PDA

View Full Version : MXR zakk wylde overdrive



mel-aers
5 januari 2010, 13:00
Ik heb vandaag gelezen dat de MXR Zakk Wylde overdrive ook in combinatie met een distortion gebruikt kan worden op de versterker.
Kan dit ook met een distortion pedaal erachter?

Wat is er anders aan dit pedaal dan een andere overdrive

TimS
5 januari 2010, 13:45
Kan met alle pedalen wel hoor, sommige pedalen reageren alleen niet erg goed er op. Als je een overdrive aantrapt voor een distortion krijg je net wat meer gain. Perfect voor solo's bijvoorbeeld.

mel-aers
5 januari 2010, 13:51
Zelf heb ik nu een Distortion (Blackstar HT dist) en een overdrive (OCD) die ook wat zwaarder staat afgesteld graag wil ik er nog een overdrive pedaal erbij die ik wat rustiger kan laten klinken, klein beetje drive op het signaal.
Daarom zat ik te denken aan de Zakk Wylde MXR om de distortion nog vetter te laten klinken en tevens als rustige overdrive te gebruiken

Fuhgawz
5 januari 2010, 14:36
Distortion vetter laten klinken en lichte overdrive zijn twee verschillende instellingen. Daarbij denk ik dat er voor lichte overdrive betere pedalen te vinden zijn. Die MXR komt echt het best tot zijn recht als lead booster voor een overstuurde amp of in dit geval pedaal.

Ook een optie is om de OCD wat lichter af te stellen. Ik vind dat pedaal zelf eigenlijk sowieso alleen maar goed klinken met de drive laag, anders klinkt het mij persoonlijk al snel te klinisch. Je kunt dan een overdrive gebruiken zoals die MXR, een Boss SD-1 waarop die MXR op gebaseerd is of een Tube Screamer achtig iets, om de Blackstar verder over de nek te jagen.

Je hebt tenslotte toch ook geen twee overdrives nodig die beiden zwaar staan afgesteld? Of gebruik je de OCD en Blackstar toch echt voor twee verschillende doeleinden? Dat blijkt niet echt uit je berichten tot nu toe.

mel-aers
5 januari 2010, 14:48
Ik gebruik de Blackstar en de OCD als verschillend.

Het is een goed idee om de OCD dan wat rustiger af te stellen en dan nog een drive pedaal erbij te halen voor de Blackstar over zn nek te jagen.

mel-aers
5 januari 2010, 22:54
Kan ik met de T-rex Michael Angelo Overdrive ook meer sustain aan mn distortion geven ? of heb ik er echt een tubescreamer achtig voor nodig

RazorBlade
5 januari 2010, 23:17
Ik heb vandaag gelezen dat de MXR Zakk Wylde overdrive ook in combinatie met een distortion gebruikt kan worden op de versterker.
Kan dit ook met een distortion pedaal erachter?

Wat is er anders aan dit pedaal dan een andere overdrive

er is nix anders, deze klinkt voor mij net ff lekker om het randje te geven.. je moet ff met je oren luisteren bij testen wat jij lekker vin klinken..

TimS
5 januari 2010, 23:17
Niet lullig bedoeld, maar ik denk dat het veel handiger is als je het zelf even probeert ipv te vragen hoe anderen denken dat het gaat klinken.