PDA

View Full Version : Ook een impro solo



Exi
5 januari 2010, 19:44
Klik (http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=1025416&songID=8569610)
Bijna 3 maanden geleden opgenomen met crappy 'Guitar Rig 3' geluid.
Hij stond een lange tijd op mijn computer als troep.wav en ik dacht.. kom ik maak er een mp3 van en upload hem naar soundclick.;)

gear: Ibanez SA120 (neck pickup) -> interface (Digitech RP 255) -> Cubase LE4 -> Guitar Rig 3

Bij deze...

Elke vorm van kritiek is welkom!:D

Sjaak09
5 januari 2010, 19:55
Ik vind m wel lekker, maar soms wat vlak en zoekend, mn middengedeelte.

Beetje slordig tapwerk ook.

Exi
5 januari 2010, 20:01
hehe bedankt.
tapwerk is inderdaad hopeloos en heb ik inmiddels ook wel veel mee geoefend.
Op het moment van opname speelde ik ong. een jaar en 3 maanden:soinnocent:

glennshred
5 januari 2010, 20:09
Vind het wel ééns leuk om naar zo'n impro stukken te luisteren, maar na de
2de maal beluisterd te hebben heb ik het gauw afgezet (kwart stukje voor
het eind)

Op men gehoor af te gaan lijken alle solo stukjes precies op mekaar, ook
al is er variatie te horen, toch zegt mij iets: spring meer eruit en speel iets
minder veilig. Heb zelf weinig verstand van solo's spelen (nihil) ik zou het
je toch niet nadoen ;)

Voor een jaar en 3 maanden niet slecht gespeeld.

Exi
5 januari 2010, 20:17
Bedankt. Je hebt inderdaad gelijk dat hij wat ééntoonig is. Er zit niet echt een verhaal in met spanning. Ik kon in het nummer eigenlijk niet echt een lekker moment kiezen om los te gaan :seriousf: (ligt denk ik aan ervaring en ook mijn techniek) Als ik weer eens lekker de tijd heb om wat op te nemen zal ik er zeker rekening mee houden:)

hielos
5 januari 2010, 21:57
Klinkt wel lekker hoor. Je sound is iig goed voor dit nummer. Probeer wel een beetje op je timing te letten. En idd naar een climax toewerken!

Exi
5 januari 2010, 22:10
yup, de timing gaat nu al veel beter. Ik heb altijd net wat last van een vertraging in het geluid als ik over de computer speel, maar dat neemt niet weg dat ik er af en toe gruwelijk naast zat:D

ellisvertellis
6 januari 2010, 01:31
Lijkt me leuk om dezelfde noten te spelen, maar wat meer bends toe te voegen, kwestie van het "statische" er wat af te krijgen. Ieder zijn stijl natuurlijk, maar het zou alles wat meer organisch maken en minder geprogrammeerd, als je begrijpt wat ik bedoel.

Verder goe bezig!

Grtz!

VHsologitarist
6 januari 2010, 07:49
Hey Exi,

Iedereen geeft hier zijn ongezoute mening. Begrijpelijk natuurlijk. Voor een jaar en 3 maanden doe je het harstikke goed joh. Wat ik wel als advies mee wil geven na je stukje te hebben beluisterd:
Ik mis namelijk een verhaal in je solo. Geen opbouw, climax etcereta. Je noten voelen zoekend aan en er zit weinig variatie in. Een thema erin zetten doet al veel met het verhaal van de reiziger.
Wel grappig dat ik hier ook nog een opname van heb liggen met dezelfde backing. De backing had iemand hier gepost, maar begrijp nu dat dit een standaard backing is die men kan downloaden, toch?

Gr
Fer

Exi
6 januari 2010, 13:31
Ja, het is inderdaad een standaard backing. Ik weet niet precies meer hoe ik aan de mp3 kwam, maar hij staat ook op Youtube onder de naam 80's Rock Ballad ofzoiets. Het is best een lekkere backing track.
Ik ben op dit moment ook een beetje aan het uitzoeken hoe ik op een goede manier zelf backings kan maken. Bass (van mijn broer) en gitaar gaan wel lukken, maar ik weet niet precies hoe ik het moet doen met de drums.

Bedankt voor de positieve comments en de goede opbouwende kritiek.
Ik zal snel weer iets van me laten horen met een betere solo (die wat minder statisch klinkt):cooler:

Riky
6 januari 2010, 14:21
hoor het heel vaak hier. Begin super mooi, maar daarmee verschieten vele ook al hun kruit. Daarna weten ze niet meer zo goed wat ze nog meer moeten doen en begint het saai te worden. Zit geen opbouw in.

Verder klinkt het opzich wel goed hoor. Zou iets minder distortion gebruiken, maar het is niet teveel.