PDA

View Full Version : wat te kiezen na mijn akoestische



Freggeltje
8 januari 2010, 16:12
Hoi,

Ik heb me na meerdere keren hier te zijn geweest maar eens geregistreerd. op zich heb ik al een hoop aan het forum gehad, dus hoop dat jullie mij nu ook kunnen helpen.

Ik heb 5 jaar geleden een Aria AW75 (akoestisch) aangeschaft. op zich een lekker gitaartje, maar omdat ik toen eigenlijk al electrisch wilde spelen nooit echt van de grond gekomen. Ik heb wel een aantal lessen gehad, dus de basis heb ik wel te pakken, maar echt een gehoor heb ik nog niet ontwikkeld ben ik bang.
Natuurlijk pak ik hem nog wel eens om wat stukjes te spelen.

Met name speel ik dan Eagles (Hotel california (what else ;-) ), Anouk, Metallica, REM, Guus meeuwes, Red hot chilli peppers (dus beetje all round).
Tot nu toe nog steeds alles in akkoorden en nog steeds niet vloeiend, omdat ik nog steeds naar electrisch wil.

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en ga gewoon overstappen.

Het budget is niet echt hoog (max 300) nu heb ik de volgende gitaren 2de hands en in zeer goede staat aangeboden gekregen:

Squier Affinity Strat (starterpak inclusief versterker)
Yamaha EG 012 (sterterpack inclusief versterker)
Ibanez GRX-40
Ibanez GRX70DX (starterpack inclusief versterker)
Ibanez GSA-60

De versterker die bij het startpacket zit is niet veel, maar ik moet ook een versterkertje hebben. Ik heb al besloten sowieso een Roland cube 15 of 20 aan te schaffen (afhankelijk van wat ik over heb) dus in geval van de pakketten heb ik er dan twee staan, maar dat maakt niet zoveel uit.

Wat is nou volgens jullie de beste keuze. Rede dat er meer ibanez bij staat is meer omdat ik het uiterlijk erg mooi vind dan wat anders.

Edit 1: Ik vergeet erbij te melden (weet ook niet of het belangrijk is) dat ik wel regelmatig met een hoofdtelefoon zal oefenen ivm pas laat thuis uit werk en in een flat wonen.

Dommedik
8 januari 2010, 16:49
Koop je de roland ook nieuw of 2e hands? De affinity heeft 3 SC's en de andere gitaren hebben er een HB inzitten toch? Ik zou toch voor eentje gaan met een HB erin. Is het meest veelzijdig! Maar dat is mijn mening;) Verder weet ik niet zo heel veel over die gitaren. Behalve over de Affinity. Heb zelf een affinity Fat Strat, op zich een fijne gitaar vind ik. Maar nu heb ik hem ook erg goed afgesteld naar mijn mening. Speelt fijn.

Maar het is gewoon testen, want er zijn ook een hele bult slechte squier affinity en andere squiers. Je moet maar net de goede eruit weten te halen. Gewoon gitaren gaan testen over de versterker die jij graag wil, in dit geval de cube. Die heb ik trouwens zelf ook, 20x. Bevalt mij ook erg goed. Vooral clean

Gearjunkie
8 januari 2010, 16:52
Starterpacks zijn vaak niet je-van-het. Ik zou in elk geval lekker los van elkaar naar een gitaar en een versterker zoeken. Misschien is een gitaar in combinatie met een pod-achtig ding of een Vox amplug wel tijdelijk goed genoeg. Dan heb je dus niet meteen een versterker nodig. Voor 250 euro kan je best een leuk 2e hands elec. gitaartje kopen.

Maar los van je vraag: je stelt dat je wilt overstappen naar electrisch. zie het meer als verbreden, het gros van mensen die electrisch spelen hebben ook een akoestische gitaar hoor. Ook speel je op electrisch veelal dezelfde akkoorden enz enz. Het is in die zin geen wereld van verschil.

Dommedik
8 januari 2010, 16:57
Het enige verschil is dat het echt verschillende halsen zijn;) en dat je dnek ik eerst vooral aan de electrische moet wennen omdat je hele tijd op acoustische hebt gespeeld. Op den duur zul je makkelijk uit de voeten kunnen op beide;) En idd wat gearjunkie zegt, je kan beter geen starterpakketjes kopen. DIe vallen altijd tegen.

Dweezman
8 januari 2010, 17:15
2e hands koop je meer kwaliteit voor zelfde geld.

Freggeltje
8 januari 2010, 18:25
2e hands koop je meer kwaliteit voor zelfde geld.

Klopt die GSA-60 heb ik voor 90 euro tweedehands, dan heb ik ruim voldoende over voor de versterker, maar dat is dan een uitzondering. Vergeet niet dat ik naast de gitaar ook een versterker nodig heb en dat binnen de 300 euro.

Freggeltje
9 januari 2010, 19:37
Ik ben gegaan voor de Ibanez GSA60, heerlijk gitaartje. En de Cube 20 erbij genomen.

Nu nog even wat oefen werk opzoeken, want de nummers die ik op acoustisch speelde..... dit is wel even wat anders, maar wel een heerlijk geluidje.
Even kijken of ik iets kan vinden op het net waarmee je lekker kan scheuren als beginner, Tips zijn welkom ;-)