PDA

View Full Version : Eventuele aanraders?



limawiskey
5 januari 2010, 23:28
Hallo,
Ik zoek een leuk nieuw gitaartje voor het liefst onder de E 300,- Ik speel vooral veel progressive/ avant-garde metal, maar ook Jazz metal waar ik dus ook echt de zachte warme jazz klanken in gebruik.
Dit gaat er dus sowieso op uitkomen dat ik een compromis moet sluiten. Maar ik zou graag wat hulp hebben misschien heeft er iemand suggesties?
bedankt,
mij

guitarkid
6 januari 2010, 12:27
Hallo,
Ik zoek een leuk nieuw gitaartje voor het liefst onder de E 300,- Ik speel vooral veel progressive/ avant-garde metal, maar ook Jazz metal waar ik dus ook echt de zachte warme jazz klanken in gebruik.
Dit gaat er dus sowieso op uitkomen dat ik een compromis moet sluiten. Maar ik zou graag wat hulp hebben misschien heeft er iemand suggesties?
bedankt,
mij

Hallo Limawiskey.

Dit is volgens mij nu de derde topic dat je aanmaakt over hetzelfde onderwerp... en je hebt nu precies 6 posts.
Misschien handiger om in die posts te reageren op de toch wel nuttige reakties en suggesties van forumleden?
Is ook wel zo sympathiek naar deze mensen toe: voelen ze zich ook serieus genomen !

Gr. C.

Jilles
6 januari 2010, 12:37
De Dean Cadillac select is bij feedback nu 300 eypos. Het nieuwe fretboard vind ik alleen niet echt staan, vroeger waren ze van pallissander (de mijne ook). De nieuwe zijn volgens mij van esdoorn, maar dat weet ik niet zeker.

Al met al een erg veelzijdige gitaar die je, ondanks zijn uiterlijk, niet meteen moet wegschrijven als een metalgitaar. Hij is erg veelzijdig met de push pull opties op beide elementen.

limawiskey
6 januari 2010, 15:57
Hallo Limawiskey.

Dit is volgens mij nu de derde topic dat je aanmaakt over hetzelfde onderwerp... en je hebt nu precies 6 posts.
Misschien handiger om in die posts te reageren op de toch wel nuttige reakties en suggesties van forumleden?
Is ook wel zo sympathiek naar deze mensen toe: voelen ze zich ook serieus genomen !

Gr. C.

Ehm, okey mijn oprechte excuses aan de forumleden bij deze. Ik had er niet echt bij stil gestaan. 't was voor mij vooral overzichtelijker om het zo te doen. nogmaals mijn excuses.
Ik zal kijken of ik mijn andere discussies kan verwijderen.

Hiro
6 januari 2010, 16:32
verwijderen kunnen alleen de moderators.
Maar laat ze maar doodbloeden en ga verder in 1 topic, die je al hebt ;)

Succes met je zoektocht

Bolder
6 januari 2010, 17:47
Sorry,
maar wat bedoel je met jazzmetal?
heb je bands ofzo?

Edit:
het is dus minder jazz dan ik dacht
ik dacht metal met blaaspartijen en contrabas ofzo haha

guitarkid
6 januari 2010, 17:52
Ehm, okey mijn oprechte excuses aan de forumleden bij deze. Ik had er niet echt bij stil gestaan. 't was voor mij vooral overzichtelijker om het zo te doen. nogmaals mijn excuses.
Ik zal kijken of ik mijn andere discussies kan verwijderen.

Hey Limawiskey.

Prima reaktie van je. Mijn opmerking was ook beslist opbouwend bedoelt!
Ik hoop dat je alle info krijgt die je nodig hebt voor een fantastisch mooie gitaar.

Succes, C.

Rock Bottom
6 januari 2010, 18:05
Sorry,
maar wat bedoel je met jazzmetal?
heb je bands ofzo?

Edit:
het is dus minder jazz dan ik dacht
ik dacht metal met blaaspartijen en contrabas ofzo haha

Ik denk dat hij meer bedoelt op bands ala dillinger escape plan chaotish klinkende maar toch doordachte metal in de meest appart jazz ritmes.

Best knap maar mijn muziek zal het niet woorden hoe moelijk je wil doen hoe minder passie je blijft horen imo.

@TS Ik denk dat je met de moet kijken naar een betaalbare 7 snaar b.v. een schecter omen7 die gaan voor rond de 370 nieuw.

limawiskey
7 januari 2010, 17:34
Ik denk dat hij meer bedoelt op bands ala dillinger escape plan chaotish klinkende maar toch doordachte metal in de meest appart jazz ritmes.

Best knap maar mijn muziek zal het niet woorden hoe moelijk je wil doen hoe minder passie je blijft horen imo.

@TS Ik denk dat je met de moet kijken naar een betaalbare 7 snaar b.v. een schecter omen7 die gaan voor rond de 370 nieuw.

Nee hoor, het is echt meer jazz metal. Ik gebruik vaak juist plotse overgangen tussen jazz en metal. Van heel hard naar rustig en weer terug. Hoewel ik er nog niet op gespeeld heb leek de ibanez SA260FM wel een goede veelzijdige gitaar.

Robdop
7 januari 2010, 18:20
is zeker een mooi gitaartje, heel veelzijdig ook door de pushpull knop.
Mooi lichtgewicht gitaartje, maar ik vraag me af of hij geschikt is voor metal.
De elementen zijn niet Hot te noemen, zijn gewoon zoals bij een normale strat.
Maar met een goed pedaaltje is het zeker te doen.

suc6

limawiskey
7 januari 2010, 20:36
De Schecter is mij denk ik nog iets te duur. Wel heb ik op de website van de Feedback de Dean Vendetta 1.7 gezien. Wat word er hier over deze gitaar gedacht. Een 7 snaar zou erg mooi zijn, maar voor die prijs vind ik een beetje verdacht ^^

Rock Bottom
7 januari 2010, 23:49
Tja dean heeft budget en goede modellen en dit is een budget.