PDA

View Full Version : Versterker: Rond 450€??



bouf
6 januari 2010, 19:40
Hallo,

ik heb momenteel een cube 30 als versterker maar ben toch niet 100% tevreden van het geluid. In het begin zijn de effectjes wel leuk maar uiteindelijk zijn ze toch overbodig.

Ik zou voor een lampenversterker gaan (fender, marshall,...????)

Iemand een idee wat ik voor dit budget best kan kopen, max. 500€

Mukkez
6 januari 2010, 21:16
Wat voor muziek speel je?

Ik bedoel: ik kan je wel een Fender Blues Junior aanraden, maar als je dikke metal speelt heb je vast liever een Peavey Valveking.

Lexvandoef
6 januari 2010, 21:17
Waarvoor wil je de versterker gaan gebruiken en wat voor muziek speel je?

bouf
6 januari 2010, 21:18
Ik speel geen metal. Vooral pop/rock/blues.

Het is een versterker die vooral thuis gebruikt zal worden maar eventueel op repetities ook zijn mannetje kan staan.

Lexvandoef
6 januari 2010, 21:21
Als je vooral iets voor thuis zoekt en iets dat allround is heb ik nog wel wat leuks voor je ;).

PM je wel ff :).

Mukkez
6 januari 2010, 21:27
Lex heeft idd voor thuis een fijn versterktje, maar ik vraag me af of je daar ook in een band mee uit de voeten kunt.

Epiphone maakt ook wel leuke versterkers, zoals de Blues Custom.

Lexvandoef
6 januari 2010, 21:33
Lex heeft idd voor thuis een fijn versterktje, maar ik vraag me af of je daar ook in een band mee uit de voeten kunt.

Epiphone maakt ook wel leuke versterkers, zoals de Blues Custom.

Hij zegt ook eventueel ;)...

Mathidal
6 januari 2010, 23:14
Kan je misschien ook zeggen wat je in gedachten had?

Overdreven groot, met veel power of bescheiden, beter verplaatsbaar?

Indien je dat eerste zoekt moet je eens bij London City Bulldog proberen. Ben ik best tevreden van.
Waarschuwing: de combo weegt wel 60 kilo en is slecht voor je rug. :soinnocent:

Mukkez
7 januari 2010, 16:44
60 kilo voor een combo ! Kanonnen zeg.. dat ga je niet menen!
rock n roll man :blast:


Lex, ja klopt, maar misschien is 't een punt om rekening mee te houden.

Mathidal
7 januari 2010, 22:22
60 kilo voor een combo ! Kanonnen zeg.. dat ga je niet menen!
rock n roll man :blast:


Rock 'n rugklachten ja. :sssh:
Lang leve wieltjes!!! (maar die zijn waardeloos op trappen :()

Het was de lichtste van de zaak die geschikt was. :stop:

Leuke anekdote: een vriend van mij is het type muzikant die er niet mee inzit dat versterkers verdomd luid staan, hij vindt dat heerlijk. Natuurlijk heb ik wat op hem ingesproken, zodat hij nu ook meer oordoppen gaat dragen, maar bon.
Hij is het type die bij een versterker altijd graag uittest hoe luid die dingen gaan. (ja, de verleiding is groot x))

Ik draaide de London City 6/10 open en hij vond dat ik moest stoppen met luider draaien. xD

En om maar te zeggen: alles wat erna komt, is stukken krachtiger. Aan power mis je alvast niet.

TimS
8 januari 2010, 01:07
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=114347&page=2

Hij verkoopt nu z'n JCM800 1x12 combo, 500 euro. Gewoon een goede versterker waarmee je ook kunt optreden.

Riky
8 januari 2010, 11:05
zou volgens mij toch een peavey valve king 212 aanraden. Amp met super clean, lekkere crunch en lead sound. Een 2 kanaals amp met zeer brede inzetbaarheid en erg goede prijs.

bouf
10 januari 2010, 09:58
Ik heb hier al veel goeds over de Blackstar HT-5 combo gelezen. Dan wel als thuisversterker.

Iemand ervaring mee?

deefke666
10 januari 2010, 10:02
ik heb zelf ook een ht5 combo tot mijn volle tevredenheid :)
imo een blijvertje... werkt perfect voor thuis en ik ga er zelfs regelmatig mee optreden ook (wel gemiked naar de pa dan)...
zit alleen geen reverb op

er is gisteren nog een review over geplaatst, je moet maar eens kijken bij moderne versterkers....

grtz d