PDA

View Full Version : pro tools automation vraag



gitaarhaantje
7 januari 2010, 22:41
Hallo allemaal,

Ik weet niet of er veel pro tools gebruikers op dit forum zijn maar ik kon mijn vraag zo snel niet vinden op google.

Ik zit met het volgende probleem.:

Ik wil graag automation aan een selection toe kennen en wil dit doen in pro tools 7.4. Helaas kan ik er niet achter komen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

In pro tools 8 is mij deze functie wel bekend maar ik ben benieuwd of deze ook in 7.4 zit.

Iemand een ideetje???

gitaarhaantje
8 januari 2010, 17:47
niemand???

ibanez260
8 januari 2010, 18:14
kost dat eigenlijk geld?
of kun je ergens een gratis exemplaar downloade?

Han S
8 januari 2010, 19:37
Protools HD 8 gratis 'downloade' ? Dat vind ik grappig.

@Gitaarhaantje: ik heb geen idee en ik kan je niet helpen. Heb je geen manual?

ANGC
10 januari 2010, 14:15
in eerdere protools versies was het toch zo dat je links van je spoor bij de, ehm.. jah 'spoorinstellingen' kan kiezen voor automation (van panning, volume en nog meer)? een dropdownbox was dat volges mij

gitaarhaantje
10 januari 2010, 20:58
in eerdere protools versies was het toch zo dat je links van je spoor bij de, ehm.. jah 'spoorinstellingen' kan kiezen voor automation (van panning, volume en nog meer)? een dropdownbox was dat volges mij

Dat weet ik hoe dat moet maar mijn vraag is hoe ik een geselecteerd stukje region kan automatiseren zonder het af te spelen. Dit kan wel in PT 8

ANGC
11 januari 2010, 01:00
maar je hoeft t niet te selecteren toch, je kan gwoon dat stukje automatiseren met ehm die tool waarmee je puntjes kan maken.. die puntjes kan je verplaatsten.. of ben ik nu echt helemaal onzin aan t praten?

gitaarhaantje
11 januari 2010, 16:26
maar je hoeft t niet te selecteren toch, je kan gwoon dat stukje automatiseren met ehm die tool waarmee je puntjes kan maken.. die puntjes kan je verplaatsten.. of ben ik nu echt helemaal onzin aan t praten?

dat snap ik wel maar das veel werk. Ik gebruik nu gewoon faders om volumes aan te passen enz.. maar ik wil ook de EQ voor een bepaalde stukje veranderen en in PT 8 kun je gewoon een gedeelte selecteren en dan druk je op een bepaald automation knopje maar die kan ik dus niet vinden in PT 7.4

Toch bedankt voor je reactie hoor! ;)

ANGC
11 januari 2010, 16:57
ah, probeerde mee te denken. als ik t nog ergens tegen kom zal ik t laten weten..