PDA

View Full Version : hoe te doen????



guitarfreakrobert
4 januari 2010, 15:40
Beste mensen,

Vanavond een klein gigje in een erg kleine kroeg,Met de vox ac30 beetje teveel van het goede.
Dus van een vriend een weber mini mass geleend................
En tata geen speaker kabel voor tussen de mini mass en de vox :(:(:(
Alle muziek winkels dicht, heb hier wel van die xlr kabels liggen, Pluggen heb ik ook nog.
Is dit te gebruiken of gaat dat niet ????????????:???::???:

Vanavond 20.00 uur word ik verwacht kunnen jullie mij helpen hiervoor een oplossing te bedenken ben een leek wat die dingen betreft,
En wil dan ook niets slopen. Heb alleen nog maar die vox, de rest is aan nieuwe buizen toe.

Alvast bedankt voor het mee denken en helpen
Greetzzz Robert:hippie::hippie:

HaroldA
4 januari 2010, 16:00
Is dit te gebruiken of gaat dat niet ????????????:???::???:

Ik zou het niet doen. De kans dat zo'n kabeltje doorfikt is redelijk en dan ben je nog veel verder van huis...

Mijn mening: speakerkabel gebruiken of lekker hard zetten!

Puerco
4 januari 2010, 16:32
Gebruik gewoon stroomdraad, is dik genoeg en shielding is niet aan de orde voor speakerkabels.
Ziet er mischien wat lullig uit maar werkt perfect, sloop desnoods een ouwe schemerlamp ofzo...
Plugjes eraan solderen en gaan!!!

Chris Winsemius
4 januari 2010, 16:33
Als je twee (mono) jackpluggen hebt:

pak ergens 'n stuk "elektriciteitssnoer" (v/e lamp bijvoorbeeld) en gebruik dat, meestal dikkere bedrading dan cheapo/standaard luidsprekerkabel spul.

en wat soldeertin en 'n soldeerbout natuurlijk ;)

Chris Winsemius
4 januari 2010, 16:34
check wel even het vermogen van die mini-mass, AC30 en voluit geeft meer dan 30 Watt.

guitarfreakrobert
4 januari 2010, 16:41
Gebruik gewoon stroomdraad, is dik genoeg en shielding is niet aan de orde voor speakerkabels.
Ziet er mischien wat lullig uit maar werkt perfect, sloop desnoods een ouwe schemerlamp ofzo...
Plugjes eraan solderen en gaan!!!

En super bedankt van mijn kant
Robert

guitarfreakrobert
4 januari 2010, 16:51
Als je twee (mono) jackpluggen hebt:

pak ergens 'n stuk "elektriciteitssnoer" (v/e lamp bijvoorbeeld) en gebruik dat, meestal dikkere bedrading dan cheapo/standaard luidsprekerkabel spul.

en wat soldeertin en 'n soldeerbout natuurlijk ;)

Ook jij weer erg bedankt mono plug ???? Ik neem aan dat je gewoon die van een oude gitaar kabel bedoeld?,Ben ze er net aan af draaien.
Die mini mass is 50 Watt. Hopelijk genoeg, had begrepen dat ik dubbel moest tellen of zo iets. Deze is dan bijna dubbel 50-30. Daar komt die vox als die voluit staat toch niet aan? of zit ik hier goed fout mee?

Zit net te denken. Moest maar eens wat meer over dit soort zaken te weet zien te komen. Spelen ja, maar ik weet er niets maar dan ook niets omheen.
Eigenlijk best wel jammer

Thanks Robert

Puerco
4 januari 2010, 16:54
Ook jij weer erg bedankt mono plug ???? Ik neem aan dat je gewoon die van een oude gitaar kabel bedoeld?,Ben ze er net aan af draaien.
Die mini mass is 50 Watt. Hopelijk genoeg, had begrepen dat ik dubbel moest tellen of zo iets. Deze is dan bijna dubbel 50-30. Daar komt die vox als die voluit staat toch niet aan? of zit ik hier goed fout mee?

Zit net te denken. Moest maar eens wat meer over dit soort zaken te weet zien te komen. Spelen ja, maar ik weet er niets maar dan ook niets omheen.
Eigenlijk best wel jammer

Thanks Robert
Ja die van een oude gitaarkabel zijn prima, stroomdraad ertussen en gaan.
Die 50Watt minimass voldoet prima, ik heb hem zelf ook en ram m'n JTM45 met vergelijkbaar vermogen als jouw Vox AC30 er voluit door en dan word dat ding nog nauwelijks warm.

guitarfreakrobert
4 januari 2010, 17:01
Ja die van een oude gitaarkabel zijn prima, stroomdraad ertussen en gaan.
Die 50Watt minimass voldoet prima, ik heb hem zelf ook en ram m'n JTM45 met vergelijkbaar vermogen als jouw Vox AC30 er voluit door en dan word dat ding nog nauwelijks warm.

Bless you dude

Zo even relaxen.(een bavaria):blast: .Het hele huis is in rep en roer door die KLOTE kabel.:soinnocent:
Thanks Rob