PDA

View Full Version : Fender Princeton Reverb Reissue



tweng
8 januari 2010, 14:10
Heeft iemand hier al de fender Princeton reverb RI getest ?
Wat zijn de ervaringen ?
Hoe verhoudt hij zich tegenover de Silverface en de originele Blackface ?
Heel benieuwd naar jullie ervaringen !!

Chris Winsemius
8 januari 2010, 14:57
Michael AE heeft er 1.

Zelf vind ik het de prettigst klinkende rei. blackface van Fender. Ivm. met silverfaces en blackfaces "wel iets minder" maar zeker niet verkeerd.

a.c.
8 januari 2010, 22:27
ik heb er ook een gehad. Klonk erg lekker. Ik kon er alleen geen toepassing voor verzinnen.

humbucker
9 januari 2010, 10:05
Ik heb er ook een keertje over gespeeld toen ik een gitaar aan het testen was. Klonk niet slecht, maar ik kon er me niet in terug vinden. Verder ben ik er wel van overtuigd dat het ding kwalitatief goed in elkaar steekt. Voelde solide aan!

Hoe hij zich verhoudt met de oudere types kan ik niet zeggen, daar heb ik nooit over gespeeld..

Ga em eens uitproberen!

Mitch
9 januari 2010, 10:31
Toevallig van de week beluisterd. Valt voor mij in de categorie: goed bruikbaar, heel redelijke sound voor een redelijke prijs. Weer eens wat anders dan de HotRod meuk, overpricede reissues en aanverwante artikelen die Fender heeft uitgebracht de laatste jaren.

Michael AE
9 januari 2010, 11:29
Voor thuis een absolute aanrader als je een warm clean geluid zoekt op laag volume. Voor kleine optredens zeer geschikt voor een bluesy sound.

Erg helder bakkie met een mooie reverb. Kan wat schel over komen door de interne speaker, helaas. Prikt wel echt heel goed door de mix in een band. Volume zat.

Bovendien erg handzaam en een mooie prijs/kwaliteit verhouding.

Het enige dat ik zou willen veranderen is de speaker. Ik ben toch meer van de 12" speakers. De tien geeft te veel laag op plekken waar het niet hoort en te weinig op plekken waar het wel hoort. Hierdoor klinkt hij op bepaalde volumes een beetje dun. Ik gebruik hem daarom voor gigs meestal met een Bogner Cube. Dat klinkt echt heel vet en veel meer gebalanceerd dan de interne speaker.

Al met al wel een aanrader als je een amp zoekt die handzaam is, maar toch bruikbaar voor gigs. Als je een amp zoekt om thuis open te gooien, zou ik toch voor een lager wattage/volume gaan.

tweng
9 januari 2010, 13:54
bedankt voor de heel bruikbare info !
Is voornamelijk om thuis clean op te spelen, en ook af en toe eens mee te repeteren, maar dan wel op redelijk volume...

Michael AE
9 januari 2010, 14:43
Voor een mooi clean geluid thuis is het een aanrader; niet in de minste plaats om de redelijk goede reverb. Bij repetities zal hij qua volume prima meegaan; afhankelijk van de sound die je zoekt. Helemaal clean zal hij op hogere volumes niet zijn, maar dat is ook gelijk de charme van zo'n bakkie. Ik vind hem het mooist op een volumestandje boven de 5, en dat is al erg hard. Hij klinkt echter op 2 al heerlijk warm en clean en reageert als een malle op pedalen.

Nogmaals, voor de prijs zeker een aanrader. Veel mojo voor weinig.

a.c.
9 januari 2010, 17:05
uit ervaring kan ik zeggen dat hij in een band totaal niet te horen is bij kleine optredens. Er blijft een schel dun geluid over zonder oemf.

Michael AE
10 januari 2010, 12:14
Beetje kort door de bocht. Dat zal gerust jouw ervaring geweest zijn, maar dat kan aan heel veel dingen liggen. Ik heb dat probleem in elk geval nog niet gehad, maar ik gebruik dan ook een 1x12 live. De speaker zal in elk geval een belangrijke factor geweest zijn als je een dun geluid had.

a.c.
10 januari 2010, 13:15
klopt denk ik wel. de standaard 10 inch zat erin. mijn tweed deluxe met 12 inch speaker ging al veel harder en voller.