PDA

View Full Version : Met spoed hulp nodig: Morley Classic Wah !!!



SRV2000
5 januari 2010, 21:10
Hallo leden.

Na een Dunlop JH-1 te hebben aangeschaft en die viel tegen ben ik nog steeds op zoek naar een lange reis om een Wah pedaal aan te schaffen.
Nu ben ik met een Morley wah bezig die op het internet staat.
Ik heb op een oude jaren 70`Morley classic wah gespeeld ( die oude zilveren lompe dingen) Maar die zijn echt supper !!! behalve de prijs want ze zijn knap prijzig.
Dus nu zag ik deze staan. Kent iemand dit en is dit wat.
Ik wil hem een beetje voor funk en blues gebruiken.
graag zou ik een andwoord van jullie willen want de verkoper heeft hem voor mij gereserveerd.En het grote nadeel is dat ik van deze types geen you tube filmpje kan vinden.ook kan ik aan een Morley classic pro series 2 komen welke zouden jullie mij aanraden

mijn dank is groot.

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/Naamloos.jpg
Dit is de afgebeelde Wah die ik nu voor ogen heb.

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/Naamloosa.jpg
Ook met deze ben ik nog in ondehandeling

tomdiedom
5 januari 2010, 21:14
moet het perse zo'n apparaat zijn. Wat is er mis met een gewoon voxje of iets dergelijks?

GMS007
5 januari 2010, 21:26
Ik zou gewoon een GCB 95 pakken, andere spoel erin, misschien een paar weerstanden vervangen en dan kom je een heel eind en je zal je oren niet geloven! Veruit het leukst en ik denk in dit geval ook het goedkoopst.

Dat kan je trouwens ook doen met de JH-1, circuit is precies hetzelfde maar 1 condensator is anders. Zie http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/mods/dunlop.htm#_modding_the_wah

Rinze
5 januari 2010, 21:29
Prima ding maar je moet ervan houden. Geen potmeter, dat scheelt gedonder met kraak en onderhoud. Maar hij klinkt minder vet dan een Vox, subtieler. Ik heb hem ook maar nu te koop staan omdat ik niet wah. Vond hem vooral clean erg lekker, funk doet ie prima. Heb binnenin trouwens het eletronisch oog en het kartonnen kaartje met het gaatje wel even uitgelijnd met het lampje, de boel zat scheef en dat beïnvloedt hoe het ding werkt.

SRV2000
5 januari 2010, 21:44
Nee ik ben niet echt gebonden aan een morley allen ik heb een keer op een oude morley gespeeld en dat beviel me wel dus vandaar dat ik naar die richting ging zoeken. ik speel hoofdzakelijk clean en ik ben opzoek naar een wah die zijn toe lekker behoud. Ook zat ik wel aan een Vox wah V847 te denken die klinken ook wel fijn.

the sure thing
5 januari 2010, 21:50
Nee ik ben niet echt gebonden aan een morley allen ik heb een keer op een oude morley gespeeld en dat beviel me wel dus vandaar dat ik naar die richting ging zoeken. ik speel hoofdzakelijk clean en ik ben opzoek naar een wah die zijn toe lekker behoud. Ook zat ik wel aan een Vox wah V847 te denken die klinken ook wel fijn. Ik hou altijd de stelregel aan: de crybaby (Dunlop) klinkt goed bij overstuurde geluiden, de VOX op cleane geluiden.

Ik speel ook voornamelijk clean en ik heb jarenlang naar volle tevredenheid over een VOX wah gespeeld. Ik had in 1e instantie de crybaby, maar de VOX "kwaakte" meer bij cleane geluiden, zoals iemand het zo mooi uitdrukte. En dat klopte! Over slijtage/kraken van spoelen/potmeters zou ik mij niet druk maken. 2e hands zijn de VOX wah's goed te vinden. Ik zou je niet blind staren op Morley, zeker niet als je voornamelijk clean speelt.

Rinze
6 januari 2010, 09:24
Grappig, zo zie je maar weer hoe perceptie kan verschillen. Heb hier op het moment naast mijn Morley een Vox liggen en die vind ik toch veel beter in de oversturing.. Maar die is van een vriend en heeft kuren (de Wah, niet de vriend), hij valt na het inschakelen zo nu en dan volledig weg.

the sure thing
6 januari 2010, 14:41
Grappig, zo zie je maar weer hoe perceptie kan verschillen. Heb hier op het moment naast mijn Morley een Vox liggen en die vind ik toch veel beter in de oversturing.. Ik had het over de Dunlop vs. VOX, niet de Morley vs. VOX....

Rinze
6 januari 2010, 15:51
Ik had het over de Dunlop vs. VOX, niet de Morley vs. VOX....
Oeps. Sorry, weken bijhoofdholte-onsteking maakt de boel er niet helderder op. :chicken:

SRV2000
6 januari 2010, 17:35
Oeps. Sorry, weken bijhoofdholte-onsteking maakt de boel er niet helderder op. :chicken:

Nu ik eindelijk de JH-1 Wah begon te waarderen ging het mis.
Na mijn idee niks verkeerd gedaan maar van 1 dag plezier te hebben gehad wil hij alleen maar op de wah stand zodra ik hem uit doe. is mijn hele geluid weg. hij klikt wel en gaat vrij soepel aleen de overgang tussen de wah en het normale geluid doet ie niks.

Aca Ilic
6 januari 2010, 18:11
Nu ik eindelijk de JH-1 Wah begon te waarderen ging het mis.
Na mijn idee niks verkeerd gedaan maar van 1 dag plezier te hebben gehad wil hij alleen maar op de wah stand zodra ik hem uit doe. is mijn hele geluid weg. hij klikt wel en gaat vrij soepel aleen de overgang tussen de wah en het normale geluid doet ie niks.

iemand met zo'n SRV 2000 naam zou eigenlijk een Vox moeten hebben...;-)

SRV2000
6 januari 2010, 18:14
iemand met zo'n SRV 2000 naam zou eigenlijk een Vox moeten hebben...;-)


Je hebt gelijk ik zou me moeten schamen;) maar ik zal je gerust stellen ik ben al druk bezig met het onderhandelen van een ""VOX V847 :D