PDA

View Full Version : Nieuwe Amp: Brunetti Singleman 6V6



alfred
6 januari 2010, 21:58
Nog niet zo lang op de markt en sinds een week in mijn bezit: een Brunetti Singleman 6V6 versie.

Tijdens een bezoek aan Haar Guitars heb ik enkele versterkers geprobeerd.
Mijn voorkeur gaat uit naar een helder (bright) clean geluid en een vrij donker overdrive geluid. Ik hoopte dit in een 2 kanaals amp te vinden.
Gitaren: Fender Stratocasters en Telecasters.

De HOOK R20 stond op mijn probeer lijst en het cleane geluid daarvan beviel mij zeer, mooi helder, het Combo is handzaam en in Two-Tone bekleding ziet het er allemaal prachtig uit, echter het Overdrive kanaal was niet helemaal mijn smaak.

In de ruimte stond ook een Brunetti Singleman, dit was de 6L6 (35w) versie, en hoewel de amp 1 kanaals is toch maar eens geprobeerd.
Het cleane geluid beviel mij gelijk erg goed, mooi vol ondanks het handzame kastje en helder !, heeft wel iets weg van de HOOK R20.
Vrij veel mogelijkheden; een switch om te schakelen tussen; tweed, fat en smooth, brightswitch, boost voor de Mid en driedelige toonregeling + Reverb.
Alles werkt ook goed, de smooth stand bv, heeft een wat Jazz achtig geluid, terwijl de tweed een wat directer geluid met meer mids geeft.

Eric gaf aan dat hij ook de 6V6 (16w) versie op voorraad had, dus uitgepakt en ernaast gezet,deze vond ik zelfs nog mooier (de andere aanwezigen ook);net iets meer helderheid en "belletjes".
Het volume verschil tussen de 6L6 en 6V6 valt erg mee, de 6V6 breekt iets eerder op, maar de amp staat dan al vrij hard.
Overigens kun je de Singleman terugschakelen van 16 naar 4 naar 1 watt, en zelfs in de 1w stand gaat het nog best hard !
Verder zit er nog een effectsloop op, die je met een schakelaartje uit/aan kan schakelen.
Speaker is een Vintage 30.
Kortom ik ben blij: mooi,handzaam en bruikbaar !

Hierbij nog wat foto's:

http://i50.tinypic.com/2rel3qh.jpg

http://i48.tinypic.com/swxmwp.jpg

http://i45.tinypic.com/2d8ryj4.jpg

Lexvandoef
6 januari 2010, 22:06
Nice! Congrats man! :cheerup:

sjaak1990
7 januari 2010, 00:24
Lijkt mij een super versterker. Gefeliciteerd! Vond de Maranello ook altijd wel goed voor zo'n kleine versterker maar dit is een klasse hoger. Lijkt mij interessant als oefenversterker want wat ik nu heb is toch wel erg groot.

Ben benieuwd of je wel eens een 059 of xl r-evo gehoord hebt. Het cleane kanaal van mijn xl r-evo heeft echt precies het cleane geluid wat ik zoek namelijk, het klinkt niet echt als een andere versterker maar echt een eigen geluid.

Hoe reageert hij verder op pedaaltjes?

alfred
7 januari 2010, 14:39
Hoe reageert hij verder op pedaaltjes?

Hetgeen ik tot nu toe geprobeerd heb (op laag volume thuis) prima !
Barber Direct Drive, Barber Ltd, MI Audio Crunchbox en de Brunetti Mercury Box.
De stand van de switch; Tweed, Fat en Smooth heeft veel invloed, maar dit is ook weer goed met de toonregeling bij te regelen.

Mitch
7 januari 2010, 14:40
Interessant ding, gefeliciteerd ermee!

Trem
26 december 2011, 03:18
De thread is al bijna twee jaar oud, maar toch wil ik je vragen of je het verschil tusssen de Singleman 16 & Singleman 35 nader kan uitleggen, Alfred.

Ik ben niet in staat om zelf te gaan luisteren, en kan bijzonder weinig info vinden over deze beide versterkers. Ik zie dat je tevens de Mercury Box gebruikt, wat zijn je ervaringen tezamen met de Singleman 16? Ben je nog steeds in het bezit van deze versterker en wat bevalt/beviel je wel/niet?

Ik zie ook de Carbon Copy, ik twijfel tussen dit pedaal en de TC Electronics Flashback. De Carbon Copy lijkt me wat simpeler in gebruik. Heeft iemand een suggestie hierover? Alvast bedankt!

the sure thing
26 december 2011, 08:35
Bestaat de single man ook in een los topje?

alfred
26 december 2011, 10:23
Ik heb de set zoals op de foto nog steeds.
Inmiddels een aantal keren gebruikt bij optredens (Coverband, 200-300man) en het bevalt mij nog steeds prima.
Verschil tussen 6L6 en 6v6 is niet zo groot, kwa geluids karakteristiek vrijwel hetzelfde.
6L6 heeft iets meer headroom en iets voller laag.
Als je nog geen amp hebt zou ik voor de 6L6 gaan (ik heb zelf nog een Mesa Boogie 50w voor bv. feesttenten)

De Flashback heb ik inmiddels ook, zijn beide goede delays, alleen heeft de Flashback veel meer mogelijkheden.
Als je nog geen delay hebt zou ik voor de Flashback gaan.

De Mercury Box is gewoon een superding, zit net op de rand van Overdrive/Distortion, heeft vrij veel gain en is heel goed af te regelen.

Voor zover ik weet is de Singleman niet als top.

Mitch
26 december 2011, 11:06
Wil ik aan toevoegen dat de Carbon Copy vrij donkere repeats heeft. Sommigen vinden dat fijn, maar het is wel een sound waar je echt aan vast zit. De Flashback heeft meer smaken aan boord, maar is daarom zeker niet karakterloos. Ik vind het een absolute aanrader.

Aca Ilic
26 december 2011, 11:42
congrats met mooi/gooie ampie man. Mooi keuze pedalen bro....
cheers
Alex

Trem
30 december 2011, 03:22
Interessant! Volgens jou dus de 35-watter ipv de 16-watter, ondanks het feit dat iedereen de 16 watter wat ''mooier" vond klinken toen je bij Haar aan het testen was? Heeft dat te maken met de grotere 'headroom' van de 35-iger? Graag meer toelichting aub! Ben benieuwd. Ik neigde zelf naar de 16, omdat ik meestal thuis speel, en vrijwel nooit op een podium sta. Ik weet niet of de 2-watt stand van de 35watt versie zacht genoeg is voor thuis gebruik. Geen idee. Wat is jouw ervaring met de 1/16 & 1/4 standen van de Singleman?

Flashback had ik idd ook in gedachten. Ik ga het een en ander toch eens proberen hier lokaal (woon in de VS), helaas is dat voor de Singleman niet mogelijk. Ik vind het een hoop geld voor die versterker, maar denk niet dat een VHT 12/20 oid ook maar in de buurt komt qua geluid. Ik ben op zoek naar een amp die simpel is (een kanaal) en waar het nagenoeg onmogelijk mee is om een slecht geluid uit te krijgen. Ik bespeel EBMM Axis/Axis Super Sport modellen.

Wat de Brunetti Mercury Box betreft ben ik benieuwd of ik daar een 5150 geluidje uit kan toveren (EVH Live in Toronto=benchmark, zie YouTube 'Big Fat Money 1995 Toronto Live Van Halen). Ik heb de 5150 al (combo), maar erg handig voor thuisgebruik is dat bakbeest nou niet, om over clean maar helemaal niet te spreken. Ik hoop dat met de Singleman + Mercury Box + Delay + PS-5 Detuner te bereiken. Idee?


Ik heb de set zoals op de foto nog steeds.
Inmiddels een aantal keren gebruikt bij optredens (Coverband, 200-300man) en het bevalt mij nog steeds prima.
Verschil tussen 6L6 en 6v6 is niet zo groot, kwa geluids karakteristiek vrijwel hetzelfde.
6L6 heeft iets meer headroom en iets voller laag.
Als je nog geen amp hebt zou ik voor de 6L6 gaan (ik heb zelf nog een Mesa Boogie 50w voor bv. feesttenten)

De Flashback heb ik inmiddels ook, zijn beide goede delays, alleen heeft de Flashback veel meer mogelijkheden.
Als je nog geen delay hebt zou ik voor de Flashback gaan.

De Mercury Box is gewoon een superding, zit net op de rand van Overdrive/Distortion, heeft vrij veel gain en is heel goed af te regelen.

Voor zover ik weet is de Singleman niet als top.

the sure thing
30 december 2011, 07:01
The mercury box is een uitstekend "hi gain" pedaal wat transparant blijft. Ik vind m briljant voor gillende solo's en het tap-werk op de hals blijft ook hoorbaar. Maar imho vind ik het geen "van Halen" geluid.