PDA

View Full Version : Weer es wat anders: VOX AC30 CCH



guitarguru
6 januari 2010, 12:44
Kon mijn sound niet echt halen uit de Marshall Vintagemodern. Klungelen met een Weber Mass attenuator, om hem maar door de strot van mijn 2x12 Framus te proppen met M20's. Heb nog wat Plexi's en Superbasses overwogen, zelfs een Hiwatt DR103 willen kopen. Maar aangezien ik toch niet echt meer op de Kossoff queeste was, heb ik gekozen voor een lekkere toonmachine: de VOX AC30 head. Ben zeer tevreden. Vind hem een heerlijke feel hebben en veel ballen. En voor onze classic-rock songs ook erg geschikt. Ben benieuwd naar de eerste bandervaringen, helaas pas volgende week vrijdag.....:(

http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/VoxAC30top002.jpg

http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/VoxAC30top001.jpg

j3r03n
6 januari 2010, 13:36
Mooie combi met dat kabinet :ok:

En zeker een goede en degelijke versterker!

Riky
6 januari 2010, 14:10
gaaf zeg! Prachtige amps ac30's.

Lexvandoef
6 januari 2010, 15:36
Tof! Mooie amp Paul, klinkt ook lekker!

almarvk
6 januari 2010, 15:58
Zou jammer zijn als het een mooie combi was met die Les Paul, maar dat het kut klinkt :D Liever een lelijke versterker met mooie sound ;)

Maaruh; mooie aanwinst!

Lexvandoef
6 januari 2010, 16:02
Zou jammer zijn als het een mooie combi was met die Les Paul, maar dat het kut klinkt :D Liever een lelijke versterker met mooie sound ;)

Maaruh; mooie aanwinst!

Nee joh! Looks op het podium, daar gaat het om!

almarvk
6 januari 2010, 16:08
Vandaar jouw combi met Nielsje. Nu snap ik 'm...

;)

Lexvandoef
6 januari 2010, 16:15
Vandaar jouw combi met Nielsje. Nu snap ik 'm...

;)

Tsja, iemand moet Nielsje toch positief compenseren he ;)

Mitch
6 januari 2010, 16:42
*insert jaw drop here*
Dat je voor een AC30CCH gaat kan ik goed begrijpen :ok:, maar dat je van de Kossoff queeste af bent verbaast me eigenlijk wel! Hoe dat zo?

guitarguru
6 januari 2010, 16:48
*insert jaw drop here*
Dat je voor een AC30CCH gaat kan ik goed begrijpen :ok:, maar dat je van de Kossoff queeste af bent verbaast me eigenlijk wel! Hoe dat zo?

Mitch, we zijn er met de band nu wel achter, na een zeer negatieve ervaring op kerstavond zeker, dat de wereld niet zit te wachten op een Free Tribute Band. We schuiven nu dus langzaam op naar de bekendere dansbaarder songs. Dus bij dit droevige afscheid van een tijdperk, wilde ik mezelf toch wat opbeuren met de heerlijke VOX sound, die ik bij jou laatst al heb mogen proeven. :mmmm:

Mitch
6 januari 2010, 16:59
Hm, dat klinkt als een gig-gone-bad? :dontgeti:
Joh, hopelijk een geluk bij een ongeluk. Het was bij onze kerstgig ook wel duidelijk dat dansbare nummers toch wel erg goed ontvangen worden en dat hoeft écht niet suf te klinken, dat mag best ruig. Les Paul in drop D, overdrive aan en dan is Waterloo ineens een supervet nummer ;)

guitarguru
6 januari 2010, 17:06
Hm, dat klinkt als een gig-gone-bad? :dontgeti:
Joh, hopelijk een geluk bij een ongeluk. Het was bij onze kerstgig ook wel duidelijk dat dansbare nummers toch wel erg goed ontvangen worden en dat hoeft écht niet suf te klinken, dat mag best ruig. Les Paul in drop D, overdrive aan en dan is Waterloo ineens een supervet nummer ;)

Onze ogen zijn bruut geopend. Hoorden het al wel vaker hoor, zo van: volgende keer wel iets bekendere nummers he..... Maar nu konden we vroegtijdig inpakken en wegwezen :mad:
Maar ja er is zat te spelen hoor. Gaan nu het e.e.a. erbij doen van Rod Stewart, The Who, Beatles en Stones. Lekkere respons van een publiek zijn we ook best gevoelig voor. Gaan van "please yourself first" naar "please the public first". Hoop dat dat beter gaat werken, en dat we wel gemotiveerd blijven, ondanks iets mindere muzikale bevrediging wellicht.

TimS
6 januari 2010, 17:09
Mooi ding, staat ook leuk bij je cab. Jammer trouwens dat je die VM top een paar maandjes geleden niet te koop had staan, dan had ik em zo gekocht.

Mitch
6 januari 2010, 17:13
Auw :makeup:
Maak er gewoon wat van! Geen idee hoe het met creativiteit zit in jullie band, maar als je een beetje gaat freewheelen kun je van bekende nummers (die voor jezelf wat inder spannend zijn) wel degelijk iets heel tofs maken. Als je bepaalde licks of hooks maar behoudt, zodat het herkenbaar blijft dan kun je je best wat vrijheden permitteren hoor. Wij hebben nu zelfs ouwe disco klassiekers als Waterloo, I Feel Love en uit de '80's zelfs een ultra poppy Stock Aitken and Waterman productie omgetoverd tot lekkere rocker. Het kan echt en ze dansen nog steeds.
Maar goed, voorlopig alvast veel plezier met je Vox!

guitarguru
6 januari 2010, 17:40
Mitch, volgens de verkoper kun je middels een AB kastje schakelen tussen de beide kanalen. Uhhhmm..........mij lukt dat niet hoor! Dit is normaal?
Was een leuke optie geweest voor rhythm en solovolumes in te kunnen stellen. Maar goed, ik werk gewoon met pedalen, en de amp zal wel genoeg headroom hebben, schat ik zo ;)

Mitch
6 januari 2010, 17:50
Er is een klein schakelaartje die de kanalen doorlust. Staat die misschien aan? Dan kun je niet schakelen, want dan staan beide kanalen intern doorgelust en krijg je dus bij beide kanalen hetzelfde geluid. Wel het lekkerste geluid in mijn mening, bij een CCH ;)

guitarguru
6 januari 2010, 18:01
Er is een klein schakelaartje die de kanalen doorlust. Staat die misschien aan? Dan kun je niet schakelen, want dan staan beide kanalen intern doorgelust en krijg je dus bij beide kanalen hetzelfde geluid. Wel het lekkerste geluid in mijn mening, bij een CCH ;)

Nee dat is het niet, het werkt wel maar er is een harde brom hoorbaar bij een van beide kanalen, op deze manier aangesloten. Groundloop? Kabels zijn okay. AB kastje ook volgens mij.....

TimS
6 januari 2010, 18:08
Als je je snoer in de ander input doet werkt het wel?

guitarguru
6 januari 2010, 19:16
Beetje dom.......was toch een verrot snoertje. Met 2 goeie George L's werkt het als een tiet.
Maar, ik moet het Mitch nageven, beide kanalen gelinked klinkt veel lekkerder. :cheerup:

Mitch
6 januari 2010, 19:47
Ja, da's echt de kracht van de CC lijn hoor, wat mij betreft. De Heritage vind ik apart lekkerder klinken, de CC gelinked. Veel plezier, ik ga nu eens even kijken hoe het met mijn AC30 is ;)