PDA

View Full Version : Vraagje over de Eastman 412CE of de 420CE



John Hoogenboom
8 januari 2010, 11:59
Hallo allemaal,
Graag zou ik in dit forum wat meer willen weten over het FishmanŽ Matrix Infinity element in deze gitaren.
Ik heb in diverse draadjes gelezen dat de gitaren zelf een goede reputatie hebben en door er een paar te proberen bij diverse zaken ben ik daar wel van overtuigd, en is mijn keuze hierop gevallen en met name de 400 serie.
Nu twijfel ik nog of ik een 412 of een 420 met of zonder electronica wil hebben. Er zit een prijsverschil van 300 euro in 695,- of 995,-.
In de hele range van flattop gitaren van laag tot hoog zit het zelfde element ingebouwd nm. FishmanŽ Matrix Infinity element.
Het element ziet er heel eenvoudig uit en is helemaal weggebouwd in de soundhole het heeft twee knoppen, een volume- en een toonregelaar.
Wat ik wil weten is of er ervaringen zijn met dit element?
Alvast bedankt.

John

freddy
8 januari 2010, 14:22
Ik heb de Matrix Infinity in mijn Taylor 410 zitten,ik heb speciaal naar een Taylor gezocht waar het Expression systeem van Taylor niet in zit gezien de problemen die met het systeem helaas voorkomen.
De Matrix Infinity is een probleemloos systeem dat ook nog eens zeer goed klinkt het is eenvoudig in te bouwen en ook weer te verwijderen.
Vooral met een goede akoestische versterker klinkt het fantastisch (ik heb getest met een Schertler) ook bij strummen waar toch de meeste under saddle systemen moeite mee hebben.
Er is trouwens nog een 3 de knopje om wat meer laag weer te geven.
Ik kan het van harte aanbevelen.

LaurentB
8 januari 2010, 17:21
Oh, die heb ik laatst toevallig in mijn Crafter ingebouwd omdat de LR Baggs daarvan ineens ermee opgehouden was.

Ik ben behoorlijk tevreden met het geluid ervan.

John Hoogenboom
10 januari 2010, 21:58
oke, bedankt voor jullie reactie.
Als je op het net wat googled naar reviews over dit FishmanŽ Matrix Infinity element, dan lees je eigenlijk alleen maar positieve reacties.
Waar ik een beetje benieuwd naar was is hoe dit element werkt in combinatie met een eastman gitaar?
Omdat ik dat eigenlijk van plan ben om te kopen.

Top mannen, bedankt John

LaurentB
10 januari 2010, 23:19
oke, bedankt voor jullie reactie.
Als je op het net wat googled naar reviews over dit FishmanŽ Matrix Infinity element, dan lees je eigenlijk alleen maar positieve reacties.
Waar ik een beetje benieuwd naar was is hoe dit element werkt in combinatie met een eastman gitaar?
Omdat ik dat eigenlijk van plan ben om te kopen.

Top mannen, bedankt John

Ja, ik ben ook op die positieve reacties afgegaan, inderdaad. Ach, een piëzo-element is ook weer niet de meest subtiele manier van uitversterken (in vergelijking met van die systemen die ook nog een microfoon hebben b.v.), en dan maakt het volgens mij ook weer niet zoveel uit met welke gitaar je dat precies doet, mits het gewoon een beetje een redelijk ding is.
Het is een drukgevoelig element onder je brug, dus als die gitaar gewoon behoorlijk functioneert en zuiver is dan wordt dat signaal doorgegeven.