PDA

View Full Version : Nieuwe John Petrucci signature axe!



minoin
6 januari 2010, 00:07
Nieuwe John Petrucci Signature van Ernie ball MusicMan, de JPX!

http://i195.photobucket.com/albums/z265/biffalo/JPX_2.jpg
http://i195.photobucket.com/albums/z265/biffalo/JPX_3.jpg
http://i195.photobucket.com/albums/z265/biffalo/JPX_4.jpg

- Half as many chambers as the 25th Anniversary
- Wider and taller frets
- Ebony board
- Neck color matches body color
- Black / Stealth hardware
- Super Sport controls / 5 way blade
- No push pull
- Streamlined top horn
- Bottom end is symmetrical

I like, maar ben wel benieuwd naar het prijskaartje..

Tankman
6 januari 2010, 00:09
HEBBEN!!!!!:mmmm:

Wat een geile plank...JEZUS! Maar er zal idd een flink prijskaartje aan hangen.

pannekoek
6 januari 2010, 00:11
GAS!!!! ik gas al heel lang op een jp model!!

minoin
6 januari 2010, 00:13
Ja, same here! Ik hou niet van signature series, maar dit is de enige axe waar ik harde pegels voor neer willen leggen. Zoveel opties zie je bijna niet in een gitaar :)

Aikara
6 januari 2010, 00:25
Ik vind geloof ik een mooie BFR van het JP model mooier dan deze JPX. Ik vind die 5-standen schakelaar niet echt een verbetering. Matcht niet echt met de piezo schakelaar ofzo. Bovendien vind ik een 3 standen schakelaar fijner werken. Daarnaast vind ik die BFR finishes een STUK mooier dan een standaard solide kleur.
De zwarte hardware vind ik dan weer wel tof.

Orpheo
6 januari 2010, 00:36
Ik vind geloof ik een mooie BFR van het JP model mooier dan deze JPX. Ik vind die 5-standen schakelaar niet echt een verbetering. Matcht niet echt met de piezo schakelaar ofzo. Bovendien vind ik een 3 standen schakelaar fijner werken. Daarnaast vind ik die BFR finishes een STUK mooier dan een standaard solide kleur.
De zwarte hardware vind ik dan weer wel tof.

ben 't hier helemaal mee eens :)

minoin
6 januari 2010, 00:42
Woow, hold you horses :chicken: Dit IS een BFR model en voor nu de enige kleur "Borolo".
De body is iets groter geworden en de vorm is ook lichtelijk veranderd. Ik vind het een enorme vooruitgang sinds de eerste JP lijn, die nu wat lomp oogt.
Nu is het wachten op andere finishes, want MusicMan weet op dat gebied nog wel eens te verrassen :D

Liquid_Metal
6 januari 2010, 08:03
Ik vind geloof ik een mooie BFR van het JP model mooier dan deze JPX. Ik vind die 5-standen schakelaar niet echt een verbetering. Matcht niet echt met de piezo schakelaar ofzo. Bovendien vind ik een 3 standen schakelaar fijner werken. Daarnaast vind ik die BFR finishes een STUK mooier dan een standaard solide kleur.
De zwarte hardware vind ik dan weer wel tof.

+2. Ik vind het een zwaar vette gitaar en vooral die stealth hardware is cool. Maar ook niet echt JP, lijkt niet op z'n andere gitaren.
Sowieso hou ik van kleurrijke gitaren :supercool:.

B0UDEWIJN
6 januari 2010, 08:48
- Neck color matches body color

Zelfde kleur? Dat komt er niet zo goed uit op de foto's, of heb ik die zin verkeerd begrepen?
Wel een heeeeeeeel mooi ding zeg...:lovelove: Stealth hardware is een prachtig detail imo.

Liquid_Metal
6 januari 2010, 09:15
Zelfde kleur? Dat komt er niet zo goed uit op de foto's, of heb ik die zin verkeerd begrepen?
Wel een heeeeeeeel mooi ding zeg...:lovelove: Stealth hardware is een prachtig detail imo.

Achterkant :). Voorkant heet fretboard.

humbucker
6 januari 2010, 10:03
GAS!!!! ik gas al heel lang op een jp model!!

Check m'n sig maar eens dan ;)

Michael AE
6 januari 2010, 10:18
Euhm, staat er een JP model in de link in jouw sig dan? :chicken:

humbucker
6 januari 2010, 10:30
Een ibi met dezelfde specs, MIJ en geïmporteerd vandaar.

Tenminste, dat werd mij zo verteld. :)

artnaz
6 januari 2010, 13:02
Ik houd niet van het model, maar de kleur is wel mooi! :)

Ben sowieso benieuwd hoe hij klinkt en speelt.

B0UDEWIJN
6 januari 2010, 15:46
Achterkant :). Voorkant heet fretboard.

Dank voor deze verduidelijking.
Ik dacht al: wat heeft het voor nut om de toets dezelfde kleur te geven als de body?:sssh:

Gothra
6 januari 2010, 15:52
@ boudewijn, kan wel sommige mensen vinden dat mooi.

OT:

Mooi hoor! Alleen waarom 2 jack inputs?

Tankman
6 januari 2010, 16:00
@ boudewijn, kan wel sommige mensen vinden dat mooi.

OT:

Mooi hoor! Alleen waarom 2 jack inputs?

Voor le piezo...MM Luke heeft het ook.

signsofzodiac
6 januari 2010, 18:23
Ik vind het prachtig. Wordt wel lastig kiezen als ik straks weer pegels heb. Keuze uit de gewone jp6 (unfinished maple neck wat ik toch het prettigst vind spelen), JP6 BFR met prachtige top of deze JPX met ebben toets en chambered body (als hem dat in de richting van de 25th drukt: waanzinnige sound!).