PDA

View Full Version : Een nieuwe amp in huis!



Orpheo
7 januari 2010, 15:34
Begin deze week, voor 't grote glibberen op de wegen echt toesloeg, ben ik richting Rotterdam gereden, om dit beest op te halen:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0065.jpg

Geen geweldig goede foto, I know, maar tja, aan amps zie je niet zo heel veel, niet veel meer dan aan gitaren,toch? geen flamed maple toppies enzo ;)

En wat het is?

Een 1979 Marshall JMP master volume Lead mk2 whatever :cheerup: een jcm800 2203 in een klassiek uiterlijk :soinnocent:

Aangepast door Chris Winsemius, tot de jcm888, met als grootste modificatie een betere tonestack en een PPIMV. De headcase is niet origineel, het was eigenlijk een combo, 212'je, maar door de positionering van de trafo's en lettertjes is het geen probleem om het versterker-deel in een 'normale' headbehuizing te zetten. Heb ik dus gedaan, want dat tilt wat makkelijker. De combo behuizing is ook helemaal dicht nu, omdat ik er een plaat bij kreeg waarmee ik 'm echt kan afsluiten. ook het gat bovenop waar de controls zaten.

De tone? tja, klassiek marshall he :) Hoe verder de PPIMV dicht gaat, hoe meer ie gaat lijken op een plexi, en als de PPIMV op 10 staat, is 't een 'gewone'jcm800 2203. Ik heb direct weer m'n ouwe sound te pakken, wat ik uit geen enkele andere amp kon halen dan uit deze.

Ik moet het nog even aankijken, maar ik overweeg het de Engl te verkopen... :soinnocent: ik heb nog geen totale familie-foto's met de gitaren en de engl en de marshall naast elkaar, dat komt nog :)

OH ja... ik ga 'm her-tolexen. het middendeel word wit, de zijkanten donkerpaars :mmmm: ik heb ooit een hook captain gezien met die kleuren, maar ik kan er helaas geen foto meer van vinden. heeft iemand die, bij toeval?

Mitch
7 januari 2010, 15:39
Ik heb direct weer m'n ouwe sound te pakken, wat ik uit geen enkele andere amp kon halen dan uit deze.
Dat wonderapparaat van jou kon toch alles maar dan beter :???:

Afijn, veel plezier ermee. Ik vond 'm op de laatste meeting wat dunnetjes klinken tussen de andere aanwezige amps maar dat kan natuurlijk heel goed combineren, afhankelijk van de gitaren.

marc_o
7 januari 2010, 15:42
Zoiets, maar dan meer paars?

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/News/Hook_captain_head_3.jpg

Orpheo
7 januari 2010, 15:45
Zoiets, maar dan meer paars?

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/News/Hook_captain_head_3.jpg

ja, zoiets :)

@Mitch: dunnetjes...? Neuh,ik zou de SE niet dunnetjes noemen. of doel je op de JCM? ( Ik kan me niet herinneren dat je mijn SE gehoord hebt, maar dat zegt vrij weinig :P ) De SE kan ook heel, heel erg veel, en alles ook beter, maar de JCM800(tone) is voor mij zoiets unieks, de hele feel van dat ding... tis lastig uit te leggen, tis een soort van 'coming home' gevoel. ik vond dat ie precies genoeg kloten en ballen had. Ik moet 'm nog wel eens horen over m'n K&E kast. ik heb 't idee dat dat gaat denderen als een malle!

Mitch
7 januari 2010, 15:49
Ja, die JMP/JCM.
Ik kan me herinneren dat je gitaren redelijk aan de donkere kant konden zijn dus wellicht combineert dat prettig.

Lexvandoef
7 januari 2010, 15:53
Viele spass met mijn ex Orpheo! Denk dat je hem meer gaat gebruiken dan ik...

Orpheo
7 januari 2010, 15:53
Ja, die JMP/JCM.
Ik kan me herinneren dat je gitaren redelijk aan de donkere kant konden zijn dus wellicht combineert dat prettig.

voorheen wel, maar tegenwoordig ben ik meer van de felle pickups als de JB en de fullshred :) dat klinkt op deze amp echt geweldig. wellicht omdat ik speel op gitaren met heel veel hout en heel dikke halzen, dat ie minder 'dun'klinkt? ik heb 't in ieder geval niet als dun ervaren :)

Thijssie
7 januari 2010, 15:54
Aangepast door Chris Winsemius, tot de jcm888, met als grootste modificatie een betere tonestack en een PPIMV.
Heb je hem wel geprobeerd voordat je hem aan liet passen?

Ik heb nl ook zo'n geval die heeft helemaal geen ppimv nodig, op lage volumes klinkt die ook prima....

Lexvandoef
7 januari 2010, 15:56
Heb je hem wel geprobeerd voordat je hem aan liet passen?

Ik heb nl ook zo'n geval die heeft helemaal geen ppimv nodig, op lage volumes klinkt die ook prima....

Tsja, smaken verschillen blijkbaar, ik vond die PPIMV echt een verbetering op lage volumes :).

Orpheo
7 januari 2010, 16:33
Heb je hem wel geprobeerd voordat je hem aan liet passen?

Ik heb nl ook zo'n geval die heeft helemaal geen ppimv nodig, op lage volumes klinkt die ook prima....

de amp hád al een PPIMV toen ik 'm overnam van Lex :) De PPIMV levert niet zozeer een lager volume (ja, netto wel) maar vooral meer toneopties, en dat vind ik vooral tof aan deze. PPIMV lager, master hoog en preamp op de helft levert een viezige, vuile crunch, zonder echte high gain distortion.vind ik echt lekker :)

Chris Winsemius
7 januari 2010, 16:34
Tsja, smaken verschillen blijkbaar, ik vond die PPIMV echt een verbetering op lage volumes :).

+1

imo: 2203 komt pas echt tot z'n rechter als de standaard MV boven de 2 of 3 staat en da's voor veel mensen/kroegen al vaak veel te hard.

post pi mv op 10 of 11 in de amp van Orph.: ongeveer stock maar ietsje vetter, dikker en strakker dan origineel met 'n wat effektievere toonregeling.

Orpheo
7 januari 2010, 16:34
+1

imo: 2203 komt pas echt tot z'n rechter als de standaard MV boven de 2 of 3 staat en da's voor veel mensen/kroegen al vaak veel te hard.

post pi mv op 10 of 11 in de amp van Orph.: ongeveer stock maar ietsje vetter, dikker en strakker dan origineel met 'n wat effektievere toonregeling.

duidelijk te horen. het haalt niks van 't karakter weg, tis alleen wat bruikbaarder. Heb je overigens mijn mail gelezen? :soinnocent:

Chris Winsemius
7 januari 2010, 16:56
duidelijk te horen. het haalt niks van 't karakter weg, tis alleen wat bruikbaarder. Heb je overigens mijn mail gelezen? :soinnocent:

Net gezien, straks ff beantwoorden.

SPEEL ZE!!! :ok:

Thijssie
7 januari 2010, 17:00
+1

imo: 2203 komt pas echt tot z'n rechter als de standaard MV boven de 2 of 3 staat en da's voor veel mensen/kroegen al vaak veel te hard.

post pi mv op 10 of 11 in de amp van Orph.: ongeveer stock maar ietsje vetter, dikker en strakker dan origineel met 'n wat effektievere toonregeling.
Allereerst is de ene 2203 de andere niet en ik probeer ook echt niet jouw mods af te kraken, maar ik vind het bij de mijne niet nodig, vandaar de vraag.

Nielsje
7 januari 2010, 18:57
Gefeliciteerd met je nieuwe amp :)
Blij dat je hem hebt overgenomen, ik had ooit de twijfelachtige eer hem op te tillen en te verplaatsen.... :D

Orpheo
7 januari 2010, 19:03
Gefeliciteerd met je nieuwe amp :)
Blij dat je hem hebt overgenomen, ik had ooit de twijfelachtige eer hem op te tillen en te verplaatsen.... :D

ik heb 'm 2 hoog getild :D dat was ook dírect de reden om het amp-deel in de headbehuizing te plaatsen. de 'cab' is nu zo licht, ik kan 'm met een hand optillen. echt eitje :)

Chris Winsemius
7 januari 2010, 19:55
Allereerst is de ene 2203 de andere niet en ik probeer ook echt niet jouw mods af te kraken, maar ik vind het bij de mijne niet nodig, vandaar de vraag.

Ok.
Ik ken behoorlijk wat 2203s, van eind jaren 70 t/m eind jaren 80 en ook de reissues. Basis-karakter zit er altijd wel in maar zelf geef ik (stock) de voorkeur aan JMP 2203s of pre '84 JCM800 2203s.
Heb trouwens ook weleens 'n ex Zakk Wylde 2203 binnen gehad met de knoppen-instellingen op het paneel: beide volume-regelaars boven de 8.... (en dan werkt die post pi mv wel handig als je niet direct de zaal of je huis uitgestuurd wilt worden)

Als jij het niet nodig hebt dan heeft het ook imo geen enkele zin om je amp aan te passen! Ieder mens, iedere gitarist, iedere gitaar en iedere amps is gewoon uniek.

Off topic; Orph: goed bezig en Nielsje moet meer spinazie eten :D

macwilliams
7 januari 2010, 20:00
Gefeliciteerd man, lijkt me een fijne amp.

DaveItUp
9 januari 2010, 12:25
Dus van een 40 kanaals met 20voudige toonregeling, midi, hoerenlampen enz. enz. enz. terug naar een non channel switcher? Goed bezig!

Orpheo
10 januari 2010, 12:09
Dus van een 40 kanaals met 20voudige toonregeling, midi, hoerenlampen enz. enz. enz. terug naar een non channel switcher? Goed bezig!

hoezo hoerenlampen? de Engl heeft evenveel lampen als m'n marshall. en het een sluit 't ander toch niet uit? (zie: macwilliams). ik ben gewoon te lui om een mk4 voor de lompe metal, een voxac30 voor de dirty licks en een fender twin voor cleane/country loopjes in m'n huis neer te zetten. de engl is lekker compact.

Ibanez666
10 januari 2010, 12:14
hoezo hoerenlampen? de Engl heeft evenveel lampen als m'n marshall.

Misschien bedoelde hij dat een hoer ook gewoon 1 poes heeft net als iedere andere vrouw, alleen ziet het toch anders uit als je ze op straat of waar dan ook tegenkomt ;)

macwilliams
10 januari 2010, 13:07
hoezo hoerenlampen? de Engl heeft evenveel lampen als m'n marshall. en het een sluit 't ander toch niet uit? (zie: macwilliams).
Ja neem bijvoorbeeld mij eens.
Mijn meest gebruikte versterker is en blijft de ENGL.
Die andere versterkers hebben ook zo hun reden van aanschaf.
Waarom zouden wij ons moeten beperken tot het houden van een vrouw?
Ehhh amp bedoel ik. ;)

mocht ik zo eens op mijn wandelingen een JCM-800/KK sig marshall tegenkomen en ik heb nog wat wisselgeld over van mijn eerste paar ugg's dan gaat die zo mee. En geen haar op m'n hoofd die er over denkt om die anderen weg te doen.

Jorikjet
10 januari 2010, 13:22
die opmerking van hoerenlampen snap ik wel, ik moest laatst op een engl spelen en zag dat achter de buizen kleine oranje lichtjes zaten om te laten doen alsof de buizen heel hard gloeien... beetje een hoerenkast! :seriousf:

macwilliams
10 januari 2010, 13:48
http://img341.imageshack.us/img341/4548/dsc08454.jpg

Echt mooi zo'n engl:mmmm::mmmm::mmmm::mmmm::mmmm::mmmm:

Orpheo
10 januari 2010, 14:15
De JCM was altijd mijn basissound, en het is nu een van mijn basissounds. De Engl is echt m'n main ampie.

@macwilliams: negeer maar wat ik je van de week PM'de. I've come to my senses :makeup:

macwilliams
10 januari 2010, 15:28
De JCM was altijd mijn basissound, en het is nu een van mijn basissounds. De Engl is echt m'n main ampie.

@macwilliams: negeer maar wat ik je van de week PM'de. I've come to my senses :makeup:

:grouphug::ok::hippie:
ENGL4LIFE

Orpheo
10 januari 2010, 16:09
@mac: het verrotte aan die Engl is dat ie gewoon behoorlijk aan 't formaat is, en in m'n kamer staat, en niet, zoals jij dat mooi uitgedokterd hebt, in de huiskamer. in m'n kamer spelen is gewoon niet chill...

macwilliams
10 januari 2010, 17:22
Dat is het mooie als je zelf de hypotheek lasten draagt. Mijn huiskamer dus ik ga over het design...

Thiez
10 januari 2010, 18:12
haha dat heb je goed bekeken mac ;)
Mijn engl komt thuis de case niet uit. Heb thuis een 15 watt buizenversterkertje staan en de blackmore is alleen voor de repetities elke week en binnenkort de optredens.