PDA

View Full Version : DBZ guitars



Geoffrey
6 januari 2010, 11:40
Kenners of hebbers hier?

After leaving Dean Guitars, a company that he founded many years ago, Dean Zelinsky wanted to start his own guitar company. A company that would capture what Dean once was before it turned in to “Dime” guitars. Understand that the design concept and contracts to build and manufacture the Dean Razorback, a Dimebag Darrell signature guitar, was in the works before Dime’s untimely murder. Dean continued with the guitar but since has still used Dimebag’s name and reputation to sell their guitars. I don’t have a clue if that’s exactly why he left the company and it’s even said that his exit was “Mutual”. Zelinsky stated awhile back:


“I can no longer attach my name to the reputation, quality and direction of Dean Guitars or its current objectives.”

http://www.dbzguitars.com/dbz-guitar/dbz-guitar-bird-of-prey-darkside.jpg

Regardless, Dean Zelinsky has started a new guitar company called DBZ Guitars that has some really killer looking guitars. From contemporary to exotic. C’mon, you didn’t expect him to stop making cool shaped guitars like the ML did you? No longer the ML though, now it’s called the Bird Of Prey (Pictured above). The V’s or “Venom” looks sharp (Pictured below). All of the guitars on their website and in the product guide looks great.

http://www.dbzguitars.com/dbz-guitar/dbz-guitar-cavallo-flame.jpg

Marc Oblivian
6 januari 2010, 11:46
Vet hoor. Benieuwd wat dat allemaal gaat kosten...

Geoffrey
6 januari 2010, 11:52
Hier zijn er enkele te vinden:
http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?sid=e126fa3e355f69b6d1b34d079ff5df dc&xsid=e126fa3e355f69b6d1b34d079ff5dfdc&sw=dbz+guitars

Marc Oblivian
6 januari 2010, 11:58
Hmmm....valt mij mee. De meeste zijn volgens mij niet USA aan de prijzen te zien......
Die bird of prey ziet er wel leuk uit voor in mijn metalband:-)
Lastig testen alleen, zo'n ritje naar den oosterburen...

Mitch
6 januari 2010, 11:58
Ik zal wel een zeikerd zijn, maar ik vind een minimaal eigen stukje tekst in een openingspost toch altijd wel prettig :dontgeti:

Geoffrey
6 januari 2010, 12:02
Ik zal wel een zeikerd zijn, maar ik vind een minimaal eigen stukje tekst in een openingspost toch altijd wel prettig :dontgeti:

Dat ben je niet, ik heb het even aangepast voor je ;)

RS-Rik
6 januari 2010, 12:02
Mwah, als je hier al een tijdje zit, 2600 posts hebt etc hoeft dat ook weer niet zo per se. Tis niet meteen spam.


Vroegah toen ik net speelde wilde ik n Dean ML kopen. Toen heb ik er eens een getest bij de FietBek, en toen viel mijn droom in duigen. Wat een kutgitaren!! De andere Dean's waren niet veel beter.

Geoffrey
6 januari 2010, 12:03
Hmmm....valt mij mee. De meeste zijn volgens mij niet USA aan de prijzen te zien......
Die bird of prey ziet er wel leuk uit voor in mijn metalband:-)
Lastig testen alleen, zo'n ritje naar den oosterburen...

Ik heb het er wel voor over..
Deze zullen ook wel zo veel niet verschillen van een Dean. (denk ik)

Geoffrey
6 januari 2010, 12:08
Mwah, als je hier al een tijdje zit, 2600 posts hebt etc hoeft dat ook weer niet zo per se. Tis niet meteen spam.


Vroegah toen ik net speelde wilde ik n Dean ML kopen. Toen heb ik er eens een getest bij de FietBek, en toen viel mijn droom in duigen. Wat een kutgitaren!! De andere Dean's waren niet veel beter.

Ik heb er geen procentje op om dit topic hier te openen.. ;)
Ik kwam deze toevallig tegen in een filmpje op Youtube.

Ach, ik heb twee Deans.. oa een ML'79.
Mij liggen ze, en voor jou vallen ze tegen.
Ik heb het dan niet voor Jackson, Ibanez, esp/ltd.

lindstrom
6 januari 2010, 12:09
Het wordt wel allemaal steeds dunner en scherper kwa modellen.

Ik heb verder totaal niks met metal gitaren dus daar zal het wel aan liggen.

RS-Rik
6 januari 2010, 12:19
Ik heb er geen procentje op om dit topic hier te openen.. ;)
Ik kwam deze toevallig tegen in een filmpje op Youtube.

Ach, ik heb twee Deans.. oa een ML'79.
Mij liggen ze, en voor jou vallen ze tegen.
Ik heb het dan niet voor Jackson, Ibanez, esp/ltd.

Nee nee, maarja bij de feedback gaan ze ook niet iedere plank van 400 pleuri afstellen..

Geoffrey
6 januari 2010, 12:24
Geen idee hoe ze bij Feedback tewerk gaan, maar wel een triestige zaak op die manier!
Al is het een gitaar van 200euro..

Orbis
6 januari 2010, 13:09
Dit zou dé kans zijn om een wat minder opzichte headstock te maken voor toch 'Dean-achtige' gitaren, maar helaas... Wat, toegegeven, wel gaaf is aan de headstock van de Venom en de Bird of Prey, is dat die me doet denken aan het internationale symbool: :rockon:.

Geoffrey
6 januari 2010, 13:37
En waarom zou hij iets veranderen aan de headstock?
Dit is oa het kenmerk van een Dean, dus logisch dat hij deze ook gebruikt voor zn DBZ.

Orbis
6 januari 2010, 16:48
De grootste turn-off van een Dean heb ik altijd de headstock gevonden. Het is natuurlijk een signature look, maar het zou niet mijn keuze zijn. Ik vind het zoiets als het haar van Wilders. Herkenbaar, maar daar is ook alles mee gezegd.

Geoffrey
6 januari 2010, 16:56
Ieder zijn mening ivm de headstock.. maar het is zoooo voorspelbaar dat telkens opnieuw iedereen moet posten hoe 'lelijk' die headstock wel is.

Wees wat origineler.. ;)

Baco
7 januari 2010, 07:03
Ieder zijn mening ivm de headstock.. maar het is zoooo voorspelbaar dat telkens opnieuw iedereen moet posten hoe 'lelijk' die headstock wel is.

Wees wat origineler.. ;)

Daar heb ik me ondertussen bij neergelegd, ik probeer me er niet meer in te ergeren ;)

Geoffrey
8 januari 2010, 16:20
Daar heb ik me ondertussen bij neergelegd, ik probeer me er niet meer in te ergeren ;)

Proberen doe ik ook wel.. maar het lukt me soms niet.. :soinnocent:

Jamman
8 januari 2010, 16:39
DBZ= Dragon Ball Z? Vind het inderdaad wel wat dat stijltje.
Maar even serieus, heb ze eerlijk waar nog nooit gezien, maar vind het wel wat hebben.

Jasper.
8 januari 2010, 21:01
Ik vind ze wel vet, met dat relief in de body's van die V's. Oogt kwalitatief erg goed vind ik. Alsof ze er wel aandacht aan hebben besteed.