PDA

View Full Version : Welke van deze twee laptops voor Ableton Live?



Bruvtilov
4 januari 2010, 14:58
Hallo allemaal,

Wederom een vraagje; Welke van deze twee laptops zou het meest geschikt zijn voor gebruik in combinatie met Ableton Live?

- Acer Aspire 7535G-644G32MN

Processorfamilie AMD Athlon X2 Dual Core
Processornummer QL-64
Kloksnelheid 2100 MHz
Level 2 cache-geheugen 1 MB
Front side bus / HyperTransport 1800 MHz
Chipset AMD 780G
Geheugen
Intern RAM-geheugen 4 GB (4096 MB)
Type geheugen SO-DIMM DDR2
Geheugen uitbreidbaar
Maximaal RAM-geheugen 4 GB (4096 MB)
Geheugensloten totaal 2
Geheugensloten vrij 0
Harde schijf
Capaciteit harde schijf 320 GB
Type SATA
Snelheid 5400 rpm
Aantal schijven (intern) 1

of:

- Samsung r719-ja01nl

Processorfamilie Intel Pentium Dual Core
Processornummer T3400
Kloksnelheid 2160 MHz
Level 2 cache-geheugen 1 MB
Front side bus / HyperTransport 667 MHz
Chipset Intel PM45 + ICH9M
Geheugen
Intern RAM-geheugen 4 GB (4096 MB)
Type geheugen SO-DIMM DDR2
Geheugen uitbreidbaar
Maximaal RAM-geheugen 4 GB (4096 MB)
Geheugensloten totaal 2
Geheugensloten vrij 0
Harde schijf
Capaciteit harde schijf 320 GB
Type SATA
Snelheid 5400 rpm
Aantal schijven (intern) 1

Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer; iedereen heeft weer een andere mening en smijt met termen waar ik nog nooit van gehoord heb of komt met doemscenario's ingeval ik de verkeerde machine aanschaf. Dus nog eenmaal dezelfde vraag - en daarna schaf ik gewoon iets aan ;-) : welke van deze twee laptops zouden jullie kiezen?

Oh ja, de Acer kost hier 449,- en de Samsung 549,-. Volgens de verkoper was de Samsung uiteraard de beste van de twee ;-)

Alvast bedankt voor jullie input,

Robert

Quicksilver
4 januari 2010, 17:19
De Acer. 0.06 Ghz merk jee niet en de amd is 100 e goedkoper. Samsung is geldverspilling voor jou.

bert k
4 januari 2010, 17:27
Ze lijken sprekend op elkaar, dus ze zullen allebei de klus wel klaren. Het enige wat ik nog weet uit eigen ervaring is dat AMD processors veel warmer worden dan Intel, en dus meer lawaai van de koeling produceren. Maar als dat wel meevalt zou ik voor de goedkoopste gaan.

Bruvtilov
4 januari 2010, 18:15
Bedankt heren!

Morgen ga ik de Acer aanschaffen.

Quicksilver
4 januari 2010, 18:39
M'n tante wilde ook een laptop zodat ze mooi beneden kon zitten (ze zat altijd boven op zo'n oud ding) en 500 euro ofzo was d'r budget. Hebben toen besteld bij coolblue (bekende computerwinkel van ons is altijd erg netjes etc.) besteld en ik heb het ding voor haar ingesteld alles geinstalleerd en het ding liep zeer lekker.

Je hebt niet vermeld welke videokaart erin zit maar bijvoorbeeld deze zit tussen die prijs in is ook een leuke http://www.laptopshop.nl/product/86172/acer-aspire-5536g-754g32mn.html

In ieder geval ik heb hier een hele oude acer keer gekregen van m'n vader omdat het mobo kapot was (moederbord) en die heb ik geprobeert te fixen (garantie was eraf) en als eenmaal de garantie eraf is maakt Acer het al gauw heel duur. Zolang je wel binnen de garantie zit zijn ze echter top, wij konden voor 30 euro ofzo W7 er later bij laten bestellen (alle laptops van acer gekocht vanaf ... kun je upgraden moet je wel verzend en administratiekosten betalen) en dat werkt als een tiet.

Maargoed, die laptop die ik hier heb is een heel oude aspire en die is niet te fixen tenzij ik een nieuw moederbord laat plaatsen en dat word me net ff te duur, jammer ik zat nét buiten de garantie. :P

guhlenn
5 januari 2010, 11:05
Het enige wat ik nog weet uit eigen ervaring is dat AMD processors veel warmer worden dan Intel.



Die van mij viel uit daardoor. ik ben overgestapt naar intel, ik hoor de ventilator nu zelden, bij de AMD continu.

Di Stefano
5 januari 2010, 12:01
Het gaat niet enkel puur om het aantal Ghz. Intel heeft tegenwoordig gewoon betere processors dan Intel. De Samsung zal dus sneller zijn.

schizo910
5 januari 2010, 12:15
Intel heeft tegenwoordig gewoon betere processors dan Intel.

:dontgeti: huh? je bedoelt denk ik dan AMD... No pun, ik ben een leek op het gebied van laptops...

Di Stefano
5 januari 2010, 13:03
Oei ja inderdaad, foutje. Intel > AMD

Quicksilver
5 januari 2010, 21:10
Klopt, ik houd ook meer van Intel maar AMD heeft een goede prijs in hun middenklasse segment. Inderdaad ligt het niet enkel aan Ghz maar ik kan het allemaal wel uitleggen zijn we rond 0:00 nog bezig. Inderdaad, Intel heeft betere en koelere processoren. Kijk eens naar een i7 920, kost niet zoveel meer en MAKKELIJK naar de 4Ghz te trekken. De duurste AMD komt nog niet in de buurt.. :rockon:

ATi (van AMD, de videokaarten) maakt momenteel overigens wel gehakt van nVidia.. En Intel videokaarten zitten er ook aan te komen (ze komen binnenkort met nieuwe 'Atom' processoren waarin de grafische chip al zit verwerkt (dus op de nieuwste netbooks met die processoren kun je binnenkort bijvoorbeeld full HD kijken!)

harrie-beton
6 januari 2010, 23:42
Die ACER. Met name de FSB is sneller, de rest is vergelijkbaar.
U weet dat geluidskaarten in laptops vaak poep zijn, met Ableton graag een professionele usb geluidskaart erbij.

Denk wel om XP of WINDOWS 32 bit 7.
Stay away from vista