PDA

View Full Version : G Major & Behringer FCB1010 UnO



P
8 januari 2010, 16:18
Beste forumleden,

Het is lang geleden dat ik hier wat gepost heb, maar ik zit even met de handen in het haar.

Ik heb de twee apparaten zoals genoemd in het onderwerp, maar ik krijg het niet voor elkaar om de behringer enige veranderingen te laten sturen naar de g major.

Ik heb de Behringer geprogrammeerd op de pc en daar blijkt dat hij de goede cc's uitzend. Ik heb bijv. de onderste rij in stompbox mode en PC's gebruik ik (nog) niet. De stomboxknoppen zenden cc's 26 t/m 30 uit (per knop). Maar in de learning mode, ziet de g major de cc's niet.

De g major staat op midi channel omni en dat hij program changes via midi accepteert.

Wat doe ik verkeerd!? of wie heeft er goede tips.

Bedankt alvast!

P

Liquid_Metal
8 januari 2010, 16:25
Even heel obvious hoor, maar zit je midikabel goed om? :P Dus midi out op de Behringer en midi in op de g-major. Als dit zo is, geeft de G-Major weer dat er ook iets binnenkomt?
Dan, reageert de GM wel om je program changes? Als dat zo is, heb je de CC's wel ingesteld op de GM? (in het MOD menu)

P
8 januari 2010, 16:27
Kabel zit inderdaad goed, cc's kan je de g major laten leren toch?

De g major laat op geen enkele manier zien dat er iets binnenkomt. Kan je dat nog op een bepaalde plek zien?

Liquid_Metal
8 januari 2010, 16:45
Rechts in het scherm, onder het grote cijfer dat de patch weergeeft staat de tekst MIDI. Die licht op als er een boodschap binnenkomt.
Maar reageert ie wel op PCs? Anders is misschien je kabel kapot? (lijkt me sterk als je de FCB aan de computer hebt aangesloten).

P
8 januari 2010, 17:10
De kabel voor de pc is een andere, maar ik heb nu 3 verschillende kabels geprobeerd, maar dat MIDI IN lampje gaat inderdaad nooit branden. Het enige dat ik niet weet wat ik ermee moet is de sysex ID instelling op de g major

P
8 januari 2010, 17:11
En ik heb hem via de pc gewoon kunnen programmeren.

ACSlater
8 januari 2010, 23:20
Lijkt me het geval dat ze niet op hetzelfde midi kanaal zitten. Zet op de Gmajor de midi op omni zodat hij signalen op alle kanalen ontvangt.

P
9 januari 2010, 03:20
daar begon ik al mee...