift of niet, als het beter kan wil het beter doen. :)

Je hebt gelijk, dat bedoelde ik ook: "ik loop op de feiten vooruit".

Maar het komt niet omdat ik meer tijd wil creëren voor een lastig stuk... Ik denk dat het komt omdat sommige stukken lastig zijn en ik ongeveer op mijn maximum speel, en andere stukken gaan weer makkelijker. En omdat ik bij die moeilijke stukken gewend ben om "zo snel mogelijk" te spelen heb ik ook die neiging ook een beetje bij de makkelijke stukken.

Onbewust natuurlijk, want als je weet dat iets niet goed is om te doen doe je dat niet... ;)

Stratman70
15 januari 2010, 15:47
Hoe dan ook: als ik 'm zo zou kunnen spelen, zou ik méér dan tevreden zijn.