PDA

View Full Version : losse fineerlaag op nieuwe bas



TomTobias
4 januari 2010, 22:19
Heb net m'n nieuwe Spector Legend 4 Custom aangekregen -gekocht aan zachtprijsje gelet lakschade tussen de bass en treble knop:het is echter niet enkel een kras maar een barst/scheurtje in de lak en daarbij blijkt de fineerlaag (flamed maple-grey slated) los te zitten. Daar de fineerlaag iets omhoog zit naast de knoppen vrees ik dat ze gaat afbrokkelen door aanraking bij het bedienen van de knoppen. Heb er aan gedacht om in de barst lijm te smeren en te fixeren met een lijmklemzodat de fineerlaag terug hecht,of is dit een slecht idee ?

:???:

Cocobolo
4 januari 2010, 22:30
met een klein scalpel mesje een heel dun sneetje maken en dan kun je lijm met een injectienaald ertussen spuiten of anders gewoon lijm op je scalpel-mesje doen en dat ertussen/eronder schuiven. Klem er op (wel zorgen dat de klem niet aan het fineer kan plakken, stukje krant ertussen) en dan zou het weer goed moeten zijn.

oigun
4 januari 2010, 22:52
Afhankelijk van de lijm, klemmen met een blokje hout met was erop, of een boterham zakje. of bakpapier tussen lijm en klem. probeer even of de lijm dan niet hecht. het is vrij vervelend als je een stukje papier of wat dan ook op je lak gelijmd hebt en het er niet meer af krijgt. Als je gewone (nietwatervaste)witte houtlijm gebruikt kan je de lijmresten later makkelijk verwijderen.

TomTobias
4 januari 2010, 22:57
Bedankt Cocobolo, moet lukken zo - ben nu nog aan het uitvissen hoe ik de scheur in de lak - nu grijswit -kan kleuren zodat ze minder opvalt in de zwart/donkergrijze laklaag. had eerst gedacht aan zwarte stift maar twijfel eraan of dit dan geen lijntje wordt in het gevlamde patroon.

TomTobias
4 januari 2010, 23:03
Goeie tip Oigun, welke lijm zou ik gebruiken want ik denk niet dat een "tweede poging er inzit ?