PDA

View Full Version : andere pickup?



Keevinkos
8 januari 2010, 16:18
Ik heb zelf een gitaar gebouwd en zit er over te denken om er een andere brughumbucker in te doen. (het is de enigste pickup in de gitaar) Er zit nu een Dimarzio Paf in, met low output.

Wat is mis in het geluid is toch het scheurgehalte, kan ik beter een pickup kopen met een hogere output, of klinkt hij dan clean niet meer mooi en overstuurt hij dan ook? (aangezien ik maar 1 pickup heb, en er geen 2e in ga zetten) Ook mis het makkelijk oppikken van harmonics, ik heb eens op een ibanez gitaar gespeeld met high output pickups, waar het bijna vanzelf ging.

Ik ben gek op het geluid wat een gibson les paul komt. Kan ik misschien beter een Gibson (Paf) kopen? (ik heb wel gehoord dat je met gibson pafs moeilijk harmonics kan pakken, klopt dit?
Oja, ik wil dus niet echt een metalsound, dus meer die van een Gibson (met een marshall...:D). (mag wel een klein metalrantje hebben maar niet meer...:)

Bedankt:)

Gearjunkie
8 januari 2010, 16:58
Probeer eens te spelen met de hoogte van je pickup!

Keevinkos
8 januari 2010, 19:49
ook met de hoogte van de pickup heb ik gespeeld, zoals hij nu zit geeft hij het meeste volume en gain. Zo klinkt hij voor mij het beste.

Gearjunkie
8 januari 2010, 21:12
Bij mij komt de gain uit mijn versterker. Wat voor versterker gebruik jij??
Het oppakken van pinches verschilt overigens sterk van gitaar tot gitaar.

aaronstonebeat
8 januari 2010, 21:40
Ik heb een oude gibson paf. Die is ook niet zo heel erg heet, in de buurt van 7,5 kOhm, geloof ik; ik dacht zelfs dat dat wel typisch paf was.

Eens met Gearjunkie. Gain kun je instellen op de versterker. Desnoods een pedaaltje voor als het nodig is.

oknarb180
9 januari 2010, 01:18
Hey,

Bedoel je een Paf Pro of is het een Paf anniversary?
Ik heb een JEM gehad met Paf Pro 's erin, en die scheurden als de brandweer, mooie volle sound. de Paf Anniversary heeft een bijna gelijke output, maar met een wat meer vintage soundje, tenminste, dat geven ze aan van Dimarzio, maar dat heb ik niet getest.

Je zou een Evolution of een Evo-2 kunnen proberen. Die zijn wat hotter. Hebben wat meer bas en mid, maar ik vind ze niet metalachtig klinken, wel warm. Ik heb Evolutions (N + B) in m'n zelf gebouwde PRS (Mahony en maple top) en die klinken strak en ruig als ik dat wil, kun je ook behouden gebruiken. Verder klinken ze ondanks het warm klinkende tonehout niet modderig. Daar was ik een beetje bang voor.

Verder ben ik ook helemaal weg van Gibson-humbuckers. Die vind ik persoonlijk erg goed klinken. Maar daar heb ik alleen ervaring met de ruigere PU's. Niet met een paf.

Goed, PU's blijven een kwestie van proberen.

vr.gr.

Branko