PDA

View Full Version : Digidesign Eleven rack anno 2010



Pagina's : 1 [2]

SloeGin
14 januari 2011, 12:23
Ja maar vergeet niet dat de 11Rack de helft kost van de Axe Fx Standard EN je hebt er Protools en recording interface mee. Dat heb je niet bij de AXE FX ...
Met de nieuwe update, en degene die nog gaan volgen, wordt de 11 Rack echt wel een serieuze concurrent voor AXE FX.

erwin_ve
14 januari 2011, 12:59
Ja maar vergeet niet dat de 11Rack de helft kost van de Axe Fx Standard EN je hebt er Protools en recording interface mee. Dat heb je niet bij de AXE FX ...
Met de nieuwe update, en degene die nog gaan volgen, wordt de 11 Rack echt wel een serieuze concurrent voor AXE FX.

Het was ook wel aan te zien komen; Avid en updates=betalen. Ik heb een hekel aan zulke zakelijke modellen. Bovendien is de bijgeleverde ProTools ook al niet meer up to date(Pt8 vs PT9) en ontberen basale functies zoals ADC(automatic delay compensation), terwijl de meeste low budget DAW dat wel hebben.
De moddeler opzich klinkt en speelt te gek, evanals de functie van geluidskaart. Maar de hele poeha er omheen, slechte klantenservice(ik probeer al een week contact te krijgen) neigt me om wat anders te kiezen en de 11R te verkopen...

SloeGin
14 januari 2011, 15:56
Het was ook wel aan te zien komen; Avid en updates=betalen. Ik heb een hekel aan zulke zakelijke modellen. Bovendien is de bijgeleverde ProTools ook al niet meer up to date(Pt8 vs PT9) en ontberen basale functies zoals ADC(automatic delay compensation), terwijl de meeste low budget DAW dat wel hebben.
De moddeler opzich klinkt en speelt te gek, evanals de functie van geluidskaart. Maar de hele poeha er omheen, slechte klantenservice(ik probeer al een week contact te krijgen) neigt me om wat anders te kiezen en de 11R te verkopen...
Persoonlijk juist heel positieve ervaringen met de klantenservice ( er zat een fout op de installatie cd's) , vlotte communicatie en goed verder geholpen.
Tot nu toe nog geen spijt gehad van de 11Rack. Een axe fx zou wat te duur zijn voor wat ik er maar mee zou doen.

bluegate
14 januari 2011, 16:17
PT9 heeft wel delay compensation, maar dan mag je ff 250 pleuro ophoesten... :(

Ik vind ook de service en opzet van Avid een aanfluiting (lees zakkenvullerij...)

Rinze
14 januari 2011, 16:48
Toch jammer, het lijkt me een mooi apparaat an sich. Dit soort dingen zou mij toch weerhouden van aanschaf vrees ik. Ik neem aan dat als je vanaf maart een nieuwe koopt die update er wel in zit voor hetzelfde geld? Dan zit er tenminste eindelijk een fatsoenlijke basversterker in...

Wat ik me afvraag: hoe bevalt de 11Rack nu een aantal van jullie er wat langer mee gespeeld heeft?

Iemand misschien ook een vergelijking kunnen maken met de nieuwe HD PODs? De Axe FX is mij helaas veel te duur, anders wist ik het wel.. :(

SloeGin
14 januari 2011, 17:03
Toch jammer, het lijkt me een mooi apparaat an sich. Dit soort dingen zou mij toch weerhouden van aanschaf vrees ik. Ik neem aan dat als je vanaf maart een nieuwe koopt die update er wel in zit voor hetzelfde geld? Dan zit er tenminste eindelijk een fatsoenlijke basversterker in...

Wat ik me afvraag: hoe bevalt de 11Rack nu een aantal van jullie er wat langer mee gespeeld heeft?

Iemand misschien ook een vergelijking kunnen maken met de nieuwe HD PODs? De Axe FX is mij helaas veel te duur, anders wist ik het wel.. :(

De nieuwe HD Pods komen echt niet in de buurt van Eleven Rack.
Het is zo:

Axe-fx > Eleven Rack >>>>>>>>>>>>> Line6 Pod HD :)
Ik ben nog steeds zeer tevreden van de Eleven Rack!!

erwin_ve
14 januari 2011, 17:14
Toch jammer, het lijkt me een mooi apparaat an sich. Dit soort dingen zou mij toch weerhouden van aanschaf vrees ik. Ik neem aan dat als je vanaf maart een nieuwe koopt die update er wel in zit voor hetzelfde geld? Dan zit er tenminste eindelijk een fatsoenlijke basversterker in...

Wat ik me afvraag: hoe bevalt de 11Rack nu een aantal van jullie er wat langer mee gespeeld heeft?

Iemand misschien ook een vergelijking kunnen maken met de nieuwe HD PODs? De Axe FX is mij helaas veel te duur, anders wist ik het wel.. :(

Die update is een expansion pack, daar moet je sowiezo voor betalen.
Eleven Rack bevalt qua sounds en speelgevoel prima. Realisme bij de sounds is top, super dynamisch wbt volumeverschillen, zelfs cab trillingen kun je verwerken bij combo's. Plexi is de bomb. Retegoeie reverb, realistische tubescreamer, wah. Daar is echt aandacht aan besteedt.
In potentie is het een topapparaat. Maar voor die potenties moet je wel gaan betalen. De punten waar het apparaat middelmatig/slecht is: Schakelstilte, delay tempo veranderen tijdens spelen resulteert in verandering pitch(dat is een jaren '80 ding!), Koud vervoer geeft problemen met instellingen voor een lage samplerate(44.1kHz), geen stereo delay(betaalde expansion wel).

peter_heijnen
14 januari 2011, 23:28
delay tempo veranderen tijdens spelen resulteert in verandering pitch(dat is een jaren '80 ding!)
Haha, GAS!! ;)


Koud vervoer geeft problemen met instellingen voor een lage samplerate(44.1kHz)Oh, wat en hoe??

erwin_ve
14 januari 2011, 23:53
Oh, wat en hoe??

Na koud vervoer geeft de setting op 44,1kHz geen geluid. Op 96kHz wel. Als het apparaat opgewarmd is werkt het weer volledig. Meerdere gebruikers hebben daar last van.

Death2AllButMetal
15 januari 2011, 00:00
Koud vervoer geeft problemen met instellingen voor een lage samplerate(44.1kHz)

Is een bekende bug, zo lijkt het, die wel verholpen kan worden door een hardwarematige aanpassing. Op het Avid forum, All Things Guitar, is er meer over te vinden.

Overigens is de nieuwe software eigenlijk meer upgrade dan update. Ik vind het dan ook niet verwonderlijk dat er een klein prijskaartje aan hangt. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Rinze
15 januari 2011, 00:05
Ok, bedankt. Ik was benieuwd naar ervaringen op langere termijn qua voors en tegens. Dat van dat koude vervoer is wel maf..

Jimwoud
15 januari 2011, 16:21
De nieuwe HD Pods komen echt niet in de buurt van Eleven Rack.
Het is zo:

Axe-fx > Eleven Rack >>>>>>>>>>>>> Line6 Pod HD :)
Ik ben nog steeds zeer tevreden van de Eleven Rack!!

Vraagje, hoe verhoud de Digitech GSP1101 tot de bovenstaande merken.

Nocki
6 februari 2011, 19:54
hihi... Na een jaar ben ik toch weer aan het kijken naar een 11R.
Nu wil ik er een midi board bij gaan kopen maar mijn vraag is even welke.
Ik zou namelijk naast PC's ook CC's willen schakelen. Ik gebruik zelf nu de GCP bij mn rack maar ik weet niet of de 11R met CC's en PC's om kan gaan. Vast wel maar ik wou het voor de zekerheid toch even vragen...

Zou de GCP een goede controller zijn bij deze unit of is het het laatste jaar wat beters bij gekomen?

Liquid_Metal
6 februari 2011, 20:32
hihi... Na een jaar ben ik toch weer aan het kijken naar een 11R.
Nu wil ik er een midi board bij gaan kopen maar mijn vraag is even welke.
Ik zou namelijk naast PC's ook CC's willen schakelen. Ik gebruik zelf nu de GCP bij mn rack maar ik weet niet of de 11R met CC's en PC's om kan gaan. Vast wel maar ik wou het voor de zekerheid toch even vragen...

Zou de GCP een goede controller zijn bij deze unit of is het het laatste jaar wat beters bij gekomen?

Wacht een half jaartje en koop de nieuwe RJM :D:D.
Als de 11R niet met CCs om kan gaan zal noch de RJM als de GCP werken. Maar ik kan me niet voorstellen dat de 11R dat niet kan. Manual?

DEA100MKIV
6 februari 2011, 23:06
Nocki moet gewoon een heel erg (ik bedoel dan ook een super heel erg) groot rack hebben met alles wat er bestaat.. Anders blijft nocki bezig !!

Hoe is het met de Kid nocki ?
Heb mn stick binnen nocki, ben binnekort in Rotjeknor..
Als daar ergens een jam sessie is kunnen we eens jammen.

Liquid_Metal
6 februari 2011, 23:08
Nocki moet gewoon een heel erg (ik bedoel dan ook een super heel erg) groot rack hebben met alles wat er bestaat.. Anders blijft nocki bezig !!

Hoe is het met de Kid nocki ?
Heb mn stick binnen nocki, ben binnekort in Rotjeknor..
Als daar ergens een jam sessie is kunnen we eens jammen.

Werkt ook niet want dan gaat meneer kerkhof dingen dubbel kopen (kijk maar eens naar Petrucci, die heeft 3 M3000's in z'n rack).
Maar misschien werkt een 11R of Axe beter :hippie:.

erwin_ve
8 februari 2011, 10:10
Midi PC/CC werkt gewoon prima met 11R.

Nocki
8 februari 2011, 18:29
Nocki moet gewoon een heel erg (ik bedoel dan ook een super heel erg) groot rack hebben met alles wat er bestaat.. Anders blijft nocki bezig !!

Hoe is het met de Kid nocki ?
Heb mn stick binnen nocki, ben binnekort in Rotjeknor..
Als daar ergens een jam sessie is kunnen we eens jammen.


Hoi,

Met de kid gaat het goed! De 2e is op komst en ik zie er erg naar uit!

Wat betreft mn rack. Dat is nu wel ver af denk ik. Ik speel nu alweer meer dan 2 jaar op de CAE met VHT combinatie. Met de GCX kan ik alle pedals erin hangen wat ik wil. Ik ben erg blij met die set.

Ik wil m zelfs weer thuis zetten en in de kerk wil ik de 11R gaan gebruiken. Daar gebruiken meer gitaristen mijn gear en zo kan elke gitarist mijn spullen gebruiken. Ik hoop m dan ook gelijk als akoestische amp te gaan gebruiken...

Mooi dat ie er is! Jammen lijkt me nog eens een goed plan! :)



Werkt ook niet want dan gaat meneer kerkhof dingen dubbel kopen (kijk maar eens naar Petrucci, die heeft 3 M3000's in z'n rack).
Maar misschien werkt een 11R of Axe beter :hippie:.

Nee hoor :) 1 is genoeg!

@ Erwin.
bedankt. we zullen er eens een gaan aanschaffen. Eerst nog even wat rommel weg doen. De markt ligt een beetje op zn gat dus dat wil niet echt lukken. Ik heb nog zo'n slappe tijd als nu meegemaakt...

Nocki

TimS
12 februari 2011, 13:25
Ik heb nu een tijdje een 11R en heb er al een aantal keer mee opgetreden, beviel goed icm met inear. Ik blijf het alleen lastig vinden om een goed overstuurd geluid te krijgen. Ik heb een redelijk clean, crunch en zwaar overstuurd geluid, maar ik moet nog iets tussen die laatste twee in hebben.

Heeft iemand nog tips daarvoor? Welke versterkermodellen, evt Dist, speakers, microfoon? Ik gebruik een strat met single coils.

MSNL
12 februari 2011, 14:02
Kijk eens rond op www.elevenrackpresets.com
Hier kun je veel presets downloaden en dus proberen.

Wat versta je onder "iets" tussen crunch en zwaar overstuurd?
Ik gebruik zelf de Marshall Plexi (eventueel met TS of RAT model ervoor) voor alles met vervorming, van een licht randje tot mijn lead sounds.
Daarnaast de Vox met een overdrive ervoor klinkt ook helemaal te gek.

Morgen heb ik de 11R weer thuis en kan ik meer zeggen over de opbouw van mijn presets.
(enkele staan ook op www.elevenrackrackpresets.com)

TimS
13 februari 2011, 17:47
Kijk eens rond op www.elevenrackpresets.com
Hier kun je veel presets downloaden en dus proberen.

Wat versta je onder "iets" tussen crunch en zwaar overstuurd?
Ik gebruik zelf de Marshall Plexi (eventueel met TS of RAT model ervoor) voor alles met vervorming, van een licht randje tot mijn lead sounds.
Daarnaast de Vox met een overdrive ervoor klinkt ook helemaal te gek.

Morgen heb ik de 11R weer thuis en kan ik meer zeggen over de opbouw van mijn presets.
(enkele staan ook op www.elevenrackrackpresets.com)

Ik bedoelde een geluid waarbij als je zacht aanslaat je geluid net overstuurt. Met m'n crunch geluid blijft dat nog net clean.

Die site had ik al gezien, maar met de geluiden die ik daarvan had kon ik echt helemaal niks. Ik vind het ook een erg onhandige site, één grote categorie "rock" en dan vervolgens 40 pagina's met 5 presets per pagina.

Ik gebruik nu trouwens ook de Plexi met een TS ervoor. Plexi alles ongeveer in het midden, TS drive op 0 en level op 10. Klonk gisteren overigens live ineens wel weer goed, dus ik denk dat ik het maar even zo laat tenzij je nog een goede tip hebt.

Nocki
14 februari 2011, 21:03
Hoe is de 11r met een akoestische amp? Iemand al geprobeerd?

TimS
14 februari 2011, 23:12
Hoe is de 11r met een akoestische amp? Iemand al geprobeerd?
Bedoel je als "amp" voor een akkoestische gitaar of als effectapparaat voor een versterker voor akkoestische gitaren?

Nocki
15 februari 2011, 08:37
als de 11r met een PA wordt gebruikt zonder amp erachter. is he dan mogelijk om een goede akoestische sound eruit te krijgen. Eventueel wat fx erbij lijkt mee geen probleem.

bluegate
15 februari 2011, 11:31
Voor opnames gebruik ik het Blackface deluxe model zonder speaker cabinet.
Geeft een prima geluid.
Live speel ik nooit accoustisch, lijkt mij een DI en lijntje naar PA voldoende.

edje kadetje
15 februari 2011, 14:46
Live speel ik nooit accoustisch, lijkt mij een DI en lijntje naar PA voldoende.

plus één...

MSNL
15 februari 2011, 15:18
Ik gebruik nu een Boss AC-3 pedaaltje in de loop (dus om een elec gitaar als een akoestische te laten klinken).
Ik gebruik geen versterker/speaker modeling, alleen de delay en galm compressie en equalizer.

Ik ga binnenkort wel wat experimenteren om dit geluid beter te krijgen.

Voorheen gebruikte ik een Fishman Aura icm Taylor Akoestische gitaar, maar ook zonder versterker/speaker modeling.

Chiel
18 februari 2011, 16:36
Inderdaad, een goede DI op een akoestische gitaar will do tha trick! En als je dan toch geld wilt uitgeven check dan de Avalon U5. Echt een fantastische DI (overigens ook geweldig om een bas direct op de PA te prikken!).

Nocki
18 februari 2011, 23:30
Bedankt allemaal...

Nils47
19 maart 2011, 16:21
Ik dacht ik kan wel een nieuw topic starten maar het kan ook hier... ik weet dat je via midi (bijv met een ground control) elke parameter kunt besturen. Maar wat zijn de mogelijkheden van de footswitch jack achterop (behalve wah)? Welke footswitches werken en wat kun je wijzigen? Kun je bijv tussen patches wisselen of amps?

Alvast bedankt!

TimS
19 maart 2011, 17:23
Ik dacht ik kan wel een nieuw topic starten maar het kan ook hier... ik weet dat je via midi (bijv met een ground control) elke parameter kunt besturen. Maar wat zijn de mogelijkheden van de footswitch jack achterop (behalve wah)? Welke footswitches werken en wat kun je wijzigen? Kun je bijv tussen patches wisselen of amps?

Alvast bedankt!
Ik zou het zo voor je kunnen nakijken, maar dan zou ik precies hetzelfde zeggen als wat in de handleiding staat. Als je gewoon even op "Eleven Rack manual" zoekt met Google vind je hem zo.

Nils47
19 maart 2011, 18:10
@TimS, in de handleiding wordt als voorbeeld gebruikt "cycling through rigs". Kun je met een dual footswitch dan bijv. Fw1 rig 1 kiezen en met fw2 rig 2? werkt dat?

bluegate
20 maart 2011, 11:13
Nog 2 dagen en dan komt de nieuwe Firmware met extra modellen uit.
Iemand die 'm gaat aanschaffen?
Kost als het goed is $99, maar dat zal hier wel 99 Euro worden.

Ik wacht eerst de berichten ff af op internet, zie daarna wel.
Tot op heden ben ik best tevreden met wat de 11R biedt.

TimS
20 maart 2011, 12:12
@TimS, in de handleiding wordt als voorbeeld gebruikt "cycling through rigs". Kun je met een dual footswitch dan bijv. Fw1 rig 1 kiezen en met fw2 rig 2? werkt dat?
Staat dat niet in de handleiding? Raar.

Je kunt de 2 knoppen los van elkaar instellen. Er zijn onder andere next rig, previous rig, tuner on/off, tremolo on/off. Ik zag niet dat je een bepaalde preset aan een knop kon toewijzen. Maar als je er maar 2 gebruikt, kun je toch prima heen en weer met 2 knoppen?

Nog 2 dagen en dan komt de nieuwe Firmware met extra modellen uit.
Iemand die 'm gaat aanschaffen?
Kost als het goed is $99, maar dat zal hier wel 99 Euro worden.

Ik wacht eerst de berichten ff af op internet, zie daarna wel.
Tot op heden ben ik best tevreden met wat de 11R biedt.
Ik wacht ook even, ik weet eigenlijk niet eens goed wat er allemaal in zit. Het enige wat ik mis is een normale chorus.

Nils47
20 maart 2011, 12:18
@TimS Bedankt voor de info!!! Binnenkort maar even naar Musicstore Keulen om wat geld over de toonbank te kegelen!

TimS
20 maart 2011, 12:36
Ik heb hem even aangezet, je kunt voor elke knop kiezen uit:


None
Tremolo on/off
Amp on/off
Tap tempo
Tuner on/off
Next rig
Previous rig
Display
SW1
SW2
Distortion on/off
Modulation on/off
Delay on/off
Reverb on/off
FX Loop on/off
FX 1 on/off
FX 2 on/off


Ik gebruik zelf gewoon een midi controller, ik heb namelijk meer dan 15 presets die ik moet gebruiken. Misschien kan je ergens een tweedehands FC-50 vinden, dan heb je geloof ik 10 presets.

bluegate
20 maart 2011, 12:45
Hier is een youtube filmpje met een overzicht van de nieuwe features

Belangrijk!!!: Geen IE9 gebruiken, en je moet eerst PT 8.0.5 installeren !!!

http://www.youtube.com/watch?v=Zq4wM_HX7DM

MSNL
22 maart 2011, 22:47
Heb de expansion pack gekocht!
Kost 91 euro!

Installatie verliep snel en vlekkeloos!

Heb slechts kort getest, maar mijn eerste indruk is zeer positief!
De Plexi Variac geeft meer de brown sound dan de 'normale' plexi
De Bogner XTC modellen zijn ook heel lekker (heb er zelf en deze komt goed is de buurt)
De Matchless-achtige amp is (eerste indruk) ook heel lekker.

Nu was ik al heel tevreden over de amps en had wat amps niet veel extra wensen.
De nieuwe effecten zijn wel een belangrijke toevoeging.
De chorus is veelzijdiger en moderner van klank dan de CE-1 die er in zat.
En ook de nieuwe delay is een nuttige toevoeging.
Heb nog niet veel gedaan met de nieuwe compressor parametrische eq, en de nieuwe distortion en overdrive.

Ik ben er blij mee!!!!!

Nils47
23 maart 2011, 00:14
Ik lees op verschillende fora dat gebruikers last hebben van de "60ms delay" tussen het switchen van presets (rigs), stoort dit jullie tijdens live gebruik niet? Of is dit nauwelijks merkbaar?

TimS
23 maart 2011, 00:18
Ik lees op verschillende fora dat gebruikers last hebben van de "60ms delay" tussen het switchen van presets (rigs), stoort dit jullie tijdens live gebruik niet? Of is dit nauwelijks merkbaar?
Heb ik in de praktijk geen last van. Is niet echt merkbaar, meestal speel je toch niet hetzelfde door nadat je van preset verandert. Bij overgangen tussen couplet, refrein en solo merk je er niets van. Als ik even minder gain nodig heb speel ik ook weleens met de volumeknop van m´n gitaar.

SloeGin
23 maart 2011, 20:07
Heb de expansion pack gekocht!
Kost 91 euro!

Installatie verliep snel en vlekkeloos!

Heb slechts kort getest, maar mijn eerste indruk is zeer positief!
De Plexi Variac geeft meer de brown sound dan de 'normale' plexi
De Bogner XTC modellen zijn ook heel lekker (heb er zelf en deze komt goed is de buurt)
De Matchless-achtige amp is (eerste indruk) ook heel lekker.

Nu was ik al heel tevreden over de amps en had wat amps niet veel extra wensen.
De nieuwe effecten zijn wel een belangrijke toevoeging.
De chorus is veelzijdiger en moderner van klank dan de CE-1 die er in zat.
En ook de nieuwe delay is een nuttige toevoeging.
Heb nog niet veel gedaan met de nieuwe compressor parametrische eq, en de nieuwe distortion en overdrive.

Ik ben er blij mee!!!!!

Jep, ik ben ook zeer tevreden van de Expansion! :D
Ik was zo ook al tevreden hoor, maar de extra amps,cabs effecten etc is goed meegenomen :D En wat klinkt die JTM 45 retelekker :D

bluegate
27 maart 2011, 13:15
Heb 'm ook maar voorzien van expansionpack.
Alleen nog niet mee gespeeld, moet er ff voor gaan zitten.
Zoals gezegd, ik was al tevreden met de huidige geluiden.

Maar voor opnames vind ik de Bas versterker & cabs wel zeer handig.
Dus vandaar de aanschaf.

TimS
27 maart 2011, 13:25
Nou, kom op met die samples! Jullie hebben toch allemaal PT geïnstalleerd :)

Nils47
27 maart 2011, 13:31
@TimS:

Oh oh :rockon:

http://img543.imageshack.us/img543/4155/picture1ve.png[/URL]

erwin_ve
27 maart 2011, 16:27
Nou, kom op met die samples! Jullie hebben toch allemaal PT geïnstalleerd :)

Here you go:
http://soundcloud.com/erwin_ve/eddyplex
http://soundcloud.com/erwin_ve/11r-plexstrat
http://soundcloud.com/erwin_ve/11r-buzzed
http://soundcloud.com/erwin_ve/jazztest

TimS
27 maart 2011, 17:15
Here you go:
http://soundcloud.com/erwin_ve/eddyplex
http://soundcloud.com/erwin_ve/11r-plexstrat
http://soundcloud.com/erwin_ve/11r-buzzed
http://soundcloud.com/erwin_ve/jazztest
Klinkt goed! Tweede vind ik wat minder, maar dat ligt misschien aan de instellingen. Wat voor gitaar heb je voor die eerste sample gebruikt?

erwin_ve
28 maart 2011, 14:52
Klinkt goed! Tweede vind ik wat minder, maar dat ligt misschien aan de instellingen. Wat voor gitaar heb je voor die eerste sample gebruikt?

Voor de eerste sample een Dick Dijkman custom.
De tweede sample heeft veel "hair". De mic sim. was "on axis".
Hier met dezelde amp sim maar met een andere mic en cab een behoorlijk ander geluid.
http://soundcloud.com/erwin_ve/11r_plexstrat2

peter_heijnen
29 maart 2011, 15:13
Hey Erwin, klinkt erg goed allemaal! Op de een of andere manier lijkt de 11r meer op een amp dan de axe (sorry guys!), de axe heeft een bepaald 'hoog' dat ik in iedere sound terughoor en wat mij niet echt bevalt. Daar heeft de 11r geen last van.

Daarentegen heeft de axe 'global amps', dat vind ik op de 11r echt een misser.

tnijland
29 maart 2011, 21:05
+1

Het klinkt inderdaad heel erg goed en ook de effecten klinken erg goed en zijn smaakvol ingezet ;-)

erwin_ve
29 maart 2011, 22:37
Hey Erwin, klinkt erg goed allemaal! Op de een of andere manier lijkt de 11r meer op een amp dan de axe (sorry guys!), de axe heeft een bepaald 'hoog' dat ik in iedere sound terughoor en wat mij niet echt bevalt. Daar heeft de 11r geen last van.

Daarentegen heeft de axe 'global amps', dat vind ik op de 11r echt een misser.

Hoi Peter, Thnx! De grootste winst in deze update is de speaker breakup(voor mij dan). Het virtueel de amp op z'n valie geven, geeft een mooie speakercompressie en een wat ronder tophoog. En het is nog instelbaar ook. De leercurve is wel stijl. Hoeveel gear kan je in 1 dag onder de knie krijgen? Ik ben nog niet eens de helft van alle nieuwe ampsims/ cabsims/fx door geworsteld.

Wat was global amp in de Axe ook al weer? De axe staat nog steeds op mijn lijstje om te proberen.

TNijland;Thnx!

peter_heijnen
31 maart 2011, 12:42
...Hoeveel gear kan je in 1 dag onder de knie krijgen?....

Wat was global amp in de Axe ook al weer?
Haha, herkenbaar.

De global amp functie op de axe zorgt ervoor dat wanneer je in een bepaalde preset het ampmodel tweakt, die verandering meteen ook wordt doorgevoerd in iedere andere preset waarin datzelfde ampmodel gebruikt wordt.

Dat maakt de axe tot 'zoveelkanaals als dat je verschillende ampmodels tot je beschikking hebt' amp.

hole
31 maart 2011, 14:13
Haha, herkenbaar.

De global amp functie op de axe zorgt ervoor dat wanneer je in een bepaalde preset het ampmodel tweakt, die verandering meteen ook wordt doorgevoerd in iedere andere preset waarin datzelfde ampmodel gebruikt wordt..

Alleen als die amp in de andere preset aangeduid is als dezelfde global amp.

Ik zou bv 3 verschillende Twin Reverb instellingen op kunnen slaan als 3 verschillende global amps. Laten we ze global 1 2 en 3 noemen. Als ik global 1 aanpas, dan heeft dat enkel effect op die presets, waarin ook global 1 voorkomt. Global 2 en 3 (als ook Twin Reverb patches die helemaal niet als global zijn benoemd) worden dan niet veranderd.

ligt voor de hand, maar wilde toch even aanvullen.

peter_heijnen
31 maart 2011, 15:01
Global 2 en 3 (als ook Twin Reverb patches die helemaal niet als global zijn benoemd) worden dan niet veranderd.

ligt voor de hand, maar wilde toch even aanvullen.
Kijk eens aan, nog mooier idd.

Nils47
1 april 2011, 14:54
Even een korte review van mijn ervaring met de Eleven Rack tot nu toe.

Deze week de Eleven Rack binnengekregen. Aangesloten op mijn jaren 90 Fender bassamp (in de fx loop return) over een Orange 2x12 cab. Even op
youtube het Digidesign filmpje gekeken over Live usage.

Uiteraard de handleiding in de doos gelaten en gelijk begonnen met knoppen indrukken! :rockon:

Vervolgens met het scroll wheel door de factory presets gewandeld maar die presets geloofde ik wel. Dus ik ben door gescrolled naar de Fender Deluxe Spring, om een eigen "Twin Sound" te maken. Beetje op gevoel ingesteld bass, mid, treble en mijn eerste reactie was: WOW.

Een beetje verder geweaked en verder naar de "crunch / drive amps". Mijn voorlopige favoriet is de Soldano Crunch (maar dit kan natuurlijk veranderen nadat ik alle versterker modellen geprobeerd heb).

Waar de POD's met vlagen (kwa crunch amps) toch erg steriel klinken, vind ik het gevoel bij deze modellen (tot dusver) erg goed. O.a. de mogelijkheid om de volumeknop te gebruiken voor een "cleanere" sound, is er erg goed nagemaakt en lijkt verdacht echt.

Gisteren Protools LE geinstalleerd en de Eleven rack op de pc aangesloten. De plugin werkt verassend goed en de combinatie tussen hardware en software al helemaal. Vooral de draaiknoppen die meegaan op het scherm als je op de Eleven Rack draait. Erg gaaf gemaakt!

Deze week nog maar een paar uurtjes kunnen klooien, maar mijn 1e indruk is erg goed!

Binnenkort maar eens even die 91 euro over de balk smijten voor die upgrade, lijkt me wel de moeite waard.

Groet,

Nils

bluegate
2 april 2011, 11:41
Net even gespeeld met de nieuwe modellen in de 11Rack.
Goed aanvullingen, wat ik alleen vervelend vind is het volume verschil
tussen cleane versterkers en overstuurde versterkers.
In het echt is dit naar mijn mening veel kleiner.

De Bogner XTC red channel is heel goed voor leads.
De plexi variaties en JTM45 zijn ook een heerlijke aanvulling.

Moet nog ff verder spelen...

marter544
2 april 2011, 14:05
Ik ben serieus aan het denken om mijn Blackmore weg te doen, en een 11R aan te schaffen. Ik denk alleen dat ik het "dikke-versterker-die-je-pijpen-laat-wapperen"- gevoel ga missen. Aan de andere kant zou ik een Marshall 8008 oid. kunnen kopen en gewoon mijn huidige cab gebruiken. Live kun je dan wel gewoon de XLR-out naar het mengpaneel laten gaan. Hoe doen jullie dat live met de 11R?

TimS
2 april 2011, 15:27
Ik ben serieus aan het denken om mijn Blackmore weg te doen, en een 11R aan te schaffen. Ik denk alleen dat ik het "dikke-versterker-die-je-pijpen-laat-wapperen"- gevoel ga missen. Aan de andere kant zou ik een Marshall 8008 oid. kunnen kopen en gewoon mijn huidige cab gebruiken. Live kun je dan wel gewoon de XLR-out naar het mengpaneel laten gaan. Hoe doen jullie dat live met de 11R?

Live idd XLR naar de tafel. Ik speelde eerst met inear. Ik gebruikte daarom één uitgang op m'n 11R (main out L) om naar mijn eigen mengtafeltje te sturen (amp 1 out). Main out R en de FX send gingen naar de rest van de band voor hun eigen inear.

Laatst ging m'n draadje van de inear kapot en moest toen ineens zonder spelen. Dat vond ik toen veel beter, dus nu ga ik het gewoon weer met monitors proberen. We huren toch altijd geluid in, dus we hoeven niet zelf met monitors te slepen. ;)

bluegate
2 april 2011, 17:03
Voor eigen geluid gebruik ik inears, rest van de band krijgt mij op de monitors of inears.

marter544
3 april 2011, 14:34
Ah oke, zo luxe heb ik het niet, en dat wil ik ook eigenlijk niet, haha. Ik wil gewoon het gevoel hebben alsof ik mijn buizenbak achter me heb staan, zoals altijd (drum, bas en een beeeetje van mijn gitaar op de monitor voor me, versterker achter me), maar dan met de elevenrack.

TimS
3 april 2011, 14:45
Het lijkt me niet echt de moeite waard om een 11R te gebruiken als je toch met een extra speakerkast en eindtrap moet gaan slepen, maar dat zou je voor jezelf moeten bepalen.

tnijland
3 april 2011, 20:12
Het lijkt me niet echt de moeite waard om een 11R te gebruiken als je toch met een extra speakerkast en eindtrap moet gaan slepen, maar dat zou je voor jezelf moeten bepalen.

Ik weet het zo net nog niet. De 11R lijkt wel heel ideaal in het simpel instellen voor gebruik met PA alsmede het gebruik met een stand-alone power-amp en speaker cabinet. Voordeel is wel dat je zo heel veel preamps tot je beschikking heby tov een enkele preamp.

Nils47
6 april 2011, 18:57
Vraagje aan andere eleven rack bezitters. Mijn output 1 to amp ruist een beetje. De output 2 to amp is geruisloos. Is er een instelling die ik gemist heb of hebben jullie dit ook? Of heb ik misschien een foutje in mijn unit zitten?

Het is niet veel ruis maar wel aanwezig tov output 2...

TimS
6 april 2011, 19:27
Waarop zijn ze ingesteld? Rig Output?

Nils47
6 april 2011, 19:58
Ja rig out no cab, beide outputs hetzelfde.

Nils47
7 april 2011, 00:06
Ai, ik zie net dat het een hardware issue kan zijn...

http://avid.custkb.com/avid/app/selfservice/search.jsp?DocId=352171&ssdFilterCommunity15=1409&ssdFilterCommunity13=1428&ssdFilterCommunity11=0&ssdFilterCommunity10=368&ssdFilter_SearchKeyWord=&page=1&ssdSearchOperator=0&ssdFilterCommunity3=1078&Hilite=

Ik heb REV B en een case bij Avid geopend...

Death2AllButMetal
13 april 2011, 12:47
Waar verkopen ze dit? Feedback en Peter Verspuij, weet ik. Maar ik zou het liever bij een kleinere winkel kopen, West-Brabant. Iemand?

Dude
17 april 2011, 15:24
Na afgelopen weekend een bandje te hebben gezien waarvan de gitarist met een Elevenrack speelde heb ik toch wel ernstig GAS gekregen, het idee van niet sjouwen met 4x12, pedalenbak en zware top staat me aan al was ik nog niet helemaal overtuigd van zn geluid (wat te zacht niet niet helemaal lekker in de mix). Mijn eigen geluid heb ik voor elkaar, en er is in mn setup de afgelopen 3 jaar vrijwel niks gewijzigd dus ik gok dat dat zo blijft. Maar toch... dat sjouwen he.

Onze andere gitarist blijft hem kennende vrijwel zeker op een gewone buizenbak spelen met 2x12 kast. Wij spelen eigenlijk vrijwel alleen in kroegjes en op bruiloften. Ik heb de beschikking over een goeie powered monitor dus zou alleen de elevenrack en footswitch hoeven aanschaffen.

Onze backline staat over het algemeen vrij hard.

Gaat dat een groot probleem worden, 1 gitarist zonder versteker direct in de zaal gericht en de ander wel ?

Liquid_Metal
17 april 2011, 15:51
Na afgelopen weekend een bandje te hebben gezien waarvan de gitarist met een Elevenrack speelde heb ik toch wel ernstig GAS gekregen, het idee van niet sjouwen met 4x12, pedalenbak en zware top staat me aan al was ik nog niet helemaal overtuigd van zn geluid (wat te zacht niet niet helemaal lekker in de mix). Mijn eigen geluid heb ik voor elkaar, en er is in mn setup de afgelopen 3 jaar vrijwel niks gewijzigd dus ik gok dat dat zo blijft. Maar toch... dat sjouwen he.

Onze andere gitarist blijft hem kennende vrijwel zeker op een gewone buizenbak spelen met 2x12 kast. Wij spelen eigenlijk vrijwel alleen in kroegjes en op bruiloften. Ik heb de beschikking over een goeie powered monitor dus zou alleen de elevenrack en footswitch hoeven aanschaffen.

Onze backline staat over het algemeen vrij hard.

Gaat dat een groot probleem worden, 1 gitarist zonder versteker direct in de zaal gericht en de ander wel ?

Je kan ook gaan gewichtheffen XD. Ik klaag nooit dat mijn setup 100kg weegt.

TimS
17 april 2011, 16:13
Na afgelopen weekend een bandje te hebben gezien waarvan de gitarist met een Elevenrack speelde heb ik toch wel ernstig GAS gekregen, het idee van niet sjouwen met 4x12, pedalenbak en zware top staat me aan al was ik nog niet helemaal overtuigd van zn geluid (wat te zacht niet niet helemaal lekker in de mix). Mijn eigen geluid heb ik voor elkaar, en er is in mn setup de afgelopen 3 jaar vrijwel niks gewijzigd dus ik gok dat dat zo blijft. Maar toch... dat sjouwen he.
Sorry voor de GAS! :seriousf:

Over het geluid, ik heb toen de 11R net had even een goede monitor thuis gehad en het toen zo goed mogelijk ingesteld, maar het kan volgens mij nog wel een stuk beter. Ik heb alles toen maar even met 1 microfoon gedaan en zo snel mogelijk genoeg patches gemaakt. Ik heb nu geen goede monitor oid in huis, dus ik laat het even zo. Volume ligt gewoon aan de geluidsman, daar kon ik niet zo veel aan doen.


Gaat dat een groot probleem worden, 1 gitarist zonder versteker direct in de zaal gericht en de ander wel ?
Albert speelt al langer over een POD, vorige gitarist en ik speelden eerst met een combo. Nooit problemen mee gehad, behalve dat het de geluidsman soms niet opviel dat één gitaar niet goed hoorbaar was.

EDIT: Was nog vergeten dat ik ook nog m'n pickups heb veranderd, daardoor klinken de presets ook wat minder bij sommige geluiden.

Dude
17 april 2011, 17:25
hey haha was jij dat, had ik niet in de gaten

ja aan je sound lag het niet, de geluidsman had je wat harder moeten draaien ! lekker gespeeld hoor, al was je zelf niet zo tevreden he ? tis ook zo zout spelen als het rustig is ! ciao man, groeten aan je pa



edit: ik heb trouwens dat geluidsbedrijfje meerdere malen aan het werk gezien, zijn locals he uit maassluis oid, ik heb ze een keer op een buiten fesivalletje gezien waar alles mis ging, en heb ze een aantal keer in kroegen zien prutsen, begreep dat er zaterdag ook kapotte speakers aanwezig waren ? ik zou ze links laten liggen in het vervolg geloof ik.

anyway, ik ga je mailen als ik serieus met die elevenrack aan de slag wil ok ? misschien kan je me dan een beetje op weg helpen ?

Henri H
23 april 2011, 20:21
Gisteren hadden we een meeting, en hebben we o.a. de 11Rack (incl. de laatste upgrade) en de POD HD500 met elkaar vergeleken.
Beide apparaten kunnen overtuigende sounds neerzetten, maar bij de 11Rack lijkt dat eenvoudiger dan bij de POD, waarbij je toch ff moet zoeken.
De effecten (delays/reverb/univibe/chorus) van vooral de 11Rack klonken erg goed. Van de POD hebben we die iets minder uitgebreid getest.
Uiteindelijk klinkt de POD toch wat vlak, kreeg ik de indruk, waar de 11Rack toch erg dynamisch is.

Op zich zou ik het leuk vinden om zo'n apparaat aan te schaffen, en via de PC/PA/FRFR te gebruiken, vooral vanwege de veelzijdigheid en de prima effecten, maar ik zal denk ik altijd mijn buizenamps blijven missen.
Ik dénk dat ik het GAS kan onderdrukken..... :)

tnijland
23 april 2011, 23:21
+1

Het was een leuke sessie gisteren met veel speel mogelijkheden. Ik ben het overigens helemaal met Henrie eens dat de Rack Eleven veel beter klonk en vooral ook een veel betere front bediening had dan de HD500. Vond het een leuke avond om wat mede-forumleden te leren kennen ;-)

Gerben had een Rack Eleven meegenomen en die klonk eigenlijk best wel goed en was denk ik iets subtieler dan de HD500 die snel veel te schel klonk. Ik heb de HD500 nu een tijdje en raak er eigenlijk wel een beetje op uitgekeken. Na veel onderzoek, ben ik inmiddels van mening dat ALLE modellers gewoon te kort komen in vergelijking met een goede buizenversterker. Misschien dat HD500 en DT50 daarom bij elkaar komen...

TimS
23 april 2011, 23:30
edit: ik heb trouwens dat geluidsbedrijfje meerdere malen aan het werk gezien, zijn locals he uit maassluis oid, ik heb ze een keer op een buiten fesivalletje gezien waar alles mis ging, en heb ze een aantal keer in kroegen zien prutsen, begreep dat er zaterdag ook kapotte speakers aanwezig waren ? ik zou ze links laten liggen in het vervolg geloof ik.
Normaal huren we zelf geluid in, maar deze keer was het door het café zelf geregeld. Was een beetje gekloot aan het begin ja, maar uiteindelijk had ik zelf wel redelijk geluid. Hoe het uit de PA kwam kan ik niet zeggen.

anyway, ik ga je mailen als ik serieus met die elevenrack aan de slag wil ok ? misschien kan je me dan een beetje op weg helpen ?
Is goed, heb je er al een?

@ hierboven: waar hadden jullie de pod en 11r op aangesloten? Ik heb de 11r naast m'n ac15 gezet en de 11r klonk niet slechter, alleen iets anders.

tnijland
23 april 2011, 23:51
@ hierboven: waar hadden jullie de pod en 11r op aangesloten? Ik heb de 11r naast m'n ac15 gezet en de 11r klonk niet slechter, alleen iets anders.

We hebben zowel de Eleven Rack als de POD HD500 aangesloten op dB Technologies M10-2 actieve monitoren aangesloten. Deze had ik al uitgezocht tijdens mijn Axe-Fx periode...

TimS
23 april 2011, 23:57
We hebben zowel de Eleven Rack als de POD HD500 aangesloten op dB Technologies M10-2 actieve monitoren aangesloten. Deze had ik al uitgezocht tijdens mijn Axe-Fx periode...
Misschien zit daar het verschil in? Ik heb de 11R toen ik hem vergeleek met een "echte" versterker aangesloten op Dynacord D12A speakers, die zijn meer dan 2 keer zo duur. Ik had het geluk dat ik die tijdelijk even kon gebruiken, voor bij de 11R zijn ze misschien een beetje te duur. De vergelijking tussen een apparaat van 800 euro + een speaker van 800 euro en een combo van 1000 euro is dan misschien niet helemaal eerlijk.

Henri H
24 april 2011, 00:17
Die DB-monitoren zijn echt wel goed naar mijn idee, en ook de 11R produceert erg goeie en dynamische sounds.
Als je echter een 11R + 2 DB monitoren + een footcontroller hebt, ben je bijna €1700,- verder, best veel geld dus.

Ik denk dat ik me best zou kunnen vermaken met een 11R, maar m'n buizenbak ervoor wegdoen? Ik niet!

Ja, m'n HOOK misschien. ;)

TimS
24 april 2011, 00:21
Ach, je kunt niet alles hebben he. Veelzijdiger, makkelijker draagbaar en dan ook nog goedkoper en beter klinkend ;)

Ik ben er iig tevreden mee, ook al weet ik dat het niet het beste geluid ooit is. Voor mij is het goed genoeg en elke week een 4x12 het podium op slepen zou ik niet willen.

Henri H
24 april 2011, 00:28
Misschien..... als ik nóg ouder, en dus luier en/of slechter ter been word.
De effecten v.d. 11R vond ik wel erg goed, vooral de combi met die stereo opstelling was mooi, dus daar heb ik wel een klein beetje GAS voor.

TimS
24 april 2011, 00:44
Misschien..... als ik nóg ouder, en dus luier en/of slechter ter been word.
De effecten v.d. 11R vond ik wel erg goed, vooral de combi met die stereo opstelling was mooi, dus daar heb ik wel een klein beetje GAS voor.

Heb je ook naar de Axe-FX gekeken? De reden dat ik voor de 11R heb gekozen is dat hij een stuk betaalbaarder was, maar waarschijnlijk gaat hij nog een keer weg voor een Axe als ik geld over heb.

EDIT: Ik ben trouwens een stuk jonger dan jij bent, maar ik ben gewoon lui.

Henri H
24 april 2011, 00:58
Ja, de AxeFx heb ik ook bij tnijland getest, een jaar geleden o.i.d.
Die heeft nog meer mogelijkheden, maar ik betwijfel of ik al die opties nodig heb, dus een 11R is dan het meest logisch. De sounds die ik zou gaan gebruiken (Marshall/Fender/Mesa) zitten allemaal in de 11R.

Ik wil echter helemaal geen 11R, dus hou er maar over op. ;)

SantaX
24 april 2011, 01:34
Ola axe bezitters... ik vroeg me eigenlijk af of er misschien iemand is in de buurt van zuid limburg die zo een apparaat heeft? En die het niet erg vind om eens een keer een demo te geven? Mijn nieuwsgierigheid is toch wel gewekt, maar het blijft (voor mij) een hele bak geld. Iets waar ik voor moet gaan sparen. Ik heb in principe niet zo gek veel nodig, minder dan erin zit, maar van de andere kant vind ik het afentoe ook heel erg leuk om met mijn podsoftware of in cubase een dag te spelen met allerlei verschillende effecten. Heb veel gelezen over de kwaliteit van de axe en ik zie weinig negatieve reacties. Nu heb ik zelf in het verleden veel geld uitgegeven aan digitaal en ik bleef uiteindelijk altijd iets missen. Misschien wel de imperfectie van analoog... dus ik ben eigenlijk gewoon heel nieuwsgierig en zou zo een apparaat graag eens gewoon in het echie horen...

Edit: ditzelfde bericht nog eens, maar dan met de Eleven Rack, want ook die lijkt me wel interessant!
Edit2: ja, ik ben best een lamlul dat ik dacht dat dit het axe topic was... sorry!!! Blame the wine :(

TimS
24 april 2011, 01:39
Ola axe bezitters... ik vroeg me eigenlijk af of er misschien iemand is in de buurt van zuid limburg die zo een apparaat heeft? En die het niet erg vind om eens een keer een demo te geven? Mijn nieuwsgierigheid is toch wel gewekt, maar het blijft (voor mij) een hele bak geld. Iets waar ik voor moet gaan sparen. Ik heb in principe niet zo gek veel nodig, minder dan erin zit, maar van de andere kant vind ik het afentoe ook heel erg leuk om met mijn podsoftware of in cubase een dag te spelen met allerlei verschillende effecten. Heb veel gelezen over de kwaliteit van de axe en ik zie weinig negatieve reacties. Nu heb ik zelf in het verleden veel geld uitgegeven aan digitaal en ik bleef uiteindelijk altijd iets missen. Misschien wel de imperfectie van analoog... dus ik ben eigenlijk gewoon heel nieuwsgierig en zou zo een apparaat graag eens gewoon in het echie horen...

Edit: ditzelfde bericht nog eens, maar dan met de Eleven Rack, want ook die lijkt me wel interessant!
Edit2: ja, ik ben best een lamlul dat ik dacht dat dit het axe topic was... sorry!!! Blame the wine :(

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145373-Nieuwe-NL-se-Axe-Fx-meeting-mei-2011

EDIT: Sorry, dat is dus helemaal niet in de buurt van zuid limburg.

SantaX
24 april 2011, 01:42
Voor een goede tip hoef je helemaal geen sorry te zeggen toch :ok:
Ik ga even lezen!

macwilliams
24 april 2011, 12:59
Gisteren hadden we een meeting, en hebben we o.a. de 11Rack (incl. de laatste upgrade) en de POD HD500 met elkaar vergeleken.
Beide apparaten kunnen overtuigende sounds neerzetten, maar bij de 11Rack lijkt dat eenvoudiger dan bij de POD, waarbij je toch ff moet zoeken.
De effecten (delays/reverb/univibe/chorus) van vooral de 11Rack klonken erg goed. Van de POD hebben we die iets minder uitgebreid getest.
Uiteindelijk klinkt de POD toch wat vlak, kreeg ik de indruk, waar de 11Rack toch erg dynamisch is.

Op zich zou ik het leuk vinden om zo'n apparaat aan te schaffen, en via de PC/PA/FRFR te gebruiken, vooral vanwege de veelzijdigheid en de prima effecten, maar ik zal denk ik altijd mijn buizenamps blijven missen.
Ik dénk dat ik het GAS kan onderdrukken..... :)

Het was voor mij best wel een eye opener eergisteren, ik mocht ook even kennismaken met de 11R en Gerben draaide terwijl ik speelde toch mooie sounds tevoorschijn. En wat mij beviel was dat tijdens het draaien aan de volume knop op de gitaar de 11R er goed op reageerde. Ik zou m'n ENGL er niet voor weg doen maar het kwam wel in me op om op deze manier een stereo setup te maken. Integenstelling tot de moddeling ampjes die ik ooit probeerde komt de 11R wel dynamisch over en lekker aanslag gevoelig. Ook na een korte uitleg van Gerben over hoe hem te bedienen leek het voor mij wel een ideaal ding. Makkelijke bediening, overtuigend goede sounds en niet schreeuwend duur.

Wie weet ruil ik de Gmajor nog eens in voor een 11R.

SloeGin
24 april 2011, 14:26
Ja, de AxeFx heb ik ook bij tnijland getest, een jaar geleden o.i.d.
Die heeft nog meer mogelijkheden, maar ik betwijfel of ik al die opties nodig heb, dus een 11R is dan het meest logisch. De sounds die ik zou gaan gebruiken (Marshall/Fender/Mesa) zitten allemaal in de 11R.


Dat is ook de reden waarvoor ik voor de 11 Rack ben gegaan. Het enige minpunt voor mij is dat het gebruik van meerdere amps tegelijk niet mogelijk is( de hardware laat het niet toe) bij de 11Rack om zo een nog betere Bonamassa sound na te bootsen.
Maar daarvoor ga ik echt geen Axe-fx kopen :)

TimS
5 mei 2011, 22:56
Hoi mede-11r bezitters :)

Ik had even twee vragen:

1. Ik sta op het punt om de ERXP te kopen. Ik vroeg me alleen even af of het belangrijk was dat de Eleven Rack echt op mijn naam staat. Ik heb hem namelijk 2ehands gekocht en heb nooit dat formulier opgestuurd.

2. Hebben jullie nog tips voor het thuis instellen van geluiden? Ik zat te kijken naar een setje studiomonitoren of een gewone actieve monitor. M Audio BX8A lijken wel wat te zijn omdat die redelijk veel hoog hebben. Ik las dat je bij het inregelen van geluiden thuis vaak te veel hoog er in draait (is ook mijn ervaring met niet-modeling spul), dus dat zou net kunnen werken.

tnijland
6 mei 2011, 07:13
Ik heb destijds voor mijn Axe-Fx flink een flink aantal monitoren uitgeprobeerd en kan als resultaat de DB Technologies M10-2 actieve monitor aanbevelen. Ik zou er overigens wel 2 nemen.

hole
6 mei 2011, 08:59
de 12 inch van dB is ook meer dan prima!

TimS
6 mei 2011, 09:49
Ik heb destijds voor mijn Axe-Fx flink een flink aantal monitoren uitgeprobeerd en kan als resultaat de DB Technologies M10-2 actieve monitor aanbevelen. Ik zou er overigens wel 2 nemen.

Bedankt voor je reactie, maar een setje studiomonitoren vind ik denk ik toch handiger. Ik heb ze namelijk alleen thuis nodig (geluid huren we altijd in) en dan is zo'n monitor (of zelfs 2) een beetje onhandig.

En hole ook bedankt :ok:

Reneke
3 juni 2011, 23:30
Edit: ditzelfde bericht nog eens, maar dan met de Eleven Rack, want ook die lijkt me wel interessant!(

Inderdaad, een hele klus als je dit ding met eigen oren wil horen in het Zuiden des Lands. Het lijkt erop dat elke muziekzaak dit een niche markt vindt. Feedback heeft hem wel, maar niet in Eindhoven. Kortom, ik hou me aanbevolen.

Ik zie dat ze via ebay in Amerika prijstechnisch interessant zijn. Iemand ervaring daarmee? Hoe zit het met douane?

peter_heijnen
4 juni 2011, 10:01
Inderdaad, een hele klus als je dit ding met eigen oren wil horen in het Zuiden des Lands.
Dan zit je toch binnen no time in belgie of duitsland?

Djiszi
18 oktober 2011, 12:45
Ik ben sinds kort eigenaar van de Eleven Rack. I'm impressed. Tevens een Sennheiser SR 3054 IEM aangeschaft. Ik ben nu bezig om presets te maken.
11/11 gaat de Eleven Rack live.

Nocki
18 oktober 2011, 12:52
Leuk voor je.

Zelf heb ik m nog steeds niet... :)
Misschien toch tijd om mn Blade R4 Of Mesa Studio Hardwood te verkopen om m eens te laten komen :)
Ben nog steeds erg benieuwd hoe hij bij mij zou klinken in de kerk...

Hou ons op de hoogte wat je ervan vindt aub!

Djiszi
18 oktober 2011, 13:00
Leuk voor je.

Zelf heb ik m nog steeds niet... :)
Misschien toch tijd om mn Blade R4 Of Mesa Studio Hardwood te verkopen om m eens te laten komen :)
Ben nog steeds erg benieuwd hoe hij bij mij zou klinken in de kerk...

Hou ons op de hoogte wat je ervan vindt aub!

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden. Ik had zelf nooit verwacht dat ik zo onder de indruk zou raken van de 11 rack. De sound is echt formidabel. Moet je nagaan, dat ik hiervoor alleen maar buizen heb gespeeld.

SloeGin
18 oktober 2011, 20:59
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden. Ik had zelf nooit verwacht dat ik zo onder de indruk zou raken van de 11 rack. De sound is echt formidabel. Moet je nagaan, dat ik hiervoor alleen maar buizen heb gespeeld.

leuk om te horen!
Veel plezier ermee I know i do! :D

Djiszi
27 oktober 2011, 13:39
Leuk voor je.

Zelf heb ik m nog steeds niet... :)
Misschien toch tijd om mn Blade R4 Of Mesa Studio Hardwood te verkopen om m eens te laten komen :)
Ben nog steeds erg benieuwd hoe hij bij mij zou klinken in de kerk...

Hou ons op de hoogte wat je ervan vindt aub!

Gisteren voor het eerst gerepeteerd met de 11 rack. Wat heb ik genoten. En de bandleden waren allemaal onder de indruk. Direct aangesloten op de mengtafel en wat klinkt ie mooi en vol. Nu op naar het eerste optreden 11/11. Ik ben overtuigd dat naast buizen ook iets anders bestaat.

Henri H
27 oktober 2011, 14:16
Tof!

Hoe lang ben je bezig geweest met het maken van patches, en hoeveel patches heb je gemaakt?
Van wat ik gezien/gehoord heb v.d. 11Rack werkt het redelijk intuïtief, en klinkt ie idd erg goed.
Er zou eigenlijk een eenvoudige 11Rack op de markt moeten komen, maar dan als floor-unit, puur als backup.

Djiszi
27 oktober 2011, 14:32
Tof!

Hoe lang ben je bezig geweest met het maken van patches, en hoeveel patches heb je gemaakt?
Van wat ik gezien/gehoord heb v.d. 11Rack werkt het redelijk intuïtief, en klinkt ie idd erg goed.
Er zou eigenlijk een eenvoudige 11Rack op de markt moeten komen, maar dan als floor-unit, puur als backup.

Ik heb 4 presets gemaakt. Ik heb gebruik gemaakt van de clean en lead van de Soldano SL100 en een clean van een Fender en lead van de Plexi lead.
Ik heb een aantal dagen zitten tweaken. Maar het aller belangrijkste is dat het echt heel simpel is. Onze bassist omschreef mijn sound als vol en rond.
Ik ben blij dat ik deze stap heb durfen te nemen. Maar neemt niet weg dat ik mijn Rivera nog steeds mis.

Nocki
31 oktober 2011, 20:17
Het ziet er naar uit dat ook ik de stap ga nemen... Nog niet helemaal rond maar ik denk dat dat wel goed komt.

Ik las over een lag bij het preset schaken. Klinkt dat bekend bij de eigenaars?
Verder las ik dat bepaalde delays niet mogelijk waren zoals stereo/pinpong? klopt dat?
Zou een G-major in de loop wat toevoegen eventueel?
Ik zou m dan waarschijnlijk aan gaan sturen met een Behringer FCB1010 en m in een rackje hangen met een tuner en een draadloze set. Zijn er nog meer dingen nodig?

bluegate
31 oktober 2011, 20:22
Zelf merk ik geen lag bij het schakelen, volgens mij alleen als je via protools wisselt.
Stereo/Pingpong kan wel maar alleen met exp pack.
Koop een UNO chip voor de behringer, kun je Instand Access switches programmeren.

tnijland
31 oktober 2011, 20:34
Ik heb de Rack 11 een maandje geleden ook een week in mijn bezit gehad en goed kunnen vergelijken met de POD HD500. Mijn indruk was dat ik veel gemakkelijker en sneller een goede sound uit de Rack 11 kon halen. Met name de Marshall en de Soldano sounds klinken erg goed (de POD HD heeft helaas geen SL100 model meer). Ik denk dat de Fender amps gelijkwaardig zijn maar dat de POD HD wel wat veelzijdiger is met name door de hoeveelheid M-class effecten. De Rack 11 is daarentegen veel gebruikersvriendelijker en flexibeler qua routing en de upgrade schijnt ook wat extra modellen en effecten te geven. Aan de andere kant is juist de charme van Rack 11 dat het precies datgene levert wat je meestal nodig hebt en niets meer.

Helaas heb ik hem toch weer teruggestuurd omdat mijn unit continue een synchronisatie conflict had met de Protools software waardoor hij het soms wel en soms weer niet deed. Toch wilde ik jullie deze informatie niet onthouden ;-)

Tankman
31 oktober 2011, 21:08
Wat ik me nou afvraag over de Eleven Rack, en eigenlijk over alle soortgelijke rack units zoals de Line6 Pod HD Pro of een Axe FX. Hoe werken deze icm losse effecten ervoor en eventueel in een loop ofzo?

Nils47
31 oktober 2011, 23:17
@Nocki, als je een normale footswitch gebruikt ondervindt je wel Lag (of delay) hoe je het ook noemen wilt.

@bluegate, hoe gaat het met MIDI? Is het echt instant of zit die irritante 60ms er nog steeds in? Als je van complete rig changed.

erwin_ve
1 november 2011, 10:03
Ik las over een lag bij het preset schaken. Klinkt dat bekend bij de eigenaars?
Verder las ik dat bepaalde delays niet mogelijk waren zoals stereo/pinpong? klopt dat?
Zou een G-major in de loop wat toevoegen eventueel?
Ik zou m dan waarschijnlijk aan gaan sturen met een Behringer FCB1010 en m in een rackje hangen met een tuner en een draadloze set. Zijn er nog meer dingen nodig?
Ik merk wel een soort schakelstilte als ik van amp sims wissel. Bij het aansturen van cc's niet.

Stereo/pingpong dly's werken prima in de expansion pack.
Nee een Gmajor kan je weglaten die voegt niets toe.:-)
Tuner heb je ook niet nodig, zit ingebouwd in de 11R.

Nocki
1 november 2011, 10:44
Duidelijk! Bedankt voor de info!

Goed standalone te gebruiken dus... :)

In een 2He rackje en die op een standaardmonteren en ik heb alles wat ik wil, en stil...

Nils47
1 november 2011, 12:53
Ik moet wel zeggen dat ik de Eleven Rack tuner een beetje sketchy vind, maar dat kan ook aan mijn niet standaard tuning liggen...

erwin_ve
1 november 2011, 14:40
Ik moet wel zeggen dat ik de Eleven Rack tuner een beetje sketchy vind, maar dat kan ook aan mijn niet standaard tuning liggen...
Sketchy??: je bedoelt zeer precies. Als je een noot hard aanslaat zal het vlak na de aanslag hoger zijn dan 1,5 sec erna. Daar reageert de tuner op.

Nils47
1 november 2011, 15:15
Persoonlijk vind ik hem minder fijn als mijn trouwe Boss tuner laten we het daarop houden :rockon:

Misschien toch binnenkort maar ff zo'n FCB1010 bestellen om te testen.

MSNL
1 november 2011, 19:35
ben ook niet zo weg van de tuner van de 11R
Een simple boss werkt makkelijker.

Nocki
2 november 2011, 15:12
Even een vraag die ik met google niet beantwoord krijg.

Hoe is de 11r in vergelijk met de GT Pro van Boss?

En dan voonamelijk kwa reageren op je gitaarspel, dynamiek en feel..?

Iemand een idee? Ik heb de GT Pro nog nooit geprobeerd.

bluegate
2 november 2011, 22:10
GT pro is gewoon een GT8 in rackformaat met wat extra aansluitingen.
Heb zelf de GT8 gehad, 11R is echt een heel stuk beter.

edje kadetje
3 november 2011, 10:15
GT pro is gewoon een GT8 in rackformaat met wat extra aansluitingen.
Heb zelf de GT8 gehad, 11R is echt een heel stuk beter.

ah, interessant: iemand die de gt-8 kan vergelijken met eleven rack. Kun je wat meer informatie geven over de vergelijking?

Nils47
3 november 2011, 11:09
Is er iemand met een 11R en een midi switch in de gelegenheid om een filmpje te schieten hoe snel het switchen gaat? Ik heb geen midi switch zo voorhanden om het te testen.

Zou echt te gek zijn! Ben namelijk erg benieuwd naar de latency.

TimS
3 november 2011, 11:28
Is er iemand met een 11R en een midi switch in de gelegenheid om een filmpje te schieten hoe snel het switchen gaat? Ik heb geen midi switch zo voorhanden om het te testen.

Zou echt te gek zijn! Ben namelijk erg benieuwd naar de latency.


http://www.youtube.com/watch?v=nA9PyRBrn9E

Nils47
3 november 2011, 11:34
Superbedankt voor de snelle reactie! Ik vind het nog erg acceptabel!

TimS
3 november 2011, 11:47
Superbedankt voor de snelle reactie! Ik vind het nog erg acceptabel!

Binnen een band is het echt helemaal geen probleem. Ik heb hem heel wat optredens gebruikt en er nooit last van gehad. Als je met een pedalenplank van clean naar lead moet schakelen ben je langer bezig.

Liquid_Metal
3 november 2011, 12:12
ah, interessant: iemand die de gt-8 kan vergelijken met eleven rack. Kun je wat meer informatie geven over de vergelijking?

Ik heb de GT8 en GT6 (gehad) en daar zul je niet heel blij van worden. Het klinkt allemaal best oké maar verwacht geen superkwaliteit.
Ik kan er nog prima mee uit de voeten maar het kan tegenwoordig stukken beter.

edje kadetje
3 november 2011, 13:32
Ik heb de GT8 en GT6 (gehad) en daar zul je niet heel blij van worden. Het klinkt allemaal best oké maar verwacht geen superkwaliteit.
Ik kan er nog prima mee uit de voeten maar het kan tegenwoordig stukken beter.

surprise: ik héb de gt-8 (en daarvoor de gp100).
ben daar best tevreden over, maar zeker geïnteresseerd in de mening van iemand over een vergelijking tussen een apparaat dat ik ken en een ander apparaat. Dat maakt vergelijken makkelijker.

Kun je aangeven wat beter is aan de 11R?

geluidskwaliteit pre amps?
geluidskwaliteit effecten?
bedieningsgemak?
diepte van editmogelijkheden?

zijn er ook nadelen aan de 11R

andere zaken die jij belangrijk vindt?

alvast bedankt.

Liquid_Metal
3 november 2011, 15:38
Hmm, me niet goed uitgedrukt. Ik heb de 11R nooit gehoord maar vind de GT6/GT8 niet zo lekker. Goed genoeg voor mijn huidige doeleinden maar toch echt categorie "oude modellers". Mijn mening omtrend de 11R is enkel gebaseerd op meningen en clips. Maar uit die clips haal ik dat 'ie toch echt wel beter klinkt dan de GT's.

Kingfisher
3 november 2011, 16:13
De laatste weken is de eleven rack in prijs aan het dalen bij onze Duitse vriend. Is er een opvolger op komst?

SloeGin
3 november 2011, 16:21
De laatste weken is de eleven rack in prijs aan het dalen bij onze Duitse vriend. Is er een opvolger op komst?
heh interessant!

@TimS : welke midi controller gebruik je?

Nielsje
3 november 2011, 16:30
Wow, goede deal wordt dat zeg!
Dat worden gunstige 2e hands deals :)

SloeGin
3 november 2011, 16:36
Wow, goede deal wordt dat zeg!
Dat worden gunstige 2e hands deals :)
Pas wel op of alles in orde zal zijn met Protools en licenties enzo als je 2de hands koopt. Daar schijnen wat problemen mee te zijn lees ik op op het Avid forum ...

hole
3 november 2011, 16:40
Is er een opvolger op komst?

http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/rack.jpg

SloeGin
3 november 2011, 16:56
:seriousf::seriousf:

bluegate
3 november 2011, 18:12
Simulaties zijn vele malen beter, de amps voelen als amps en de weinige effecten die de 11Rack heeft zijn van zeer goede kwaliteit.

De GT8 biedt heel veel voor het geld, en ik heb 'm ook bij optredens gebruikt.
Maar de kwaliteit is gewoon naar de prijs.

11Rack is niet vergelijkbaar met AxeFX of de effecten van Eventide daar is
die prijs ook weer naar.


surprise: ik héb de gt-8 (en daarvoor de gp100).
ben daar best tevreden over, maar zeker geïnteresseerd in de mening van iemand over een vergelijking tussen een apparaat dat ik ken en een ander apparaat. Dat maakt vergelijken makkelijker.

Kun je aangeven wat beter is aan de 11R?

geluidskwaliteit pre amps?
geluidskwaliteit effecten?
bedieningsgemak?
diepte van editmogelijkheden?

zijn er ook nadelen aan de 11R

andere zaken die jij belangrijk vindt?

alvast bedankt.

TimS
3 november 2011, 18:15
heh interessant!

@TimS : welke midi controller gebruik je?

ADA MXC, wordt niet meer gemaakt.

Henri H
3 november 2011, 22:28
11Rack is niet vergelijkbaar met AxeFX .....Ik vond de amp models toch wel redelijk vergelijkbaar van kwaliteit, hoewel ik niet ge-a-b't heb, alleen beide gehoord en bespeeld.

De Axe FX is vooral een stuk uitgebreider, ingewikkelder, en wellicht heeft ie ook betere effecten, maar zelfs dat betwijfel ik. Het zit vooral in de hoeveelheid effecten en opties e.d.

TimS
3 november 2011, 23:01
Ik vond de amp models toch wel redelijk vergelijkbaar van kwaliteit, hoewel ik niet ge-a-b't heb, alleen beide gehoord en bespeeld.

De Axe FX is vooral een stuk uitgebreider, ingewikkelder, en wellicht heeft ie ook betere effecten, maar zelfs dat betwijfel ik. Het zit vooral in de hoeveelheid effecten en opties e.d.

Ik heb zelf niet over de Axe-FX gespeeld, maar wat ik hoor vind ik over het algemeen beter klinken dan de Eleven Rack.

Nils47
4 november 2011, 08:46
Vind ik ook, maar het 1700 dollar prijsverschil met de Axe Fx2 (nieuw) is het mij niet waard. Voor nu... :soinnocent:

bluegate
4 november 2011, 09:02
En nog even olie op het vuur, een echte buizen versterker klinkt vrijwel altijd beter.
Maar probleem is het uitversterken.

Daar ben je met een 11R of Axe vanaf en het klinkt in principe altijd hetzelfde.
Is makkelijk te sjouwen, programmeren van de 11R is echt simpel tov de Axe.

Enige wat je nodig hebt is: gitaar, kabels, midicontroller, 11R en Inear.
Kan ik in 1x van auto naar podium slepen zonder te zweten.

Nocki
4 november 2011, 16:28
Ik denk dat ik m maar nieuw ga kopen bij Thomann.
Misschien gelijk wat oordoppen erbij.

Iemand een tip?
En moet er nog een mixer bij om het headphone en de monitor mix samen te mixen?

Nils47
4 november 2011, 16:35
Go Nocki! :rockon:

bluegate
4 november 2011, 19:36
Ik heb zelf de MEI1000 van LD Systems erbij.
De jack outputs heb ik verbonden daarmee, de XLR van 11R gaan naar de FOHmixer.
Indien ik de rest wil horen, dan koppel ik een monitor signaal aan de MEI1000 zo kan ik zelf de balans regelen tussen band en gitaar.

Werkt erg prettig en geen mixer nodig.

Een nadeel is de de MEI1000 ruist... :mad:

Dribbel_
9 november 2011, 02:12
Blegh, net nu ik dacht dat ik al m'n spulletje wel bij elkaar had kom je dit ding weer tegen.

Wat ik dus wil hebben is iets om thuis fijn m'n gitaren mee op te nemen en eventueel live te gaan gebruiken. Nu gebruik ik een focusrite interface in combinatie met Guitar Rig/Amplitube maar ik ben nooit echt helemaal tevreden over het geluid wat hieruit komt. Leuk voor zover het gaat maar ik wil er met m'n band wat meer serieuzere opnames mee gaan maken dus staat kwaliteit ook zeker voorop.

Is dit ding een beetje een one of a kind of zijn er andere gelijke opties in dezelfde prijscategorie?
Deze zou dus mijn focusrite interface kunnen vervangen ook, alleen is het dan dus weer jammer dat deze maar 1 input heeft wat weer net jammer is :(

Ik heb op het moment me nog niet echt goed kunnen inlezen dus deze vragen kan ik ongetwijfeld later ook zelf beantwoorden.


Wat is nou een beetje de meest vorodelige prijs. Ik zie het nu varierend van 700-1000 dus een aardige trap. Als het goedkoper zou kunnen dan zou dat natuurlijk veel mooier zijn.

Nils47
9 november 2011, 08:33
Volgens mij is dit de goedkoopste: http://www.thomann.de/nl/digidesign_eleven_rack.htm

Of 2de hands maar daar zijn er nog niet veel van te vinden;)

Verder denk ik dat Eleven Rack (in zijn prijsklasse) one of a kind is!

Dribbel_
9 november 2011, 10:29
Ja dat was ook de goedkoopste die ik so far tegen gekomen was, ook nog maar even informeren bij m'n lokale gitaarboer of die wat leuks kan regelen.

Hoe werkt dat ding nou het lekkerst met opnemen als ik gitaren direct de computer in wil hebben.

Via USB aansluiten en dan als interface gebruiken (En heb je dan nog iets als impulses voor cab simulatie nodig?) of via de output dan m'n andere interface in?

Nils47
9 november 2011, 10:47
Ik gebruik hem rechtstreeks via USB (als interface in Protools en Presonus Studio One). Impulses zijn niet nodig want Cabinet emulatie zit in de Eleven Rack.

Je kunt het signaal daarnaast ook via een andere interface opnemen d.m.v. de analoge of digitale outputs.

De plugin werkt volgens mij alleen in Protools (tenminste ik krijg hem in Studio one niet aan de praat).

Dribbel_
9 november 2011, 10:50
Hmm dat zou wel weer jammer zijn aangezien ik heel erg gewend ben aan het werken met Adobe Audition al jaren. Maar ik zag dat het geleverd werd met een volledige versie van Pro Tools. Dus alsik besluit ervoor te gaan dan is het misschien niet een slecht idee om over te stappen op Pro Tools omdat dat weer wat universeler is in de recording wereld.

En anders is de optie via de analoog out naar de andere interface nog een optie maar dan zit je met het punt dat het misschien weer kwaliteitsverlies oplevert

erwin_ve
9 november 2011, 11:29
Je kunt gewoon vanuit USB, uit je 11R, gitaargeluid opnemen, alles gebeurt op de 11R. Wel heeft de USB uitgang meerdere "kanalen"ter beschikking om toe te wijzen aan je opname programma.
Zo kan je bijv. het microfoon kanaal selecteren, of de gitaaringang zonder simulaties of het hele signaalpad incl. amp. simulaties en effecten.
Ik heb op deze manier in Cubase een cd opgenomen. Je hoeft ProTools niet te gebruiken om in het digitale domein te blijven.

Dribbel_
9 november 2011, 11:36
Okee dat is wel fijn dan :)
Op het moment gebruik ik een Pod HD300 voor m'n live setting, maar ik ben wel benieuwd hoe deze zich nu verhoudt met de 11r als je kijkt naar opnames/geluid. Is hier toevallig iemand die deze twee naast elkaar heeft getest ?

Nocki
9 november 2011, 12:53
zo... Ik heb m besteld bij Thomann. Morgen of overmorgen binnen! Verder nog een 3he rackje, wat snaren en drumringen bij thomann meebesteld...
Ook 2e hands een powered monitor van LEM bestelddie hopelijk ook vrijdag binnenkomt.

Alleen nog een FC-200 kopen en ombouwen zodat er CC switches opzitten...

En dan gaan we eens kijken of ik er wat ee kan :) hihi.

Erg benieuwd hoe het gaat werken...

Misschien nog een draadloze set erbij en een mixer zodat ik mn monitor geluid en 11r geluid kan mixen op dezelfde monitor.

Iemand ervaring met de mix van gitaar en monitor? of is het beter om een dedicated gitaar monitor te hebben en een bandmix monitor?

TimS
9 november 2011, 13:19
Iemand ervaring met de mix van gitaar en monitor? of is het beter om een dedicated gitaar monitor te hebben en een bandmix monitor?
Ik vond het prima gaan met alles door 1 monitor. Je hoort ook nog wel wat om je heen van de andere instrumenten, direct en een beetje uit de PA, dus je hebt wel een beetje spreiding.

tnijland
9 november 2011, 21:57
Ik begrijp de wens om goedkoop een mooie Eleven Rack aan te schaffen. Maar ook een Eleven Rack klinkt zoveel beter over een goede monitor dus daarop bezuinigen is toch een beetje zonde... Ik had er persoonlijk voor gekozen om er een FBT Verve of DB Technologies bij te nemen.

Nocki
9 november 2011, 22:33
Absoluut. Maar ik verwacht binnenkort dat dit allemaal gebeurt vis een aviom en in ear systeem. De monitor is dus maar een tijdelijke oplossing

Dribbel_
9 november 2011, 22:34
Okee nog een vraagje voordat ik straks een keuze ga maken.

Kan ik dit gevaarte ook gebruiken als externe geluidskaart. Dus dat het geluid van zowel m'n computer geluiden/youtube/opname software enz en alles. Door dit ding te sturen en dat ik deze doorlink naar m'n monitoren (actief).

erwin_ve
10 november 2011, 09:06
Okee nog een vraagje voordat ik straks een keuze ga maken.

Kan ik dit gevaarte ook gebruiken als externe geluidskaart. Dus dat het geluid van zowel m'n computer geluiden/youtube/opname software enz en alles. Door dit ding te sturen en dat ik deze doorlink naar m'n monitoren (actief).

kort gezegd:ja dat kan. maar: als opname en systeem gebruik maken van dezelfde geluidskaart heb je bij hoge opname resolutie kans op schakelgeluiden tussen je opnamesysteem en je besturingsysteem.

Nocki
10 november 2011, 09:24
Volgens de site van UPS staat ie nu in Rotterdam... Nu nog wachten tot de 11r in Terneuzen aankomt en dan kunnen we weer gaan schroeven! :)
Ik kan echt niet wachten tot ie er is... Alleen met de FC-200 wil het nog niet opschieten...

Nils47
10 november 2011, 09:56
Ik heb gisteren de expansion pack geinstalleerd. Die Bogner amp is me chill :mmmm:

Dribbel_
10 november 2011, 10:58
kort gezegd:ja dat kan. maar: als opname en systeem gebruik maken van dezelfde geluidskaart heb je bij hoge opname resolutie kans op schakelgeluiden tussen je opnamesysteem en je besturingsysteem.

Okee fijn dat het kan, maar hoe zou jij het dan aanraden.

Ik gebruik twee actieve monitoren dus ik wil eigenlijk gewoon dan die 11r standaard aan m'n computer hebben hangen dat ik normaal via dat ding m'n normale geluid hoor via m'n monitoren als ik dus niet met opname bezig bezig.

Is het dan verstandige de output van m'n inboard geluidskaart door te linken naar een input op de 11r?

erwin_ve
10 november 2011, 11:46
Okee fijn dat het kan, maar hoe zou jij het dan aanraden.

Ik gebruik twee actieve monitoren dus ik wil eigenlijk gewoon dan die 11r standaard aan m'n computer hebben hangen dat ik normaal via dat ding m'n normale geluid hoor via m'n monitoren als ik dus niet met opname bezig bezig.

Is het dan verstandige de output van m'n inboard geluidskaart door te linken naar een input op de 11r?
Welkom in de wereld van DAW recording, het is niet voor niets dat je een computer dedicated DAW maakt vanwege de voorgenoemde problemen.
Lees dit verhaaltje door; dit maakt een hoop duidelijk. http://www.audioforums.com/resources/windows-xp-optimization.html

Dribbel_
10 november 2011, 12:20
Bedankt voor de link, ik ga het zeker doorlezen als ik vanavond wat meer tijd heb :)

En op het moment heb ik gewoon niet de mogelijkheid om m'n computer speciaal daar voor in te richten dus zal ik toch voor mezelf een compromis moeten sluiten

erwin_ve
10 november 2011, 13:06
Bedankt voor de link, ik ga het zeker doorlezen als ik vanavond wat meer tijd heb :)

En op het moment heb ik gewoon niet de mogelijkheid om m'n computer speciaal daar voor in te richten dus zal ik toch voor mezelf een compromis moeten sluiten
Wat je evt. kan doen tijdens opnames; je ingebouwde geluidskaart toewijzen als default geluidskaart; al je systeemgeluiden ed. worden dan niet naar de 11R gestuurd. Voor normaal gebruik maak je de 11R default geluidskaart.

johantipker
10 november 2011, 13:26
Welkom in de wereld van DAW recording, het is niet voor niets dat je een computer dedicated DAW maakt vanwege de voorgenoemde problemen.
Lees dit verhaaltje door; dit maakt een hoop duidelijk. http://www.audioforums.com/resources/windows-xp-optimization.html

dedicated daw... fraai verwoord, Mijn DAW is een PIII pc'tje uit de prehistorie met een gestripte versie van XP erop, en geen internet, games etc... t werkt fantastisch zonder gezeur.... en t blijft ook goed...

Nils47
10 november 2011, 13:55
Ik heb een Intel quadcore met internet, games, protools en gebruik de eleven rack als geluidskaart voor Windows en neem er fijn guidetracks mee op.

Niks geen gezeik en werkt perfect :rockon:

Dribbel_
10 november 2011, 14:02
Wat je evt. kan doen tijdens opnames; je ingebouwde geluidskaart toewijzen als default geluidskaart; al je systeemgeluiden ed. worden dan niet naar de 11R gestuurd. Voor normaal gebruik maak je de 11R default geluidskaart.

Dat is inderdaad ook een optie, maar zodra ik ga opnemen gaan alle andere programma's helemaal uit, en m'n systeemgeluiden zelf staan uit. Het is dus meer puur als ik níét aan het opnemen ben dat ik dan gewoon lekker naar m'n muziek kan luisteren en videotjes kan kijken zonder dat ik steeds weer andere geluidskaarten moet selecteren of inpluggen als ik weer wel wil opnemen.


Ik heb een Intel quadcore met internet, games, protools en gebruik de eleven rack als geluidskaart voor Windows en neem er fijn guidetracks mee op.

Niks geen gezeik en werkt perfect :rockon:

Dan moet het helemaal goed komen ja :)

erwin_ve
10 november 2011, 14:15
Ik heb een Intel quadcore met internet, games, protools en gebruik de eleven rack als geluidskaart voor Windows en neem er fijn guidetracks mee op.

Niks geen gezeik en werkt perfect :rockon:
Het kan goed gaan, jij bent de gelukkige. Er staan op diverse audio fora pagina's vol minder gelukkige gebruikers.

Nils47
10 november 2011, 14:33
Ok vreemd! Ik deed eerder hetzelfde met de Toneport 2 van Line 6. Weliswaar minder geadvanceerd maar in principe hetzelfde (op Windows XP), gebruik nu Windows 7.



Het kan goed gaan, jij bent de gelukkige. Er staan op diverse audio fora pagina's vol minder gelukkige gebruikers.

Rinze
10 november 2011, 15:05
Ik heb nog nooit last gehad met een familie-pc met een Terratec erin en een X3 eraan. Hoor het altijd weer maar hier met meerdere pc's achter elkaar goede functionaliteit.

Moet wel zeggen dat ik goed in de gaten houd wat er geïnstalleerd wordt en wat er op de achtergrond draait, alles wat stiekem op de achtergrond mee opstart flikker ik er gewoon weer af als het niet uitgezet kan worden. Ben wel blij dat de kinderen onderhand hun eigen laptops hebben, scheelt een hoop gedoe (maar niet zozeer vanwege geluidstoepassingen als wel vanwege de enorme hoeveelheid bagger die ze erop pleuren).

marter544
10 november 2011, 18:19
Vandaag het 11R in de effectsloop van mijn Engl gehangen over 2*12.. Dat klinkt toch wel bruut hoor, daar halen monitoren of welke full-range speaker dan ook het niet bij imo.. Ik was positief verbaasd, wat ik via de koptelefoon had gehoord was ik nou niet echt van onder de indruk om eerlijk te zijn :dontgeti:

Nocki
10 november 2011, 19:59
ik heb m.... eerst eten! :)

Zo.. Net even zitten rommelen met oordopjes... morgen komt de monitor binnen en dan kan ik m live horen. ben erg benieuwd.

Leuk om te zien dat ik dit topic op 7 januari 2010 opende en m nu eindelijk heb...

Eerste indruk is goed. Navigeren is makkelijk en er zijn weinig diepe menu's. CC waardes zijn gewoon terug te vinden in de unit zonder altijd de handleiding mee te moeten nemen... Punten dus...
Waarschijnlijk zal ik er wel een G-major bijzetten als tie blijft om een shimmer effect te bouwen en om wat delay's te stapelen...

Hoe hij aanvoelt kan ik nu nog niet echt zegggen. Daarvoor wil ik toch eerst even live spelen... Maar de eerste indruk is zeker goed.

Edit: de volgende dag...:

Vandaag is ook de LEM monitor binnengekomen... Wat een bakbeest.
Strakjes als ik thuis ben om 21:00 kan ik m eindelijk eens proberen... spannend.

tnijland
11 november 2011, 21:15
Mooie aankoop Nocki. Ik denk dat je blij verrast zult worden van de mooie Fender amps en de brown-sounds. De analoge delay vond ik echt fenomenaal goed (geweldig mooie modulatie). Ik miste persoonlijk wel een beetje de BB preamp (die enige stomp box die ik in de FX-Ultra gebruikte, ben meer een versterker liefhebber) en ik miste uiteindelijk een TC achtige digitale delay. De Eleven Rack is echter een behoorlijke stap bovenop de Line6 HD serie en biedt de meest praktische sounds onder handbereik. Echt een fijn apparaat!

Het schijnt dat de digitale delay voorzien is binnen de nieuwe upgrade die veel biedt en zeer zeker de moeite waard is.

SloeGin
11 november 2011, 22:23
Mooie aankoop Nocki. Ik denk dat je blij verrast zult worden van de mooie Fender amps en de brown-sounds. De analoge delay vond ik echt fenomenaal goed (geweldig mooie modulatie). Ik miste persoonlijk wel een beetje de BB preamp (die enige stomp box die ik in de FX-Ultra gebruikte, ben meer een versterker liefhebber) en ik miste uiteindelijk een TC achtige digitale delay. De Eleven Rack is echter een behoorlijke stap bovenop de Line6 HD serie en biedt de meest praktische sounds onder handbereik. Echt een fijn apparaat!

Het schijnt dat de digitale delay voorzien is binnen de nieuwe upgrade die veel biedt en zeer zeker de moeite waard is.

De expansion pack is een must-have! I z'n prijs meer dan waard.

Nocki
11 november 2011, 22:34
Mooie aankoop Nocki. Ik denk dat je blij verrast zult worden van de mooie Fender amps en de brown-sounds. De analoge delay vond ik echt fenomenaal goed (geweldig mooie modulatie). Ik miste persoonlijk wel een beetje de BB preamp (die enige stomp box die ik in de FX-Ultra gebruikte, ben meer een versterker liefhebber) en ik miste uiteindelijk een TC achtige digitale delay. De Eleven Rack is echter een behoorlijke stap bovenop de Line6 HD serie en biedt de meest praktische sounds onder handbereik. Echt een fijn apparaat!

Het schijnt dat de digitale delay voorzien is binnen de nieuwe upgrade die veel biedt en zeer zeker de moeite waard is.

Leuk om te lezen.
Zojuist even een half uurtje alles presets doorlopen. En ik moet zeggen. Ik ben enthousiast.

Ik ging opeens in andere stijlen spelen en er kwamen hele nieuwe dingetjes uit mn vingers... Erg verfrissend.
Hij reageerd enorm op dynamiek en geeft wat je doet perfect weer. Het probleem van alles modelers die ik heb gehad heeft deze dus niet.
Hij nodigde me dus uit om te spelen en nieuwe dingen te doen. Precies datgene wat ik in alles goede amps altijd waardeer.
Vandaag is er al van alles voorbij gekomen. the Cure, Queen, Metallica, Shadows, U2, Santana, die gast die de blues had maar waarvan ik de naam niet weet en die net is overleden, guns n roses, Brian May en nog wat dingen die ik al ben vergeten.
Ook totaal nieuwe dingetjes waren opeens uit mn vingers getoverd door dit ding.

Ik ben dus enthousiast... Binnenkort meer als ik echt op volume kan spelenen rommelen...

Wat ik enorm fijn vindt is het volume van de outputs. Dat kan ik heerljk regelen.
Als ik mn volume pot naar beneden doe stel ik het zo in dat de XLR's gewoon blijven op het volume waar ze op staan en de monitor wordt dan zachter... :) een echt miuzikanten apparaat...




Wat betreft de uitbreiding... Wat kost zoiets? Ik denk wel dat het een toevoeging is kwa fx maar in principe heb ik genoeg. Alleen als het goedkoper is dan een 2hands Gmajor is het leuk....

Die gmajor komt er misschien nog wel bij ivm pitch (shimmer) en delays. maar eerst hier eens een tijdje mee draaien!
Beginnen met de Amps en later de fx...

tnijland
11 november 2011, 22:59
Nocki, om je toch maar een beeld te geven van de expansion pack:

"With the new dynamic stereo delay, you can enliven your sound, create interesting effects, and widen your tone, with full ducking, panning, and filtering control on the delay feedback. It’s a great way to dial up a more modern sound and give your guitar tone some movement. If you’re a fan of The Edge, you’ll love this."

Dus gewoon doen en dan word je gelukkig, langlevend en heb je de GMajor echt niet nodig. ;-)

New amp emulations:
Blue Line Bass (based on the 1969 Ampeg SVT* head)
J45 (based on the 1965 Marshall JTM45* head)
Black SR (based on the 1965 Fender Super Reverb* combo amp)
MS-30 (based on the 1993 Matchless D/C-30* combo amp)
Plexiglas Vari (based on the 1967 Marshall Super Lead "Plexi"* head with Variac modification)
Plexiglas 50W (based on the 1968 Marshall Super Lead 50W* head)
RB-01b (based on the Bogner Ecstasy 101B* head)
Custom Modern Clean Amp
Custom Modern Super Overdrive
Custom Modern 800
Custom Vintage Clean
Custom Vintage Overdrive
Custom Bass

New speaker cabinet emulations:
8x10 Blue Line (based on an Ampeg SVT* 8x10 with "towel bar")
4x10 Black SR (based on a Fender Super Reverb* 4x10 with CTS Alnico* speakers)
4x12 Green 20W (based on a Marshall* 4x12 with Celestion Heritage G12M* speakers)
4x12 65W (based on a Marshall* 4x12 with original issue Celestion G12-65* speakers)
2x12 B30 (based on a Bogner* 2x12 with Celestion Vintage 30* speakers)
2x12 Silver Cone (based on a Roland JC-120* 2x12)
1x15 Open Back (based on an Ampeg Reverberocket* 1x15 with Jensen C15N* speaker)
1x8 Custom

New effects emulations:
Parametric EQ (4-band)
Dynamic (Stereo) Delay
Dyn3 Compressor/Limiter
Multi-Chorus
Custom Distortion
White Boost Overdrive (based on the Xotic RC Booster*)

Ik heb ze inmiddels allemaal gehad (en nee gaat nu niet over vrouwen ;-) en vond de Eleven Rack zeker een zeer goede kandidaat. Misschien een beetje lullig voor de Axe-Fx lovers maar zelfs een Amplitube klinkt behoorlijk goed vanwege de processing power die een PC biedt. Als je de Jimi Hendrix pack van Amplitube beluisterd over goede monitoren dan is het ook een mooi resultaat zolang je maar via MIC-oren luistert. De Rack Eleven is van hetzelfde slag en gemak dient de mens dus is het gewoon een goed produkt. Risicos? Je wordt er waarschijnlijk op termijn metaalmoe van.

Of luister anders gewoon even naar de eleven Rack audio samples... Enne, de prijs is €76.47

Dribbel_
12 november 2011, 13:38
Ohoh, ik heb hem ook besteld. :D

Nocki
12 november 2011, 15:04
Nocki, om je toch maar een beeld te geven van de expansion pack:

"With the new dynamic stereo delay, you can enliven your sound, create interesting effects, and widen your tone, with full ducking, panning, and filtering control on the delay feedback. It’s a great way to dial up a more modern sound and give your guitar tone some movement. If you’re a fan of The Edge, you’ll love this."

Dus gewoon doen en dan word je gelukkig, langlevend en heb je de GMajor echt niet nodig. ;-)

Ik heb ze inmiddels allemaal gehad (en nee gaat nu niet over vrouwen ;-) en vond de Eleven Rack zeker een zeer goede kandidaat. Misschien een beetje lullig voor de Axe-Fx lovers maar zelfs een Amplitube klinkt behoorlijk goed vanwege de processing power die een PC biedt. Als je de Jimi Hendrix pack van Amplitube beluisterd over goede monitoren dan is het ook een mooi resultaat zolang je maar via MIC-oren luistert. De Rack Eleven is van hetzelfde slag en gemak dient de mens dus is het gewoon een goed produkt. Risicos? Je wordt er waarschijnlijk op termijn metaalmoe van.

Of luister anders gewoon even naar de eleven Rack audio samples... Enne, de prijs is €76.47



Ik las het idd gisteren op de site. Makkelijker en goedkoper dan een G-major erbij... Mis ik alleen de pitchshifter nog maar in principoe zit er meer dan genoeg in. Zeker de ducking delay is een super toevoeging die het zoveel meer geeft...

Ik zal het zeker overwegen. Eerst eens goed thuis zijn in de 11r en dan eens verder kijken of ik die investering ga doen.

Ik ben enorm verrast over hoe de amp aanvoelt... Ik ben ook heel erg blij met de LEM monitor... Eens kijken of ik m de komende tijd met andere monitors kan vergelijken.


Bedankt!

@Dribbel: Gefeliciteerd!

tnijland
12 november 2011, 20:54
Tja, dat is wel weer een voordeeltje van de Axe-Fx: lifetime support en major upgrades terwijl Avid van Eleven Rack toch een prijs voor de upgrade vraagt. Gelukkig lijkt het wel op een behoorlijke meerwaarde voor het geld.

Ik heb eigenlijk helemaal geen bezwaar tegen het betalen van een honderd euro per jaar wanneer ik maar extra functies, amps en effecten krijg. Persoonlijk had ik ook liever gezien dat je gewoon een rugged PC apparaat kon kopen dat speciaal voor de gitarist is ontworpen. Daarna lekker shoppen bij de beste amp, effecten en cab IR impulse response leveranciers.

Een mooi voorbeeld is de Muse Receptor die verschillende plugins kan draaien. Je kan namelijk de Eleven Rack ook als losse plugin koppen en deze in je studio integreren.

Dribbel_
15 november 2011, 01:34
Okee pas op, hier komt de grootste N00B vraag uit het topic aangezien ik nog 0 ervaring heb met racks.

Als het allemaal goed bevalt wil ik een rack tuner erbij hebben en dit dan in een geheel in een rack case doen.

Maar hier spreken ze allemaal over een aantal "U" qua hoogte wat erin kan. Maar hoeveel "U" is de Eleven Rack bijvoorbeeld.

En deze tuner dan?
http://www.thomann.de/nl/behringer_btr2000_racktuner.htm

Dribbel_
15 november 2011, 01:43
En nevermind ik ben er al achter, 1,75 inch per "U" Dus deze 2 units samen voor 3U.

Nocki
15 november 2011, 01:45
en 1 U (unit) hoemen we ok wel 1 HE.
de 11r is dus 2 HE

Nocki
15 november 2011, 08:52
http://img198.imageshack.us/img198/7434/1005994e.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/198/1005994e.jpg/)

http://img443.imageshack.us/img443/792/1005991.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/443/1005991.jpg/)

http://img823.imageshack.us/img823/4310/1006000.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/823/1006000.jpg/)

http://img36.imageshack.us/img36/2882/1005997p.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/36/1005997p.jpg/)


Het gaat met de plaatjes niet helemaal naar mn zin...
De lem monitor heeft een alu strip met randje gekregen. Diezelfde alu rand zit ook op het softrack en zo blijft die makkelijk aan de monitor hangen.

Verder heb ik een soort breakout boxjes gemaakt. 220 in met 2 outs (1x 11r 1x monitor) en aan de binnenkant zit een onespot die zorgt voor phantom power over midi en een 9 out voor een eventuele draadloze set (relay g30) die ik heb liggen maar waarschijnkijk niet ga gebruiken in dit rackje.

Nu nog wachten op de FC-200 die ik vanavond hoop te krijgen. Die wordt dan in een flightcase gebouwd waar ik de power weer uit de midi kabel haal en vast aan kan sluiten op de fc200 en dan worden alles opties van de fc200 benut zodat ik nog een aantal CC;s kan schakelen en een 2e expressie pedaal erbij heb.

Ben erg benieuwd... Erg enthousiast over de 11r dus! :)

peter_heijnen
15 november 2011, 10:14
Wat een goed idee, die 19' tas aan de monitorrand op te hangen!

Kingfisher
15 november 2011, 10:18
Gaat je rack dan niet beschadigen door de trillingen van de monitor?

Aan de andere kant: als ik zie dat je monitor in de babykamer staat, kan ik mij niet voorstellen dat het er luid aan toe gaat.:seriousf:

Nocki
15 november 2011, 10:18
Wat een goed idee, die 19' tas aan de monitorrand op te hangen!

Merci. Mijn eerste idee was een rack op een standaard maken maar ivm meer hardware in het rack en het gewicht was dat niet de beste optie. Ook wilde ik dit combineren met een eventuele laptop op het podium. Maar dit had nog meer voeten in de aarde. Op deze manier kan ik een laptop eventueel op een muziekstandaard zetten en de 11r blijft gewoon binnenhandbereik en in het zicht.
Enige vrees was de speaker (magnetisch) die de 11r zou kunnen beschadigen. Dat blijkt geen probleem te zijn...


Gaat je rack dan niet beschadigen door de trillingen van de monitor?

Aan de andere kant: als ik zie dat je monitor in de babykamer staat, kan ik mij niet voorstellen dat het er luid aan toe gaat.:seriousf:


Hihi. dit is gewoon de huiskamer... als je kinderen hebt is alles een kinderkamer :)
Hij ligt er in principe los op dus trillingen zullen beperkt worden. Het is gelukkig geen buizentechniek waarbij je absoluut geen versterker op de speakerkast kunt plaatsen... ehhh wacht... :)

Ik verwacht geen problemen kwa trillingen dus, en de reden van de 11r is om zo zacht mogelijk te gaan. De bedoeling is ook om m live te gebruiken en zeker niet voor thuis. Daar hebben we de CAE al voor.. hihi.

De monitor is ook maar een tussenoplossing want ik hoop binnen een half jaar met een Aviom en inear systeem te kunnen werken.

hole
15 november 2011, 13:25
Da is toch ammal niks, die digitale zooi, Nocki :stop:





:soinnocent: Ben benieuwd naar je ervaringen. Jij hebt heel wat gear in het echt gehoord, dus hebt wel wat referentiemateriaal denk ik zo :d

Nocki
15 november 2011, 13:35
Da is toch ammal niks, die digitale zooi, Nocki :stop:
:soinnocent: Ben benieuwd naar je ervaringen. Jij hebt heel wat gear in het echt gehoord, dus hebt wel wat referentiemateriaal denk ik zo :d

Het is voor mij altijd belangrijk geweest dat het goed klonk. Attack had, definitie had, door de mix prikt en goed reageerde op mn spel. Met minder nam ik nooit genoegen.

Ik zal wel vertellen wat ik ervan vindt als ik er live mee gespeeld heb...

Tot nu toe is het erg goed en reageerd het fantastisch! De vetta is echt helemaal niks vergeleken hiermee... :)


Edit:

Roland FC-200 is nu ook binnen. nu alles inbouwen in een Showmaster case, 2e volume pedaal erbij en knoppen bouwen voor extra CC switches...

Dribbel_
16 november 2011, 00:08
Laat thuiskomen en een doos van Thomann voor de deur vinden die eigenlijk morgen pas zou komen. Dat is nog een leuke verrassing :D

Nu snel uitpakken

Dribbel_
16 november 2011, 01:41
ARgh, waarom werken dit soort dingen niet gewoon gelijk.

Standalone werkt het helemaal goed en was al verrast door een aantal van de presets. Maar zodra ik het via de computer in Pro Tools gebruik krijg ik een raar krakend geluid. (ook het windows geluid wat de computer weergeeft is raar en krakerig)

Iemand een idee wat dit kan zijn ?

Het is een Windows 7 bak (64bit)

Dribbel_
16 november 2011, 02:52
Krijg de tering toch. Ik alle updates geprobeerd, Pro Tools en alles tot 3x toe opnieuw geinstalleerd en nog steeds.

Tot ik dit topic tegen kwam met iemand die precies hetzelfde probleem had.

http://www.elevenrackpresets.com/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=3904

Bleek het bij hem een gare USB kabel te zijn. Dus hier even de USB kabel vervangen.... Works like a charm...

Fijn dat het werkt maar erg slecht dat dit dus een vaker voorkomend probleem is.

Nocki
16 november 2011, 08:25
Snel binnen he! Was bij mij ook zo... Fijn dat je het ook zo snel gevonden hebt... Ik moet m nog steeds aansluiten op de pc...

Henri H
16 november 2011, 10:20
....
Fijn dat het werkt maar erg slecht dat dit dus een vaker voorkomend probleem is.Slecht? :???: :dontgeti:

Of werd die USB kabel meegeleverd bij de 11Rack? In dat geval is het idd slecht ja. :ok:

Dribbel_
16 november 2011, 10:37
Slecht? :???: :dontgeti:

Of werd die USB kabel meegeleverd bij de 11Rack? In dat geval is het idd slecht ja. :ok:

Die wordt meegeleverd met de 11R ja, en als ik dat topic zo ff snel door lees zie ik zo 10 mensen die precies dezelfde klacht hebben over diezelfde USB kabel die die klachten oplevert. Dus dan is het geen toeval meer :seriousf:

Dribbel_
16 november 2011, 11:32
En nog even een snel vraagje. Is er een optie om in een switch de 11r om te zetten naar headphones only.

Nu speelt hij natuurlijk standaard over m'n monitoren af. Maar als ik savonds met alleen m'n koptelefoon (en backingtracks van de computer) mee wil spelen dan wil ik dat alleen over de koptelefoon. Of moet ik dan eerst de monitoren loskoppelen.

Of in mijn geval alleen met m'n teen het knopje van de subwoofer indrukken :sssh::seriousf:

bluegate
16 november 2011, 13:01
Ja, in Pro Tools kun je de main output "muten" zodat je alleen de koptelefoon hoort.
Dit zou je dan in het setup menu op de 11R moeten kunnen vinden.

Dribbel_
18 november 2011, 01:27
Wat een gaaf ding is het. Ik ben er tevreden mee :)

Vooralsnog blijft hij nu hier thuis staan op m'n bureau als opname tool. Maar misschien als het allemaal goed blijft gaan dan is er de optie om m'n Pod HD te vervangen voor dit ding + midi footswitch voor m'n live optredens.

Nocki
20 november 2011, 00:02
Ik ben erg benieuwd hoe hij live klinkt. Morgen de vuurdoop. Gister momentswitches bij newtone besteld en vandaag al binnen. Heel de avond kunnen werken aan mn pedalboard:

http://img254.imageshack.us/img254/7449/1006005l.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/254/1006005l.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Alleen nog een 2e expressie pedaal.

vlnr Drive, fx1, chorus, delay, tuner mute.
Met de ctl zet ik de wah aan. Dat is wel wat omslachtig dat je niet gewoon de cc's kan toewijzen en de wah aan kan zetten zodra je het pedaal gebruikt... Maar het is natuurlijk een goedkope unit.

De manier waarop hij op het spel reageerd is fantastisch.

FX2 zal ik gebruiken voor de eq om de sounds te tweaken. Ik las ergens dat je met de eq bepaalde vervelende geluiden er uit kan halen en ik wil me daar eens echt in verdiepen.

bass blom
20 november 2011, 00:10
succes man, met dat heerlijk hippe ding :cheerup:

Nocki
20 november 2011, 22:48
Zojuist terug van een avondje spelen...

Helaas stonden de levels erg hoog waardoor ik te hard het menganeel binnenkwam. Tijdens het 2e nummer in een keer alles 10 de presets die ik had gebouwd ongeveer 20db naar beneden gegooid. hier moet ik dus even naar kijken. Resusltaat was dat de verhouding tussen een paar presets weg was... Tja dat is het nadeel van die digitale rommel :)
Verder was het wel makkelijk on the fly te regelen en was het werken onder stress goed te doen...

Ook had ik de presets zoals ik al had gelezen gemaakt met een teveel aan hoog... Ik dag dat wel mee zou vallen en ik er genoeg rekening mee had gehouden maar dat kan dus nog beter.

Komende tijd dus meer experimenteren met de sounds....

TimS
20 november 2011, 22:54
Je kunt toch gewoon de volume knop op de voorkant gebruiken om minder hard uit te sturen? Kan me niet voorstellen dat het nog te hard is met het volume op 0.1.

Nocki
20 november 2011, 23:36
Hihi. Grappig. Dat had idd gekunt.

Er zijn zoveel maneiren waarop je m kunt gebruiken.

Ik had alles zo ingesteld dat ik gewoon normaal uitstuur op de xlr outputs en de volume control had ik ingesteld dat die alleen de amp outs zou regelen. Op die manier kon ik altijd het podium volume regelen met de volume control terwijl wat ik uitstuurde dan gelijk bleef en ik de geluidsmens niet gek zou maken.

In theorie een heel goed idee maar hier had ik dus geen rekening gehouden. omdat ik het zo had ingesteld was het nooit bij me opgekomen het zo te doen!

Dat gaan we dus even recht zetten :)

peter_heijnen
21 november 2011, 09:19
Kent jullie geluidsmens de gainknop cq afzwakker nog niet? Wat jij aanlevert moet hij gewoon kunnen inregelen. Da's waarom er een gainknop of -20db pad op je kanaal zit.

Als je zelf een mixertje hebt kun je thuis ook de boel al zo inregelen dat je grootste pieken netjes op 0db binnenkomen, dan zit je altijd goed als je ergens aankomt en inprikt.

Nocki
21 november 2011, 10:08
Kent jullie geluidsmens de gainknop cq afzwakker nog niet? Wat jij aanlevert moet hij gewoon kunnen inregelen. Da's waarom er een gainknop of -20db pad op je kanaal zit.

Als je zelf een mixertje hebt kun je thuis ook de boel al zo inregelen dat je grootste pieken netjes op 0db binnenkomen, dan zit je altijd goed als je ergens aankomt en inprikt.

Dat zal hij vast wel kennen maar Het is uiteindeijk wel de bedoeling dat ik gewoon een goed signaal moet afleveren.
Die tip van dat mixertje is een hele goede maar ik was gewoon te lui in de laatste week om dat ook nog eens te doen. Ik heb alle tijd die ik had gespendeerd aan het bouwen van het pedalboard en de sounds....

hole
21 november 2011, 13:51
Ik ging opeens in andere stijlen spelen en er kwamen hele nieuwe dingetjes uit mn vingers... Erg verfrissend.

Ik hoor dat van meer mensen. Ik heb dat zelf niet, ik speel op elke gear even kut als altijd...

Maar, top dat het je bevalt. Ik was ook snel om met de Axe :D

Liquid_Metal
21 november 2011, 14:27
Ik hoor dat van meer mensen. Ik heb dat zelf niet, ik speel op elke gear even kut als altijd...

Maar, top dat het je bevalt. Ik was ook snel om met de Axe :D

Sorry Mark, maar is te cool om aan m'n sig voorbij te laten gaan :).

hole
21 november 2011, 16:21
Ik voel me vereerd in je sig te mogen staan :D

Dribbel_
21 november 2011, 22:51
Die optie om in Pro Tools op je waveform te klikken en je settings in te laden is het geld al waard van dat ding. Wat heb ik daar in het verleden een hoop gezeik mee gehad zeg :D

Nils47
24 november 2011, 00:19
Die optie om in Pro Tools op je waveform te klikken en je settings in te laden is het geld al waard van dat ding. Wat heb ik daar in het verleden een hoop gezeik mee gehad zeg :D

Bedankt voor de tip! Superfunctie!

Nocki
26 december 2011, 10:45
Tjonge... Ik heb m nu anderhalve maand.... :)


En het is denk ik wel een blijvertje. Ik durf de stap naar meer investeren voor in ear wel te gaan maken...

Ik heb gemerkt zoals vele anderen dat je heel snel te veel hoog in je sound doet. Ook gebruik je heel snel teveel gain.
Wat fijn is aan deze unit is dat je de de knoppen op het scherm met waardes kunt meegeven maar ook gewoon met knoppen. waardes werken voor mij wel het fijnst. Wel zit er nog een hele hoop werk aan te komen met instellen... Ben erg benieuwd...

Ik ben er nog steeds erg blij mee. De eerste modeler die gewoon goed aanvoeld.
Er zijn buizenamps die stugger aanvoelen :)

Kingfisher
5 februari 2012, 11:54
..en gezakt naar 749€ bij DV247. Inclusief Pro Tools9. Zou er een opvolger op komst zijn?

TimS
5 februari 2012, 13:48
Er stonden overigens ook een paar b-stock modellen bij Feedback Rotterdam voor 600 euro. Was wel 2 weken geleden, geen idee of ze er nu nog zijn.

SloeGin
5 februari 2012, 15:52
..en gezakt naar 749€ bij DV247. Inclusief Pro Tools9. Zou er een opvolger op komst zijn?
Ze zullen wel moeten als ze in de running willen blijven ...

Stillborn
29 februari 2012, 08:11
Hoi allen,

Ik overweeg ook om een 11R aan te schaffen.
Hierbij enkele vraagjes (voorstanders en tegenstanders altijd gewenst!):
-Om deze live te gaan gebruiken, moet ik dan nog andere apparatuur (ik denk aan een poweramp) aanschaffen?
Ik heb op dit moment een Orange half-stack, dus een toffe cab heb ik wel, maar geen FX-loop.
-Is de 11R goed te gebruiken in andere DAWs dan Pro-tools? Ik heb een versie van Reaper en ik ben er gaan gewend geraakt. Ik zou dus deze willen blijven gebruiken, als ik alle functionaliteit van de hardware kan behouden.
-Is een nieuwe aanschaf inclusief het expansion pack? Op de website van 11R merk ik dat deze er in zit, maar als ik op de website van bijv. Thomann.de kijk, staat de expansion niet bij de features...

Alvast bedankt voor jullie input!

MSNL
29 februari 2012, 08:51
Hoi,

Je kunt de 11R op verschillende manieren live gebruiken. Zo kun je bijv rechtstreeks naar de mengtafel gaan en jezelf te horen via monitors (geluidsman zal je dankbaar zijn). Poweramp en speakerkast kan ook. En als je versterker 'clean' genoeg is zou je misschien ook de 11R op de input van je versterker kunnen aansluiten.
De 11R is ook te gebruiken met andere DAW's alleen mis je dan de editor die pro tools je biedt en het re-ampen kost dan iets meer handelingen. Maar je hardware blijft gewoon functioneren zoals met Pro Tools.
De expansion pack zit niet standaard bij de 11R en moet je apart kopen. Dit kan via de site van AVID.

Succes

Groet MSNL

Stillborn
29 februari 2012, 11:29
Hoi,

Je kunt de 11R op verschillende manieren live gebruiken. Zo kun je bijv rechtstreeks naar de mengtafel gaan en jezelf te horen via monitors (geluidsman zal je dankbaar zijn). Poweramp en speakerkast kan ook. En als je versterker 'clean' genoeg is zou je misschien ook de 11R op de input van je versterker kunnen aansluiten.
De 11R is ook te gebruiken met andere DAW's alleen mis je dan de editor die pro tools je biedt en het re-ampen kost dan iets meer handelingen. Maar je hardware blijft gewoon functioneren zoals met Pro Tools.
De expansion pack zit niet standaard bij de 11R en moet je apart kopen. Dit kan via de site van AVID.

Succes

Groet MSNL

Bedankt voor je input!
Je kan inderdaad rechtstreeks naar de mengtafel gaan, maar aangezien wij vaak in kroegjes optreden, hebben we niet altijd een monitor ter beschikking.
We hebben op ons repetitiekot wel monitors en PA installatie, maar dat kunnen we niet altijd meeslepen (kan ik evengoed mijn Orange meezeulen).

Het reampen gebeurt via VST of ook via Hardware? Want Reaper heeft nu ook de Guitar Rig 4 VST. Ik neem momenteel dus de clean op en ga ook de ampsettings kunnen aanpassen op mijn track.

TimS
29 februari 2012, 12:14
Het reampen gebeurt via VST of ook via Hardware? Want Reaper heeft nu ook de Guitar Rig 4 VST. Ik neem momenteel dus de clean op en ga ook de ampsettings kunnen aanpassen op mijn track.
Met de 11R kun je 1 stereokanaal en 1 monokanaal tegelijk opnemen, op het stereokanaal de output van alle modelling, op het monokanaal je droge signaal. Het droge signaal kan je vervolgens mee doen wat je wilt. Om te reampen moest je in Pro Tools de output van de droge track naar de input van de 11R leiden en de input van de 11R op reamp zetten. Of je de plugin ook binnen Reaper kunt gebruiken weet ik niet.

Stillborn
1 maart 2012, 08:39
Met de 11R kun je 1 stereokanaal en 1 monokanaal tegelijk opnemen, op het stereokanaal de output van alle modelling, op het monokanaal je droge signaal. Het droge signaal kan je vervolgens mee doen wat je wilt. Om te reampen moest je in Pro Tools de output van de droge track naar de input van de 11R leiden en de input van de 11R op reamp zetten. Of je de plugin ook binnen Reaper kunt gebruiken weet ik niet.

Ik denk dat zoiets wel mogelijk moet zijn in Reaper. Bedankt voor je feedback.
Ik merk dat de tweedehandsmarkt voor dit product zo goed als onbestaande is. Wil niemand 'm kwijt of wil niemand 'm kopen? ;)

Nocki
1 maart 2012, 10:20
Ik Merkte dat hij 2ehands bijna niet voorbij kwam en vaak nog wat duur was ten opzichte van een nieuwe.
Toen ik er naar zocht was er maar 1 te koop 2ehands en die was al heel snel weg voor een vrij hoog bedrag. Hij ligt dus goed inde markt.

TimS
1 maart 2012, 12:31
Ik Merkte dat hij 2ehands bijna niet voorbij kwam en vaak nog wat duur was ten opzichte van een nieuwe.
Toen ik er naar zocht was er maar 1 te koop 2ehands en die was al heel snel weg voor een vrij hoog bedrag. Hij ligt dus goed inde markt.
Dat zal die van mij zijn geweest. Ik heb hem voor hetzelfde bedrag verkocht als wat ik er (tweedehands) voor had betaald, ben alleen het geld van de expension pack kwijt. Ging inderdaad best snel.

Nocki
1 maart 2012, 12:36
hihi. Ik was idd niet bereid om dat te betalen voor een 2ehands apparaat.
Misschien had ik dat nu wel gedaan ivm het expansion pack maar op dat moment niet. Ik ben wel super happy met het apparaat!

Stillborn
2 maart 2012, 17:35
De expansion pack zit niet standaard bij de 11R en moet je apart kopen. Dit kan via de site van AVID.


Volgens dit deel van de website:
http://www.avid.com/US/products/Eleven-Rack_2/system-requirements

Staat er:


What’s included

Eleven Rack interface
Pro Tools software activation (software download required)
Eleven Rack Expansion Pack (preinstalled in Eleven Rack)
Power cable
iLok USB Smart Key
USB cable
User documentation


Zit hij dus bij een nieuwe 11R, die ik waarschijnlijk via Thomann.de ga aanschaffen, of wil dit zeggen dat de software inderdaad erin zit, maar dat ik moet betalen om deze te activeren/gebruiken?

Bedankt!

SloeGin
2 maart 2012, 17:45
Tegewoordig zit hij erbij maar check eerst voor de zekerheid want is niet overal zo.

erwin_ve
2 maart 2012, 18:18
Ja regelmatig leveren muziekwinkels nog Old Stock zonderexpansion pack. De duurdere varianten zouden in principe geleverd moeten worden met Exp pack en pro tools 9

Stillborn
2 maart 2012, 18:21
Hoe koop je de expansion pack dan aan? Is dit een download die je moet installeren op je Eleven Rack?
In dit geval, zou ik hem dus kunnen (hopelijk gratis) downloaden na registratie en direct gebruiken?

SloeGin
2 maart 2012, 20:26
Hoe koop je de expansion pack dan aan? Is dit een download die je moet installeren op je Eleven Rack?
In dit geval, zou ik hem dus kunnen (hopelijk gratis) downloaden na registratie en direct gebruiken?
Ja je kan hem kopen via de site van Avid en installeren maar :) piece of cake ;)

Stillborn
3 maart 2012, 19:53
Rackje besteld. Effectpedaal er ook maar bij gedaan.
Zal komende week nog wel niet geleverd worden, vermoed ik...

Stillborn
9 maart 2012, 11:44
Gisteren stond er een pakketje in de hal (pakketje? pakket! De box was zo groot dat er een combiversterker in paste).
Volledig voorzien van bubblewrap is de box veilig thuis geraakt. (well done, Thomann!) Ik heb altijd schrik als er dergelijk materiaal met koeriers wordt geleverd.

Na het uitpakken kwam ik tot het eerste probleem: plaats! Ik dacht de rack gemakkelijk onder mijn laptop te plaatsen, maar het is veel groter dan het op foto's doet uitschijnen.
Na wat gekunstel met de schuimrubberen bescherming (uiteraard vakkundig gesneden door yours truly) stond mijn rack op een geïmproviseerd verhoogje waaronder alle kabels netjes konden doorlopen. Mijn monitors profiteerden ook van het schuimrubben want zij staan nu ook netjes op een verhoog. (verbazingwekkend wat een verschil in geluid die ineens voortbrengen. Komt het doordat ze nu beter op oor-hoogte staan of doordat ze niet meer op de vaste ondergrond staan?)

Alles aangesloten en mij natuurlijk niet kunnen bedwingen: direct even opgezet en gitaar ingeplugd. Ik hoor veel mensen klagen over de ingebouwde presets, maar dit valt reuze mee. Ik kon mij echt wel vinden in enkele gebruikte geluiden. Het aan-en uitschakelen van sommige effecten en wah wees zichzelf uit, maar dieper in een rig durfde ik nog niet gaan... hmm eerst maar eens de handleiding erbij nemen.

Het eerste waar ik vervolgens op zoek ging, was of mijn firmware en expansion in orde waren. Beide zijn volledig up-to-date. Fijn!

Dan maar eens aansluiten op mijn workstation en kijken of ik wat snelle samples kon opnemen. En toen liep het helemaal mis...

Het installeren van de 11R-drivers viel heel goed mee en het USB aansluiten was geen probleem. ASIO4ALL herkende het nieuwe toestel. Hierna heb ik Reaper opgestart om even te kijken of ik hier samples kon opnemen (zoals ik met mijn ZOOMG2 doe). Helaas wordt enkel de Dry-out geregistreerd. Jammer! Hier heb ik niet direct een oplossing voor gevonden (alle hulp is welkom!).

Dan maar pro-tools installeren zeker?
Om alles te registreren, heb ik 3 nieuwe accounts moeten maken. Eentje op AVID, eentje om de rack te registreren en eentje op iLOK.

Het downloaden van pro-tools ging goed, maar ik kreeg mijn licentie allesbehalve gedownload naar mijn iLok device...
3 keer alle drivers opnieuw geïnstalleerd: niks. Firefox geprobeerd: niks. Internet Explorer geprobeerd: niks. Pc een stuk of 5 keer opnieuw gestart: niks. Pro-tools gestart met iLok: niks.
Op de iLok website werd ik niets wijzer: wat een slecht opgebouwde site! Iemand met weinig computerervaring (ik gelukkig niet) had het nu al zeker opgegeven.
Net voor ik mijn huisgenoot wou lastig vallen om het op zijn PC te gaan proberen (en ook alle driver-rommel op zijn pc te installeren), kwam ik op het idee om de x32-versie van Internet Explorer te gebruiken en wonder-boven-wonder accepteerde de website mijn iLok plots wel?!? Nergens zag ik hierover een melding. Windows 7 bestaat ondertussen al een hele tijd, dus je zou denken dat hiervoor wel al support werd ingebouwd...dus niet!

Het hele proces (vanaf de doos de trap op dragen tot het kunnen openen van pro-tools) heeft geduurd van 16:30 tot 22:15.
Ik heb pro-tools nog niet kunnen testen, dus ik kan ook niet zeggen of we er helemaal zijn.
Waarom kan je niet kiezen of je de licentie naar je PC wil downloaden of naar je iLok? Gebruikers met minder ervaring zouden dit imo nooit opgelost hebben. Jammer!

erwin_ve
10 maart 2012, 09:25
Er is ook een 11rack driver. Elke daw met asio kan deze herkennen. Installeren van protools was bij mij ook een pita.

RB-1
10 maart 2012, 11:46
Ja regelmatig leveren muziekwinkels nog Old Stock zonderexpansion pack. De duurdere varianten zouden in principe geleverd moeten worden met Exp pack en pro tools 99? Dat begrijp ik dus niet, want PT 10 is al weer een tijdje de standaard...
Ik moest ook wel even zoeken tot ik de ILok aan de gang had, maar daarna -op het weer moeten installeren van een onverklaarbaar verdwenen Graphics driver na- draaide mijn PT 10 100%.
Overigens meteen geupdate naar 10.0.1....
Geen ElevenRack trouwens maar een RME FF 800. Is ook handiger voor een all acoustic als ik....;)
Dit is mijn eerste systeem dat helemaal met SSD's draait (op de back up HDD's na, dan), supersnel en helemaal stil, je kunt er gewoon naast gaan zitten spelen....

Stillborn
10 maart 2012, 13:29
Er is ook een 11rack driver. Elke daw met asio kan deze herkennen. Installeren van protools was bij mij ook een pita.

Nja, Reaper als DAW herkent de 11R ook als mono input hoor, maar enkel het dry signal wordt doorgestuurd, niet het volledige modelling. Dit terwijl ik op mijn monitors wel alles hoor. Ik heb al eens gespeeld in de settings van 11R naar digital output, maar dat staat volgens mij allemaal goed!?

TimS
10 maart 2012, 13:50
Nja, Reaper als DAW herkent de 11R ook als mono input hoor, maar enkel het dry signal wordt doorgestuurd, niet het volledige modelling. Dit terwijl ik op mijn monitors wel alles hoor. Ik heb al eens gespeeld in de settings van 11R naar digital output, maar dat staat volgens mij allemaal goed!?
Je hoeft het niet op de 11R in te stellen. In Reaper zou je de juiste input moeten kunnen kiezen, als dat niet zo is dan is er iets mis met de instellingen op je PC.

erwin_ve
10 maart 2012, 14:18
Je hoeft het niet op de 11R in te stellen. In Reaper zou je de juiste input moeten kunnen kiezen, als dat niet zo is dan is er iets mis met de instellingen op je PC.
+1! Inderdaad, mic input, dry input, rig output is allemaal apart te selecteren.

Stillborn
10 maart 2012, 14:30
Ik zal straks of morgen een paar screenshots posten. Misschien kunnen jullie me adhv die gegevens wel verder helpen!

Henri H
11 maart 2012, 13:22
Ik word al moe als ik dit verhaal zo lees, terwijl ik ook wel een ervaren PC-gebruiker ben.
Toch lijkt het me een fijn apparaat die 11Rack.

Stillborn
11 maart 2012, 17:02
Het is me gelukt om 11R in Reaper aan de praat te krijgen. Ik selecteerde het toestel in ASIO4ALL, maar daardoor kreeg ik enkel de dryout. Je kan ipv ASIO ook voor de 11R driver kiezen, zoals hier al was uitgelegd. Als je dan wat prult met de input van Reaper kan je zowel dryout als stereo wet opnemen. Gaaf!

Death2AllButMetal
1 april 2012, 14:59
Het is me gelukt om 11R in Reaper aan de praat te krijgen. Ik selecteerde het toestel in ASIO4ALL, maar daardoor kreeg ik enkel de dryout. Je kan ipv ASIO ook voor de 11R driver kiezen, zoals hier al was uitgelegd. Als je dan wat prult met de input van Reaper kan je zowel dryout als stereo wet opnemen. Gaaf!

Ik heb nu sinds een paar dagen ook de Eleven Rack en hij bevalt enorm. Pro Tools was automatisch helemaal geconfigureerd maar in Reaper lukt het mij alleen om het droge geluid op te nemen. Kan iemand mij helpen Reaper verder in te stellen?

Stillborn
4 april 2012, 10:08
Ik heb nu sinds een paar dagen ook de Eleven Rack en hij bevalt enorm. Pro Tools was automatisch helemaal geconfigureerd maar in Reaper lukt het mij alleen om het droge geluid op te nemen. Kan iemand mij helpen Reaper verder in te stellen?

Is eigenlijk heel eenvoudig, nu ik er over nadenk.
Bij het installeren van de 11R, heb je hopelijk alle drivers op je computer geïnstalleerd?
Bij deze driver zat een ASIO-type driver voor de 11R. Deze moet je in Reaper activeren, anders krijg je inderdaad enkel een Dry out.

Ik ben nu op het werk, maar vanavond zal ik eens in Reaper kijken en verdere screenshots nemen.

MSNL
4 april 2012, 10:20
Je kunt in iedere DAW verschillende inputs kiezen.
De 11R heeft een gitaar input, een xlr input en ook o.a. rig output
In Pro Tools heten de inputs ook zo en dat maakt het iets makkelijker
In Logic of Reaper moet je bij opnemen de rigoutput als input nemen. en je moet even proberen welke dat is input 1, 2 3, 4 of 5 etc.



Succes grt Martin

CoiLive
4 april 2012, 12:20
Uit mijn hoofd:
Input 1: DI, Droge gitaar geluid
Input 2: Microfoon
Input 3: Rig Links (inclusief de amps, cabinetten, effecten die je aan hebt staan)
Input 4: Rig Rechts (inclusief de amps, cabinetten, effecten die je aan hebt staan)
Input 5: Digitaal in (Links)
Input 6: Digitaal in (Rechts)
Input 7: Line (Links)
Input 8: Line (Rechts)

Deze moet je kiezen in je DAW en gaan met je gesch

Stillborn
4 april 2012, 19:42
Ik denk dat jouw ASIO gewoon niet goed stond. Dit kan je voorhebben als je nog geen ASIO driver hebt geïnstalleerd of wanneer je al andere interfaces hebt gebruikt, die andere ASIO drivers nodig hebben.

Zo heb ik ASIO UX2 (voor mijn Line 6 UX2) en ASIO4ALL. Ik merk dat zowel de Line6 als andere interfaces, zoals mijn mengpaneel kunnen werken met de ASIO4ALL.
De 11R kan dat ook, maar gaat enkel de Dry-out kunnen doorsturen op deze driver.
Daarom moet je zorgen dat alle computer-software correct geïnstalleerd werd.

1) Om je 11R vervolgens in Reaper (of een andere DAW) te gebruiken, zet je het apparaat aan en plug je de USB in je computer.
Als dit niet gebeurd is, maar Reaper dit wel verwacht, kan je volgende error krijgen:

http://users.telenet.be/stillborn/tut/1.jpg

2) Geen paniek, je kan deze settings snel aanpassen. Om ervoor te zorgen dat Reaper de correcte driver aanspreekt, ga je naar 'Options' -> 'Preferences' of gebruik je de sneltoets [ctrl][p].
Navigeer dan in het linkermenu naar Audio > Device

http://users.telenet.be/stillborn/tut/2.jpg

3) Kies bij 'Audio System' voor ASIO. Dit is eigenlijk de manier waarop je DAW de audio zal toekrijgen en uitsturen.

http://users.telenet.be/stillborn/tut/3.jpg

4) Kies nu bij 'ASIO Driver' voor 'Avid Eleven Rack ASIO'. Zoals je kan zien, heb ik meerdere drivers beschikbaar. Sommigen KUNNEN werken, maar aangezien er een speciale driver voor 11R geïnstalleerd is, is het gebruik van deze optimaal.

http://users.telenet.be/stillborn/tut/4.jpg

5) Kies nu je inputs bij 'first' en 'last'. In principe kan je hier de volledige range van inputs laten staan, maar aangezien ik enkel de 11 Rig L en 11 Rig R gebruik (dit zijn de Wet-outs), heb ik deze ook geselecteerd. Hierdoor heb je achteraf minder keuzes bij je sporen, maar dit stoort me niet.

http://users.telenet.be/stillborn/tut/5.jpg

6) Klaar! Maak een nieuwe Track aan en zet 'm op Armed Recording. Bij 'IN' kan je nu je 11R sporen kiezen. In dit geval kies ik een Stereo Input > Eleven Rig L / R. (als je bij stap 5 meerdere inputs kiest, komen hier ook meerdere opties vrij).

http://users.telenet.be/stillborn/tut/6.jpg


Hopelijk hebben mensen hier wat aan :)

Kingfisher
17 april 2012, 12:50
Heb ik dit juist? Ik plug nu de gitaar rechtstreeks in de Mesa Boogie combo. Maar met een Eleven rack zou ik hier kunnen inpluggen:
http://www.thomann.de/be/yamaha_dxr_8.htm

Scheelt een hoop gezeul. Dus: gitaar->Eleven rack->active full range loudspeaker? Dit zou dan de setup zijn voor het repetitiehok, thuis speel ik dan met studiomonitors, en bij optredens gewoon rechtstreeks naar het mengpaneel?

TimS
17 april 2012, 15:31
Zou moeten kunnen, maar bij mij werkte het op een of andere manier niet zo lekker. Met een mengtafeltje er tussen klonk het veel beter. Ik weet nog steeds niet waarom.

Meneer Zwijn
18 april 2012, 00:10
Ik had een paar weken geleden de kans om een Pod500 HD uit te proberen rechtstreeks op een actieve box (Mackie). Was echt teleurgesteld, we waren met twee gitaristen met het geld brandend in onze zakken om er eentje mee te nemen, maar was echt helemaal niks voor ons. 1 uurtje met ons tweeën, eigen gitaar mee(strat en tele) en hard zoeken, alle amps proberen, winkelpersoneel onder druk gezet,...
Niks dus. Geen warme clean, geen echte crunch, niet ons ding. Punt.
Nu had ik gisteren de kans om althans diezelfde strat te horen van mijn vriend op een Eleven van een kennis van hem, en dat klonk al een heel pak beter. Ik ga volgende week een avondje aan de slag in het repetiehok om met mijn tele een path te maken naar mijn zin. Opnemen is niet aan mij besteed, maar met weinig moeite overal een eigen geluid naar keuze is wat ik wil. En ook stil, voor thuis, toch nog een goed geluid.
Ik ben benieuwd. Ik wil best wel wat tweaken, maar op een avond een of twee bruikbare sounds vinden zou toch moeten kunnen. Niet DE perfectie, maar gewoon de Tele-gekende geluiden eruithalen.
Als het meevalt wordt het dus dit en geen versterker, we zullen zien.
Wat ik ergens wel leuk vind is dat ik dan in stappen kan werken. Eerst Eleven, dan footcontroller(welk is de beste?), dan een rack, enz. Ik weet van mezelf dat ik toch weer steeds verder kijk naar de volgende aanschaf, dat houd bij mij nu eenmaal de motivatie scherp.
Nog enkele dagen, dan weet ik weer wat meer.

Raffie
15 juni 2012, 15:40
Heb zopas een 11R besteld , benieuwd gaat mijn AXE-FX ultra vervangen , ik hou niet van tweaken en heb maar enkele sounds nodig live ...

Raf

Raffie
20 juni 2012, 14:23
Nog niet in mijn bezit maar als ik dit hoor denk ik van wow ...

http://www.youtube.com/watch?v=2GvEDZgBLeo

Raf

Di Stefano
20 juni 2012, 17:07
Ik heb onlangs een Eleven Rack gekocht en ben er heel tevreden mee. Voor zowel live als voor opnames zeer bruikbaar. Dit is bv opgenomen met de ER gebruik makend van de Bogner Extasy simulatie => http://www.youtube.com/watch?v=pRaprjtVudM

Raffie
27 juni 2012, 13:47
Sinds paar dagen is 'm er , eerste indruk : super , easy te tweaken en echt goede sounds ... benieuwd voor de volgende repetitie hoe hij standhoud \m/

Raf

Nocki
27 juni 2012, 15:03
Hi,

Ik heb gemerkt dat settings rond de 5 het beste door de mix prikken. Treble mid of bass boven de 5 geeft al gauw teveel in de mix dus ik blijf zelf zo tussen de 3 en 5 op alle controlls. Daar zitten de beste sounds! Ook met gain ga je gauw te snel te hoog!

SloeGin
29 november 2012, 14:33
Nee, er is geen standalone editor voor de 11R.
Wordt wel heel veel gevraagd door gebruikers, maar ik denk niet dat ze 'm zullen maken.

Ik edit alles gewoon via de 11R zelf, gaat ook makkelijk ff wennen.

Er wordt trouwens gewerkt aan een niet-officiële rig manager.
https://sites.google.com/site/elevenhack/

Stillborn
1 december 2012, 17:43
Er wordt trouwens gewerkt aan een niet-officiële rig manager.
https://sites.google.com/site/elevenhack/

Te gek!
Ik zit altijd te fokken met ProTools en die USB "sleutel". Zou te gek zijn als dit proces kon worden uitgesloten.
Opnemen doe ik trouwens toch altijd in Reaper.