PDA

View Full Version : Welke voorversterker/effect pedal voor acoustisch?



SBSP
4 januari 2010, 16:02
Voor optredens versterk ik nu mijn Simon & Patrick semi akoestiche western gitaar via een Marshall AS50R en soms via de mixer ook m.b.v. de PA.

Ik wil mijn akoestische geluid wat verbteren en twijfel tussen een Korg AX3A en een Hartke AGX Acoustic Attack. De eerste heeft nogal wat voorinstellingen maar ziet er wat goedkoop uit. De Hartke heeft niet veel opties maar heeft naast een EQ een buizen-microfoon emulator.

Beiden kosten <100,00.

Wie heeft er ervaring met 1 van beide en wat zouden jullie adviseren?

Groet,
Rick.

shredneck
4 januari 2010, 23:31
TC Electronic en Boss hebben beide goede voorversterkers die ik wel eens heb gebruikt. Van Boss was het geloof ik de AD5.

Als je geld verdient met je optredens kan ik je alleen maar adviseren een goede versterker voor je gitaar te kopen. Ik heb daar een Shertler Unico voor, daar zit een heel goed geluid in, een mooie reverb/galm en een perfecte D.I die mooi door te lussen is naar een P.A.
Dan ben je dus klaar voor zowel kleine als grotere klussen.

Zo'n ding kost ongeveer 800 euro, maar is het meer dan waard. Ik vind het geen geld voor de kwaliteit en het rijke geluid, Ton Engels gebruikt hem ook.

Comfortably Daniel
5 januari 2010, 10:14
Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb wel erg goede ervaringen met de Avalon U5....kost ongeveer €500,-. Het is alleen geen pedaaltje.

Nitefly7
5 januari 2010, 14:58
Fishman all the way; Para Acoustic DI...!