PDA

View Full Version : Red Hot Chili Peppers



FruscianteFan
5 januari 2010, 11:33
Mij lijkt dat, nu John Frusciante officieel weg is bij de RHCP, het bespreken van de nieuwe gitarist bij RHCP niet meer in het topic over John Frusciante past.

De geruchten waren er al sterk dat Josh Klinghoffer er nu bij zit, een zeer getalenteerd sessie-muzikant en goede vriend van John Frusciante. Nu lijkt het erop dat de voormalig moderator (of admin) van JoshKlinghoffer.net bevestigd heeft gekregen van Josh zelf dat hij inderdaad bij de Peppers zit.

humbucker
5 januari 2010, 12:35
Ik ben benieuwd wat dat gaat geven. Sowieso dat Josh vergeleken gaat worden met John. Ik hoop dat hij niet gaat proberen om John z'n stijl of sound te kopiëren, er mag wel eens een nieuwe wind doorheen de Peppers waaien. Maar toch denk ik dat met het vertrek van John, de peppers op muzikaal en creatief vlak een flinke aderlating laten. Volgens mij was John (samen met Flea) toch steeds het muzikale brein achter de peppers, vraag is maar of Josh die rol ook op zich kan nemen.

Ik ben in ieder geval benieuwd!

marc_o
5 januari 2010, 14:53
Hey, wat jammer dat John weg is gegaan, nou ja, wie weet kunnen we weer een drugsdocumentaire verwachten waarna hij toch weer terugkomt en weer een paar geniale platen met ze opneemt...

ChazyChaz
5 januari 2010, 21:41
› JOSH KLINGHOFFER NIEUWE GITARIST RED HOT CHILI PEPPERS :: 5-1-2010

" Het hing al vanaf de eerste geruchten van Frusciantes vertrek in de lucht, maar het duurde een tijd voor iemand het kon bevestigen: Josh Klinghoffer, een goede vriend van Frusciante en de Peppers, is bij de Red Hot Chili Peppers aangesloten.

Josh Klinghoffer tourde al eerder met The Red Hot Chili Peppers en droeg aan veel soloalbums van Frusciante bij. Gedacht wordt dan ook dat deze beslissing gezamenlijk is genomen - een gedachte die versterkt wordt door het feit dat John Frusciante in een interview aangaf dat de breuk zonder drama en met support van de rest van de groep tot stand kwam.

Klinghoffer tourde eerder mee met artiesten als Beck, Gnarls Barkley en PJ Harvey."


Van de website van OOR. ;)

FruscianteFan
5 januari 2010, 22:12
Tsjah. Niet eens met bronvermelding, neem dus aan dat het nog steeds niet officiëler is dan van Music Radar of Stadium-Arcadium.com.

(Bovendien was dat van JF geen interview maar een blog).

Hoe dan ook, ik ben benieuwd. Ik verwacht heel veel Frusciante terug te horen in Klinghoffers spel: hij heeft gitaar leren spelen door mee te spelen met platen van RHCP (en Pearl Jam, Radiohead) en heeft superveel samengewerkt met John Frusciante. Toch denk ik ook dat hij behoorlijk een eigen stijl heeft, zeker als je naar zijn werk met Dot Hacker (zijn eigen band) luistert.

Justinschut
5 januari 2010, 22:30
Ben benieuwd of deze wel gitaar kan spelen...




plz dont angry :p

ellisvertellis
6 januari 2010, 01:44
Het kan er in mijn ogen enkel maar op verbeteren. Die nieuwe wind, daar hoop ik op!

Brewskie
6 januari 2010, 08:09
Hey, wat jammer dat John weg is gegaan, nou ja, wie weet kunnen we weer een drugsdocumentaire verwachten waarna hij toch weer terugkomt en weer een paar geniale platen met ze opneemt...

Daar heeft Frusciantefan dit topic niet voor geopend.;)

CowGuitar
6 januari 2010, 10:36
hij heeft gitaar leren spelen door mee te spelen met platen van RHCP (en Pearl Jam)

Echt Pearl Jam? Enig idee welke?

Baker
6 januari 2010, 10:52
Als het maar niet net zo'n flop wordt als destijds met Dave Navarro...
Hoewel ik dat album (one hot minute) destijds niet eens slecht vond. (behalve dat afgrijselijke openingsnummer)
Een succes was het niet in ieder geval.

arjanb01
6 januari 2010, 11:10
Dat Josh Klinghoffer gitaar kan spelen staat buiten kijf. Maar de vraag is of hij net zo creatief is in het schrijven van nummers en riffs, iets waar JF een meester in is, is de vraag natuurlijk.
Dave Navarro ging de mist in bij de Peppers omdat hij niet klikte met de andere bandleden en omdat hij niet de creativiteit en originaliteit in zn spel heeft van John Frusciante.
Afwachten dus.... maar ik ben wel benieuwd naar nieuw Peppers materiaal ! Ze klinken altijd fris en groovy naar mijn mening.

Barloef
6 januari 2010, 13:13
Als het maar niet net zo'n flop wordt als destijds met Dave Navarro...
Hoewel ik dat album (one hot minute) destijds niet eens slecht vond. (behalve dat afgrijselijke openingsnummer)
Een succes was het niet in ieder geval.

Werkelijk? ik vind dat nou juist het beste nummer van dat album . Lekker in de auto keihard ( en de toerentellen gaat ook steeds hoger)

maargoed smaken verschillen.

movo.
6 januari 2010, 21:19
Laatste album vond ik een beetje teleurstellend, afgezien van CD2 die beter en iets meer experimenteel klonk dan de eerste waar de meeste 'popperige' songs opstonden. BSSM en Californication, dat was in mijn ogen de RHCP.

Die Josh speelde al mee in hun laatste tour, kweet niet of het wat wordt. Nja hopelijk wordt het weer wat meer BSSM icm Cali style.

FruscianteFan
6 januari 2010, 21:42
Laatste album vond ik een beetje teleurstellend, afgezien van CD2 die beter en iets meer experimenteel klonk dan de eerste waar de meeste 'popperige' songs opstonden. BSSM en Californication, dat was in mijn ogen de RHCP.

Die Josh speelde al mee in hun laatste tour, kweet niet of het wat wordt. Nja hopelijk wordt het weer wat meer BSSM icm Cali style.
Tsjah, als je er zo over denkt wordt het nooit wat. RHCP is een band die vooruitgaat, en niet een die terugkeert.

movo.
6 januari 2010, 21:46
Tsjah, als je er zo over denkt wordt het nooit wat. RHCP is een band die vooruitgaat, en niet een die terugkeert.

Ik bedoel dus dat ze weer wat experimenteler worden. Mja ieder z'n mening!

FruscianteFan
6 januari 2010, 22:16
Ik bedoel dus dat ze weer wat experimenteler worden. Mja ieder z'n mening!
ik vond vooral By The Way erg experimenteel. Maar goed, mijn punt is dus dat je het beste maar kunt afwachten wat het wordt, het zal toch wel weer anders zijn dan voorheen.

LesPas89
7 januari 2010, 19:08
http://www.rollingstone.com/rockdaily/index.php/2010/01/04/josh-klinghoffer-confirms-hes-red-hot-chili-peppers-new-guitarist/

De Peppers gaan deze maand weer voor het eerst live optreden sinds (2?) jaar. Hopelijk kunnen we via via wat beelden en vooral geluid vinden. Daarna de studio in, albumpje maken, en dan kunnen we pas écht gaan oordelen. Bovendien heeft Flea in de tussentijd volgens mij een of andere muziekale opleiding doorlopen, dus hij zal ook wel gemotiveerd zijn om nieuw materiaal te maken. Nu oordelen over Josh heeft totaal gewoon nog geen zin, we kunnen slechts speculeren. Ik vind Dave Navarro een prima gitarist, maar in RHCP vond ik het gewoon niks.

Die Josh zal zich opnieuw moeten gaan bewijzen voor de fans. En die fans zullen het Frusciante-criterium daarin gebruiken (logisch), dus het wordt, vooral in het begin, gewoon erg moeilijk voor die kerel. Maarja, zolang de Peppers maar actief blijven zal ik niet erg teleurgesteld zijn.

Daan_B
8 januari 2010, 11:08
Red Hot Chili Peppers - Frusciante = einde oefening (in ieder geval voor mij, heb ze vroeger 3x live gezien, niemand kan die man vervangen!)

EuroCinema
8 januari 2010, 11:22
Tsja, zo heeft iedereen voorkeuren. Mijn favoriete periode was met Slovak, ik vond ze toen geweldig. Toen ze Under The Bridge uitbrachten ben ik afgehaakt, dat was mijn ding niet meer. (Ik hoor hun cd's nog wel omdat m'n vriendin de recentere periode juist leuk vindt.) Met elke nieuwe fase zullen er liefhebbers afhaken en nieuwe aansluiten, dat is alleen maar natuurlijk. Ben benieuwd naar wat komen gaat.

J.B.
9 januari 2010, 19:47
Geen idee wat Josh ermee gaat doen, "sessiemuziekant" klinkt me alleszins niet lekker in de oren... Het ziet er naar uit dat alle ideeën nu van Flea en Chad gaan komen. Dat zou wel eens leuk kunnen worden... zoals al wel vaker gezegd, een experimentele frisse wind lijkt me geweldig. Let's hope...

Daan_B
12 januari 2010, 19:55
Ze hadden kravits moeten nemen!

Mitch
13 januari 2010, 11:36
Lenny Kravitz als zanger, dat was een veel betere bandwissel geweest :D

rickert
13 januari 2010, 11:47
:D Dat zou ook geen kwaad kunnen:seriousf:! Ben benieuwd wat het allemaal wordt en hoe het gaat klinken!

Riky
13 januari 2010, 17:35
Geen idee wat Josh ermee gaat doen, "sessiemuziekant" klinkt me alleszins niet lekker in de oren... Het ziet er naar uit dat alle ideeën nu van Flea en Chad gaan komen. Dat zou wel eens leuk kunnen worden... zoals al wel vaker gezegd, een experimentele frisse wind lijkt me geweldig. Let's hope...

en Anthony zomaar vergeten terwijl samenmet john het eeste schrijft?:dontgeti:

Mick25
13 januari 2010, 21:08
Ik ben erg benieuwd naar wat dit gaat opleveren. Ik vond de laatste cd's toch minder dan die daarvoor. Hopelijk is het nieuwe materiaal een beetje 'back to roots' :cooler:

FruscianteFan
13 januari 2010, 21:41
en Anthony zomaar vergeten terwijl samenmet john het eeste schrijft?:dontgeti:
Volgens mij houdt Kiedis zich vooral bezig met de teksten, en schreef Frusciante de meeste muziek - denk dat dat nu meer naar Flea toe schuift.

M.COM
13 januari 2010, 21:52
Haha, grappige reacties hier eigenlijk.

"Nu komt alle 'last' van het songschrijven op de schouders van Chad en Flea, wat nu gedaan?"

Ik denk niet dat ze Josh hadden genomen als gitarist als hij ook niets wezenlijks aan RHCP heeft toe te voegen. De man werkt samen met Frusciante en vele anderen met een reden. Ataxia vond ik zelf een zeer cool project en ik ben gewoon zwaar benieuwd wat de creatieve clash tussen Klinghoffer en Flea/Smith zal geven.

Riky
13 januari 2010, 22:07
Volgens mij houdt Kiedis zich vooral bezig met de teksten, en schreef Frusciante de meeste muziek - denk dat dat nu meer naar Flea toe schuift.

ritme van bijvoorbeeld funky monks komt van Anthony af. Daarbij komt dat tekst schrijven ook onderdeel is van een nummers schrijven. Volgens mij houd chad zich er het minst mee bezig. Hij zal wel input hebben, maar ik denk pas als de opzet al is gemaakt (muziek/tekst).

@M.COM: Dat Josh een goede muzikant is heeft hij al wel bewezen. Dat meer dat de vraag: "Kan de status van de peppers behouden worden met Josh erbij," de vraag is die hier heerst.

De tijd zal het ons leren:)

Cageman
13 januari 2010, 22:21
Als het maar niet net zo'n flop wordt als destijds met Dave Navarro...
Hoewel ik dat album (one hot minute) destijds niet eens slecht vond. (behalve dat afgrijselijke openingsnummer)
Een succes was het niet in ieder geval.

flop? ik vind dat serieus een van de beste albums van allemaal. Echt coole combinatie van veel geslap van Flea en metalachtige gitaargeluidjes, juist supercool.

Riky
13 januari 2010, 22:28
flop? ik vind dat serieus een van de beste albums van allemaal. Echt coole combinatie van veel geslap van Flea en metalachtige gitaargeluidjes, juist supercool.

belachelijk slechte plaat. Onsamenhangend geheel. Alsof er een slechte wannabe RHCP een cd heeft opgenomen. Live waren ze die tijd ook echt bagger.
Dave miste gewoon wat Frusciante wel heeft. Flow, groove en muziekaliteit in deze stijl. Het meeste wat mist is een band tussen Flea en Dave. Geen klik. Dave is een technische gitarist en moet ook dat soort muziek maken.

Jij mag die mening hebben hoor, maar ik vind het een plaat van niks. Ook als hij niet door de peppers was uitgebracht, maar door een andere band:)

Als je trouwens kijkt naar puur de cijfers kun je het ook wel flop noemen trouwens. Cd heeft nou niet echt lekker verkocht:)

FruscianteFan
13 januari 2010, 22:39
ritme van bijvoorbeeld funky monks komt van Anthony af. Daarbij komt dat tekst schrijven ook onderdeel is van een nummers schrijven. Volgens mij houd chad zich er het minst mee bezig. Hij zal wel input hebben, maar ik denk pas als de opzet al is gemaakt (muziek/tekst).
Ik zei ook niet dat Anthony muzikaal niks heeft bijgedragen. Ik weet alleen vrij zeker dat op de laatste 2 platen, het meeste geschreven is door Frusciante.

Riky
13 januari 2010, 23:04
jij zei dat ook niet, maar J.B. ongeveer wel. Die zei dat nu alles van Chad en flea af moet komen.

Jij reageerd eigenlijk in eerste instantie op mij reactie op J.B.;)

M.COM
13 januari 2010, 23:20
belachelijk slechte plaat. Onsamenhangend geheel. Alsof er een slechte wannabe RHCP een cd heeft opgenomen. Live waren ze die tijd ook echt bagger.
Dave miste gewoon wat Frusciante wel heeft. Flow, groove en muziekaliteit in deze stijl. Het meeste wat mist is een band tussen Flea en Dave. Geen klik. Dave is een technische gitarist en moet ook dat soort muziek maken.

Jij mag die mening hebben hoor, maar ik vind het een plaat van niks. Ook als hij niet door de peppers was uitgebracht, maar door een andere band:)

Njah, ik blijf toch van mening dat deze plaat onder een andere band wél zou kunnen gewerkt hebben. Ik vond het zelf ook een interessant 'uitstapje' laten we maar zeggen. Het past alleen niet binnen de algemene discografie van de band. Als je OHM na BSSM uitbrengt, dan krijg je natuurlijk al wat slecht is in de wereld over je heen. Compleet andere richting en stijl (+ mighty power ranger Frusciante weg). Er was ook idd weinig chemie onderling en de live performances waren ook zoals je zegt wat magertjes. Als ik het in het geheel bekijk, vind ik het een mindere plaat. Als ik het apart bekijk, vind ik het best meevallen! Aeroplane/One Big Mob/Transcending en Shallow Be Thy Game vind ik nog altijd goede nrs.

Ach ja, op naar nieuwe hoogten ;)! Ben echt benieuwd naar de stijl die ze (willen) opgaan. Hoop dat er snel een interview komt met hoe ze het creatieve proces ervaren!

FruscianteFan
13 januari 2010, 23:31
Ben het daar wel mee eens. One Hot Minute vind ik een geweldige plaat. Maar Flea, Anthony en Chad komen een stuk beter tot hun recht bij een andere gitarist, Dave Navarro klinkt veel beter op zijn plaats in Jane's.

rudolf
14 januari 2010, 11:44
Ik hoop iig dat het weer iets meer funk wordt en iets minder pop. Ik ben zelf een grote fan van Mother's Milk maar dat komt omdat ik Higher Ground helemaal te gek vind. En toen waren ze nog jong he... Begint nu ook allemaal tegen de 50 te lopen. Kunnen die mannen niet meer aan denk ik.

M.COM
14 januari 2010, 19:35
http://www.youtube.com/watch?v=f8WSkn2Nh9w&feature=related

Ze kunnen het nog maar ze doen het niet vaak meer :). Het verrast mij eigenlijk dat je dan Mother's Milk boven BSSM verkiest als je liever de funky kant hoort. Zeker met Beinhorn die John pushte om die 'metal'klank in de sound te verwerken.

Cageman
14 januari 2010, 21:24
dat het niet echt binnen de discographie past heb je helemaal gelijk in. Live weet ik ook niet veel van, dus ik geloof je dat dat niet zo goed uitpakte. Dat over dat Flea en Dave geen band waren, ben ik het niet zo mee eens, ik hoor het er in ieder geval niet aan af in de muziek. Bijv. Walkabout, dat vind ik juist perfecte combinatie van Flea en Dave, of Fallin in a Grace. Ik vind t ook jammer dat er niet echt veel andere bands zijn met zulke muziek, behalve een beetje Infectious Grooves.. of RATM een beetje.

M.COM
23 januari 2010, 17:55
dat het niet echt binnen de discographie past heb je helemaal gelijk in. Live weet ik ook niet veel van, dus ik geloof je dat dat niet zo goed uitpakte. Dat over dat Flea en Dave geen band waren, ben ik het niet zo mee eens, ik hoor het er in ieder geval niet aan af in de muziek. Bijv. Walkabout, dat vind ik juist perfecte combinatie van Flea en Dave, of Fallin in a Grace. Ik vind t ook jammer dat er niet echt veel andere bands zijn met zulke muziek, behalve een beetje Infectious Grooves.. of RATM een beetje.

Ik zou Incubus eens checken dan. Niet exact hetzelfde maar veel funky nrs (Fungus Amongus album) en lots of groove in elk nr. Ik was op slag verliefd ;).

Rowan
30 januari 2010, 10:21
Aeroplane, My Friends, One Big Mob, Falling Into Grace en Transcending zijn toch redelijk goeie nummers, vind het eigenlijk heerlijk om na een periode obsessief BSSM en Californication luisteren, eens One Hot Minute op te zetten.

Wat Frusciante betreft, altijd jammer wanneer het creatieve brein achter een band weggaat, maar ik denk ook wanneer je John zijn solo albums beluisterd samen met Stadium Arcadium, je duidelijk te horen krijgt dat de samenwerking tussen deze gasten zijn beste tijd heeft gehad.

Er zijn 2 bandleden zonder wie de peppers geen peppers meer zullen zijn, en dat zijn Flea en Anthony.

Rakker
30 januari 2010, 14:00
Ze hebben gister (nouja, eigenlijk een paar uur geleden, door het tijdsverschil) hun eerste optreden gehad met Josh Klinghoffer als gitarist. Het was weliswaar enkel een Neil Young cover.

Hier wat foto's:
http://www.stadium-arcadium.com/forum/viewtopic.php?t=26750

Er is nog geen beeld/geluidmateriaal op internet te vinden..

Rowan
30 januari 2010, 15:16
Ze hebben gister (nouja, eigenlijk een paar uur geleden, door het tijdsverschil) hun eerste optreden gehad met Josh Klinghoffer als gitarist. Het was weliswaar enkel een Neil Young cover.

Hier wat foto's:
http://www.stadium-arcadium.com/forum/viewtopic.php?t=26750

Er is nog geen beeld/geluidmateriaal op internet te vinden..

Heftig! Maar beter zet die kerel een paarse afro ofzo anders lijkt het net alsof frusciante er nog steeds staat.

Rakker
31 januari 2010, 22:01
Er is inmiddels een niet al te geweldig filmpje uitgelekt http://www.youtube.com/watch?v=ecaWttSrfZY

Toch leuk om ze weer eens te zien optreden na 3 jaar

CowGuitar
31 januari 2010, 22:39
Wat stom dat die mensen er zo door heen zitten te praten. Van wat ik hoor is het wel heel tof, ik kijk uit naar beter materiaal!

berkayb
31 januari 2010, 22:39
Mmm, een filmpje na drie jaar. Thankkss. Echt kut dat frusciante weg is, hij blijft m'n held. Except drugsperiode

soup
31 januari 2010, 22:52
LOL niet te geweldig filmpje???

Dit is nog redelijk goed... er is nog veel slechter beschikbaar

FruscianteFan
31 januari 2010, 23:47
LOL niet te geweldig filmpje???

Dit is nog redelijk goed... er is nog veel slechter beschikbaar
Ja, maar de audio is verre van goed. Ik kan zo nauwelijks horen wat Josh speelt.

Badman
1 februari 2010, 08:57
Als ik hem zo bezig zie op dat filmpje dan lijkt hij wel het broertje van John. Ik weet niet of hij hem bewust na doet of niet... Ach, als hij een stukje kan spelen steekt het niet zo :)

Riky
1 februari 2010, 09:02
het zijn al jaren lang goede vrienden. Ze hadden zelfs dezelfde kapsels. Wie nou wie "nadoet" weet ik niet.

Mitch
1 februari 2010, 09:38
Ja, maar de audio is verre van goed. Ik kan zo nauwelijks horen wat Josh speelt.
Helaas horen we wel hoe vals Anthony weer staat te zingen :(
Wel gek om te zien hoor, dit. Ik kreeg de indruk dat dit gewoon de repeptitie was? Zijn bewegingen lijken zelfs op die van John, maar om zo'n lang eind naast ukkie Anthony te zien is wel een beetje komisch. Nou ja, het zal wel wennen...

Rowan
1 februari 2010, 14:42
Helaas horen we wel hoe vals Anthony weer staat te zingen :(

Erg jammer indeed.

LesPas89
1 februari 2010, 20:31
Er is inmiddels een niet al te geweldig filmpje uitgelekt http://www.youtube.com/watch?v=ecaWttSrfZY

Toch leuk om ze weer eens te zien optreden na 3 jaar
Haha, die motoriek van Josh is haast identiek aan die van Frusciante. Hij mag alleen wel wat meer interactie voeren met het publiek. Toch best leuk om te zien. Of hij het er nou om doet, of niet, het maakt mij weinig uit.

Iemand enig idee wat voor een materiaal deze nieuwe gitarist gaat gebruiken? Ik zie dat hij op een soortgelijke Tele speelt. Het zou wel mooi zijn om daar straks weer drie immense Marshall torens te zien staan. Echter nieuwe gitarist, dus ook nieuwe invloeden, dus waarschijnlijk ook andere equipment.

FruscianteFan
1 februari 2010, 21:56
Vergeet niet dat Klinghoffers grootste invloed waarschijnlijk John Frusciante zelf is. Echter, voorzover ik weet heeft hij zelf alleen een Deluxe Reverb of Twin Reverb en een Silvertone. Misschien dat-ie daar op blijft spelen, maar volgens mij is-ie niet zo kieskeurig, en zou hij zomaar een paar Marshalls kunnen aanschaffen.

Die Telecaster heeft hij van John gekregen. http://img29.imageshack.us/img29/8300/Frusciante3.jpg
JF had 2 sunburst Telecaster Customs, waarvan hij er één (1963-er) heel veel gebruikte, de ander (1965'er) heeft hij aan Klinghoffer gegeven, en is bijvoorbeeld ook te zien op de DVD "please leave quietly" van PJ Harvey.

Josh lijkt het ook met gitaren niet zo kieskeurig te nemen, bij zowat elke artiest bij wie hij speelt, speelt hij op een paar van zijn eigen gitaren en op een paar gitaren van de artiest zelf.

berkayb
2 februari 2010, 15:18
Hier speelt hij ook mee:

http://www.youtube.com/watch?v=xyUQppLng3g

soup
2 februari 2010, 15:52
Nu ik Flea met die trompet zie, doet het me denken aan dit


http://www.youtube.com/watch?v=1KTRjUYtu3Q

soup
5 december 2011, 15:08
Iemand die de biografie van Anthony Kiedis al heeft gelezen, heb dit boek vorig jaar gekocht en ben er na een 50tal blz mee gestopt en nu opnieuw mee begonnen (rond blz 170 zit ik nu).

Wat me opviel, de verhalen die hij vertelt wanneer hij tussen de 5 en 13 jaar is vind ik zo ongeloofwaardig overkomen en lijken me gewoonweg verzonnen... ik wil het best geloven maar hij herinnert zich echt elk feitje, elk ditje en datje. Ik kan me ook voorstellen dat hij een totaal andere jeugd heeft gehad dan een normaal kind maar toch... hij komt me zo fake over en stelt alles rooskleurig voor (kan ook niet anders want alles is toch goed gekomen, roem/succes/geld/vrouwen/...).

Dus hopelijk heeft iemand het ook gelezen.

humbucker
5 december 2011, 15:49
Ja ik heb hem ook gelezen. Of het nu waar is of niet, maakt niet uit. Blijft goed leesvoer!

soup
5 december 2011, 15:56
Ik vind het echt een leuk boek om te lezen maar je moet het dan inderdaad met een korreltje zout nemen. Ik had enkel gehoopt dat het echt realistisch ging zijn, hij lijkt me gewoon te vaak te liegen of toch iets verzinnen. Hij herinnert zich ook elk meisje nog waar hij seks mee heeft gehad.

Seks, drugs, uitgaan in de coole Hollywood clubs op zo'n jonge leeftijd, lekker... :soinnocent:

Swaag
1 juli 2012, 15:41
Zeg, niet boos worden hoor, maar ik was afgelopen donderdag in de Goffert, en ik vond de RHCP gig niet echt geweldig..
De zang was vaak net niet zuiver (een negatieveling zou zeggen: vals), de eindeloze gitaarfeedbackdingetjes gingen vervelen en ieder nummer beginnen met een soort Mark King intro bekoorde mij ook niet.
Wel weten we nu waar Mauro is ;-) en heb ik lekker weer die vietnamese loempia's op, rechts van het podium ;-)

Chapzz
2 juli 2012, 00:13
Ik heb ze ook gezien in 't Goffertpark. In oktober stonden ze in Ahoy, toen zat er naar mijn idee iets meer tempo in de show en was de zang beter. Ik miste de jams daar heel erg. Die heb ik gelukkig nu wel weer gehoord en de eindjam vond ik echt supervet om te zien. En wat betreft die intro's vaan Swaag het over heeft: ik denk dat dat te maken heeft met de lichtshow waarbij de schermen die boven de Peppers hingen elke keer weer moesten draaien. Dat haalde iig het hele tempo weg uit de show. Verder wel een vette setlist. I Could Have Lied eindelijk gehoord en ook Snow weer voor het eerst sinds 2007 weer gespeeld:)

FruscianteFan
3 juli 2012, 02:02
Mijn zesde concert van de Red Hot Chili Peppers, 2e in deze line-up en 2e in het Goffertpark.

Dat maakt dat ik er best relaxed over was: ik hoef niet zo nodig meer 6 (of ongeveer 10, zoals in 2007) uur lang op dezelfde plek te wachten. Wel was ik érg zenuwachtig ivm het weer en met wat toegelaten zou worden. 28 graden en erg vochtig, inclusief voorspeld onweer/noodweer. En dat gedoe met die flesjes en dopjes... tsjah. Alles goed en wel: het weer viel uiteindelijk mee (ja wel de hele tijd zweten maar dat overleef ik wel) en gewoon met een flesje water (en reservedop, stom beleid) naar binnen.

Volgende dilemma: ik had met 2 vrienden en m'n broer afgesproken. Alleen niet heel nauwkeurig, daar hebben we telefoons voor (komen allemaal uit een andere richting en op andere tijd). Alleen is het netwerk die avond compleet overbelast. Halverwege het concert van de RHCP werd ik dan ook overvallen door 12 sms'jes en 6 gemiste oproepen, die 3 uur eerder welkom waren geweest. Dus ik heb zonder mijn echte vrienden, maar met een paar gloednieuwe tijdelijke vrienden staan genieten.

Eerste band van de dag is een stel Malinezen die muziek maken die vermoedelijk onder de noemer 'wereldmuziek' vallen. Hier en daar een moeilijk te volgen maatsoort en/of polyritmisch gedoe, ik vind het wel vermakelijk.

Dan Triggerfinger. Een band waarvan ik vermoedde dat het mij niet zo boeit, maar waarvan ik weet dat veel vrienden het wel waarderen - sterker nog, genoeg mensen die T beter vinden dan RHCP. Maar mijn vermoeden werd bevestigd: ik vind het saaie rock & roll of stonerrock of wat dan ook. Riffjes spelen teveel distortionpedalen achter elkaar... ik wil niet zeggen dat ik het ze nadoe, noch dat ik het ze niet gun. Maar van mij had het niet gehoeven.

Enfin, de Red Hot Chili Peppers. Toch maar even naar voren lopen zodat ik niet alleen van de schermen kan meegenieten. Mooi plekje gevonden: iets te ver naar rechts, iets achter het voorvak, ongeveer midden tussen podium en geluidstent. Prima plek, qua ruimte valt het geenszins tegen en er zijn een paar gezellige mensen. Ze komen op, blijft toch bijzonder, ook al raak ik er best wel aan gewend ze live te zien.

Het concert is mooi, opvallend veel oud werk. Daags later lees ik een recensie waarin wordt verweten dat ze geen oud werk spelen... nou, ze speelden Me & My Friends, Higher Ground, If You Have To Ask, Suck My Kiss, Under The Bridge en.... I Could Have Lied! Ja. Dat nummer waarvan ik al zolang hoop dat ik het een keer live mag horen. Het is toch het mooiste en meest gevoelige liedje van de Peppers, en dat ze deze speelden maakt voor mij het hele concert in één klap méér dan de moeite waard.

De set is verder wel behoorlijk rommelig. Veel lange pauzes, al dan niet omdat er iets mis is - Josh had zelfs een keer een pedaal kapot - en de opbouw was ook niet je van het, maar dat kan aan mij liggen. Wel veel lekkere jams, en dat was volgens mij de eerste keer dat ik dat meemaakte. Niet alleen jams die samenhangen met nummers, maar ook op zichzelfstaande jams. Heerlijk. Qua nummers: hoe lekker ook, ik vond het jammer dat ze dezelfde 4 nummers van I'm With You speelden als in Ahoy. Ik had liever Factory of Faith gehoord, of Did I Let You Know. Ik vond het érg jammer dat Snow het enige nummer van SA was die avond. Dat-ie slordig gespeeld was en hier en daar 2e stem miste, vergeef ik ze dan maar, het was tenslotte de primeur sinds 2007 (!). Van Cali ook maar 2 nummers...achja. Ik moet zeggen: dat ouder werk knalt er zó lekker uit dat ik heerlijk heb staan springen en dansen tijdens dit concert.

Samenvattend: mijn minst zenuwachtige, meest dansbare concert van de Chili Peppers. Een relaxte dag met één heel emotioneel moment, toen I Could Have Lied werd gespeeld. Drie nummers die ik nog niet live had gehoord, de andere twee zijn If You Have To Ask - "Feel the funk!" - en Neil Young's Everybody Knows This Is Nowhere.

en dit is weer een veelstelang verslag.

Smoky
3 juli 2012, 13:30
De zang was vaak net niet zuiver (een negatieveling zou zeggen: vals)

Dat is al een jaar of 20 zo :)

FruscianteFan
3 juli 2012, 13:34
Viel me bij Snow Patrol trouwens op dat die zanger er nog véél vaker naast zit dan Anthony...

Riky
3 juli 2012, 14:09
hmm das vreemd ja. Snowplatrol staat toch wel bekend om de zuiverheid.

sjoerd5
4 juli 2012, 14:03
Nee hoor, die zanger zit er wel vaker flink naast. Wel een sympathieke gast overigens!

FruscianteFan
8 juli 2012, 00:16
http://www.youtube.com/rockinrio?feature=inp-lt-rmn

live uitzending van concert is nu aan de gang, at Rock In Rio, madrid.

VLP
18 juli 2012, 22:55
Ik zag ze op Werchter en ik vond het toch niet slecht. Ik stond wel wat verder en dat is toch niet hetzelfde.
De solo's werden door Josh wel wat verdraaid en dat was toch wel niet hetzelfde.

Tankman
18 juli 2012, 22:57
Ik zag ze op Werchter en ik vond het toch niet slecht. Ik stond wel wat verder en dat is toch niet hetzelfde.
De solo's werden door Josh wel wat verdraaid en dat was toch wel niet hetzelfde.

Frusciante speelde live ook elke dag een andere solo, dus wat dat betreft zet hij gewoon het lijntje door.

Dimitri92
20 juli 2012, 00:23
Frusciante speelde live ook elke dag een andere solo, dus wat dat betreft zet hij gewoon het lijntje door.

Inderdaad.
Vind 'm trouwens wel echt goed in de band passen, had eerst eigenlijk al meteen: Zonder frusciante geen peppers. Maar ben echt fan van Josh geworden, wat een geluid heeft die kerel! Krijgt me zelfs aan de strat weer die kerel!

FruscianteFan
20 juli 2012, 01:46
Tussendoor brengt Flea even een EP'tje uit, Helen Burns. Vage, maar oh zo gave shit.

http://silverlakeconservatory.com/helen_burns/

gratis te downloaden, of naar keuze een bedrag te doneren aan Silverlake Conservatory (door Flea opgerichte non-profit conservatorium).

White Penguin
27 augustus 2012, 00:14
Om dit topic even nieuw leven in te blazen:

De peppers brengen in de komende 6 maanden 18 nieuwe singles uit, 2 zijn er al gereleased.


http://www.youtube.com/watch?v=XBtSHoflrVY&feature=relmfu


http://www.youtube.com/watch?v=DmPPONFRla4


"Some songs seem to have a lot more of an agenda than others," said guitarist Josh Klinghoffer in a statement. "Some songs play well with others and some songs need more attention and a little extra care. Here are some songs that seemed to want to pair up and take a later train. Keep your eye on them, they're up to something."

White Penguin
7 september 2012, 19:15
2 nieuwe erbij:cheerup::cheerup:


http://www.youtube.com/watch?v=o-4Fo-gJnXU&list=UUEuOwB9vSL1oPKGNdONB4ig&index=1&feature=plcp


http://www.youtube.com/watch?v=Odw2fQOQBFc&list=UUEuOwB9vSL1oPKGNdONB4ig&index=2&feature=plcp


Victorian Machinery doet me een beetje aan hun oudere nummers denken, niet slecht vind ik:ok:

du(c)ktape
15 september 2012, 16:45
John is misschien weg. Josh mag niet vergeleken worden met de John van nu maar met de John toen hij nog maar net in rhcp zat. Volgens mij zal Josh veel ervaring krijgen samen met Flea. En volgens mij gaan ze beter en betere nummers krijgen.

FruscianteFan
15 september 2012, 17:01
John is misschien weg. Josh mag niet vergeleken worden met de John van nu maar met de John toen hij nog maar net in rhcp zat. Volgens mij zal Josh veel ervaring krijgen samen met Flea. En volgens mij gaan ze beter en betere nummers krijgen.
Nee, dat is totaal niet vergelijkbaar.

John was 19 toen hij bij de RHCP kwam. Hij had toen nooit eerder in een band gezeten. Josh was een jaar of 30, en had al een carrière als studio- en sessiegitarist achter de rug waar de meeste gitaristen alleen maar van kunnen dromen. En dan heb ik het nog niet eens over wat hij al met John en de RHCP had gedaan ;)

du(c)ktape
15 september 2012, 17:09
Je hebt deels gelijk. Maar stond josh ooit in zo een bekende groep? Misschien wel maar hij zal waarschijnlijk nog ervaring opdoen bij Flea.

FruscianteFan
15 september 2012, 17:29
PJ Harvey, Gnarls Barkley, Beck en recenter Warpaint zijn toch niet de minste.