PDA

View Full Version : BFG Zakk



fred dons
6 januari 2010, 23:03
valt me eerlijk gezegd mee (ik hou niet van Zakk en ik vind de BFG niks maar de combi werkt wel )
http://www.themusiczoo.com/images/12-29-09/Zakk_Wylde_BFG_Bullseye_027590350_1.jpg

wel sneu dat gibson op hun showmodel een gitaar gebruiken waar de neck te smal is voor de neckpocket, beetje slordig

http://www.themusiczoo.com/product/3234/Gibson-Zakk-Wylde-BFG-Bullseye/

geert1976
6 januari 2010, 23:06
de neck past wel hoor, het is de lichtval die een vertekend beeld geeft icm de witte hals

Tankman
6 januari 2010, 23:12
Ik vind hem wel vet. De BFG en Zakk Wylde combi past idd wel goed bij elkaar. Alles bij die gast is gewoon rauw, dus een rauw uitziende gitaar past ook mooi in het plaatje.

Bram+
6 januari 2010, 23:17
Even de bandschuurmachine over die lelijke ringen en je hebt een puik gitaartje :D

Tankman
6 januari 2010, 23:20
Even de bandschuurmachine over die lelijke ringen en je hebt een puik gitaartje :D

Dan koop je toch de normale BFG's...

Die ringen hebben me juist wel altijd aangetrokken, maar dan ook alleen dit soort. Die met de Camo vind ik weer helemaal niks en die Saw al helemaal niet.

Bram+
6 januari 2010, 23:23
Dan koop je toch de normale BFG's...

Die ringen hebben me juist wel altijd aangetrokken, maar dan ook alleen dit soort. Die met de Camo vind ik weer helemaal niks en die Saw al helemaal niet.
Niet helemaal zo op dit plaatje te zien, want ik zie volgens mij wel een esdoorn hals, ebben toets en dan nog een standaard HH configuratie. Daarbij was het ook meer een grapje want ik vind verder helemaal geen puik gitaartje :D

fred dons
6 januari 2010, 23:42
de neck past wel hoor, het is de lichtval die een vertekend beeld geeft icm de witte hals

je moet even op de foto's op de musiczoo site kijken (ik kan hem helaas niet linken) en daar zie je dus een gap aan beide zijden van de hals

er is trouwens ook een buzzsaw versie
http://4.bp.blogspot.com/_Y_bcbohoK2s/SwrkGGcrazI/AAAAAAAAAlA/IpOrVrUw8Qo/s1600/Les+Paul+BFG+Zakk+Wylde.jpg

Tankman
6 januari 2010, 23:49
Er is volgens mij echt geen gap hoor. Hij heeft een set neck, waarvan de neck van een ander soort hout is dan de body. Maar hij is toch echt gewoon flush tegen de body aan.

De normale Zakk Wylde gitaren hebben ook een unfinished neck, waardoor je het idee zou kunnen krijgen dat er iets niet pluis is, maar ligt ook volgens mij aan het licht.

fred dons
6 januari 2010, 23:53
ok nog 1 keer langzaaaaaam voor de kijkertjes thuis met een slechte monitor ;)

ga naar de musiczoo site (zie link) click op de grote foto, click met de cursor op de neck en op de volgende foto zie je echt gaps

hendrix2
6 januari 2010, 23:57
erg duidelijk zelfs! heel slordig.

wel erg vette gitaar.

macwilliams
7 januari 2010, 06:23
Dat is toch geen bfg meer. Die had oorspronkelijk toch geen ebben fretboard. Dit lijkt net alsof ze nog ongelakte studio's over hadden en wat hardware.

Op de ringen na niet lelijk.

Orpheo
7 januari 2010, 08:10
@fred dons: BFG's hebben hier wel vaker last van, geloof ik.mijnouwe had dat ook. Maar dan nog... voor 2000$ koop ik toch echt een toffere LP dan dit...gevaarte.

Rock Bottom
7 januari 2010, 09:13
voor 2000$ koop ik toch echt een toffere LP dan dit...gevaarte.

Wow alwer met je eens.

De originele opzet van de BFG vond ik juist super, een rauwe betaalbare gitaar zonder opsmuck en een fucking p-90:ok:

Orpheo
7 januari 2010, 09:42
Wow alwer met je eens.

De originele opzet van de BFG vond ik juist super, een rauwe betaalbare gitaar zonder opsmuck en een fucking p-90:ok:

precies :) het merk maakt dan niet eens zo heel veel meer uit. Of er nu PRS, Gibson of Warmoth op de headstock staat.

Rock Bottom
7 januari 2010, 09:48
precies :) het merk maakt dan niet eens zo heel veel meer uit. Of er nu PRS, Gibson of Warmoth op de headstock staat.

Ik zie soms al prsen voorbij komen die ik best trek dus ik denk echt dat gibson zijn charme verliest;)

Orpheo
7 januari 2010, 09:53
Ik zie soms al prsen voorbij komen die ik best trek dus ik denk echt dat gibson zijn charme verliest;)

oeh, pas op, straks krijg je de gibson-fanboys achter je aan :D

maar nee, precies dat wat je zegt is de reden dat ik niet (meer) bij gibson blijf plakken. er is genoeg te vinden wat even goed is,soms beter, maar altijd wat precies aansluit op wat jij wilt.

Roeluzzz
7 januari 2010, 11:44
Ik heb er afgelopen weekend op gespeeld in de musicstore in duitsland,

Peppie ding wel alleen wordt ie standaard geleverd met een 0.10 set snaren :(
ook de afstelling af fabriek laat te wensen over, de snaren staan kilometers van het fredboard af maarja kwestie van stellen en knalleh!

Moet zeggen dat hij wel de feel heeft van de originele BFB (heb er zelf een)

De EMG's in dit ding komen wel tot hun recht en klinken zoals deze bedoeld zijn op deze plank.

De reden dat ik deze niet gekocht heb is de tekening, in het echt lijkt het net op een lollie ook de buzzsaw versie gezien daar, dat is net een zebra paard, beetje jammer, verder staat er achter op de kop een embleem van Zakk zelf geschilderd/brand beetje jammer. (kwestie van smaak, dus niet om ruzie te maken hier)

mijn BFG koste destijds 1100 euro, deze kost 1500 in duitsland.
vind het verschil te groot voor het ding dat je er voor terug krijgt!
(ook dit is weer mijn mening, en geen feit voor de spreekwoordelijke kam)

koop ik liever een lp studio en gooi daar emg's in dan ben je goedkoper uit met het zelfde ding (en ziet er beter uit, vind ik)

en dan natuurlijk wel de 10 - 60 set van Zakk er op ;)

TimoSomers
7 januari 2010, 14:14
Wow alwer met je eens.

De originele opzet van de BFG vond ik juist super, een rauwe betaalbare gitaar zonder opsmuck en een fucking p-90:ok:


+1
Dit ding heeft helemaal niks meer met de BFG (en de filosofie erachter) te maken.

Roeluzzz
7 januari 2010, 14:21
dat hat de BFG variant van gary more ook niet eigenlijk zodra je en signature gaat bouwen van een BFG wijk je al af van de filosofie

Sinner1980
7 januari 2010, 16:55
Ik blijf die bullseye finish vet vinden maar het schreeuwt allemaal Zakk..
En Zakk is top,vind ik dan...maar ik ben geen Zakk dus not for me.
Voor de Zakk fanboys on budget daarentegen super,beter dan een nEpiphone...

Braindead
7 januari 2010, 20:08
Qua looks is het wel een leuke gitaar. Een stuk beter als de normale bfg zonder pickup rings....en met een single coil. yakk. Alleen weer zo'n typische Zack Wylde plank, en emg's in een Les Paul vind ik ook helemaal niks. Doe je zoveel moeite om een Les Paul zo te construeren dat ie de typische Les Paul sound heeft en dan gooi je er emg's in die 80% van de moeite/sound alweer om zeep helpen. Duh, anybody home up there? Maar ja, het gaat niet om de inhoud bij Zack Wylde maar om de buitenkant dat zie je wel weer.

Checklist plus/min
Ebony fretboard op een Lp is absolute +
Blockinleg+
Lekker unfinshed en natural looking+
EMG's in een LP (Schending van artikel 1 van de grondwet van de Les Paul)-
Prijs-
Twee verschillende kleuren hout in natural finish backside-
En dikke min tenslotte voor the name tag van een leeghoofd. :D

Malle Eppie
7 januari 2010, 23:48
Ben wel een beetje fan van Zakk (al begint het na al die BLS cd klonen wel minder te worden) speciaal toen hij nog voor Ozzy speelde en vindt dit best een leuke plank. Maar les 1 van een Zakk uitvoering is natuurlijk de snaren OVER de tailpiece ipv er doorheen...

Maar er gaat niets boven zijn 'Holy Grail'....

Rock Bottom
7 januari 2010, 23:50
Ben wel een beetje fan van Zakk (al begint het na al die BLS cd klonen wel minder te worden) speciaal toen hij nog voor Ozzy speelde en vindt dit best een leuke plank. Maar les 1 van een Zakk uitvoering is natuurlijk de snaren OVER de tailpiece ipv er doorheen...

Maar er gaat niets boven zijn 'Holy Grail'....

Zakk zou esp moeten gaan spelen.

Madcow
7 januari 2010, 23:52
absolute niet! Esp en Gibson zijn echt 2 totaal andere aanpak gitaarbouwerij.

Rock Bottom
7 januari 2010, 23:54
Sorry dat ik weer de sarcasme smiley vergat.

Maar serieus emg's vind ik niet passen in een les paul en daar heeft esp toch de eclipse voor gemaakt.

Orpheo
8 januari 2010, 00:12
Het lijkt wel alsof men vergeet waarom zakk wylde met emg's is gaan spelen...

conventionele humbuckers waren niet echt stil, ze pikten brom en ruis op, en waren gewoon niet hot En stil En krachtig genoeg voor wat hij wilde, en velen met hem. Omdat het zo'n beetje de meest stille pickups waren, hebben mensen ze overgenomen, en zijn ze erbij blijven plakken. Nu andere merken ook superstille pickups maken, ik noem lace, kinman, tegenwoordig ook een paar pups van duncan, en nog veeeeel meer grote namen, is de echte noodzaak van emg's afgezwakt. toch spelen velen er nog op (zoals lukather, knopfler ook nog veel, op zijn pensa suhrs, wylde, metallica, wylde, etc etc), omdat ze gewend zijn aan die tone, en 't anders niet echt willen.

nickofzo
8 januari 2010, 00:47
ik vind t allemaal leuk en prachtig, maar ehm.. ik moet niet echt zeggen dat ik naar een bfg zit te kijken..
oke oke dan is ie wel gecustomized enzo maartoch, ik zou sweren dat het een lp studio faded is die ze maar een andere hals, pups en kleurtjes gegeven hebben. leuk naamplaatje eraan en het verkoopt wel..

Rock Bottom
8 januari 2010, 01:00
☻/
/▌ dit is bob, bob houd graag zijn rechterarm omghoog, help jij
/ \ hem het Gitaarnetforum over te nemen?

nickofzo
8 januari 2010, 01:11
☻/
/▌ dit is bob, bob houd graag zijn rechterarm omghoog, help jij
/ \ hem het Gitaarnetforum over te nemen?


/[]\
/ \ dit is het neefje van bob (hij heeft een hollowbody)

back on topic:P
warom staat het eigenlijk niet ook in de gibson update- topic.. of is dat toch geen succes?

HUESSEN
8 januari 2010, 01:16
☻/
/▌ dit is bob, bob houd graag zijn rechterarm omghoog, help jij
/ \ hem het Gitaarnetforum over te nemen?


linkerarm.......... druiloor

Rock Bottom
8 januari 2010, 01:25
Heyyy niet zo he.
Die knakker kijkt gwoon achterom.

nickofzo
8 januari 2010, 11:04
Heyyy niet zo he.
Die knakker kijkt gwoon achterom.

we hebben allemaal ogen in ons achterhoofd:seriousf::seriousf:

Tankman
8 januari 2010, 12:29
Ik denk dat hij doelde op:

☻/
/▌ dit is bob, bob moet heel dringend een afspraak met the exorcist maken
/ \

Mufftin
8 januari 2010, 13:21
vind het wel een mooie gitaar, alleen jammer van die lelijke EMG's.

Tankman
8 januari 2010, 13:27
vind het wel een mooie gitaar, alleen jammer van die lelijke EMG's.

Als we het hebben over de sound die lelijk is, kunnen we nog discussieren, maar ik vind EMG's er iig wel altijd vet uitzien. Jammer van de wat mindere sound. Ik ben geen voorstander, maar ook niet echt een tegenstander...het is...ok.

macwilliams
8 januari 2010, 13:42
Dat van die emg's weten we zo onderhand wel. Ik vind zijn geluid en zijn spel wel gaaf al is het een uitgekauwd concept. En als het mij dichter bij zijn sound zou brengen dan had ik ze ook in een gitaar gepropt. Maar zijn sound zit voornamelijk in zijn spel dus dat zelfde zou hij ook halen uit een gitaar met blackouts.

En wat al eerder poste dit is een ongelakte studio met ringen. Als ze dit ook een BFG willen noemen mij best maar voor mij blijft de eerste bfg de bfg. En dit is een ZW studio faded.