PDA

View Full Version : pdf bestand



ziekdier
4 januari 2010, 17:53
hallo

even een vraag die hier niet zo thuis hoort maar ik heb het mensen hier zien doen, vandaar...

na een antwoord mag de draad ook op slot...


Hoe krijg ik een pdf file hier gepost?

het liefst ook op mijn website... weet iemand hoe ik een pdf file kan uploaden naar een website? foto's lukt nog wel maar dit niet...

help!

gr
@je

Rinze
4 januari 2010, 17:57
Gewoon uploaden, net als foto's. Hoe onderhoud je je site? Via een editor met FTP of zit er een CMS achter?

Ike57
4 januari 2010, 18:13
Heb je al een eigen website (of ruimte op een server)? Zo ja, hoe zet je nu de bestanden van de website op je server (uploaden)?

In principe kun je een pdf bestand net zo uploaden als alle andere bestanden. Zelf gebruik ik een FTP programma hiervoor: Filezilla (http://filezilla-project.org/)

Wat voor jou de beste methode is kan ik zo moeilijk zeggen zonder dat ik weet of je toegang hebt tot een server.

ziekdier
4 januari 2010, 18:45
hoi

alvast bedankt voor jullie reacties...

Ik heb een gratis website van webklik.nl

ik heb geen flauw idee van servers en allerlei afkortingen. IK heb nu met de functie "invoegen" een link naar het pdf op mijn website staan.

Ik krijg het dus niet voor elkaar om het pdf file als een direct leesbaar bestand te openen op mijn website.

Ik wilde ook hier op het forum dit pdf bestand te posten.

misschien dat iemand het in lekentaal kan uitleggen... sorry!

gr
@je

barno
4 januari 2010, 19:03
Zorg ervoor de pdf file ergens op een server staat. bv teradepot (gratis webspace na het aanmaken van een accountje)
Dan krijg je een link naar die file, die link kan je op je website zetten, of naar mensen e-mailen of op een forum posten. via deze link kunnen mensen je pdf file downloaden en bekijken.

bv: dit is zo'n pdf

http://www.teradepot.com/d8j3pj78ipjf/Guttlin_Calender_2010.pdf.html

ziekdier
4 januari 2010, 20:08
hoi

ik heb net gepost en als het goed is staat daar een link naar mijn pdf bestand!!

thanks!

gr
@je

kan op slot!