PDA

View Full Version : Probleem Line6 TonePort (KB37)



Bruvtilov
8 januari 2010, 15:20
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe computer (Windows7) aangeschaft en wil mijn Toneport KB 37 van Line6 daarop aansluiten. In principe is dat ook prima gelukt, GearBox werkt en ik hoor mijn gitaargeluid over de boxen.

Op mijn vorige computer gebruikte ik de KB37 ook om het geluid van de computer (mp3, mpeg,windows-piepjes etc) naartoe te sturen via USB. Vanuit de KB37 werd het weer naar een audioversterker geleid.

Dat wil ik ook nu weer, echter het werkt niet! Zodra ik de USB-kabel van de KB37 in de computer prik, kan ik geen mp3s meer afspelen. De mediaplayer weigert ze te openen en loopt vervolgens vast. Ontkoppel ik de KB37 dan krijg ik via de ingebouwde speakers ('t is een laptop) weer geluid.

Ik vermoed dat ik in de Windows geluidsinstellingen moet gaan roeren maar heb geen flauw benul hoe.

Misschien dat jullie experts me kunnen helpen?

Alvast bedankt,

Robert

Erik70
8 januari 2010, 15:50
Ik denk dat je dat wel op kunt lossen door de interne soundcard van je laptop uit te schakelen.

Start-Instellingen-Configuratiescherm-Apparaatbeheer-Besturing voor geluid enz.. Hier de soundcard van de laptop selecteren en uitschakelen (rechtermuisklik)

Dan opnieuw opstarten.

Zou best wel eens kunnen werken succes.

harrie-beton
8 januari 2010, 19:01
In windows 7 heb je in het config scherm en daar kun je de USB geluidskaart als standaard instellen.
Het nadeel is van een USB kaart dat deze er altijd in moet zitten met het starten van windows.

Ik heb meerdere kaarten en plug regelmatig erin en eruit en ik gebruik een mixertje (goedkoop) om de line signalen te mixen zodat ik de standaard geluidskaart altijd aan kan laten.

pussyblaster
8 januari 2010, 19:23
Ik heb zelf een toneport UX2

je moet rechts in je startbalk rechtsklik op playback devices (ik heb de engelse versie sorry) en dan je toneport usb apparaat als default instellen, als het goed is komt er dan een groen tekentje bij en dan moet ie het doen.

Ik zit nu niet achter mijn windows 7 computer maar ik zal het zo nog even nakijken, succes!

Bas

Bruvtilov
9 januari 2010, 00:03
Ben ik weer,

Bedankt voor jullie suggesties. Ik zie inderdaad bij Apparaatbeheer 2 afspeelapparaten staan; 1) 2-line TonePort KB 37 en 2) Luidsprekers.

Bij de KB37 staat inderdaad in groen een vinkje, het vakje " als standaard instellen " is niet open te klikken en als ik op de knop "configureren" klik gebeurt er niets.

Als ik met de KB37 ingeplugd op een mp3 klik, opent de mediaplayer maar doet niets, je zie ook op dat voortgangslijntje niets gebeuren. Haal ik de USB-kabel uit de computer, dan begint na enkele ogenblikken de muziek wel te spelen - via de ingouwde speakers.

Hebben jullie nog meer ideeen? Zou het kunnen zijn dat een programmabestand van mediaplayer of de geluidskaart is beschadigd?

Nogmaals bedankt voor jullie input,

Robert

Bruvtilov
9 januari 2010, 00:08
Oh ja, als de KB37 is ingeplugd blijven ook internetpagina's die geluid " produceren " ( Youtube bv.) hangen totdat ik die kabel er weer uithaal.

't Is werkelijk om gestoord van te worden.

pussyblaster
9 januari 2010, 00:46
misschien stomme vraag, maar heb je de drivers van de CD geïnstalleerd en alles ge update met line6 monkey? wil ook nogal eens helpen. ga anders eens naar configuratiescherm > line 6 audio-MIDI devices en kijk of je daar iets kunt vinden door beetje met de instellingen te spelen.

Bruvtilov
9 januari 2010, 00:59
Hi Blaster, alles is van de line6 cd geinstalleerd en later via gearmonkey geupdated. In die instellingen waar je over hebt, kon ik als leek zijnde niets geks in ontdekken. In ieder geval wederom bedankt.

harrie-beton
9 januari 2010, 21:55
Ik denk dat de media players niet goed werken met dergelijke hoge kwaliteitskaarten. Ik zou eigenlijk ook de line6 voor gitaar gebruiken en de gewone geluidskaart voor youtube enzo houden. Ik veranderde veel aan mijn pc en had regelmatig ellende met de prof geluidskaarten. Ik zelf heb een tweede machine gebouwd waar alleen maar muziek mee wordt gemaakt.
Ik schakel via een kvm switch zodat ik maar 1 scherm en toetsenbord set nodig heb.

pussyblaster
11 januari 2010, 00:21
ik heb nog een suggestie:

Ga naar playback devices, en zet muziek op. als het goed (slecht) is zie je bij 1 van de onderdelen (NIET de toneport) groene balkjes omhoog komen (teken dat er geluid geproduceert word) klik op dat onderdeel en stel in als default. ga dan naar je toneport in hetzelfde venster en selecteer die daarna als default.

Ik kom hierbij omdat toen ik net opstartte ik precies het zelfde probleem had :S

Succes ! ik denk dat dit echt moet werken.