PDA

View Full Version : Tc Electronics G-major Effect-Processor



Maiden Michiel
12 april 2003, 19:50
Iemand ervaring met dit ding?
En hoe zit dat, zijn er geen footcontrollers voor nodig of kun je die apart kopen?

kokeleko
12 april 2003, 21:40
Volgens veel forum leden is dit een topper, misschien dat de heiligverklarende gebruikers je dit kunnen uitleggen. :grin:

vinni
12 april 2003, 22:50
Ik zou het eens aan nocki vragen....hahahaha

Groet,
Vincent

Slowhand41
13 april 2003, 08:42
Probeer het eens met de zoekfunctie hierboven, er zijn al veel vragen gesteld over dit apparaat en daar zit voor jou zeker een antwoord op je vraag bij! Heb er zelf één gehad in combinatie met een Rocktron Midimate maar ik ben erachter gekomen dat ik geen midioot ben en dus uiteindelijk weer back to basic (pedaaltjes) gegaan ben. Minder mogelijkheden maar ben weer met muziek bezig i.p.v. met techniek.

Greetz, Hans

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Slowhand41 op 2003-04-13 08:43 ]</font>

Maiden Michiel
13 april 2003, 12:10
Met die zoekfunctie lukte niet echt.

Maar heeft dit ding nog een midi foot controller nodig om hem aan te sturen?

Slowhand41
13 april 2003, 21:06
Ja, hij heeft een midifootcontroller nodig, anders moet je hem met de hand bedienen da's niet te doen. Als je bij de zoekfunctie (boven Inloggen) tc electronic of Gmajor intikt in de categorie Randapparatuur vindt je verschillende items over dit onderwerp.

Greetz, Hans

Maiden Michiel
14 april 2003, 09:32
ok thanks, zal het (nog) eens proberen

Nocki
14 april 2003, 16:02
ik heb een roland fc-200 die bedient de gm
het is allemaal best makkelijk in te stellen. en mocht het niet lukken doe het dan met allebei de manuals erbij.
bij mij zit bv het expressie pedaal op nummer 7 dus stel ik dat zo in. maar het leuke aande gm is dat je ook m de opdracht kan geven om te luisteren. als hij dan een midi opdracht binnen krijgt mag jij m koppelen aan hetgeen je wilt.
dus je laat m luisteren en je drukt een knop in. dan hoort hij welke knop het ois en onthoudt dat.
er zijn meerde manieren mogelijk.

of je gebuikt de pedal als allemaal losse pedaaltjes dus 1, clean 2, chorus, 3 reverb 4, overdrive enzoverder of met presets...

dan heb je dus onder elke knop een samengesteld geluid. dus bv voor een leuk stukje chorus, reverb en delay
wat ook mogelijk is maar dan mot je wat verder in de materie duiken en dat kan ik nog niet echt uyitleggen is dat je met bv de onderste rij knoppen op je pedaal presets doet en met de bovenste rij fx aan en uit kan zetten maar daar ben ik niet mee verder gegaan omdat ik mn gmajor niks vind en daarom maar gaat verkopen of gaat ruilen. maar dat is weer een ander onderwerp.

nocki

Maiden Michiel
14 april 2003, 21:19
Thanx voor de info!

StoneCourt
24 april 2003, 09:58
Voor ervaringen van anderen met de G-Major kan je ook hier eens kijken http://www.harmony-central.com/Effects/Data/TC_Electronic/G_Major_Guitar_Processor_-01.html

Ik heb een G-major en ben er erg tevrende over, zeker gezien de prijs.