PDA

View Full Version : Welke versterkertemmer: hot power load glide break soak plat



V!N
12 april 2003, 19:57
Mja jonk, met een mastervolume alleen kom ik er niet. Ik wil zachtjes ook lekker klinken. De keuze dan gaat tussen de aanschaf van een temmer of een .. transistorversterker.

Dus na kort denken, welke temmer moet ik hebben ?

Koch Loadbox
Marshall Power Brake
Kendrick Power Glide
Tom Scholz Power Soak
THD Hot Plate
Ruby Tubes Silencer
Weber MASS
ITA Power-Soaker
Dr. Z Air Break
Palmer PDI-04 Power Attenuator
Palmer PDI-06 Power Attenuator Sponge


Het ontbreken van een knopje voor hoeveel ik van mijn amp wil afloaden op de Loadbox vind ik wat jammer, ook dat ik geen knopje heb om te selecteren hoevell ohm de speaker is (heb meerdere verschillende dingen staan, zou dus meerdere Loadboxen moeten hebben ?)

Ik heb iets teveel verhalen gehoord over klassieke Marshall heads die stuk zijn gegaan door een Power Soak.

Iedereen is laaiend enthousiast over de Kendrick Power Glide, maar voor $ 400 excl. verzendkosten wil ik eerst even wat alternatieven bekijken.

Wat is wijsheid in deze ?

groets,

V!N

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: V!N op 2003-04-18 18:19 ]</font>

Biasmongool
12 april 2003, 20:03
Overweeg ook de Silencer.

385 bij vd Haar.

Biasmongool

shredneck
12 april 2003, 20:32
hoi,

ik heb een loadbox gehad in combinatie met mijn jcm800, ik vond het een redelijk goed ding. De extras zoals de gesimuleerde speakers en de mic standen zijn niet echt spectaculair, ik vond het niet mooi klinken.

Hij reduceert overigens niet echt tot slaapkamerniveau , ook al zet je hem op (ik geloof) 40% (max reductie stand) dan nog gaat ie vrij hard.

Luisteren en gewoon alles uitproberen, die dingen zijn best prijzig.

Succes,
Corvin

V!N
12 april 2003, 21:35
Op 2003-04-12 20:03, schreef Biasmongool:
Overweeg ook de Silencer.

385 bij vd Haar.

Biasmongool


Ok, die voegen we toe aan het lijstje van mogelijke temmers.

Maar weet je misschien ook het geniale van de Silencer boven de rest ?

mathe
13 april 2003, 09:54
Weber Mass

V!N
13 april 2003, 13:00
Op 2003-04-13 09:54, schreef mathe:
Weber Mass


http://www.webervst.com/mass.html bedoel je.

Leuk, al die extra producten, ook deze kende ik nog niet.

Maar is er nou echt helemaal niemand die zijn ervaringen en bevindingen of die van anderen over zulke apparaatjes neer kan zetten ?

Ohzoso
13 april 2003, 13:18
Hai, ik heb geen ervaringen met die breakboxen enzo maar k wil thuis ook n goed geluid hebben en ik doe dat als volgt:
100Watter open naar smaak en met Marshall MGP9004(19"preamp splitchannel)knijp ik m weer af.Ik heb zo een goeie sound en plenty feedback.prijs preamp 499piek en hij heeft ook nog een stereo output.Kortom ik ken met het echte Hendrix geluid op woonkamerlevel spelen.Klinkt alsof n elpee opstaat.

Quink
13 april 2003, 14:43
Heb zelf een Koch Loadbox. Nadeel vindt ik dat als je de mate van "geluidtemmen" wil veranderen dat je dan niet aan een knopje kunt draaien, maar de plug moet verplaatsen.
Ik weet niet met wat voor versterker je hem wil gaan gebruiken, maar verwacht geen wonderen van de Loadbox bij 100 watters, ook niet op de max stand (2% door). Helemaal opendraaien en toch huiskamerniveau is er helaas niet bij. Ik heb de uitgangen (stand mic, open/closed cabinet)van de LB niet geprobeerd, kan ik je dus jammer genoeg niets zinnigs over vertellen.

V!N
13 april 2003, 16:16
100Watter open naar smaak en met Marshall MGP9004(19"preamp splitchannel)knijp ik m weer af.Ik heb zo een goeie sound en plenty feedback.


Is dat wel zo goed voor je preamp ? in de 'twee versterker'-thread van ?echo wordt zoiets afgeraden.

V!N
13 april 2003, 16:24
Op 2003-04-13 14:43, schreef Quink:
Heb zelf een Koch Loadbox. Nadeel vindt ik dat als je de mate van "geluidtemmen" wil veranderen dat je dan niet aan een knopje kunt draaien, maar de plug moet verplaatsen.
Ik weet niet met wat voor versterker je hem wil gaan gebruiken, maar verwacht geen wonderen van de Loadbox bij 100 watters, ook niet op de max stand (2% door). Helemaal opendraaien en toch huiskamerniveau is er helaas niet bij. Ik heb de uitgangen (stand mic, open/closed cabinet)van de LB niet geprobeerd, kan ik je dus jammer genoeg niets zinnigs over vertellen.


Voor studio en luid podiumwerk heb ik een Marshall rack (geen stack) met de JMP-1 en een 2x50 Watt buizen eindversterker. Die staat voor het slaapkamergebruik al op 2x25, maar is nog steeds erg sterk.

Voor een open podium, jamsessie of wat dan ook waar niet alles tip top hoeft te zijn, gooi ik een 50 Watt JCM 800 split channel in z'n case. Die amp had ik laatst eens flink open (voor het eerst) en het dunne en fuzzy geluid uit het boost-channel was weg, hij klonk bijna mooi !

Dus misschien moet ik eerst eens kijken wat ik kan doen met zo'n temmer voordat ik het gevaarte naar een modder stuur.

Ik hoor ook veel klachten over een enorme afname van dynamiek bij de Marshall PB, klopt dat ?

Ohzoso
13 april 2003, 16:44
Op 2003-04-13 16:16, schreef V!N:


100Watter open naar smaak en met Marshall MGP9004(19"preamp splitchannel)knijp ik m weer af.Ik heb zo een goeie sound en plenty feedback.


Is dat wel zo goed voor je preamp ? in de 'twee versterker'-thread van ?echo wordt zoiets afgeraden.

hij gaat ook van een eindversterker 100W/line-out naar een preamp30W.Dat lijkt mij dus ook niet echt verstandig.
Ik ga van preamp(19") outputL/R naar 2 100Watters input.De 100Watters staan voor ongeveer 60% open en met de mastervolume v/d preamp regel ik centraal het woonkamer of stagevolume.Met de splitchannelvolumes regel ik de onderlinge verhouding tussen Lead(Hendrix)channel en Rhythm(alle anderen)channel.
p.s.voor de prijs hoef je het echt niet te laten en...voor repetities hoef ik alleen m`n 19"-kist en gitaar mee te nemen. Het maakt mij niet uit over welke eindversterker ik moet repeteren.Ik heb met deze preamp altijd een fatsoenlijk Marshallgeluid.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ohzoso op 2003-04-13 16:58 ]</font>

Bouke
14 april 2003, 21:01
Hey,

De drummer van mijn band is een loadbox voor me aan het bouwen. Leek 'm wel leuk om te doen. Misschien is 'ie woensdag speelklaar dan ga ik 'm testen met m'n Twin Amp. Ik laat wel even weten hoe 'ie is.

Bouke

maarten
14 april 2003, 22:09
ik ga denk ik die ITA powersoaker bestellen. lekker goedkoop en tis toch alleen maar voor thuis. T ontwerp van zo'n ding is vrij simpel dus ik vraag me echt af of er denderende verschillen zijn wat geluid betreft tussen al die dingen..

V!N
14 april 2003, 22:58
"De drummer van mijn band is een loadbox voor me aan het bouwen. Leek 'm wel leuk om te doen. Misschien is 'ie woensdag speelklaar dan ga ik 'm testen met m'n Twin Amp. Ik laat wel even weten hoe 'ie is."

Ha kijk Bouke, dat is nou nog eens tof. Zou je voor me op devolgende dingetjes kunnen letten dan ?

* De geluidskwaliteit moet behouden blijven. Niets doffer of minder dynamisch ofzo.
* De eindtrafo's moeten er niet uit knallen, zoals pyrotech Tom Scholz diverse Marshall-eigenaren heeft geflikt.
* met een knopje regelbaar hoeveel hij afload
* met een knopje regelbaar hoeveel Ohm de speaker is en hoeveel Watt de versterker.
* en heel belangrijk: stereo

wow, nu ik het zo even neertype bedenk ik me dat dat misschien iets teveel is gevraagd. Maar mocht hij het voor mekaar kunnen krijgen heeft hij alvast weer een order op de plank ! :wink:

V!N
14 april 2003, 23:01
"ik vraag me echt af of er denderende verschillen zijn wat geluid betreft tussen al die dingen.."

Reken maar, wat ik (vooral over ITA) heb gehoord is dat het doffer wordt. Ook over de duurdere dingen is men niet altijd te spreken over de dynamiek.
Die van kendrick wordt beschouwd als de beste in dynamiek en veiligheid (in your face Tom !)

He Biasmongool, weet jij iets meer over die Silencer die je noemde ?

Bouke
15 april 2003, 12:52
Hey V!N,

Ik ben zelf ook erg benieuwd. We hebben het de laatste tijd veel over effecten bouwen enzo (hij is electrotechneut). We zijn eigenlijk op zoek naar een effect dat nog niet bestaat, maar da's moeilijk. Dus in de tussentijd gaat 'ie alvast wat andere dingen knutselen.

Over de loadboxattenuatorpowersoaker, ik wilde graag een traploze regelaar zodat ik traploos (...) kan regelen (ehh... beetje dubbel zo hè). Ik heb op m'n Twin Amp een schakelaar voor de Ohm (4-8-16) en volgens mij gaat 'ie 'm daarom gewoon vast op 8 Ohm maken, maar da's aanpasbaar natuurlijk. Stereo is voor mij geen optie want ik heb geen stereo amp. Er komt een soort 'prescence'-pot op om er (naar smaak) wat hoog bij te kunnen doen als dat nodig mocht zijn. Het geheel wordt voorzien van 1 ingang (amp) en een uitgang (speakerkabel waar de tweeling aanhangt).

Ik ben ook erg benieuwd naar de werking van het ding en of het bevalt. Ik hoop na woensdag meer te weten.

Bouke

Lucky
15 april 2003, 14:41
denk eens na over de DrZ airbreak...

schijnt veel transparanter te zijn dan THD en z'n clonen

V!N
15 april 2003, 18:10
.. en zo vond ik de volgende link:

http://www.google.nl/search?q=cache:IFXI-zrYSOYC:www.blueguitar.org/new/text/threads/from_adam/attenuators.pdf+%22airbreak%22+attenuator+&amp;hl=nl&amp;i e=UTF-8

mja jonk, kom d'r maar 'ns an !

De airbreak is zo te lezen nog erg betrouwbaar in veiligheid en kwaliteit ook.

Ik denk dat het een compromis moet worden. Op een zacht niveau wél de lekkere overstuurde eindbuizen, maar dan doffer en minder dynamisch.
Hm .. het is in ieder geval beter dan een dunne fuzzy scheur op een zacht niveau. Op het podium kan de hotloadboxdingesgeval wel thuis blijven of op iets minder load staan.

Hoewel aan de airbreak een adviesprijs hangt van $ 275, verkoopt de enige dealer in Europa dat kreng voor € 399, exclusief verzendkosten waarschijnlijk.

gehannes ook .. omrekenen van Dollars naar Marken (afronden naar boven) en van daaruit weer omrekenen naar Euri (en jawel, afronden naar boven).

Ik zal morgen eens een Duits woordenboek uit de kast pakken om te vragen wat voor extra's ik allemaal mag verwachten voor die € 140 extra, zal ze leren !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: V!N op 2003-04-15 21:29 ]</font>

josh.vandenberg
16 april 2003, 19:01
probeer een oude palmer te krijgen 20 x7 x12 cm.die heeft mooie filters.die kan je hoog een beetje boosten ,want een powersoak kost je wel wat hoog .als je niet te veel wil dimmen is een koch load box goed.ga niet zelf zitten rommelen met weerstanden.ik ken een paar gitaristen die hun hele versterker verziekt hebben met zo n experiment

V!N
17 april 2003, 22:40
Palmer, ha ! ook gevonden. Beide Palmers staan nu ook in het eerste bericht in deze thread. Helaas zijn ze op http://www.palmerdirect.com/ niet meer leverbaar. Weet je ook of de Palmer die jij in gedachten hebt als bijnaam "Sponge" heeft ?

Maareh, voordat deze thread uitloopt op een interessante opsomming van merken en typen .. het zou handig zijn als er ook bij wordt vermeld wat welk ding kan, want lang niet overal kan ik een site bij vinden of de knakker in de Guitarbox mee lastigvallen.

Knallen de eindtrafo's er niet uit ?
Heeft het een variabele load ? Zo ja, tot hoever ?
Variabele weerstand voor verschillende speakers ?
Meerdere in- en uitgangen ? (voor stereo-eindversterker)
Hoe blijft het geluid als er flink wordt geload ?
En andere opties als filters enzo

We vinden nog wel wat, de zoektocht gaat verder

Franc
18 april 2003, 18:57
Volgens mij hebben jullie zoveel specifieke eisen, dat je zo'n ding beter custom kunt laten maken, want anders vind je zo'n ding nooit!

Elektrisch gezien stellen al die soaks niet veel voor, het is maar net hoe je de verschillende componenten dimensioneert.

Het is misschien geen gek idee om Gerrit Peet van de ITA soaker eens te mailen met je specifieke eisen. Hij kan er vast een maken, 't is volgens mij een selfmade techneut met lekker wat ervaring in de versterkerwereld.

PluueeR
14 mei 2003, 19:33
om dit draadje maar weer even omhoog te schoppen

ik wil binnekort ook een powersoak achtig iets kopen. Voor mijn JCM 800 en eventueel me Fender Deville. Over de Koch Loadbox hoor/lees ik positieve berichten maar ook over de THD Hotplate (een gitarist die ik ken heeft er zo'n over een AC-30).

Ik wil toch wel graag dat je met een draaiknop het volume kan bepalen, zoals de THD Hotplate heeft en ook de Marshall Powerbreak.

Iemand ervaringen, ook denk ik dat Powersoaks van versterker fabrikanten als Marshall, Koch en THD, beter zijn. Althans die bouwen ook versterkers, en gaan toch geen devices bouwen die hun versterkers molt.

PeArLjAm
14 mei 2003, 21:31
Trouwens in duitland kun je goedkoop thd hotplates krijgen. http://www.realguitars.de kun je ze geloof ik kopen voor 270 euro, niet echt duur voor in Europa. Ik zit er ook aan te denken om er een aan te schaffen voor mijn jcm800..

Bouke
15 mei 2003, 09:44
Hey,

Gisteravond voor het eerst 3 uur lang over 'onze eigen' attenuator (Kleesjun v. 1.2) gespeeld na wat aanpassingen sinds de vorige keer (O.a. een mega koelplaat en andere weerstanden).

Wat is het een genot om je dikke buizenbak lekker over z'n nek te jagen (:D) en vervolgens nog niet (echt) doof te zijn. Ik had de Twin nog nooit moeite hoeven zien doen (?) want harder dan 4 (tijdens een gig in een grote feesttent) had ik 'm nog nooit gehad. Op wat luidere volumes met attenuator zie je de buizen aan het werk zijn.

* Voor de amp-freaks: Klopt dit wel? De buizen hebben een mooie blauwe gloed en ala je ze flink op hunnie donder geeft, verdwijnt die even om weer terug te komen als je wat minder heftig speelt *

Nu met loadbox heb ik ontdekt dat de sweetspot qua 'lekker randje met natuurlijke compressie' ligt op 6/7. Mjammie, wat klinkt dat lekker. Niks geen effecten aan, gewoon strak signaal er in en lekker kick-ass bluezen! Mooi met lekkere dynamiek als je een beetje gitaarvolumeroll-off doet en lekker vet als je 'm vol er in gooit. Wat me het meest opviel is de compressie die optreedt. Geen echt nadeel vindt ik want het klikt lekker. Ook het hoge tonen verlies valt mee (heel klein beetje maar), maar het komt mijn sound ten goede. Daarom gaan we ook geen 'presence boost' inbouwen.

De traploze werking is ideaal. Je kunt o lekker naar fijne combinaties zoeken van natuurlijke drive op het juiste volume... en daar ging het om.

Wat er nu nog op komt is een by-pass switch, om het apparaat te omzeilen als de zaal te groot is voor de max output, of als ik met andere sounds wil werken. En ik ga de techniek in een mooier doosje doen (gietalu denk ik, eerst polijsten en dan het logo erop glasparelen, het oog wil ook wat. Deze techniek ga ik ook toepassen op m'n nieuwe alu slagplaat voor de strat: polijsten > delen afplakken > glasparelen).

Gegroet allen,

Bouke

V!N
15 mei 2003, 12:36
In mijn zoektocht naar de perfecte hotpowerloadbox, heb ik het hele internet afgetruind naar meningen en vooral naar feiten. Zo ben ik heel wat boxen tegengekomen waar ik het bestaan nog niet van wist.

Ook heb ik veel doorgewinterde gitaristen en handelaren gevraagd naar hun mening en die van Marshall staat nagenoeg onderaan de lijst van kwaliteit.
Hier stond ik ook van te kijken, ik had hier veel meer van verwacht. De Marshall is - als de meeste oplossingen - een veilige keuze, maar het oor wil ook wat, niets in je geluid is nog dynamisch.

Zoals in deze thread aangekondigd, komt er een site met alle plaatjes, feiten, meningen, geluiden en links naar waar je de dingen kan kopen: http://www.gitaarnet.nl/forum/phpBB/viewtopic.php?topic=15410&amp;forum=4&amp;7

Mocht je geen zin hebben om tot juli te wachten, lees dan deze thread en de verwijzingen in deze thread naar andere threads goed en koop NIET de Tom Scholz Power Soak, liever een te luide versterker dan een kapotte versterker.

V!N
15 mei 2003, 12:57
"Gisteravond voor het eerst 3 uur lang over 'onze eigen' attenuator (Kleesjun v. 1.2) gespeeld na wat aanpassingen sinds de vorige keer (O.a. een mega koelplaat en andere weerstanden)."

Oei, wordt het zo heet dan ? Naar wat voor ding loaden jullie het spulletje af ? De Ruby Tubes Silencer en de Marshal Power Break hebben zo'n nerderig computerventilatortje erin, maar dat zal vast effectief zijn.



* Voor de amp-freaks: Klopt dit wel? De buizen hebben een mooie blauwe gloed en ala je ze flink op hunnie donder geeft, verdwijnt die even om weer terug te komen als je wat minder heftig speelt *

Hoe blauwer, des te zwemt hij ? Beats me .. maar het antwoord kan heel belangrijk zijn.



"Niks geen effecten aan, gewoon strak signaal er in en lekker kick-ass bluezen! Mooi met lekkere dynamiek als je een beetje gitaarvolumeroll-off doet en lekker vet als je 'm vol er in gooit. Wat me het meest opviel is de compressie die optreedt. Geen echt nadeel vindt ik want het klikt lekker. Ook het hoge tonen verlies valt mee (heel klein beetje maar), maar het komt mijn sound ten goede. Daarom gaan we ook geen 'presence boost' inbouwen."

Zo hoort het ! Je eindbuizen werken nu ook mee in je geluid, die weten niet wat ze overkomt.
Ik weet ik niet of ik blij zou zijn met het verlies in het hoge gebied.


"De traploze werking is ideaal. Je kunt o lekker naar fijne combinaties zoeken van natuurlijke drive op het juiste volume... en daar ging het om."

Juist, bij Koch vinden ze dat je uit iets van 5 verschillende standen moet kiezen die je alleen maar kunt verkrijgen door de box op een andere manier aan te sluiten. Niet helemaal praktisch lijkt me.


"En ik ga de techniek in een mooier doosje doen (gietalu denk ik, eerst polijsten en dan het logo erop glasparelen, het oog wil ook wat."

Zo, dat wordt zeker mooi ! Nemen jullie dit ding ook in productie ? (groot woord, maar iets van een van die dingetjes per maand op aanvrag maken)

Mocht het geen kwaad kunnen tegen je trannies enzo, dan wil ik graag de Kleesjun Attenuator in juli eens proberen en ook op m'n loadboxen-site vermelden :smile: Met jullie goedkeuring natuurlijk.

Mooi wark !

PluueeR
15 mei 2003, 15:06
Ik zat er aan te denken een THD Hotplate aan te schaffen. Geen idee waar ik die kan kopen/testen. Liefst regio Amsterdam.

Bouke
15 mei 2003, 19:50
Hey V!N,

Er zit nu een koelplaat (ribben) op ter grote van een dikke AMD-Athlon CPU en geen ventilator. 't Ding wordt dan stevig handwarm, goed vast te pakken. De Twin staat dan op 6/7 ongeveer, redelijk doorwerken dus... De koelplaat zit op twee grote weerstanden en de potmeter (mega weerstand) krijgt ook nog een beetje meer koelbenodigdheden. Het ding zit nu in een vrij klein plastic noodbakkie, dus qua temperatuur afvoeren kan nog veel winst worden behaald. Hij wordt niet schrikbarend heet ofzo, dat gaat verder prima. Toch staan we er elke keer weer van te kijken wat voor een vermogen de Twin weet te produceren

Over het verlies in het hoge gebied: 't is er wel maar het viel mij erg mee. Ik kan dat met de presenceknop op de twin makkelijk overnemen, geen probleem. Maar zoals ik al zei vond ik het geluid erg lekker worden. Het typische randje overdrive... met dynamiek zonder (veel) verlies van hoog.

Ik heb voorzichtig aan de electrodrummer gevraagd of 'ie eventueel meer binnenwerkjes wilde maken, maar dat lijkt hem niet leuk. Hij is een 'ontwikkelaar' zeg maar. Tot en met het 'tweaken' is het leuk, maar ik moet zelf al een mooier bakkie er omheen maken dus dan snap je het al.... Hij gaat nu een by-pass-schakelaar er bij maken en dan neem ik 't over voor 'the looks'.

Als 'ie helemaal uitgetweakt is mag je hem best wel eens (komen) proberen tijdens een repetitie ofzo, lijkt me grappig als jij er dan ook een meeneemt (als je er dan al een hebt...)

Groets,

Bouke

keef
2 september 2003, 17:54
VIN - hoe staat het met je site, is die inmiddels in de lucht?

Op de Les Paul forum website is zeer veel gediscussieerd over dit onderwerp. Enkele stellingen/conclusies: goede attenuators klinken niet goed over alle amps, dus een goede match is belangrijk (moeilijk, want waar kun je in NL alle gangbare types naast elkaar over je eigen amp uitproberen??). Veel afkeurende berichten over de Powerbrake (oude en nieuwe versie), Scholz powersoak, en verdeelde meningen inzake THD (lijkt zijn beste tijd gehad te hebben). Goede berichten (met uitzonderingen) over de Weber Mass, de Z Airbrake en de andere Trainwreck attenuator klonen zoals Komet e.d. Daarnaast staat het wel vast dat elke atttenuator invloed heeft op je geluid, in het algemeen meer naarmate de verzwakkingsfactor toeneemt.

Op de Weber site zijn soundclips opgenomen. Daarmee is het altijd oppassen geblazen, maar ze klinken wel heel overtuigend. Ted Weber verscheept die dingen voor 40 dollar (op te tellen bij prijs plm $ 140-170).
Heeft iemand zo'n ding??

Marshallover
2 september 2003, 18:12
hoi,

ik heb een loadbox gehad in combinatie met mijn jcm800, ik vond het een redelijk goed ding. De extras zoals de gesimuleerde speakers en de mic standen zijn niet echt spectaculair, ik vond het niet mooi klinken.

Hij reduceert overigens niet echt tot slaapkamerniveau , ook al zet je hem op (ik geloof) 40% (max reductie stand) dan nog gaat ie vrij hard.

Luisteren en gewoon alles uitproberen, die dingen zijn best prijzig.

Succes,
Corvin

Moet je toch hierin even verbeteren;

De Loadbox heeft 5 standen : 2%, 5%, 15%, 40 % en 100 %

40 % is niet de maximale reductie (terugbrengen) stand want dat is 2% (hij reduceert dan tot 2%)



En das een mooi slaapkamer-volume voor mij, omdat de clean van mijn buizenbak het mooiste klinkt op volume 4 a 5, en niet op 10 (want dan is zelfs een loadbox niet voldoende) :-D :-D :-D

Ik raad 'm wel aan, ookal ben ik niet bekend met de rest van de attenuators die je noemt.

GRoeten,

josh.vandenberg
2 september 2003, 19:58
De Marshall vind ik het best.Hij maakt niet dof en werkt met een trafo en niet met aloleen maar weerstandjes.De loadbox maakt wat doffer en de Marshall niet en dimt ook veel verder.Opo stand 3 heb je ook mooie dynamiek en met die loadbox minder.The Sponge van Palmer is ook goed en van de rest wwet ik niet veel Tom scholz z'n powersoak vond ik nix

keef
4 september 2003, 20:18
Hier nog wat recensies van verschillende typen - de Powerbrake komt er niet goed van af in vergelijking tot the Mass en THD:
http://www.legendarytones.com/AMPS.HTM

josh.vandenberg
4 september 2003, 23:15
Naar wat ik n aast elkaar gehoord heb,vind ik die marshall echt geweldig.En die testjes geloof ik allemaal wel.Ik ga op m'n eigen oren af.

bas vincent
5 september 2003, 07:55
ik was laatst bij een jongen die versterkers modificeerde. Nu weet ik niet precies of dit is wat je zoekt; maar hij maakt o.a. volume knoppen op versterkers, waarmee je een loadbox overbodig maakt.
Het klinkt een beetje wazig zoals ik het nu vertel, maar ik ben net wakker...
Vraag me niet wat precies het principe is achter deze volume knop, ik weet alleen dat het veel logischer (en goedkoper) was dan een loadbox.
Je zou eens kunnen informeren bij hem. Hij heeft ook een site, maar die straalt nou net net af van wat hij kan en doet.

www.cmwamps.com
06-50685768

Het is wel een bijzondere gozer, Chris Winsemius, maar ik ben er laatst geweest en wat versterkers gehoord en het belooft heel wat...

keef
5 september 2003, 09:54
Je bedoelt een mastervolume...moet je de versterker wel voor modden, en dat wil niet iedereen.

bas vincent
5 september 2003, 13:13
Je bedoelt een mastervolume...moet je de versterker wel voor modden, en dat wil niet iedereen.

Ja dat is wel waar. Maar die modificatie, zoals hij hem maakt, is niet zo drastisch als de meeste mensen denken of dat als sommige anderen doen.
Je hoeft het in principe niet eens te zien... Hij had er bijvoorbeeld bij iemand een achterin gebouwd. wel wat lastiger om bij te komen, maar geen "schade" aan de versterker.