PDA

View Full Version : Vox wah is dat wat ???



Acdc
6 januari 2010, 13:15
Hallo Leden/Gitaristen.

Ik ben opzoek naar een Wah pedaal en nu zag ik dat er ook al een topic was betreft een morley/dunlop,
Ik zou ook voor de dunlop gaan maar een heel extreem pedaaltje hoeft van mij ook al weer niet. gewoon 1 die lekker simpel en warm is.
Dus ik zat zelf te denken aan een VOX V847 Wah.
Ik kan namelijk 1 over nemen voor 60 euro,-
Dit is wel het oude model van Wah en hij is ongeveer 11 jaar oud, Maar ziet er echt als nieuw uit. werk ook prima.
Maar aangezien dit het oude model is is het 1 zonder 9v adapter aansluiting maar via batterijen. ( is dat een nadeel of valt dat wel mee.
Ik heb zelf een floorboard die alleen maar op stroom werkt en heb nog nooit met batterijen gewerkt vandaar. is dit wat jongens !!!!

http://i72.photobucket.com/albums/i171/shauggy/VoxWah.jpg


Alvast bedankt

EuroCinema
6 januari 2010, 13:38
Vox maakt in z'n prijsklasse prima wah's. Maar of dit nou ideaal is... Voor 69,- heb je de nieuwe VOX V845, met adapteraansluiting. En 11 jaar is voor een pedaal met bewegende en slijtagegevoelige delen best oud. Reparaties kosten niet zoveel, maar alles bij elkaar zou ik eerder voor een nieuwe gaan. Overigens klinkt een gewone Crybaby niet extremer dan zo'n Vox, wel anders. Mijn advies is om te gaan testen welke jou het best bevalt en je beslissing niet op deze ene deal te baseren.

Oh ja en batterijen werkt perfect als je 1 of 2 pedaaltjes hebt, lekker simpel en geen gedoe. De combi met een bord lijkt me wel irritant, dubbel nadenken over voeding. Maar je kunt ook verloopjes kopen om de voeding op de batterij-aansluiting aan te sluiten.

Riky
6 januari 2010, 14:08
ik zou idd de nieuwe kopen om de boven genoemde redenen.

Verder vind ik wel dat een Crybaby wat extremer klinkt dan een vox. Crybaby gaat verder waar de vox stopt. Daarom vind ik de vox geschikter voor funky dingetjes en de crybaby voor scheur, vintage fuzz dingen.

Swan
6 januari 2010, 14:11
is die foto van het exemplaar dat je kan kopen? want daar komt zo te zien wel een adapter aansluiting aan de bovenkant er uit..

MSNL
6 januari 2010, 14:23
Volgens mij zit er ook wat geluid wel verschil tussen de nieuwere Vox-en en de oudere, maar weet dat niet helemaal zeker.
Ik heb nog een 'oudere' uit '97. Ik heb hier heel tevreden over en doe deze ook zomaar niet weg. Wat slijtage betreft, merk ik nog helemaal niets. Hij doet het perfect.

the sure thing
6 januari 2010, 14:40
... Daarom vind ik de vox geschikter voor funky dingetjes en de crybaby voor scheur, vintage fuzz dingen. +1. Dit hou ik ook altijd aan.

EuroCinema
6 januari 2010, 15:09
Hmm ik zie bij funkconcerten ook veel Crybabies op het podium hoor. Is 50/50 denk ik. De ene funk-wahsound is ook de andere niet natuurlijk.

Riky
6 januari 2010, 15:22
of ze zijn gemod of het is een ander versie van de crybaby waarbij je tone kunt aanpassen of de gitarist vind crybaby tone mooier.

Je kunt er ook wel funk mee spelen, maar hij klinkt gewoon feller dan een vox. Incombinatie met een strat vind ik dat voor funk niet heel vet (of moet tone knop op gitaar terug draaien).

speedmusic
6 januari 2010, 15:34
Vox, een prima wah gebruik hem niet al te vaak maar deze vond ik de prettigste. Heb ooit twee andere gehad morley en cry baby. De eerste was het voor mij niet en de tweede kon ik voor een leuke prijs verkopen aan een kennis van me.

Wel heb ik de wah recentelijk laten uitvoeren met een led, truebypass switch en adapter aansluiting. Voor mij het wah pedaal onder de €100,-- (incl. mods)

the sure thing
6 januari 2010, 15:38
.... is ook een heel leuk procect om zelf te doen, die mods!

SRV2000
6 januari 2010, 15:46
.... is ook een heel leuk procect om zelf te doen, die mods!


Ik heb zelf zo`n oude Morley gehad die grote zilveren en degelijke bakken super !!! Maar die is helaas overleden. Dus zoek ik iets nieuws.

Dit is de link van de VOX
http://link.marktplaats.nl/309287679

ik zit nog te twijfelen ik hoor veel goede verhalen over deze alleen nieuw kosten ze 99 euro,- en ik weet idd niet of de ouderen beter zijn dan de nieuwere versie van VOX.

wat zou hij dan uiteindelijk mogen kosten ???

EuroCinema
6 januari 2010, 16:28
Je kunt er ook wel funk mee spelen, maar hij klinkt gewoon feller dan een vox. Incombinatie met een strat vind ik dat voor funk niet heel vet (of moet tone knop op gitaar terug draaien).

Met een strat kan het denk ik wel wat fel worden ja. Je kunt bij een standaard crybaby ook zelf instellen tot hoe hoog hij gaat trouwens. Paar minuutjes werk, alleen een schroevendraaier bij nodig.
On topic: Vox wah's zijn nieuw zo goedkoop, dat ik lekker een nieuwe zou gaan testen i.p.v. een paar tientjes te besparen. Een fijne wah heb je voor jaren, dus geen verkeerde zuinigheid op loslaten.