PDA

View Full Version : memoryman deluxe en de rest



Harry
12 april 2003, 21:59
ik heb 'm vandaag gekocht bij Waveworld in Culemborg, erg mooi ding.
Ik sluit 'm aan op de effectloop, lijkt me het handigst?
Maar! in de oefenruimte staat een schimmig marshall versterkertje, waarschijnlijk zonder effectloop. In welke volgorde moet ik 'm aansluiten met mijn Rocktron Banshee (talkbox),stemapparaat (zo'n vloerding) en m'n Boss turbo overdrive (deze heb ik gekregen, wil 'm proberen voor extra boost, desgewenst)?

vinni
12 april 2003, 23:54
Tja....moeilijk te zeggen....heb mijn Maxon AD80 delay getest tussen gitaar en versterken en in de FX-loop.
Heb'm in de FX-loop gepropt. Klonk beter....ook omdat hij dan na alle gain-stages komt. Omdat de amplitude van het delay-signaal varieert krijg je klankmatige veranderingen als je'm tussen gitaar en amp hangt.Maar dat kan natuurlijk juist het gewenste effect zijn!

Gewoon testen dus....en doen wat JIJ het lekkerst vind klinken. Je kunt het natuurlijk ook effe aan The Edge vragen die gebruikt ook zo'n Deluxe.

Groet,
Vinni

Negative K3 fan
13 april 2003, 04:37
delay gaat over het algemeen vrij achterin je signaal, dus als laatste effect, in de FX loop. Maar als jij het anders beter vindt klinken houdt niemand je tegen...

Slowhand41
13 april 2003, 09:45
Inderdaad, als er geen fxloop is, doe je hem als laatste in de pedaaltjes-keten.

Harry
13 april 2003, 15:03
bedankt voor de reacties, ik ga een beetje ermee pielen. Voorlopig klinkt het geweldig.