PDA

View Full Version : Milde overdrive



Hanzemannetje
4 januari 2010, 18:53
Ik zoek een milde mellow overdrive. Eigenlijk zoek ik het geluid dat mijn '68 Champ maakt als ik het volume op 5 of 6 zet: dat heerlijke Fendergeluid dat met mijn single coils net een klein randje heeft en met mijn humbucker net een tikje viezer. Beetje blues-achtig clean met een randje. Maar dan dus uit een pedaaltje. Omdat ik binnenkort een optreden heb waarbij ik alleen een cleane versterker in de backline tot mijn beschikking heb.

Ik zat zelf te denken aan de Mad Professor Honey Bee, de MI audio Blues Pro, Red Snapper of de Maxon od808 (of is die niet mild genoeg?) te gaan testen, maar misschien zijn er leuke (goedkopere?) alternatieven die jullie me aanraden om op mijn shortlist te zetten om te gaan testen in de winkel?

Erikt
4 januari 2010, 19:17
Ik gebruik zelf de Barber LTD. Echt een heerlijk pedaaltje. Wel wat duur, maar check hem uit.

Mitch
4 januari 2010, 19:24
Voor die typische Ampeg/Tweed Fender oversturing heeft Catalinbread momenteel de SFT. Ik heb 'm pas getest en vond 'm in die categorie zeker niet verkeerd. Niet mijn smaak, maar voldoet wel aan je omschrijving.

Hanzemannetje
4 januari 2010, 20:00
Klinkt goed op Youtube, maar ik Google me rot maar vind geen Nederlandse winkel waar ze Catalinbread voeren...

Marshallover
4 januari 2010, 20:05
http://www.degierguitars.com//webshop/index.php?cPath=1_22

Henri H
4 januari 2010, 20:09
Hier een vergelijkbaar draadje (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130387) van een paar weken geleden.

- Sweet Honey Overdrive, duur, maar lekkere dynamische overdrive
- MI Audio Blues Pro, goedkoper, ook lekker, maar minder dynamisch
- Maxon OD808, vooral geschikt waar de meesten (en ik) hem voor gebruiken: Strakker maken van een overstuurde amp.
Ik vind hem als losstaande overdrive minder geschikt.

Hanzemannetje
4 januari 2010, 20:29
Hier een vergelijkbaar draadje (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130387) van een paar weken geleden.

- Sweet Honey Overdrive, duur, maar lekkere dynamische overdrive
- MI Audio Blues Pro, goedkoper, ook lekker, maar minder dynamisch
- Maxon OD808, vooral geschikt waar de meesten (en ik) hem voor gebruiken: Strakker maken van een overstuurde amp.
Ik vind hem als losstaande overdrive minder geschikt.

Kijk daar ga ik eens mee aan de slag. En met de Red Snapper. Die Sweet Honey die heeft ongehoord (nou ja alleen op Youtube dan) nu al meteen een hoge gas-factor. Soms zou je beter alles met je ogen dicht kiezen...

Henri H
4 januari 2010, 21:00
De SHOD is een erg fijn pedaaltje, maar ik weet niet of het ook die sound is die jij zoekt.

Hanzemannetje
4 januari 2010, 21:35
Waarom niet?
Is ie toch nog te veel gain?

Aca Ilic
4 januari 2010, 22:23
Ik gebruik zelf de Barber LTD. Echt een heerlijk pedaaltje. Wel wat duur, maar check hem uit.

Barber duur???
Barber is nog redelijk geprijsd hoor t.o.v. andere boutique overdrives....

Henri H
4 januari 2010, 23:43
Waarom niet?
Is ie toch nog te veel gain?Ik heb de indruk dat ie meer Marshall gevoiced is.
Maar wel heel mooi, gewoon op 9V, heel dynamisch.
Misschien is Mitch z'n SCF(?)-voorstel een betere in jouw geval.

shredneck
5 januari 2010, 00:01
Er is ook nog zo'n pedaal dat Lil' Leo heet, ben even het merk kwijt maar goed.
Die doet tweedsounds. EDIT "toadworks is het merk" EDIT

Boss heeft natuurlijk die Fender pedalen, misschien een idee?

Hanzemannetje
5 januari 2010, 05:52
Er is ook nog zo'n pedaal dat Lil' Leo heet, ben even het merk kwijt maar goed.
Die doet tweedsounds. EDIT "toadworks is het merk" EDIT

Boss heeft natuurlijk die Fender pedalen, misschien een idee?

Die Fender/Bos dingen, zijn dat een soort digitale modellers in-a-stompbox ?

Mitch
5 januari 2010, 10:25
Ja. Ik heb ze niet zelf beleuisterd maar ik hoor er van verschillende kante wel goede dingen over. Maar goed, ik weet niet wat je woonplaats is (kun je invullen in je profiel, kunnen we het allemaal zien en dat is wel zo handig met adviseren) maar als je enigszins in de buurt van R'dam zit dan zou ik zeker bij De Gier die Cat SFT proberen. De Dirty Little Secret vind ik zelf helemaal te gek maar die is weer meer Marshall gevoiced. Maar goed, misschien op de stand met meer laag en minder gain, toonpot op het pedaal een beetje dicht... misschien kom je daar wel een eind mee.