PDA

View Full Version : Schecter driestijd



Pickel
5 januari 2010, 13:45
Ik wil graag aan het elektrisch en nu is met oog gevallen op diverse Schecter. Maar ik kom er niet echt uit. Miss. dat jullie mij kunnen helpen.
Zelf ben ik groot fan van Metallica, RHCP, maar ook de oude U2, Rammstein, System of a down kan mij bekoren. Ik wil er in ieder geval 1 met een coiltap om zo een veelzijdigere gitaar te krijgen.

Het gaat om de volgende gitaren:

Schecter Omen 6 Extreme:
Merk: Schecter
Type: Omen Extreme
Model: Elektrisch gitaar
Body: Mahonie/ Gewatterd esdoorn
Hals: Esdoorn (Geschroefd)
Scale: 25,5"
Fretten: 24 X-Jumbo
Toets: Palissander
Inleg: Vector
Halselement: Schecter Diamond Plus Humbucker
Brugelement: Schecter Diamond Plus Humbucker
Slagplaat: Geen
Schakelaar: 3-Standenschakelaar
Volume: Master
Toonregeling: Totaal met tap-functie
Mechanieken: Schecter
Brug: Tune-o-matic (String-thru body)

Devil diamond deluxe:
Korpus: Mahagoni massiv
Hals: Ahorn, 24 medium Jumbo Bünde
Griffbrett: Palisander, Tribal pearloid Inlays
Mensur: 648 mm
Hardware: Aged Chrome, Mechaniken Schecter closed,
elementen: 2 EMG HZ Humbucker
Regler: 2x Volume, 1x Tone, Toggle Switch, Push/Pull voor Coil Tap

Sunset Extreme FR:
Korpus: Linde massiv
Decke: Figured Maple
Hals: Ahorn, 24 medium Jumbo Bünde
Griffbrett: Palisander, Vector pearloid Inlays
Hardware: Black, Licensed Floyd Rose Tremolo, Mechaniken Schecter closed,
Tonabnehmer: 2 Schecter High Output Alnico Humbucker
elementen: 2x Volume, 1x Tone, Toggle Switch, Push/Pull für Coil Tap

Met name de elementen lijken mij het belangrijkste om tot de juiste keuze te komen. Wat kunnen jullie mij adviseren en waarom?

Tankman
5 januari 2010, 13:58
Was jij niet heel toevallig zaterdag in Alkmaar op zoek naar een Sunset Extreme?

Zo niet:

De Sunset Extreme is discontinued. Dat wordt Schecter Dealers afbellen of marktplaats afzoeken.

Met de Devil Diamond Deluxe heb ik geen ervaring.

De Omen-6 Extreme is wel de Schecter waar ik het meeste ervaring mee heb. Zelf heb ik een Omen-7 Extreme liggen, met dezelfde doeleindes als die van jou gekocht, de veelzijdigheid, en hij voldoet zeker.

Met de 6-snarige variant heb ik ook veel ervaring, omdat dit zo'n beetje de enige gitaar is die ik op het werk gebruik om versterkers de demonstreren. Heerlijke gitaar, zien er echt geweldig uit, voelen goed aan. De Coil Tap is idd ook erg handig en makkelijk te bedienen. (Soms willen de knopjes moelijk zijn om uit te trekken)

Ik zou uit die reeks voor de Omen-6 Extreme gaan (en dan die see through black versie, die is geeiil). Voor 399 euro heb je dan echt een topgitaar.

Pickel
5 januari 2010, 14:53
Was jij niet heel toevallig zaterdag in Alkmaar op zoek naar een Sunset Extreme?

Zo niet:

De Sunset Extreme is discontinued. Dat wordt Schecter Dealers afbellen of marktplaats afzoeken.

Met de Devil Diamond Deluxe heb ik geen ervaring.

De Omen-6 Extreme is wel de Schecter waar ik het meeste ervaring mee heb. Zelf heb ik een Omen-7 Extreme liggen, met dezelfde doeleindes als die van jou gekocht, de veelzijdigheid, en hij voldoet zeker.

Met de 6-snarige variant heb ik ook veel ervaring, omdat dit zo'n beetje de enige gitaar is die ik op het werk gebruik om versterkers de demonstreren. Heerlijke gitaar, zien er echt geweldig uit, voelen goed aan. De Coil Tap is idd ook erg handig en makkelijk te bedienen. (Soms willen de knopjes moelijk zijn om uit te trekken)

Ik zou uit die reeks voor de Omen-6 Extreme gaan (en dan die see through black versie, die is geeiil). Voor 399 euro heb je dan echt een topgitaar.

Dat klopt inderdaad dat ik diegene ben die je zaterdag gesproken hebt.:dance:
Maaruh, logisch dat je voor die Omen gaat, aangezien je die zelf hebt. (Ik vind trouwens die Devil Deluxe ook errug mooi hoor met z'n tribals in de hals.)
Die andere 2 zijn trouwens nog wel in Duitsland te vinden hoor (check bv. ebay.), voor een gereduceerde prijs (299.-)

Anyway, het gaat mij nu even om het verschil/overeenkomsten van de elementen die erin verwerkt zitten....

Tankman
5 januari 2010, 14:57
LOL! Wat leuk! :seriousf:

Ik zal ff een onderzoekje doen naar de elementen etc. Kijken of ik eruit kom.

Pickel
8 januari 2010, 17:05
vandaag de knoop doorgehakt en mijn eerste elektrische gekocht bij Spanjaard in Alkmaar!:blast:
Leuk zaakje, ze hebben alle tijd voor je:cooler:
Het is de Schecter Oman Extreme geworden en dan de zwarte, ziet er gelikt uit!:mmmm:
Helaas tot eind van de maand alleen unplugged te spelen; heb nog geen versterker.

Hij heeft alleen nu helaas wat last van een buzz bij de laagste fretten. Hoe kan ik dit verstellen op een elektrische gitaar? Heb nu ff geen tijd/zin om weer naar de zaak te gaan, vandaar hier even de vraag....

deefke666
8 januari 2010, 17:45
congratz met je nieuwe plank maat,

heb je foto's.....? :soinnocent:

grtz d

Pickel
8 januari 2010, 18:18
Thanks, geen eigen foto maar 't is dezelfde: http://www.tunnelvisionmusic.com/images/products/omenextreme6.jpg
Maar wat te doen aan de buzz die ik noemde?

hugo123
8 januari 2010, 18:21
De brug wat hoger zetten. Dus die 2 schroeven waar de brug aan vast zit, die moet je omhoog draaien, wel je snaren wat losser draaien! Succes!

Pickel
8 januari 2010, 18:36
De brug wat hoger zetten. Dus die 2 schroeven waar de brug aan vast zit, die moet je omhoog draaien, wel je snaren wat losser draaien! Succes!

Is bij een elektrische de boog van de hals zelf niet te passen dan? Dit omdat de buzz alleen bij de eerste paar frets zit, richting hals is het over...

marter544
8 januari 2010, 19:05
Je had die gitaar daar gewoon af moeten laten stellen.. Als je weinig tot geen ervaring hebt met gitaren zou ik niet zelf met de hals gaan kutten.

Pickel
8 januari 2010, 19:22
Je had die gitaar daar gewoon af moeten laten stellen.. Als je weinig tot geen ervaring hebt met gitaren zou ik niet zelf met de hals gaan kutten.
Daar afstellen kan uiteraard altijd. Maar als ik het niet zelf probeer dan zal ik het nooit zelf kunnen. Zo zijn er nog zat lui die bv. hun snaren door de winkel laten opzetten....
Of kan het helemaal fout gaat, dat afstellen? Nee toch? Maar in dat geval zal ik er met mijn kladdige vingertjes afblijven.;)

hugo123
8 januari 2010, 19:24
Nee met de hals is niet nodig, kan vast ook wel. Maar wat heel makkelijk is en waar je geen verstand over afstellen voor hoeft te hebben, dat is mijn manier. Dan wordt de actie op de hele hals wel hoger..