PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Tubeman volume-wisselingen



Plop
5 januari 2010, 22:13
Afgelopen week heb ik de eerste versie van de Tubeman gekocht via marktplaats en ben zeer te spreken over het geluid. Toch kreeg ik op een gegeven moment last van wisselingen in het volume.

Ik heb niet veel ervaring met buisjes dus daar kan de oorzaak uiteraard liggen. Kan het zijn dat hij gewoon op is? Ik weet eigenlijk niet of het buisje al eens vervangen is.

Kan iemand mij een bepaald buisje aanraden?
Bedankt!

Comfortably Daniel
6 januari 2010, 07:09
Zou best wel eens een buisje kunnen zijn inderdaad.
Als vervanger zou ik bij de oudere buisjes gaan kijken...GE, RCA, Sylvania. Probeer ook eens een lagere gain buis, zoals 12AU7, 5751...etc. Hierdoor krijg je meer controle over de gain van het pedaal en kan je 'm dus ook subtieler instellen.

the sure thing
6 januari 2010, 09:20
Ik heb ook een tijd de 1e versie van de H&K gehad. Een prima pedaaltje, maar naar verloop van tijd zijn wat componenten aan vervanging toe. En: het is helaas zelden het buisje wat erin zit. Je kan het wel vervangen, maar ik schat de kans op 25% dat hiermee je volumewisselingen-probleem is opgelost.

Plop
7 januari 2010, 15:00
bedankt voor jullie reacties!

@Comfortably Daniel: ik vind de bruutheid van de gain wel erg lekker aan dit pedaal eigenlijk

@the sure thing: aangezien ik niet ervaring heb met 't repareren van pedaaltjes, wat raad je me dan aan? zijn er componenten makkelijk te controleren die dit probleem kan veroorzaken?

Swan
7 januari 2010, 15:03
geld terugvragen aan de verkoper?

tidalwave_sideburns
7 januari 2010, 15:54
Ik ben ook benieuwd naar het geluid van dit ding. Er zat een line out op, kan iemand wat soundclipjes regelen?
Er staat wel wat op de website van H&K, maar ik ben benieuwd hoe het nou klinkt als je het zo via een mengpaneeltje oid zo op de computer opneemt.

the sure thing
7 januari 2010, 16:22
@the sure thing: aangezien ik niet ervaring heb met 't repareren van pedaaltjes, wat raad je me dan aan? zijn er componenten makkelijk te controleren die dit probleem kan veroorzaken? Nee. Ik heb m destijds 2x voor reparatie weggebracht. Beide reparaties waren niet duur, ongeveer EUR 15 of zo.

Ik zou in jouw geval m opsturen naar Dirk_Hendrik (ook forum lid hiero): hij is zeer goed, snel en ook betaalbaar in het repareren van pedaaltjes.