PDA

View Full Version : De Marshall Class 5 goed of niet???



SoloGoof
6 januari 2010, 18:25
Beste forumers


De Marshall Class 5, volgens mij heeft deze versterker een geweldige sound.
Wat vinden jullie hiervan? :hippie:
Als je hem op 10 zet... gaat hij dan goed luid of niet echt?:hippie:
Wat zijn jullie ervaringen hiermee...?

Mvg Jonathan

Mitch
6 januari 2010, 18:33
Toevallig heb ik 'm vanmiddag voor het eerst gehoord. Heel leuk ding, tenminste iets totaal anders dan de 5W massa meuk waar je mee doodgegooid wordt tegenwoordig. Lekkere crunch en hij gaat hard zat.

kenx
6 januari 2010, 18:44
Toevallig heb ik 'm vanmiddag voor het eerst gehoord. Heel leuk ding, tenminste iets totaal anders dan de 5W massa meuk waar je mee doodgegooid wordt tegenwoordig. Lekkere crunch en hij gaat hard zat.

Zou het ook kunnen dienen voor Crunch/distortion tijdens een repetitie?

(AC/DC, black sabbath ed...)

Mitch
6 januari 2010, 18:48
Makkelijk. Als crunch als basis genoeg is en je hebt geen spanky clean nodig: prima ding. Kwam eerder als een 10-15 watter over dan als een 5W bakkie.

kenx
6 januari 2010, 18:57
Makkelijk. Als crunch als basis genoeg is en je hebt geen spanky clean nodig: prima ding. Kwam eerder als een 10-15 watter over dan als een 5W bakkie.

Nee zo goed als geen clean nodig, maar ik dacht dat het niet zou lukken met z'n 5W, maar des te beter als 'ie er wel geschikt voor is ;)

Danku voor de info!

Grtz

SoloGoof
6 januari 2010, 19:02
Gaat hij samen met effecten of reageert hij hier niet zo goed op... heeft hij een mooie clean...

Mitch
6 januari 2010, 19:46
Er stond een Carl Martin Quattro voor en daar deed -ie 't prima op.
Mooi clean: alleen op laag volume of met low output gitaren.

Keevinkos
7 januari 2010, 21:59
ik kreeg een stijve lul van het geluid...grapje..., maar hij is echt GEWELDIG!!!:crazyhappy:

Psychomantis
8 januari 2010, 11:41
ik kreeg een stijve lul van het geluid...grapje..., maar hij is echt GEWELDIG!!!:crazyhappy:

oke, dat moeste we even niet weten... :seriousf:

Angel
8 januari 2010, 11:51
Ik heb er momenteel 2 en speel in stereo. Ik vind ze prijs/kwaliteit super.

sjaak1990
8 januari 2010, 12:02
Grappig hier zulke positieve reacties te lezen want in andere topics heb ik veel negatiefs gelezen. Heb hem zelf niet getest maar ben er wel benieuwd naar!

marc_o
8 januari 2010, 12:08
Ik heb er eentje en ben er best tevreden over....maar,

Black Sabbath? Gaat niet lukken zonder pedalen, en hij is best kieskeurig qua pedalen. Hij kan vrij hard, dat moet je zeker niet onderschatten, maar als je die muziek gaat spelen met een flinke drummer....tja...ik weet het niet of je er dan blij van wordt.
Hij heeft wel meer karakter dan een Tiny TerrorCOMBO en gaat ongeveer net zo hard als de Orange op 15 Watt, maar wel met een stuk minder gain. Het is dan ook op basis van een classicsound zoals de Bluesbreaker en die is ook niet erg geschikt voor die muzieksoorten, daar zijn echt veel betere opties voor te vinden.

Angel
8 januari 2010, 13:17
Iemand die weet waar relatief goedkoop covers te vinden zijn voor die Class5?

coldstream48
8 januari 2010, 13:32
Iemand die weet waar relatief goedkoop covers te vinden zijn voor die Class5?

http://www.ampcovers.co.uk/ShowDetails.asp?id=3756

Nellyrocks
8 januari 2010, 14:02
Wat is dat toch allemaal met die 5W ampjes. Het is allemaal net te zacht voor onstage, te hard voor je slaapkamer. Allemaal net niet. Stel dat ze dat ding schakelbaar 5-10 of 7.5-15 zouden maken. Dat zou te gek zijn.

marc_o
8 januari 2010, 15:37
Wat is dat toch allemaal met die 5W ampjes. Het is allemaal net te zacht voor onstage, te hard voor je slaapkamer. Allemaal net niet. Stel dat ze dat ding schakelbaar 5-10 of 7.5-15 zouden maken. Dat zou te gek zijn.


Ik zie het zeker niet als live versterker, alhoewel, je ziet wel van die kleine bandjes die met een echte piano en een klein zangsetje ergens een bluescafeetje bespelen, dan zou het ideaal kunnen zijn. Het is leuker voor de studio en gewoon wel voor thuis, het is naar mijn mening een misvatting dat iedere buizenversterker maar vol open moet kunnen, dat is toch helemaal niet nodig mensen?

tillens
8 januari 2010, 20:02
Tja das nou eenmaal het leuke van die ampjes, ze zijn allemaal schattig.. Overigens de Vox AC tv head met cab, kan toch schakelen van 4 naar 1 , en naar 1/4e ??

grtz peter

marc_o
9 januari 2010, 00:12
Tot je 'm hoort, dan gaat ie direct uit....en ziet ie er alleen nog maar schattig uit....wat een troep is dat zeg, schande.

Angel
9 januari 2010, 09:21
Tot je 'm hoort, dan gaat ie direct uit....en ziet ie er alleen nog maar schattig uit....wat een troep is dat zeg, schande.

Idd. Ik heb deze ook getest en dat trok echt op niets. Daar krijg je echt geen fatsoenlijk geluid uit.