PDA

View Full Version : hardware koperkleurig (maken)



renemeester
7 januari 2010, 16:09
Ik wil voor een nieuw projectje koperkleurige hardware hebben. Heeft iemand een idee hoe dat te maken is. Het gaat met name om een Tom brug en pickup covers. Ik weet dat er koperkleurige verf bestaat maar of dat goed zal blijven zitten?

of weet iemand of dit ergens te koop is?

Puerco
7 januari 2010, 21:09
Bij verchromen word het metaal normaal gesproken altijd eerst verkoperd. Je kunt dus bij elk bedrijf dat verchroomt ook je spulletjes laten verkoperen.
Verchroomde onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn laten vaak dat koperen onderlaagje zien. Hoe kostbaar zoiets word zou ik niet weten.
Verf lijkt me niet de meest duurzame oplossing, bovendien zou verf de bewegende delen van de brug (verstelbare zadeltjes) blokkeren wat ook niet echt handig is.

aaronstonebeat
8 januari 2010, 16:23
Ik wilde eens een verchroomde tele-brug dof maken met staalwol. Op zich ging dat wel maar voor ik het wist kwam hier en daar het koperlaagje tevoorschijn. Misschien is een dotje staalwol alles dat je nodig hebt.

Hiro
8 januari 2010, 16:37
ja op zich zegt de persoon hierboven al dat alles wat verchroomd word eerst in koper word gedipt, dus schuren/staalwol is misschien wel de oplossing die je zoekt

renemeester
8 januari 2010, 16:44
Inmiddels heb ik verzonnen de brug zelf te gaan maken, maar m'n pickup covers kan ik wellicht idd bewerken met staalwol om het koper boven te krijgen. Bedankt voor het meedenken :-)

inmiddels heb ik het draadje voor de 'copperguitar' aangemaakt in 'volg het bouwproces'