PDA

View Full Version : locking nut?



Voidhead
13 april 2003, 10:16
op mijn gitaar zit de tremelo geblokkeerd, maar nu lijkt het mij dat die locking nut boven bij de headstock ook overbodig is? De kapjes die je er op of af haalt bij het stemmen zijn er al af, nu zit dat ding eigenlijk alleen maar in de weg.

Nu is mijn vraag, kan ik dit ding er gewoon afschroeven of is dat geen goed idee?

Sicky61
13 april 2003, 11:32
gewoon als kam gebruiken.Tenminste,als jij geen last hebt van de scherpe randen.Zelf gebruik ik op een oude charvel de originele toplock als topkam.Ik heb wel de hoeken rond gevijld.

skabouter
13 april 2003, 11:34
dat is een goed idee.

maar als je de hoeken rondvijld, kan je dan nog wel de lock-blokjes erop doen ? voor als je weer eens wilt unblocken

Sicky61
13 april 2003, 11:38
mmm....mischien dat de e snaar er onderuit wandeld.Nee lijkt me lastig terugschroeven deze vijlactie.

Voidhead
13 april 2003, 11:46
ik wil m eraf hebben omdat de snaren telkens uit die kuiltjes springen en er zo dus niet lekker doorheen lopen.

Dit kan ik dus gewoon doen??

Sicky61
13 april 2003, 11:51
heb je toch geen kam meer? of ikke nie goe begraip?

Voidhead
13 april 2003, 12:11
zie hier een foto dan zie je wat ik bedoel

http://www23.brinkster.com/elseforums/img/shit/Axtech6.jpg
(kopieren en plakken in nieuw venster anders doettie t niet)


dat zilveren ding wil ik er dus af halen, omdat het nu eigenlijk overbodig is en alleen maar in de weg zit. Als je goed kijkt zie je ook dat de snaren niet goed in de kuilen vallen...

Akira
13 april 2003, 12:37
Waarom zet je de schroeven en de plaatjes niet gewoon weer terug?
Dan zitten je snaren goed, en gebeurt er verder niets verkeerds met je gitaar.

Gearjunkie
13 april 2003, 12:39
Bij jou zit een zwarte topkam voor de lockingnut. Het is wel belangrijk dat de snaren wat naar beneden knikken tussen topkam en stemmechanieken. Als dit niet het geval is moet je van die geleiders monteren.
Als je de lockingnut eraf haalt krijg je natuurlijk wel lelijke gaten in de kop.

Arjan D.
13 april 2003, 13:37
Ik heb ook de Pressure Pads eraf gehaald,
maar bij mij floepen die snaren er niet uit, want ik heb er namelijk een string retainer achter zitten, dus misschien een idee? koop een string retainer ( dat ijzeren staafje)

http://members.lycos.nl/arjanisgitarist/Plaatjes/IMGP0134.JPG

Sicky61
13 april 2003, 18:49
jij hebt er een topkam in zitten dus haal hem(die toplock) eraf,en speel dr mee.Blijven de snaren op de goeie plek zitten?Klaar.Wandelen de snaren eruit? Geleiders erop(als bij een strat) of de toplock terug zetten.SUCK6

Ic3gl0vE
13 april 2003, 23:21
Ik vind dat een toplock toch wel ruled... dan ontstemd je gitaar sowieso nooit

Dirk_Hendrik
14 april 2003, 09:58
Ik heb al heel wat gitaristen gezien die hun toplocks hebben verwijderd omdat het "zo lastig was met stemmen". het paard achter de wagen spannen dus.

skabouter
14 april 2003, 10:03
iik heb ook een floyd, en ik speel ook wel eens zonder pressure pads. maar ik heb een string retainer. dat helpt, want bij mij gaat er niets fout.

neem zo`n string retainer

Akira
14 april 2003, 15:34
Mag ik vragen, waarom eigenlijk die dingen eraf halen?
Is het omdat het er beter uitziet, of heeft het effect op de klank of zo?
Als je ze laat zitten en die afdekplaatjes erop zet is het toch ook goed?
Just being curious here....:smile:

Voidhead
14 april 2003, 15:51
die plaatjes gaan er niet meer op, maar ik laat m gewoon zitten want als ie eraf gaat ziet het er niet uit en ik denk dat het beter is als ie erop blijft.

ginne
15 april 2003, 15:07
De sustain wordt iets beter als je de locking nut er af haalt. Elk foordeel hep dus ze nadeel, maar ik heb hem er afgehaald omdat een snaar vervangen veel te lang duurt.